لباس نپوشیدن کودک | 7 راه مقابله با لباس نپوشیدن کودک

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

لباس نپوشیدن کودک و مقاومت های بی دلیل مادر را خسته می‌کند. اما این مقاومت ها امری طبیعی است. والدین برای رضایت کودکان باید برای لباس پوشیدن کودک حق انتخاب به آنها بدهند. کودکان هر لباسی را بر تن نمی‌کنند و نسبت به برحی از لباس ها واکنش شدیدی تری نشان می‌دهند. در این شرایط نیز داد و فریاد کودکان بلند می‌شود. اغلب والدین نیز با این موضوع مشکل دارند و تصور می‌کنند که فرزندشان علاقه ای به لباس پوشیدن ندارد. اما باید والدین به سلیقه، نوع پارچه لباس و … کودک دقت داشته باشند.

در این شرایط باید والدین به سلیقه و خواسته کودکان خود نیز اهمیت بدهند. با این بحران ها بهتر است که از روانشناس و مشاورین متخصص راهنمایی بگیرید. روانشناس کودک به شما کمک می‌کند تا روش های مناسب برخورد با کودکان را بدانید و از دلیل لباس نپوشیدن کودک آگاه شوید. پس حتما برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه لباس نپوشیدن کودک می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

لباس نپوشیدن کودک چگونه است؟

10 Ways To Get Your Toddler To Dress Peacefully - Mom365

یکی از دغدغه های والدین، لباس نپوشیدن کودک است. اغلب کودکان لباس هایی را دوست دارند که برای آنها گشاد و نرم باشد. به همین دلیل معمولا برای هر لباسی بهانه جدید می‌آورد. لجبازی کودکان از لباس پوشیدن و لباس در نیاوردن است. و آنها این کار را خوشایند نمی‌دانند. به دلیل اینکه 3 سال اول زندگی کودکان به دنبال کسب استقلال هستند، علاقه ای به کارهایی که به کمک والدین انجام می‌شود ندارند. حتی زمانی که والدین برای تعویض لباس کودک عصبانی شوند؛ لجبازی کودک بیشتر می‌شود. بنابراین بهتر است که حتما با صبر و حوصله با فرزندان خود رفتار کنید. شیوه تربیتی والدین کودکان را شکل می‌دهد. به همین دلیل برای تربیت کودک از روانشناس راهنمایی بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر جهت مقابله با لباس نپوشیدن کودک؛ تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

راه های مقابله با لباس نپوشیدن کودک

همانطور که گفته شد، لباس نپوشیدن کودک یک معظل بزرگ برای والدین است. اما راهکارهایی وجود دارد که والدین می‌توانند با آنها کودکان را قانع کنند. تا در مقابل لباس نپوشیدن کودک مقاوت و مقابله ای وجود نداشته باشد. در این بخش مقاله به این راهکارها اشاره کرده ایم.

حتما درباره نیازهای اولیه کودک بخوانید.

? صبور باشید

یکی از راه های مفید در مقابل لباس نپوشیدن کودک؛ این است که والدین باید صبور باشند. زمانی که پدر و مادر با خشم و عصبانیت با کودک برخورد داشته باشند، کودک بیشتر به سوی لجبازی کشیده می‌شود. به همین دلیل صبر و حوصله اولویت تربیت کودک است. حتما باید این موضوع را در نظر داشته باشید که تربیت کودک نیازمند صبوری است. برای تربیت کودک نیز حتما از روانشناس کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پوشش کودکان کلیک کنید.

? لباس های کودک را جدا کنید

جداسازی لباس های فرزند یکی از روش های مقابله با لباس نپوشیدن کودک است. هنگام بیرون رفتن باید از شب قبل لباس های کودک را آماده کنید. بهتر است که به شیوه ای باشد کودک لباس های دگیر خود را مشاهده نکند و تنها لباسی که برای او آماده کرده اید را در دسترس داشته باشند.

? به کودک حق انتخاب بدهید

برای مقابله با لباس نپوشیدن کودک، بهتر است که به فرزند خود حق انتخاب بدهید. اجازه دهید کودک در انتخاب لباس خود حق داشته باشد. اما نباید این انتخاب ها متعدد باشد. بهتر است که شما به سلیقه خود 3 دست لباس انتخاب کنید؛ سپس به کودک بگویید که از این 3 دست لباس، یکی را انتخاب کند.

? زمان کافی در نظر بگیرید

برای مقابله با لباس نپوشیدن کودک باید زمان کافی در نظر بگیرید. برخی از مادران لباس پوشیدن کودک را به لحظه های آخر موکول می‌کنند. که همین امر باعث عجله و عصبانیت مادر می‌شود. به همین دلیل باید زمان کافی برای کودک در نظر داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه جنس لباس نوزاد کلیک کنید.

? تشویق را فراموش نکنید

یکی از راه های مقامت برای لباس نپوشیدن کودک، این است که کودک را مورد تشویق قرار دهید. استفاده مکرر از بازی و تشویق هنگام لباس پوشیدن، باعث آرامش و افزایش همکاری کودک می‌شود. در این شرایط می‌توانید برنامه ریزی و مسابقه با کودک داشته باشید. مثلا به او بگویید که در 10 دقیقه زمان باید لباس های خود را بپوشد. با این وضعیت هم بازی دارید و هم کودک شروع به لباس پوشیدن می‌کند.

? به کودک مسئولیت پذیری را آموزش دهید

یکی از کارهایی که باید در مقابل لباس نپوشیدن کودک انجام دهید، این است که به کودک مسئولیت پذیری را آموزش دهید. کودکانی که بالای 4 سال دارند باید مسئولیت پذیری را بدانند. حتما باید از لباس های ساده و راحت استفاده کنید. تا به لباس های سخت و آموزش بستن دکمه برسید. در این شرایط نیز باید او را مورد تشویق قرار دهید. و قدم به قدم آموزش های بیشتری بدهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پوشک مناسب برای نوزاد و کودک کلیک کنید.

? از روانشناس کودک راهنمایی بگیرید

برای جلوگیری از لجبازی کودکان و لباس نپوشیدن کودک، باید از روانشناس کمک بگیرید. روانشناس کودک به شما آموزش می‌دهد که روش های تربیتی اصولی را آموزش ببینید و کودک را تربیت کنید. روانشناس به والدین کمک می‌کند تا علت رفتارهای کودک را شناسایی کنید و روش مناسب برخورد با آنها را بدانید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تربیت کودک کلیک کنید.

کلام آخر

همانطور که گفته شد لباس نپوشیدن کودک امر طبیعی و البته معظل است. به همین دلیل والدین همیشه با این موضوع درگیر هستند. برای رهایی از لجبازی کودکان بهتر است که از روانشناس و مشاورین متخصص راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه لباس نپوشیدن کودک می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره