همکار پرحرف را با 6 ترفند ساده ساکت کنید

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

همکار پرحرف برای کسانی که به دنبال پیشرفت و یادگیری هستند، دردسر زیادی می‌سازد. دردسرساز شده و دیگران را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. به طور کلی پرحرفی صفت مثبت نیست و باعث اذیت شدن دیگران می‌شود. همچنین خود فرد نیز به دلیل این ویژگی احتمالا بسیاری از موقعیت‌های خود را از دست خواهد داد. تعامل با همکاران و صحبت با آنان اجتناب ناپذیر و گاها ضروری است.

انسان‌ها به روابط و معاشرت با دیگران نیاز دارند و حتی بدون آن‌ها از نظر روانی پیامدهای منفی را تجربه می‌کنند. اما نباید در اینکار زیاده روی کرد. برخی از افراد به دلیل احساس صمیمیت، شرایط را در نظر نگرفته و در مورد مسائل مختلفی در محل کار صحبت می‌کنند. اینکار در طولانی مدت باعث حواسپرتی و کاهش راندمان کاری می‌گردد. برای تغییر این وضعیت حتما از مشاوره شغلی تلفنی استفاده کنید.

دریافت مشاوره در زمینه همکار پر حرف می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

همکار پرحرف

شاید شما هم در محل کار خود همکار پرحرف داشته باشید. افراد برای کار کردن نیاز به تمرکز و گاها سکوت داشته که چنین فردی باعث سلب آن‌ها می‌شود. بیش از حد صحبت کردن برای هیچکس خوشایند نیست. این دسته افراد نه تنها خود از تمرکز کافی برخوردار نیستند؛ بلکه باعث اختلال در عملکرد دیگران نیز می‌شوند.

گاهی به این رفتار خود آگاه نبوده و اینکار را بی اختیار انجام می‌دهند. در این صورت بهتر است با تذکری مودبانه و یا رفتاری آنها را متوجه پرحرفی شان کنیم. اما اگر فرد از این موضوع مطلع است و همچنان به صحبت کردن ادامه می‌دهد؛ بهتر است به روش دیگری با او برخورد کنیم. برای اطلاع از نحوه رفتار صحیح در محیط کار کلیک کنید.

انواع همکار پرحرف

انواع همکار پرحرف

همانطور که پیش تر هم به آن اشاره شد؛ همکار پرحرف به دلایل مختلفی این رفتار را از خود نشان می‌دهد. همچنین برای واکنش مناسب به این افراد، بهتر است در ابتدا از علت این موضوع مطلع شویم. در این قسمت به توضیح برخی از دلایل پرحرفی همکار، اشاره کرده ایم.

?پرحرفی به دلیل ویژگی های شخصیتی

برخی از افراد به طور ذاتی پرحرف تر از دیگران هستند. همکار پرحرف نیز به دلیل شرایط تربیتی و خانوادگی خود، صحبت کردن زیاد از حد را رفتاری ناپسند در محل کار، تلقی نمی‌کند؛ و یا از آن مطلع نیست. اینگونه افراد معمولا تجربه کاری زیادی ندارند و یا بعد از اطلاع از این موضوع، سعی در اصلاح آن دارند. اما کنترل کردن این الگوی رفتاری برایشان آسان نبوده و باید تغییرات زیادی در خود ایجاد کنند.

?زیاد صحبت کردن به دلیل اضطراب نگرانی

برخی از افراد به دلیل اینکه از مهارت کافی برای کنترل استرس و اضطراب خود برخوردار نیستند؛ از صحبت کردن زیاد به عنوان مکانیسم دفاعی استفاده می‌کنند. در واقع همکار پرحرف به دلیل نگرانی هایی که در محل کار خود تجربه می‌کند؛ شروع به صحبت کرده و نمی‌تواند آن را متوقف کند. در چنین شرایطی بهتر است فرد در ابتدا میزان اضطراب خود را کنترل کرده و در قدم بعدی برای پرحرفی خود به دنبال راهکار باشد. برای اطلاع از راهکارهای کاهش استرس شغلی کلیک کنید.

?خوش صحبتی دیگر همکاران

گاهی همکار پرحرف به این دلیل به رفتار خود ادامه می‌دهد که دیگر همکاران نیز به حرف های او با دقت گوش داده و او را تشویق به تعریف کردن خاطرات بیشتری می‌کنند. در این موقعیت انگیزه او نیز برای صحبت کردن افزایش یافته و به این رفتار خود ادامه می‌دهد.

به همین دلیل بهتر است حدود صحبت کردن با همکاران در محل کار را رعایت کرده و خود را مشتاق نشان ندهیم. چرا که هم خود از انجام وظایف مان باز می‌مانیم و هم او به این رفتار خود ادامه می‌دهد. برای اطلاع از نتایج صمیمی شدن با همکار کلیک کنید.

نحوه برخورد با همکار پرحرف

برخورد با همکار پرحرف

بعد از شناسایی علت پرحرفی همکار، بهتر است متناسب با آن، به دنبال راهکاری باشیم. به طور کلی در نحوه برخورد با همکاران محتاط بوده و همواره ادب را رعایت کنید. برخی از راهکارها برای برخورد با همکار پرحرف، شامل موارد زیر می‌شود.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

⭕کاملا او را نادیده نگیرید

فراموش نکنید که در محل کار نیاز به صحبت کردن در مورد مسائل غیرکاری نیز هست. به همین دلیل نباید به طور کلی همکار پرحرف را نادیده گرفت. اینکار از ادب به دور بوده و باعث ناراحتی دیگران می‌شود. با اینکه پرحرفی رفتار مودبانه ای نیست؛ اما نباید با آنان مقابله به مثل کنیم. بهتر است او را درک کرده و این نکته را در نظر بگیرید که شاید هیچ گوش شنوایی ندارد. اما به حرف های او تا حدی گوش داده و اجازه ندهید که زمان از دست تان در برود.

⭕برخورد مودبانه و با احترام

اگر می‌خواهید این موضوع را به همکار پرحرف خود گوشزد کنید؛ بهتر است اینکار را به صورت مودبانه و با احترام انجام دهید. فراموش نکنید که همکار شما فردی است که روزانه زمان زیادی را با او می‌گذرانید و در صورت بروز رفتارهای پرخاشگرانه و بی احترامی به او، روابط شما تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. اگر این رفتار باعث مزاحمت برای شما شده و یا حتی به خود فرد هم آسیب می‌زند؛ آن را به آرامی و صمیمانه با او مطرح کنید. برای اطلاع از نحوه برخورد با همکار کلیک کنید.

⭕استفاده از هدفون و مشغول کردن خود

اگر فکر می‌کنید که صحبت کردن با همکار پرحرف و گوشزد کردن این موضوع به او، راه حل موثری نیست و یا اوضاع را بدتر می‌کند؛ بهتر است روش دیگری را امتحان کنید. می‌توانید در هنگام کارکردن از هدفون استفاده کرده و یا خود را مشغول نشان دهید. این کار را وسط حرف های او انجام ندهید. اما خود را به نحوی نشان دهید که مایل به گوش کردن حرف های او نیستید. صحبت های کوتاه جزو رفتارهای اجتماعی با دیگران است. اما باید از مزاحمت های طولانی مدت و همچنین صحبت های بیهوده، جلوگیری کنید.

⭕جلسه گذاشتن

اگر فکر می‌کنید که همکار پرحرف شما قصد کمک کردن به روند کاری را دارد و یا در حال تلاش برای توضیح مشکلی به شما است؛ می‌توانید جلسه ای برگزار کرده و از دیگر افراد نیز نظرخواهی کنید. در چنین شرایطی از این رفتار استفاده بهیه کرده و در جهت پیشرفت بهره برده اید. حتی گاهی با اینکار پرحرفی این فرد نیز کنترل شده و دیگر در مورد هر موضوعی صحبت نمی‌کند.

⭕گوشزد کردن این مورد به صورت مستقیم

بعد از امتحان کردن روش های مختلف در مواجهه با همکار پرحرف، این موضوع را به صورت مستقیم به او گوشزد کنید. با لحنی آرام و محترمانه بگویید که صحبت کردن زیاد در محل کار رفتاری حرفه ای نبوده و باید کمی خوددار باشد. همه ما علاقه داریم تا مسائل خود را با دیگران به اشتراک گذاشته و نظرات آنها را بدانیم. اما باید اینکار را در زمان و مکان درست انجام دهیم. بهتر است به صورت خصوصی با او در این مورد صحبت کرده و از بیان کردن آن در جمع خودداری کنید.

برای کسب اطلاع درباره نحوه برخورد با همکار بی مسئولیت کلیک کنید.

⭕کمک گرفتن از دیگران و مدیر

یکی دیگر از روش های برخورد با همکار پرحرف، کمک گرفتن از دیگر همکاران و مدیر سازمان است. اگر حتی صحبت کردن به صورت مستقیم نیز موثر نبود باید راه حل اساسی تری در این زمینه به کار گرفت. مدیر مجموعه می‌تواند با قانون گذاری در این مورد رفتار کارمندان را تا حد زیادی کنترل کند. با اینکار احتمالا مشکل به شکل سریعتری حل خواهد شد.

سخن پایانی

با برخورد با همکار پرحرف به شکل موثر، می‌توانید وقفه های کاری خود را نیز جبران کنید. قطعا با حل شدن این موضوع، راندمان کاری افراد دیگر نیز افزایش خواهد یافت و بسیاری از مشکلات سازمان حل می‌شود. افراد باید در محل کار نکات زیادی را در نظر داشته باشند و به قوانین پایبند باشند.

حتی با وجود صمیمیت با دیگر همکاران، بازهم این رفتار حرفه ای نبوده و بر روند کاری دیگران نیز تاثیر خواهد داشت. می‌توانید برای ترک عادت پرحرفی در خود و حتی کمک به دیگران در این زمینه، از یک روانشناس کمک گرفته و بازدهی خود را در محل کار بالاتر ببرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه همکار پرحرف می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره