خرید درمانی | 5 نکته در خرید درمانی

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

خرید درمانی یکی از روش های تغییر خلق و خو است. این روش توسط تحقیقات متعدد جهت تاثیر خرید بر خلق و خو به اثبات رسید. اغلب خانم‌ها برای رفع بی حوصلی خرید می‌کنند. برخی از آن‌ها حتی با خریدهای ساده روزمره نیز حال خوبی پیدا می‌کنند. همچنین افراد تکانشی برای کاهش تکانه ها به خرید روی می‌آورند و هزینه زیادی می‌کنند؛ اما بعد آن حال بدی یافته و پشیمان می‌شوند. اما کسانی که با بهبود وضعیت روانی به خرید درمانی روی می‌آورند؛ هرگز دچار پشیمانی نمی‌شوند.

بر اساس تحقیقات روانشناسی، خرید درمانی نه تنها باعث می‌شود افراد فورا خوشحال شوند؛ همچنین منجر به ایجاد تاخیر در استرس و ناراحتی می‌شود. البته که خرید درمانی یکی از روش های موقت برای بهبود حال خوب است. بنابراین بهتر است که برای رفع ناراحتی و استرس حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. جهت دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خرید درمانی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

خرید درمانی چیست؟

Try retail therapy to uplift your mood instantly | HealthShots

برای رفع استرس و نگرانی ها خانم ها عموما خرید را انتخاب می‌کنند. و زمانی که احساس می‌کنند نتوانند احساسات خود را کنترل کنند؛ خرید درمانی را انتخاب می‌کنند. این روش به عنوان روشی برای رفع حال بد است. اما دائمی نیست! برای مراقبت از جسم و روان لازم است که حتما از یک متخصص و روانشناس کمک بگیرید.

شما همیشه و هر زمان پول خوبی در دسترس ندارید که بخواهید این روش را تا همیشه ادامه دهید. به همین دلیل اگر از روانشناس راهنمایی نگیرید؛ همیشه حال خوب را تجربه نخواهید کرد. خرید درمانی را روشی برای تفریح انتخاب کنید تا زمانی که بی حوصله هستید از این روش استفاده کنید؛ نه زمانی که استرس و ناراحتی دارید. در این مقاله راجع به خرید درمانی توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

آیا واقعا خرید درمانی در بهبود روحیه موثر است؟

با مطالعه ای که در سال 2011 بر روس 407 نفر انجام شد، نتیجه تحقیق خرید درمانی عبارت بود از.

? خرید درمانی باعث نمی‌شود احساس اضطراب، پشیمانی، احساس گناه و سایر عوامل که باعث استرس در فرد می‌شود در او به وجود آید.

?خرید بدون برنامه ریزی می‌تواند باعث بهبود حال فرد شود.

? بهبود روحیه پس از خرید می‌تواند تا مدت زیادی همراه فرد باقی بماند.

بر اساس مطالعه دیگری که برای خرید درمانی در سال 2013 انجام شد، بر اثرات مناسب و مفید خرید درمانی صحه گذاشته شد. این اثرات به دلیل این است که احساس هایی نظیر اضطراب، استرس و ناراحتی ریشه در ضعف انسان دارد. در مقابل خرید با ایجاد حس قدرت هنگام تصمیم گیری باعث می‌شود که فرد احساس بهتری داشته باشد و با احساسات منفی خود مقابله کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علائم استرس کلیک کنید.

در خرید درمانی چه نکاتی را باید در نظر داشته باشیم؟

What Is Retail Therapy - LED World

در خرید درمانی می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در بهبود روحیات شما بگذارد. اما زمانی که برخی از نکات را توجه نکنید، نمی‌تواند حال روحی خوبی را تجربه کنید. در این بخش مقاله راجع به این نکات توضیح داده ایم.

? باید به بودجه خود توجه کنید

یکی از نکاتی که در خرید درمانی باید به آن دقت کرد؛ توجه به بودجه است. زمان خرید درمانی بودجه را در نظر بگیرید و هر ماه مقداری از درآمد خود را کنار بگذارید تا همان مقدار که پول پس انداز کرده اید به خرید بپردازید. در این صورت هرگز با کمبود بودجه مال روبرو نخواهید شد. با برنامه ریزی می‌توانید با خرید وسیله حس بهتری پیدا کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راه های جلوگیری از ولخرجی کلیک کنید.

? از خرید کالاهایی که مورد نیاز شما نیست پرهیز کنید

یکی از نکاتی که باید در خرید درمانی دقت کنید؛ این است که از خرید کالاهای غیر نیاز خودداری کنید. خرید وسیله و کالای اضافه به شما حس پشیمانی می‌دهد. به همین دلیل باید سعی کنید کالایی را بخرید که به آن نیاز دارید. و با پرهیز از خریدهای غیر نیاز، حس بهتری را می‌توانید داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علائم اضطراب کلیک کنید.

? پیش از خرید فکر کنید

در خرید درمانی باید به این فکر کنید که قبل از زمان به چه چیزهایی نیاز دارید. اگر نگران خرید بیش از حد هستید؛ به خودتان زمان دهید و قبل از خرید فکر کنید. با فکر قبل از خرید احساس پشیمانی و حس بد از شما دور می‌شود.

? ویترین گردی کنید

در خرید درمانی به جای خرید های پی در پی، ویترین گردی کنید. گاهی تماشای ویترین فروشگاه ها بدون سفارش کالا می‌تواند حال شما را خوب کند. با مشاهده رنگ های پی در پی می‌توانید استرس و ناراحتی را از خود دور کنید. با مشاهده لباس های رنگی و ویترین های زیبا می‌توانید احساس خوب خود را تجربه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه جنون خرید کلیک کنید.

? به دنبال راهکار مناسب برای رفع استرس باشید

خرید درمانی تنها می‌تواند به صورت موقتی حال شما را خوب کند. برخی از موقعیت ها، استرس ها و نگرانی ها باعث استرس و نگرانی های زیاد شما می‌شود و با خرید درمانی به هیچ وجه حال شما خوب نمی‌شود. برخی از مشکلات نه تنها با خرید درمانی خوب نمی‌شود بلکه بدتر هم می‌شود.

گاهی مشکلات به قدری بزرگ است که فرد نیاز به تنهایی و آرامش دارد. به همین دلیل باید از روانشناس و مشاورین متخصص راهنمایی بگیرید تا روان درمانی را جهت کنترل استرس و اضطراب پیش ببرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کنترل استرس کلیک کنید.

کلام آخر

زمانی که خرید درمانی تنها راه بهبود حال شما باشد، هرگز زندگی با حال خوب را تجربه نخواهید کرد. برای رفع نگرانی ها و استرس ها این راه موقتی است. و شما حتما باید به دنبال راه مفید و دائمی باشید. روش های موقتی هرگز راهی برای نجات و رهایی نخواهند بود. برای کنترل استرس و مدیریت حتما از روانشناس و مشاورین متخصص راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خرید درمانی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره