سوزش واژن هنگام نزدیکی و بعد از نزدیکی

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

مقاربت جنسی همواره از لذت بخش‌ترین لحظات زندگی زناشویی به حساب می‌آید. با این حال گاهی مشکلاتی از جمله سوزش واژن در هنگام نزدیکی می‌تواند رابطه را برای زنان به یک عذاب تبدیل کند. این احساس می‌تواند از عوامل مختلفی از جمله عدم آمادگی برای دخول و وجود میکروب و باکتری نشات بگیرد. با توجه به اینکه این مسئله می‌تواند تاثیرات نامطلوبی در روابط زوجین بگذارد و با سردی همراه گردد لازم است که راهکارهای لازم برای درمان صورت گیرد. در این مقاله در مورد شایع‌ترین علت احساس درد در هنگام نزدیکی صحبت خواهیم کرد. در همین راستا بهره بردن از مشاوره جنسی به شما کمک می‌کند تا با بررسی علل این مسئله بهترین راهکار درمانی را انتخاب نمایید و رابطه لذت بخشی را تجربه کنید. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

سوزش واژن در هنگام نزدیکی

واژن مجرایی در قسمت درونی دستگاه تناسلی زنانه می‌باشد که نقش زیادی در هنگام رابطه جنسی بر عهده دارد. گاهی در هنگام مقاربت جنسی و دخول ممکن است اطراف مهبل و واژن پر از باکتری شود و حالت احساس سوزش را در هنگام نزدیکی ایجاد نماید. بیشتر خانم‌ها نسبت به این احساس سوزش بی اهمیت هستند و فکر می‌کنند که احساس سوزش واژن به طور خود به خودی از بین می‌رود. اما این یک تصور کاملا اشتباه است و در طولانی مدت ممکن است موجب بروز عفونت‌های شدید رحم گردد.

دلایل سوزش واژن در هنگام نزدیکی

کم آبی

مصرف روزانه آب به مقدار لازم سبب می‌شود که عفونت‌های مجاری ادراری از طریق ادرار کردن از بدن خارج شود. اگر مصرف روزانه آب به اندازه کافی نباشد حالت سوزش در واژن احساس می‌شود که ناشی از عفونت مجاری ادراری است.

واژینوز باکتریایی

این نوع بیماری از شایع‌ترین عفونت‌های باکتریایی است و زمانی اتفاق می‌افتد که به علت نزدیکی و مقاربت جنسی یا عوامل دیگر تعداد زیادی باکتری اطراف واژن جمع شود.

سوزش واژن در هنگام نزدیکی | یائسگی

از مهم‌ترین علل سوزش واژن می‌توان به موضوع یائسگی در زنان اشاره کرد. تغییر هورمون‌ها در زمان قبل از یائسگی به نوبه خود تاثیر زیادی بر واژن می‌گذارد و یکی از پیامدهای آن احساس سوزش در زمان مقاربت جنسی است.

تبخال تناسلی

وقتی در حین رابطه جنسی پوست سالم با پوست مبتلا به ویروس تبخال برخورد پیدا می‌کند امکان رشد این تبخال ممکن می‌شود و با احساس سوزش در ناحیه تناسلی همراه می‌گردد.

فروشگاه آرامیس

سوزش واژن در هنگام نزدیکی | عفونت کلامیدا

کلامیدا یا عفونت خاموش ممکن است مدت‌ها در بدن یک فرد وجود داشته باشد بدون اینکه علامتی از خود نشان دهد. در اثر رابطه جنسی این عفونت به بدن دیگری منتقل می‌شود و ممکن است در بدن زن با احساس سوزش واژن خود را به آرامی نشان دهد. دیگر نشانه‌های عفونت کلامیدا شامل افزایش ترشحات واژن، خونریزی در حین رابطه جنسی و احساس درد در هنگام مدفوع است.

عفونت قارچی

عدم دوش گرفتن پس از تمرینات ورزشی و یا عدم عوض کردن لباس خیس زمینه‌های رشد باکتری‌های قارچی را ایجاد می‌کنند. احساس درد و خارش در ناحیه تناسلی می‌تواند حاکی از رشد عفونت‌های قارچی در این قسمت باشد. به منظور رفع این مشکل باید به پزشک متخصص مراجعه کرد که معمولا داروهای ضد قارچ تجویز می‌شود.

حساسیت‌های ناحیه تناسلی

واژن ممکن است در تماس با یک سری از مواد دچار حساسیت گردد. از جمله این مواد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • لاتکس (ماده سازنده کاندوم‌ها)
  • مایع منی
  • اسپری‌های زنانه
  • صابون‌های معطر
  • ژل‌های روان کننده

راهکارهای ساده برای کاهش سوزش واژن در هنگام نزدیکی

اگرچه در موارد حاد و وخیم الزاما توصیه می‌شود به پزشک متخصص مراجعه کنید اما به طور کلی اقدامات ساده زیر تا حد زیادی احساس سوزش واژن را کاهش خواهد داد.

  • تعویض روزانه لباس زیر
  • استفاده از لباس‌های زیر پنبه‌ای و نخی
  • شستشوی ناحیه تناسلی به واسطه آب و صابون
  • عدم استفاده از اسپری‌ها و صابون‌های معطر در خانم‌هایی که حساسیت پوستی دارند.
  • استفاده از روان کننده‌ها در خانم‌هایی که با خشکی واژن مواجه هستند.
  • جلوگیری از خاراندن واژن
  • قرار دادن کمپرس یخ بر ناحیه تناسلی
  • استفاده از ژل آلوئه ورا و روغن درخت چای

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

آیا دخول بدون آمادگی می‌تواند در ایجاد سوزش واژن تاثیر گذار باشد؟

بله. اگر واژن هنوز تحریک نشده باشد و آماده دخول نگردد، اقدام به دخول اشتباه است و عوارض نامطلوبی را برجای می‌گذارد که یکی از آن‌ها احساس سوزش در ناحیه تناسلی است.

آیا نوشیدن آب آلوئه ورا می‌تواند در کاهش احساس سوزش واژن مفید باشد؟

آلوئه ورا به دلیل داشتن ویتامین C و آمینو اسید اهمیت زیادی دارد. مصرف روزانه آلوئه ورا باعث تقویت ایمنی بدن می‌شود و زمینه رشد میکروب و باکتری را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام من و شوهرم سکس خوبی داریم ولی بعضی از موقع ها تو ماه هم موقع رابطه هم بعدش سوزش دارم. علتش چی میتونه باشه؟

    1. سلام تغییرات هورمونی که طی ماه رخ میده میتونه دلیل سوزش و درد شما باشه. در این روزها بهتره از روان کننده ها استفاده کنید و یا در پوزیشن هایی رابطه داشته باشید که کمترین فشار به شما وارد بشه. در کل لازمه هر شش ماه معاینه زنان هم انجام بدید طی این معاینات وجود قارچ و دیگر مشکلات مشخص میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره