تریاک و کلونازپام | تداخل کلونازپام و تریاک چه عوارض و خطراتی را به همراه دارد؟

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

مصرف همزمان تریاک و کلونازپام چه عوارضی دارد؟ کلونازپام یکی از انواع داروهای آرام بخش- خواب آور است که در درمان مشکلات مختلف نظیر بی خوابی، اضطراب زیاد و افسردگی دو قطبی به کار گرفته می‌شود. این دارو با برخی داروها و مواد مخدر تداخل داشته و می‌تواند منجر به بروز عوارض جدی شود. اگر دچار اعتیاد به تریاک هستید باید قبل از مصرف هرگونه دارو از جمله کلونازپام، این موضوع را با متخصص در میان بگذارید. در ادامه به توضیحات بیشتری در این باره پرداخته‌ایم پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد علائم اعتیاد به تریاک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تریاک و کلونازپام می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

مصرف همزمان تریاک و کلونازپام | کلونازپام چیست؟

قرص کلونازپام یکی از داروهای آرام بخش- خواب آور است که در طبقه بندی داروها در دسته بنزودیازپین‌ها قرار می‌گیرد. این دارو توسط روان پزشکان در شرایط مختلفی تجویز می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به اختلالات اضطرابی، مشکلات خواب، صرع و افسردگی دو قطبی اشاره کرد. این دارو با طیف وسیعی از داروها از جمله داروهای ضد افسردگی سه حلقه‌ای، آنتی سایکوتیک‌ها، هیستامین‌ها، نوشیدنی‌های الکلی و داروهای مسکن تداخل دارد.

با توجه به تداخل تریاک و کلونازپام با مسکن‌ها که از مشتقات مورفین محسوب می‌شوند، می‌توان گفت این دارو با مواد مخدر افیونی نظیر تریاک نیز تداخل دارد و مصرف همزمان این دارو با آن می‌تواند به بروز عوارض جدی نظیر کاهش هشیاری، مرگ و اغما بیانجامد. برای کسب اطلاعات در زمینه ترک اعتیاد کلیک کنید.

تریاک چیست؟

تریاک یکی از مواد مخدر صنعتی بوده که از گیاه خشخاش تولید می‌شود. امروزه بسیاری از افراد به این ماده اعتیاد داشته و عوارض ناشی از آن رنج می‌برند. رنگ آن قهوه ای تیره بوده و به روش های مختلفی نیز مصرف می‌شود. معمولا در هنگام ترک این ماده روش های مختلفی پیشنهاد می‌شود؛ اما بهتر است در این زمینه حتما از یک متخصص کمک بگیرید. در برخی از موارد افراد در حین ترک دست به روش های خودسرانه ای مانند مصرف برخی از دارو ها می‌زنند که کلونازپام نیز یکی از آنهاست. اما مصرف ترک و کلونازپام بسیار خطرناک بوده و برای افراد عوارض شدیدی ایجاد می‌کند.

عوارض مصرف همزمان تریاک و کلونازپام

تریاک و کلونازپام با هم

فروشگاه آرامیس

مصرف هم زمان تریاک و کلونازپام می‌تواند خطرناک باشد و منجر به عوارض برگشت ناپذیری شود. از جمله مشکلاتی که در پی تداخل کلونازپام و تریاک ایجاد می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

◀مصرف تریاک و کلونازپام | تشدید عوارض جانبی کلونازپام

تریاک و کلونازپام هردو می‌توانند عوارض جانبی مشابهی را ایجاد کنند. در صورت مصرف این مواد در کنار هم این عوارض دو چندان خواهند شد. از جمله رایج‌ترین علائمی که در این شرایط تجربه می‌شوند باید به حالت تهوع، استفراغ، سرگیجه، یبوست و خشکی دهان اشاره کرد.

حتما درباره پیامدهای اعتیاد به چند ماده بخوانید.

◀تضعیف مضاعف دستگاه عصبی مرکزی

تریاک و کلونازپام هر دو عملکرد سیستم عصبی مرکزی انسان را کند می‌کنند. در نتیجه مصرف همزمان آن‌ها می‌توان به تضعیف مضاعف سیستم عصبی مرکزی بیانجامد. در این وضعیت کند شدن ریتم تنفس، کاهش ضربان قلب، کاهش سطح هوشیاری، اغما و مرگ ممکن است اتفاق بیافتد. در صورتی که تریاک وکلونازپام را با هم مصرف کرده‌اید و هرگونه علامتی از کاهش هوشیاری را مشاهده می‌کنید سریعا به اورژانس مراجعه نمایید. (برای آشنایی با فواید تریاک کلیک کنید).

◀دپرسیون تنفسی | تریاک کلونازپام

مصرف همزمان تریاک و کلونازپام می‌تواند با ایجاد تضعیف مضاعف سیستم عصبی مرکزی به دپرسیون تنفسی بیانجامد. در این شرایط اکسیژن کافی در اختیار اندام‌های بدن قرار نمی‌گیرد و به همین خاطر کاهش هشیاری، اغما و مرگ در پی آن روی خواهد داد.

برای آشنایی با بهترین روش های ترک تریاک کلیک کنید.

هشدارهایی در مورد مصرف تریاک و کلونازپام

هشدار تریاک و کلونازپام با هم

بعد از مصرف تریاک و کلونازپام به طور همزمان، افراد باید  سریعا به متخصص مراجعه کنند. همچنین بعد از انجام اینکار از انجام کارهایی که به دقت نیاز دارند نیز بپرهیزند. این ترکیب فعالیت های شناختی را مختل کرده و بعد از مدت کوتاهی فرد را به طور کامل دچار مسمومیت می‌کنند. به طور کلی چه برای ترک تریاک و چه در مورد مصرف کلونازپام به تنهایی بهتر است در ابتدا با متخصص مشورت کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک کنید.

سخن آخر

با توجه به عوارض گفته شده در مورد مصرف همزمان تریاک وکلونازپام بسیار اهمیت دارد که در صورت سوء مصرف آن‌ها هرچه زودتر فرایند ترک را آغاز نمایید. البته در این مسیر لازم است حتما با یک مشاور ترک اعتیاد در ارتباط باشید. چراکه کنار گذاشتن ناگهانی دارو یا قطع ناگهانی مصرف تریاک می‌تواند به علائم محرومیت شدیدی بیانجامد.

از جمله این علائم باید به دردهای عضلانی، آبریزش بینی، حالت تهوع، اسهال و استفراغ اشاره کرد. متخصص با در نظر گرفتن شرایط روانی و جسمانی شما تلاش می‌کند تا برنامه مناسبی جهت ترک اعتیاد در اختیارتان قرار دهد. خوشبختانه امروزه روش‌های نوینی برای ترک اعتیاد ابداع شده است. از جمله این روش‌ها می‌توان به درمان‌های دارویی، روان درمانی، گروه درمانی و خانواده درمانی اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره ترک اعتیاد با شماره های درج شده تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تریاک و کلونازپام می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا کلونازپام داروی اعتیاد آوری است؟

کلونازپام یکی از داروهای ضد اضطرابی بنزودیازپینی است که قابلیت اعتیاد آوری دارد. در نتیجه هرگز به طور خودسرانه و بدون تجویز پزشک آن را مصرف نکنید.

آیا کلونازپام با نوشیدن الکل هم تداخل دارد؟

بله، الکل نیز از جمله موادی است که با کلونازپام تداخل دارد و به تضعیف مضاعف سیستم عصبی مرکزی می‌انجامد و خطر مرگ را در پی دارد.

آیا مصرف همزمان کلونازپام و تریاک می‌تواند خطر مرگ را به همراه داشته باشد؟

بله این دو مواد با سرکوب دستگاه عصبی می‌توانند باعث کاهش هشیاری شده و خطر اغما و مرگ را به همراه داشته باشند.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

‫24 دیدگاه ها

  1. سلام من شبا بقبل خواب یه کلونازپام میخورم، تریاک هم هفته یه بار یا دو بار اونم یه دود یا دو دود میگیرم. الان اینطوری بازم خطرناکه؟

    1. سلام اگر زمان مصرف کلونازپام و تریاک نزدیک به هم باشد بله می تواند خطرناک باشد. چه بسا مصرف تریاک و کلونازپام به تنهایی هم عوارض زیادی دارند و توصیه می کنیم در مورد مصرف و ادامه ان با مشاور صحبت کنید. با شماره های درج شده تماس گرفته و مشاوره ترک اعتیاد دریافت کنید.

  2. با سلام میخواستم بدونم من ۵گرم شیره با ۲۰حبه قرص کلنازپام بخورم راحت میمیرم یا شیره رو بیشتر کنم یا تعداد کلنازپام رو؟خیلی ممنون از راهنمایی شما

    1. سلام دوست عزیز برای خودکشی راه های زیادی هست، هم بی دردسرتر و هم ارزون تر. اما خوب شاید حرفام کلیشه ای به نظرت برسه امیر آقا ، اما مطمئنم تو هم نمیدونی با مرگ دردت درمان میشه یا نه؟ چرا فکر می کنی با خودکشی میتونی از غم هات فرار کنی؟ فکر نمیکنی هر دردی هم که داشته باشی یه روز کهنه میشه و کمرنگ؟ یه روز امتحان مدرسه، یه روز دعوای پدر و مادر، یه روز خیانت همسر، یه روز مرگ فرزند، یه روز ورشکستی، یه روز ناتوانی در ترک و ….. همه همون روز ها خیلی درد دارن. دردایی که طاقت فرساست. پیشنهاد می کنم برای کم شدن دردت هم که شده با یه شخصی امین مشورت کن و از دردات بگو اجازه راهی برای گشایش پیدا بشه. با شماره های درج شده تماس بگیر و یه مشاوره حداقل دریافت کن.

  3. من چند ساله هروین مصرف میکنم و هر چند وقت میام روی شربت تریاک و برمیگردم رو آقای هروین میخواستم بدونم وقتی در حال بازپروری هروین هستم و در حال مصرف شربت تریاک و با توجه به میزان الکل در این شربت آیا میتوانم با فاصله چند ساعت از زاناکس 1 استفاده کنم؟

  4. سلام و درود بر شما
    بنده امشب در اثر بی احتیاطی و میل زیاد و سردرد میگرنی یک عدد کپسول ژلوفن خوردم و حدود یک ساعت بعد نیم گرم شیره سوخته سوپر و یک عدد قرص آلپرازولام با هم خوردم.
    به نظرتون سالم امشب و صبح میکنم؟
    سرم که هنوز خیلی درد می‌کنه
    خوابمم میاد سنگین
    چشام مییییره تو چرت

    1. سلام
      هر سه ماده آرام بخش هستن و باعث کاهش ضربان قلب و شل شدن عضلات میشن. مصرف همزمان آلپرازولام و شیره میتونه حتی منجر به ایست قلبی هم بشه . بهتره در این شرایط با اورژانس تماس بگیرید

  5. سلام همسرم من قرص مصرف میکنه یک بار ترک کرد ولی دوباره شروع کرده متادوون بعضی وقتا متادوون رو با الپرولازوم و تریاک میخوره میگه حال میده بهم هرکاری هم میکنم حاضر نیست بیاد ترک یا مشاوره بره چیکار کنم .همشم بیرون میره اصلا وضعیت خوبی نداره این چند روز بخصوص

    1. سلام بهتره از یه متخصص روانشناسی برای دریافت کمک راهنمایی بگیرید. می تونید با شماره های درج شده تماس گرفته و مشاوره روانشناسی اعتیاد و خانواده دریافت کنید.

  6. سلام وقت بخیر
    عذر میخوام یک سوال داشتم خدمتتون
    یکی از دوستان سه ساله آلپروزولام مصرف میکنه و نزدیک پنج ساله تریاک میکشه تازگیا نزدیک دو ماهه مصرف آلپروزولامش تا حد چهار میلی بالا رفته و متاسفانه تو این دوماه انگار تو توهمه یعنی هوشیاری داره ولی حرفهایی میزنه که با واقعیت اصلا همخوانی نداره مثلا اینکه دیگران میخوان کتکم بزنند
    الان چه دستوری میفرمایید
    میشه یک باره آلپروزولام ترک کنه؟

    1. سلام آلپروزولام دارویی نیست که در طولانی مدت مصرف بشه، از عوارض این دارو به وابستگی، خشکی بدن، ناکارآمدی عملکرد مغز، کوجک شدن مغز، عدم تعادل حرکتی و…. میشه اشاره کرد. در صورتی که به یکباره آلپروزولام رو ترک کنن عوارض بیشتری خواهد داشت حمله های اضطرابی ، بی خوابی ، افسردگی از عوارض ترک ناگهانی یا ترک اشتباه هستن. حتما برای ترک و اجتناب از عوارض دارو و تریاک مشاوره ترک اعتیاد دریافت کنید.

  7. سلام من ۱/۴کلونازپام ساعت ۱۲ خوردم اندازه سر سوزن هم شیره تریاک ساعت ۳ خوردم با هم تداخل داره؟؟؟برم بیمارستان؟؟؟

    1. سلام تو متن مقاله هم مصرف هم زمان تریاک و کلونازپام خطرناک مشخص شده است. در صورتی که علائم ناخوشایندی مثل احساس تهوع، افت فشار خون، کم شدن ضربان قلب، دل پیچه ، بی قراری و… داشتید حتما به نزدیک ترین مرکز بهداشتی و درمان مراجعه کنید.

  8. سلام من چن وقتی کلونازپام مصرف میکنم ایا میشه تریاک و جایگزین کلونازپام کنم

    1. به هیچ عنوان دارو یا ماده ای را سرخود جایگزین داروهای اضطرابی نکنید. در این باره حتما با متخصصین صحبت مشورت نمایید.

  9. سلام من شیره مصرف میکردم کلونازپام هم مصرف میکردم دوزمشخصی نداشتم تاکونازدوهم مصرف کردم گابابنتن وناپرکسن هم بعضی شبهاباهم مصرف کردم ولی مشکلی برام پیش نیومده الان این تداخل داروی باهم مورفین گفتین بیشترترسیدم خیلی جوسنگین نکردین به نظرتون ومیخاستم بپرسم الان ۵ ماه کلونازپام نمی‌خورم ایاباپزشک مشورت کنم مشکلی پیش نمیاد

    1. سلام این داروها هر کدوم متابولیزم اثرشون متفاوته و ممکنه در کوتاه مدت تاثیرات مشخص نشه. پس خیلی موقع ها فرد بدون این که بدونه در حال آسیب به خودش هست. بهتره مصرف هر نوع ماده ای رو با دریافت خدمات درمانی تحت کنترل دربیارید و در نهایت ترک کنید. متخصصان ترک اعتیاد ذهن نو به طور کامل میتونن شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

  10. باسلام واقعا مطالبی که نوشتید خوب هستند اما یه نکته ای رو نگفتید باید ببخشی بعضی از دوستا ما باید ببخشید ۶۰ درصد استفاده از این موادها را به خاطر زود انزالی مصرف میکنند روشان نمیکنه واقعیت را بگن .من خودم تو خونه و با کمک گرفتن از اونایی که قرلا ترک کرده اند ترک میکنم به قول روانشناسم فرمودن من برای ترک اعتیاد هیچ چیزی توصیه نمیکنم ولی ی نصیحت کرد فرمودن فقط فقط ی و غیرت به خاطر خانوادت از خودت داشته باشی میتونی به تمومشون غلبه کنی .با تشکر از تمامی همکاران این مجموعه دست تک تکشان را از راه دور میبوسم و خسته نباشید جانانه بهشون میگم چون خیلی از ماها مدیون شما متخصصین ترک اعتیاد هستم خسته نباشید

  11. سلام ببخشید من یه گرم شیره انداختم صب بعدشم یه ربع شیشه زدم الام دارم گلناز پام میاندازم بنظرتون بچه ام یتیم نمیتونه تپش قلبم زیاد خاهش میکنم کمکم کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره