آمادگی برای ازدواج

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

آمادگی برای ازدواج اولین قدم برای ساخت یک زندگی مشترک موفق است اما متاسفانه بسیاری از افراد به آن اهمیت نمی‌دهند و یا نسبت به آن آگاهی کاملی ندارند. نداشتن آمادگی برای ازدواج باعث شده نرخ طلاق در کشور بالا برود و از طرف دیگر سن ازدواج نیز افزایش پیدا کند. برای مثال شاید جوانانی را دیده باشید که در سن کم و قبل از رسیدن به آمادگی برای ازدواج وارد زندگی مشترک می‌شوند و در نهایت شکست می‌خورند. یا عده دیگری که علی رغم رد کردن سن ازدواج هنوز آمادگی لازم برای ورود به زندگی مشترک را در خود نمی‌بینند. با آگاهی از ویژگی‌های لازم برای کسب آمادگی ازدواج، می‌توانید این آمادگی را در خود ایجاد کنید و زندگی مشترک موفقی را برای خود بسازید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه آمادگی برای ازدواج می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

چطور می‌توان آمادگی برای ازدواج را به دست آورد؟

ویژگی‌های زیادی هستند که شما برای پیدا کردن آمادگی ازدواج باید آن‌ها را در شخصیت خود به وجود بیاورید یا ارتقا دهید. این ویژگی‌ها به شرح زیر هستند.

حتما درباره راه های ایجاد شرایط ازدواج کلیک کنید.

1. خودشناسی را قدم اول قرار دهید

فردی که از خود، ویژگی‌ها و خواسته‌هایش اطلاع نداشته باشد و همچنین با ابعاد فکری، روحی روانی، عاطفی، جسمانی و اخلاقی خود آشنا نباشد، هرگز نمی‌تواند دست به انتخاب درستی برای ازدواج بزند. بنابراین لازم است که شما در قدم اول برای شناختن خودتان زمان بگذارید و بعد به فکر نیمه گم شده خود باشید.

2. هدف های روشن داشته باشید

فردی که تصمیم به ازدواج دارد ابتدا باید هدف زندگی خود و سپس هدفش از ازدواج را بیابد. لازم است این فرد از خود بپرسد که چرا می‌خواهد ازدواج کند و به دنبال چه هدفی وارد زندگی مشترک می‌شود؟ در کنار تمام این‌ها هدف مندی و برنامه ریزی مشخصه افراد موفق و مناسب برای ازدواج است. پس باید این مشخصه را به شخصیت خود اضافه کنید.

فروشگاه آرامیس

3. آمادگی برای ازدواج | قدرت حل مسئله و پذیرش خود را تقویت کنید

اگر به فکر ازدواج یا مستقل شدن هستید باید توان رویارویی با مسائل و چالش‌ها را داشته باشید. یعنی بهتر است مهارت حل مسئله را در خود پرورش دهید تا مشکلات خود را حل کنید و مهارت پذیرش را در وجودتان ارتقا دهید تا بتوانید با مسائل غیر قابل حل کنار بیایید.

4. درک خود از جنس مخالف را بالا ببرید

زنان و مردان تا حد بسیار زیادی با یکدیگر تفاوت دارند. نوع نگاه دو جنس به یک موضوع کاملا متفاوت است و شما نمی‌توانید زن و مردی را پیدا کنید که صد در صد با هم شباهت داشته باشند. وقتی قرار است وارد یک زندگی عاشقانه با جنس مخالف خود شوید باید روحیات، اخلاقیات و طرز فکر او را بهتر بشناسید. به همین خاطر توصیه می‌شود از مطالعه کتب مربوط به شناخت جنس مخالف غافل نشوید.

5. به دنبال رسیدن به شادی و خوشبختی در تنهایی باشید

اگر در دوره تجرد خود نتوانید به شادی و خوشبختی دست پیدا کنید، در دوره تاهل نیز نمی‌توانید به آن برسید. شما باید خودتان و نه طرف مقابل را برای خوشبخت کردن خود مسئول بدانید. زمانی که در تنهایی به شادی رسیدید، می‌توانید برای ازدواج اقدام نمایید. 

6. آمادگی برای ازدواج | از مسائل جنسی اطلاعات کافی پیدا کنید

قطعا رابطه جنسی بخش مهمی از زندگی مشترک شما و همسرتان را تشکیل می‌دهد. بدون یک رابطه جنسی موفق نمی‌توان یک زندگی زناشویی سالم را ساخت پس از همین امروز به دنبال بالا بردن اطلاعات جنسی خود باشید. البته این موضوع را نیز مورد توجه قرار دهید که باید برای کسب اطلاعات در این باره از راه‌های درست اقدام کنید. تماشای فیلم‌های پورن و سایر محتواهای نامناسب اطلاعات صحیحی به شما نمی‌دهند. 

7. خودتان را دوست داشته باشید

اگر خودتان را دوست نداشته باشید، نمی‌توانید دیگری را دوست بدارید. اگر به خود علاقه‌ای نداشته باشید، عزت نفس و اعتماد به نفس پایینی خواهید داشت و در صورت اعتماد به نفس پایین از پس زندگی خود بر نمی‌آیید. پس خودتان را در اولیت موارد دوست داشتنی زندگیتان قرار دهید.

8. چالش های فکری خود را حل کنید

اگر در دوران مجردی گره‌های فکری خود را باز کنید و آسیب‌های روحی‌تان را با کمک مشاور درمان نمایید، می‌توانید ازدواج موفقی داشته باشید. اما اگر با یک ذهن مشوش از مشکلات خانوادگی و مشکلات مربوط به روابط قبلی و زندگی فردیتان وارد رابطه شوید،  نمی توانید مسائل روحی خود را به درستی مدیریت کنید. مشاوره ازدواج به شما کمک می‌کند تا آمادگی ازدواج را در خود ایجاد کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره قبل از ازدواج کلیک کنید. 

نشانه‌های آمادگی برای ازدواج

-روابط گذشته خود را به طور کامل تمام کرده‌اید
-مهارت انتخاب درست و منطقی را به دست آورده‌اید
-مسئولیت‌های خود را می‌شناسید و فرد مسئولیت پذیری هستید
-صبورید و توان کوتاه آمدن در بحث‌ها و دعوا ها را دارید
-از نظر روحی روانی در سلامت کامل هستید
-برای فرار از زندگی قبلی و خانواده خود به ازدواج فکر نمی‌کنید
-خواسته‌های خود و طرف مقابلتان را از زندگی مشترک می‌دانید
-به دنبال تغییر طرف مقابل پس از ازدواج نیستید
-دنبال مرد سوار بر اسب یا ملکه زیبایی نمی‌گردید
-از استقلال عاطفی و روانی و مالی برخوردارید
-خانواده آماده ازدواج شما هستند
-توانایی برخورد اجتماعی با آشنایان و خانواده و طرف مقابل را دارید
-از توانایی پذیرش تفاوت برخوردارید
-تصور صحیحی از ازدواج پیدا کرده‌اید
-برای داشتن بچه آماده هستید
-شریک‌تان را می‌شناسید و به او اعتماد دارید
-آمادگی به اشتراک گذاشتن زندگی شخصیتان را دارید

برای دریافت مشاوره در زمینه آمادگی برای ازدواج می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره ازدواج تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

در چه سنی آمادگی برای ازدواج ایجاد می‌شود؟

نمی‌توان سن مشخص و دقیقی برای همه افراد تعیین کرد اما به طور کلی خانوم‌ها بعد از 24 سالگی و آقایان بعد از 27 سالگی  آمادگی ازدواج را پیدا می‌کنند. در حالت کلی لازم است که برای ازدواج فرد به یک حالت تثبیت شد برسد و کمتر در معرض تغییر افکار و عقاید قرار داشته باشد.

چطور می‌توانم بفهم طرف مقابلم آمادگی ازدواج دارد؟

هدفمندی و جدیت در رابطه، تعهد و داشتن دغدغه زندگی مشترک از نشانه‌های آمادگی برای ازدواج است.  

برای آمادگی ازدواج کدام بلوغ لازم است؟

بلوغ احساسی و عاطفی، بلوغ جسمی و جنسی، بلوغ اقتصادی، بلوغ عقلی

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره