سرکوب استعدادهای فرزند | 7 دلیل سرکوب استعدادهای کودک

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

سرکوب استعدادهای فرزند مانع رشد و پیشرفت آنها می‌شود. برخی از مسائل از دید والدین به دورند. اما باعث سرکوب استعدادهای فرزندانشان می‌شود. برخی از این مشکلات که بسیار نیز بارز هستند شامل محیط زندگی نامناسب، موقعیت اجتماعی-اقتصادی، اختلالات شخصیت والدین، سلامتی، ارتباط خانوادگی، جنسیت و … می‌شود.

زمانی که تمامی این موضوعات در جایگاه مناسبی نباشد، به کودک بی توجهی شود و یا والدین به شیوه افراطی سخت گیری کنند؛ استعدادهای کودک سرکوب می‌شود. بنابراین برای تربیت فرزند حتما باید جوانب مختلفی را در نظر بگیرید. حتی باید زمان مناسبی را برای با کودک بودن صرف کنید تا استعدادهای کودک را مشاهده و کشف کنید. برای کشف استعدادهای کودک حتما از روانشناس کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

سرکوب استعدادهای فرزند

سرکوب استعدادهای فرزند

سرکوب استعدادهای فرزند دلایل مختلفی دارد. مثلا برخی از کودکان در محیط زیست خوبی قرار ندارند، برخی والدین بی توجه دارند، عده ای از کودکان وضعیت اقتصادی – اجتماعی نامناسبی دارند و حتی والدین برای تربیت آنها زمان نمی‌گذارند. به همین دلیل باعث می‌شود که سرکوب استعدادهای فرزند رخ دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سبک فرزند پروری کلیک کنید.

به طور کلی اگر والدین در تربیت کودک کوشا نباشند، فرزند با استعدادی نخواهند داشت. بنابراین باید در رشد و پرورش فرزندان بسیار دقت داشته باشید. و این موضوع را پر اهمیت بدانید. در این مقاله مشکلاتی که باعث سرکوب استعدادهای فرزند را توضیح داده ایم که اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید.

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

مشکلاتی که باعث سرکوب استعدادهای فرزند می‌شود چیست؟

مشکلات سرکوب استعدادهای فرزند چیست؟

برخی از مشکلات هستند که باعث سرکوب استعدادهای فرزند می‌شوند. این مشکلات تنها به استعدادهای فرد لطمه می‌زند و به هوش ربطی ندارد. در این بخش مقاله راجع به مشکلاتی که باعث سرکوب استعدادهای فرزند توضیح داده ایم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خیال پردازی کودک کلیک کنید.

? اختلالات شخصیت والدین در سرکوب استعدادهای فرزند

یکی از مشکلاتی که باعث سرکوب استعدادهای فرزند می‌شود؛ اختلالات شخصیت والدین است. در اکثر خانواده هایی که با مشکلات روانی و افسردگی مواجهه هستند، فرزندان توجه کمتری به کشف استعدادهایشان دارند. اما برخی از این خصوصیات نیز از طریق وراثت به کودک منتقل می‌شود.

اما همیشه به عنوان والدین باید توجه داشته باشید که فرزندتان از نظر روانی، اخلاقی و جسمی از شما چند قدم جلوتر باشد. زمانی که به این نکته توجه کنید؛ مسیر برای شما باز تر می‌شود و راحت تر به استعدادهای کودک توجه می‌کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه هوش هیجانی کودکان کلیک کنید.

? ورزش و سلامتی

یکی از مشکلاتی که باعث سرکوب استعدادهای فرزند می‌شود، ورزش و سلامتی است. ورزش باعث افزایش قدرت عضلانی می‌شود و توده های استخوانی را افزایش می‌دهد. اما امروزه بسیاری از والدین به دلیل بی حوصلگی که دارند، کودکان خود را مشغول بازی های دیجیتال می‌کنند.

حتی تک فرزندی نیز در این مبحث جا دارد. زیرا در این شرایط فرزند شما همبازی ندارد و همه کارهایش را به تنهایی انجام می‌دهد. و توانایی کشف چیزهایی مختلف را نیز به تنهایی نخواهد داشت. حتی بسیاری از این کودکان در سنین کم به اختلالات عصبی دچار می‌شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سن استعدادیابی کودکان کلیک کنید.

? جنسیت فرزند | سرکوب استعدادهای فرزند

به طور کلی رشد دختران و پسران با یکدیگر متفاوت است. و باعث می‌شود که از لحاظ جنسیتی به چیزهای دیگری توجه کنند. اما اگر این تربیت کودکان بر اساس رویکردهای قدیمی انجام شود، همراه با سرکوب استعدادهای فرزند خواهد شد. باید توجه داشته باشید که هر کودکی استعدادهای نهفته دارد. و باید فرصت بروز و کشف این استعدادها فراهم شود تا به پرورش آنها رسیدگی کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تربیت کودک کلیک کنید.

? ارتباط خانوادگی

استعدادهای فرزندان در ارتباط های خانوادگی و از طریق فعالیت های خانوادگی به وجود می‌آید. اگر ارتباط خانوادگی وجود نداشته باشد، سرکوب استعدادهای فرزند نیز به وجود می‌آید. خانواده های سوءاستفاده گر، خانواده هایی که کودکان را نادیده می‌گیرند و … به سرکوب استعدادهای فرزند دامن می‌زنند.

این کودکان علاوه بر سرکوب استعدادها، مهارت های اجتماعی ضعیفی نیز پیدا خواهند کرد. در نهایت در بزرگسالی برقراری ارتباط با دیگران دشوار می‌شود. حتی فرزند پروری افراطی نیز باعث سرکوب استعداد کودکان می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اشتباهات تربیتی والدین کلیک کنید.

? محیط زیست در سرکوب استعدادهای فرزند

محیط زیست از دیگر مشکلاتی است که باعث سرکوب استعدادهای فرزند می‌شود. به طور کلی محیط نقش پررنگی در پرورش استعدادهای فرزندان دارد. و در مجموع تحریکات روانی و جسمی را نشان می‌دهد. محیطی که یک فرد در آن رشد می‌کند، تاثیر بسیار مستقیمی در کشف استعدادهای او دارد. محیط زیست مناسب و خانواده قوی، باعث پیشرفت و پرورش استعداد می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه استعدادیابی کودکان کلیک کنید.

? وضعیت اجتماعی – اقتصادی

وضعیت اجتماعی – اقتصادی کیفیت کشف استعدادهای کودک را افزایش و کاهش می‌دهد. کودکان در خانواده های مرفع، منابع یادگیری بهتری دارند و در صورت نیاز به هر چیزی از خانواده کمک می‌گیرند. اما فرزندانی که در خانواده های فقیر در حال رشد هستند، منابع آموزشی و حتی تغذیه سالم ندارند. حتی این کودکان والدین شاغلی دارند که زمان مناسبی را برای رشد کودک و کشف استعدادها نمی‌گذارند.

? تاثیرات جغرافیایی | سرکوب استعدادهای فرزند

یکی از مشکلاتی که باعث سرکوب استعدادهای فرزند می‌شود؛ تاثیرات جغرافیایی است. کودکان توسط جامعه و همسالان خود تحت تاثیر قرار می‌گیرند. محله ای که در آن زندگی می‌کنند، مدارس محل تحصیل و … عوامل موثری در استعدادیابی کودکان هستند. حتی پارک و بازی کودکان بسیار در کشف استعدادهای او موثر هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کشف استعداد کودکان کلیک کنید.

کلام آخر

همانطور که در این مقاله گفته شد، مشکلات زیادی در سرکوب استعدادهای فرزند وجود دارد. برخی از کودکان در خانواده هایی زندگی می‌کنند که بی توجه هستند و سبک فرزند پروری نامناسبی دارند. به همین دلیل کودک هرگز در هیچ زمینه ای پیشرفت نمی‌کند. برای کمک به فرزندان خود حتما باید از مشاورین و روانشناسان متخصص کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه سرکوب استعدادهای فرزند می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره