پارک بردن کودک | 7 تکنیک خارج کردن کودک از پارک

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

پارک بردن کودک و بازی در فضای باز فواید بسیاری دارد. و موجب رشد کودک می‌شود. کودک در این شرایط با همسالان خود بازی می‌کند و مهارت های اجتماعی او رشد پیدا می‌کند. بازی و فعالیت خارج از خانه از اهمیت بالایی برخوردار است. کودکتان را هر چند وقت یکبار به پارک ببرید و این موضوع را به عادت تبدیل کنید. اما همانطور که پارک بردن کودک فواید بسیاری دارد، خارج کردن کودک از پارک نیز دردسر های خود را دارد. به همین دلیل باید روش های خروج کودک از پارک را نیز آموزش ببینید.

هر کودکی قلق مخصوص به خود را دارد و با روش مختص به خود راضی به انجام کارهای متفاوت می‌شود. به همین دلیل باید شخصیت کودک خود را شناسایی کنید و سپس بر اساس آن با او رفتار کنید. برای اطلاع از ویژگی های رفتاری کودک حتما از روانشناس کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

پارک بردن کودک

پارک بردن کودک

پارک بردن کودک در سلامتی و رشد کودک نقش پررنگی دارد. بر اساس تحقیقات، رشد جسمی و مهارت های حرکتی کودک به خوبی اتفاق می‌افتد و مهارت های اجتماعی او نیز پرورش می‌یابد. تمامی کودکان بازی کردن را دوست دارند. و بازی را لذت بخش ترین کارهای دنیا تلقی می‌کنند. اما عده ای از والدین پارک بردن کودک را سرشار از استرس و حال بد می‌دانند. و برای جلوگیری از خطر آفرینی؛ مانع رفتن به پارک می‌شوند.

عده ای نیز خارج کردن کودک از پارک را دشوار می‌دانند و ترجیح می‌دهند که کودک در خانه بماند. روش هایی وجود دارد که خروج کودک از پارک را برای والدین راحت می‌کند. جهت اطلاع از این تکنیک ها تا ادامه همراه ما باشید. و حتما درباره روانشناسی کودک و نوجوان بخوانید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

فواید پارک بردن کودک چیست؟

فواید پارک بردن کودک بسیار است. والدین اگر از فواید پارک بردن کودک خبر دار باشند، بیشتر مشتاق می‌شوند که کودکان خود را به پارک و فضای سبز ببرند. در ادامه راجع به فواید پارک بردن کودک توضیح داده ایم.

? افزایش مهارت های اجتماعی

یکی از فواید پارک بردن کودک، افزایش مهارت های اجتماعی است. بازی در پارک باعث تعامل و پیدا کردن دوستان جدید می‌باشد. و با برقراری ارتباط در پارک، کودک تجربه های جدید را آموزش می‌بیند و حتی به مرور رفتارهای خجالتی خود را کنار می‌گذارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تربیت کودک کلیک کنید.

? تفریح در کنار همسالان

فضای پارک مخصوص کودکان است. و کودک شما می‌تواند به راحتی با همسالان ارتباط بگیرد. و روابط صمیمی و نزدیکی با همسالان پیدا می‌کند. به همین دلیل پارک بردن کودک و تفریح با همسالان باعث افزایش اشتیاق ایجاد تعامل با کودکان دیگر می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تخلیه انرژی کودک در خانه کلیک کنید.

? افزایش مهارت های حرکتی

افزایش مهارت های حرکتی یکی از فواید پارک بردن کودک است. مهارت های حرکتی به منظور برقراری ارتباط هماهنگ اعضای بدن است. زمانی که کودک با وسایل بازی در پارک بازی می‌کند، تلاش می‌کند تا اعضای بدن خود را به خوبی و هماهنگ باهم حرکت دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اوقات فراغت کودکان کلیک کنید.

? افزایش مهارت های سلامتی

بر اساس تحقیقات، پارک بردن کودک باعث رشد جسمی او می‌شود. باعث افزایش یادگیری، سلامت دید، سلامت ذهنی و جذب ویتامین D می‌شود. وسایل بازی در پارک ها باعث ایجاد شادی و نشاط می‌شود و تمرکز کودکان را در مسائل مختلفی افزایش می‌دهد.

? انجام فعالیت های مناسب کودک در پارک

بازی های الکترونیکی امروزه بیشتر کودکان را به خود معتاد کرده است. با پارک بردن کودک او را از این وسایل دورتر خواهید کرد. و همچنین باعث پرورش مهارت های مختلف در رشد او می‌شوید. جدای از این موضوع کودک به فعالیت های مناسب خود در پارک می‌پردازد. و سلامت روانی بهتری را تجربه خواهد کرد.

به والدین توصیه می شود که حتما مقاله آموزش پدر و مادر را بخوانند.

? انجام مسابقه ورزشی

با پارک بردن کودک می‌توانید مسابقات ورزشی ترتیب دهید. مثلا مسابقاتی مانند دو، توپ بازی و … باعث برقراری ارتباط کودک خواهد شد. هم چنین کودکان کار گروهی را در این شرایط و با پارک رفتن آموزش خواهند دید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بازی نکردن کودک کلیک کنید.

تکنیک های خارج کردن کودک از پارک

تکنیک های خارج کردن کودک از پارک

خارج کردن کودک از پارک همیشه یکی از دغدغه های والدین است. برخی از والدین از  پارک بردن کودک اجتناب می‌کنند به این دلیل که خروج کودک دشوار است. کودکان در این شرایط فرار می‌کنند، رفتارهای غیر قابل کنترل دارند و دائم در حال جیغ کشیدن هستند. برای خروج کودک از پارک والدین باید به برخی از نکات توجه کنند که در این بخش مقاله توضیح داده ایم.

? در اقدام اول باید به کودک زمان بدهید تا از پارک خارج شود.

? والدین قبل از ترک پارک باید به کودکان هشدار دهند و او را آماده کنند.

?سپس 5 دقیقه مانده به خروج از کودک درخواست کنند که با دوستان خود خداحافظی کند.

? از کودک بخواهید که با پارک نیز خداحافظی داشته باشد.

? به او بگویید که بازهم به پارک خواهید رفت و این آخرین دفعه نیست.

?برای حواس پرتی کودک راجع به بقیه روز با او صحبت کنید. زیرا لحظه جدایی کودک از پارک دشوار است.

? اگر استفاده از تکنیک های بالا جوابگو نبود؛ حتما از روانشناس یا مشاور کودک کمک بگیرید. تا با بررسی ویژگی های رفتاری کودک، روش مناسبی را برای شما ارائه دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آموزش صبر به کودکان کلیک کنید.

کلام آخر

همانطور که در این مقاله راجع به پارک بردن کودک صحبت کردیم. متوجه شدید که بازی در فضای باز چه فوایدی دارد و باعث ارتقاء مهارت های مختلف در کودک می‌شود. همچنین کودکان با همسالان خود به بازی می‌پردازند و از بازی های الکترونیکی فاصله می‌گیرند. اما خروج از پارک کودک همیشه برای والدین دشوار است. به همین دلیل بهتر است که روش های مناسب و اصولی خارج کردن کودک از پارک را با کمک روانشناس پیاده کنید.

مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه پارک بردن کودک می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا با تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره