تاثیر مواد بر رابطه | اثر مواد مختلف بر عملکرد جنسی

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

تاثیر مواد بر رابطه به صورت مستقیم و کاملا مشهود است. امروزه نه تنها مصرف مواد مخدر در حال افزایش است؛ بلکه اختلالات جنسی نیز نسبت به گذشته شیوع بیشتری پیدا کرده اند. این آمارها تا حد زیادی به یکدیگر مرتبط بوده؛ اما قطعا عوامل دیگری نیز موثر هستند.

برخی از افراد از روش های غیراستانداردی برای افزایش کیفیت رابطه زناشویی و یا حتی درمان اختلالات جنسی استفاده می‌کنند که به صورت برالعکس عمل کرده، و اثرات سویی بر عملکرد جنسی خواهد داشت. البته برخی از آنها به صورت موقت به افراد در رابطه جنسی کمک می‌کنند؛ اما با گذشت زمان اثرات مخرب خود را نشان می‌دهند. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد تلفنی، حضوری و آنلاین کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تاثیر مواد بر رابطه جنسی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

تاثیر مواد بر رابطه

تاثیر مواد بر رابطه زناشویی به نوع آن و همچنین دوز مصرفی و عوامل دیگر بستگی دارد. مصرف مواد مخدر تاثیر مستقیم بر سلامت جسمانی و روانی داشته و افراد را در معرض مشکلات زیادی قرار خواهد داد. این مواد باعث بروز رفتارهای غیر طبیعی و همچنین از دست دادن کنترل فرد در موارد مختلف می‌شود. چنین فردی قطعا بر بدن خود و حتی اعمال ارادی هیچ تسلطی نداشته و واکنش های مختلفی از خود نشان می‌دهد. در ادامه به بررسی تاثیر مصرف مواد مخدر مختلف بر بدن خواهیم پرداخت.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

تاثیر مواد مختلف بر عملکرد جنسی

تاثیر مواد بر رابطه جنسی

فروشگاه آرامیس

 

یکی شعارهای تبلیغاتی مواد مخدر خاصیت درمان زودانزالی آن است. کسانی که هیچ تلاشی برای درمان خود و یا ریشه یابی مشکل نمی‌کنند؛ از این روش استفاده کرده و زندگی جنسی خود و همسرشان را تحت تاثیر قرار می‌دهند. از آنجایی گخ تاثیر مواد مخدر بر مغز مستقیم است و یکی از مهم ترین قسمت های مغز مربوط به عملکرد جنسی می‌شود. قطعا آمیزش جنسی افراد، تحت تاثیر مصرف مواد مخدر، قرار خواهد گرفت. چند مورد از تاثیر مواد بر رابطه جنسی، شامل موارد زیر می‌شود.

❌تاثیر تریاک بر رابطه زناشویی

مصرف تریاک و مشتقات آن مثل هرویین سوخته، کراک و شیره، خاصیت تسکین و آرام بخشی داشته و افراد برای درمان زودانزالی به صورت موقت از این ماده استفاده می‌کنند. اما مصرف این ماده در دراز مدت باعث اثربخشی آن به صورت معکوس خواهد شد. یکی از مشکلاتی که افراد در حین مصرف تریاک تجربه می‌کنند؛ کمبود انرژی و خستگی بعد از مصرف و کاهش میل جنسی است. وقتی افراد انرژی کافی نداشته باشند؛ تمایلی به شروع و یا ادامه رابطه جنسی نخواهند داشت. برای آشنایی با سایر انواع عوارض تریاک کلیک کنید.

❌تاثیر ماری جوانا بر عملکرد جنسی

از آنجایی که مصرف ماری جوانا شیوع زیادی میان جوانان پیدا کرده است؛ بهتر است به بررسی تاثیر مواد بر رابطه جنسی افراد وابسته به آن نیز بپردازیم. مصرف این ماده در طولانی مدت باعث برهم ریختن چرخه قاعدگی زنان و ناباروری در مردان و زنان، می‌شود. همچنین با مصرف این ماده، افراد بی انرژی و بی انگیزه شده و حتی اراده ای بر رفتارهای خود ندارد.

یکی از دلایل این موضوع تاثیر کانابینویید موجود در حشیش بر میزان هورمون تستوسترون در مردان است. در این شرایط نه تنها میل جنسی افراد کاهش می‌یابد؛ بلکه در حفظ نعوظ نیز با مشکلاتی روبرو می‌شوند. برای اطلاع از روش های ترک گل کلیک کنید.

❌تاثیر مواد محرک‌ بر رابطه جنسی

همانطور که از اسم محرک ها پیداست؛ این دسته از مواد سبب بالارفتن انرژی و حتی بروز توهماتی می‌شود. در واقع با مصرف این مواد، افراد تصور می‌کنند در حال لذت بردن از رابطه هستند. از طرفی موادی مثل شیشه، کوکایین، اکس، ریتالین و… که جزو محرک ها هستند؛ اعتماد به نفس افراد را تا حد زیادی بعد از مصرف افزایش می‌دهند. همین موضوع باعث حس بهتر آنها در رابطه جنسی خواهد شد.

اما تاثیر مواد بر عملکرد جنسی در مورد این مواد، با خطراتی همراه است. افراد بعد از مدتی، بدون مصرف محرک ها، دیگر تمایلی به برقراری رابطه جنسی ندارد و از طرفی مصرف این مواد، باعث بروز رفتارهای پرخطر جنسی می‌شود.

❌تاثیر الکل

وقتی از تاثیر مواد بر عملکرد جنسی صحبت می‌کنیم؛ نباید الکل را نادیده بگیریم. تاثیر الکل بر عملکرد جنسی افراد، به میزان مصرف آن بستگی دارد. معمولا الکل بر بخش های مختلفی از زندگی مثل خواب، اشتها، فعالیت های حرکتی و عملکرد جنسی تاثیر داشته و باعث بروز عوارضی می‌شود. برخی از پیامدهای آن شامل بروز دیابت، بیماری های قلبی و کبدی، است. با مصرف الکل، در ابتدا میل جنسی فرد زیاد شده و عملکرد جنسی بهبود می‌یابد. اما با گذشت زمان مشکلاتی مثل اختلال نعوظ و دیرانزالی، ایجاد می‌شوند.

بیشتر بخوانید : مواد مضر برای میل جنسی 

تاثیر مواد بر رابطه و سایر اختلالات

تاثیر مواد بر رابطه جنسی، محدود به دوران استفاده از مواد مخدر مختلف نمی‌شود. بلکه افراد حتی در صورت ترک اعتیاد نیز شاهد بروز عوارض ناخواسته‌ای، خواهند بود. افراد بعد از ترک تا مدت زمان زیادی یا میل جنسی کمی داشته و یا در عملکرد جنسی موفق نیستند.

علاوه بر این، احتمال ناباروری در مردان و زنان نیز وجود دارد که این موضوع جنبه های مختلفی از زندگی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. برخی از اختلالات جنسی که در اثر مصرف مواد مخدر ایجاد می‌شوند؛ شامل، اختلال نعوظ، عدم ارگاسم، بروز بیماری های مقاربتی، زودانزالی و همچنین ناباروری می‌شوند. برای اطلاع از انواع اختلالات جنسی مردان کلیک کنید.

ترک برای جلوگیری از تاثیر مواد بر رابطه جنسی

اهمیت ترک برای کاهش تاثیر مواد بر رابطه جنسی

 

افراد باید برای درمان و همچنین جبران تاثیر مواد بر رابطه جنسی، اعتیاد خود را به مصرف مواد مخدر ترک نمایند. اینکار با روش های مختلفی انجام می‌شود و همچنین به نوع ماده مصرفی بستگی دارد. اما به طور کلی در فرایند ترک اکثر مواد اعتیادآور، دوران سم زدایی و نقاهت بعد از آن وجود دارد.

دوران سم زدایی برای مواد مخدری که اعتیاد جسمانی ایجاد می‌کنند؛ شدیدتر خواهد بود. برخی از مواد مخدر، فقط برای مصرف کنندگان وابستگی روانی ایجاد می‌کنند که ترک کردن آنها نیاز به دریافت خدمات روانشناختی دارد. افراد در دوران ترک خود بهتر است تحت نظر یک پزشک و روانشناس باشند و انجام اقدامات خودسرانه و افراطی جلوگیری کنند.

توجه: روش ترک بر وضعیت بیمار بعد از بهبودی تاثیر دارد. بیمارانی که از روش های غیراصولی برای ترک استفاده کرده‌اند؛ بیشتر دچار عوارض و تاثیر مواد بر رابطه جنسی می‌شوند.

سخن پایانی

عملکرد جنسی افراد فارغ از ابتلای آن‌ها به اختلالات جنسی و حتی روانی است. قطعا که اعتیاد و مشکلات روانی بر عملکرد جنسی موثر هستند. اما می‌توان با راهکارهایی عوارض جانبی اعتیاد و یا بیماری های روان را کاهش داد. همانطور که در متن به آن اشاره شد؛ تاثیر مواد بر رابطه جنسی، به عوامل مختلفی بستگی دارد و در همه مواد مخدر، یکسان نیست. افراد باید با روش های مطمئن، اعتیاد خود را کنار گذاشته تا کیفیت رابطه جنسی خود را افزایش دهند. اینکار با کمک پزشک متخصص و روانشناس امکانپذیر بوده و نیاز به تلاش و اراده افراد نیز دارد.

برای دریافت مشاوره در زمینه تاثیر مواد بر رابطه جنسی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره جنسی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

تاثیر تریاک بر رابطه زناشویی چگونه است؟

با مصرف تریاک فرد دچار احساس خستگی و کمبود انرژی می‌شود. به همین دلیل تمایلی به شروع و یا ادامه رابطه جنسی ندارد.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره