چرا دوست داشتنی نیستم؟ | 7 روش برای دوست داشتنی شدن

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

چرا دوست داشتنی نیستم؟ چرا اطرافیان رفتار خوبی با من ندارند؟ چه کارهایی باید انجام بدم که دوست داشتنی باشم؟ بسیاری از افراد به دلیل اینکه بازخورد های مثبتی از اطرافیان نمی‌گیرند؛ احساس می‌کنند که دوست داشتنی نیستند. گاهی عده ای احساس می‌کنند که ارزش ندارند و نمی‌توانند مورد محبت دیگران قرار بگیرند. دلیل اینکه خودتان را دوست داشتنی نمی‌بینید متفاوت است. برخی به دلیل شکست عشقی که خورده اند و عده ای به دلیل اختلالات روانی مانند افسردگی چنین احساسی دارند. به همین دلیل لازم است که حتما برای رفع این احساس از روانشناس کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

چرا دوست داشتنی نیستم؟

چرا دوست داشتنی نیستم؟

شاید در اطراف خود زیاد شنیده باشید که عده ای اعتراض بر این دارند که چرا دوست داشتنی نیستم؟ چرا کسی به من علاقه نشان نمی‌دهد؟ چرا همیشه من باید تلاش کنم تا دیگران را دوست داشته باشم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که دلایل زیادی در بروز این مشکل وجود دارد. که شامل بروز اختلالات روانی، شکست های متفاوت، بی تفاوتی والدین و … می‌شود. به همین دلیل این مشکلات نیاز به درمان جدی دارد. در ابتدا باید ریشه یابی شود که چه چیزی باعث بروز آن شده است و در نهایت با چه روش درمانی می‌توان این عارضه را از بین برد. به همین دلیل تا انتهای مقاله همراه باشید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

دلایل اینکه فکر می‌کنیم دوست داشتنی نیستیم

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چرا دوست داشتنی نیستم؟ تقریبا همه افراد در یک دوره ای از زندگی به این موضوع فکر می‌کنند که دوست داشتنی نیستند. اما دلیلی برای این افکار ندارند. در این بخش مقاله راجع به دلایل دوست نداشتنی بودن صحبت کرده ایم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه باورهای محدود کننده و مخرب کلیک کنید.

✒️ اختلال شخصیت مرزی | چرا دوست داشتنی نیستم

اختلال شخصیت مرزی از دیگر دلایل چرا دوست داشتنی نیستم، است. افراد مبتلا به این اختلال درک ناپایداری دارند که باعث احساس دوست داشتنی نبودن می‌شود. همچنین این افراد شکاف را تجربه می‌کنند. در واقع تفکر همه یا هیچ دارند و خود را در جایگاه منفی می‌دانند.

✒️ سبک های دلبستگی

در پاسخ به سوال چرا دوست‌داشتنی نیستم، می‌توان به سبک های دلبستگی اشاره کرد. اغلب مردم بر اساس تجربه های عاطفی با والدین، سبک های زندگی خود را بنا می‌کنند. اگر این سبک دلبستگی ناایمن باشد، فرد احساس دوست نداشتن می‌کند.

✒️ افسردگی | چرا دوست داشتنی نیستم

یکی از دلایل اینکه چرا دوست داشتنی نیستم، افسردگی است. زمانی که فردی به اختلال افسردگی مبتلا می‌شود، افکار و باورهایی دارد که غیر واقعی است. و مغز مدام به این فکر می‌کند که فرد دوست داشتنی نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علائم افسردگی شدید کلیک کنید.

✒️ ضربه روحی و یا تروما

ضربه روحی و یا تروما از دیگر دلایل پاسخ به این سوال است که چرا دوست داشتنی نیستم؟ این افراد خود را سزاوار این می‌دانند که بی ارزش هستند و لایق عشق نیستند. و خود را مقصر همه اتفاقات بد می‌دانند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عقده کمبود محبت کلیک کنید.

✒️ سوء استفاده کردن | چرا دوست داشتنی نیستم

افرادی که در زندگی مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند، احساس بی ارزشی می‌کنند. و تصور می‌کنند که لایق عشق نیستند. بنابراین کسانی که مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند دائم به این فکر می‌کنند که چرا دوست‌داشتنی نیستم؟ چرا لایق عشق نیستم و رفتار خوبی با من نمی‌شود.

✒️ عزت نفس پایین

در پاسخ به این سوال که چرا دوست داشتنی نیستم؟ می‌توان به عزت نفس پایین اشاره کرد. عزت نفس پایین همیشه باعث می‌شود فرد به این فکر کند که لایق عشق نیست و دیگران رفتار خوبی با او ندارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عزت نفس پایین کلیک کنید.

روش هایی برای دوست داشتنی شدن

روش هایی برای دوست داشتنی شدن

برای رفع این سوال که چرا دوست داشتنی نیستم، باید برخی از رفتارهای خود را تغییر دهید. در این بخش مقاله روش هایی را برای دوست داشتنی شدن توضیح داده ایم. برای ارتقای مهارت های ارتباطی خود کلیک کنید.

🔻 رفتار خودخواهانه نداشته باشید

یکی از راه های جلوگیری از این سوال که چرا دوست داشتنی نیستم، رفتار خودخواهانه نداشتن است. به جای اینکه دائم از دیگران انتقاد کنید و انتظار داشته باشید، خودتان را تغییر دهید. و خودتان از پس کارهایتان بر بیایید.

🔻 پذیرای محدودیت ها باشید | چرا دوست داشتنی نیستم

یکی از روش ها برای جلوگیری از این سوال که چرا دوست‌داشتنی نیستم، پذیرش محدودیت ها است. در این شرایط باید تمامی محدودیت های مکانی، زمانی و جسمی را بپذیرید. تمامی محدودیت ها را بپذیرید و با توجه به شرایط عمل کنید.

🔻 به جای بحث، مسائل را حل کنید

افراد محبوب به جای بحث، مسائل را حل می‌کنند. بنابراین برای جلوگیری از سوال چرا دوست داشتنی نیستم؛ باید مسائل را حل کنید. همیشه بحث چاره نیست. باید مسائل را به مرور زمان تا جای که در توان شماست حل کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نادیده گرفته شدن کلیک کنید.

🔻 معذرت خواهی را فراموش کنید

برای دوست داشتنی شدن، باید معذرت خواهی را به خاطر داشته باشید. زمانی که جرات عذرخواهی داشته باشید، دیگران شما را فرد با ارزش و قوی می‌بینند. بنابراین برای رفع این سوال که چرا دوست داشتنی نیستم، باید معذرت خواهی را آموزش ببینید.

🔻 عزت نفس خود را تقویت کنید  | چرا دوست داشتنی نیستم

بهترین راه برای جلوگیری از این فکر که چرا دوست‌داشتنی نیستم، تقویت عزت نفس است. عزت نفس به منظور علاقه به خود است. یعنی علاوه بر اینکه باید عاشق قدرت های خود باشید؛ ضعف های خود را نیز دوست داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه افزایش عزت نفس کلیک کنید.

🔻 به دیگران احترام بگذارید

یکی از روش های جلوگیری از نشخوار فکری چرا دوست داشتنی نیستم، احترام به دیگران است. زمانی که به دیگران احترام بگذارید، احترام هم خواهید دید. همیشه سعی کنید شنونده خوبی باشید و در برخورد با دیگران به شیوه ای رفتار کنید که علاقه دارید با شما رفتار شود. برای بالا بردن اطلاعات خود در زمینه آداب معاشرت در زندگی کلیک کنید.

🔻 دائما غر نزنید | چرا دوست داشتنی نیستم

از دیگر رفتارهایی که باعث دوست‌داشتنی به نظر رسیدن می‌شود، غذ نزدن است. زمانی که غر نزنید و منطقی رفتار کنید، به مرور علاقه و احترام دیگران را به خود می‌بینید. که همین ابراز علاقه نشانه جلوگری از نشخوار فکری چرا دوست داشتنی نیستم، می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه غر زدن کلیک کنید.

کلام آخر

روانشناسان با کمک طرحواره درمانی و درمان شناختی به راحتی می‌توانند به شما کمک کنند که خودتان را دوست داشته باشید و رفتارهایی از خود نشان دهید که باعث جلوگیری از تفکر چرا دوست داشتنی نیستم، می‌شود. به همین دلیل روانشناسان و متخصصین در این حوزه به راحتی می‌توانند به شما کمک کنند تا با این مسائل روبرو شوید. و برای بهبود حال خود تلاش کنید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره