هدف مردان از ازدواج

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

هدف مردان از ازدواج چیست؟ انگیزه و هدف افراد از ازدواج بسیار مهم است و حتی می‌تواند به موفقیت آن ازدواج کمک کند. انگیزه بعضی مردان برای ازدواج تنها برطرف کردن نیاز جنسی است در حالیکه این نیاز تنها قسمتی از ازدواج بوده و اگر دیگر مسائل نادیده گرفته شوند، ازدواج با شکست رو به رو می‌شود. انسان برای رفع گستره‌ای از نیازهای روحی و جسمی‌اش ازدواج می‌کند. زن و مرد مکمل یکدیگر هستند و ازدواج نقش مهمی در برطرف کردن نیازهای آنان دارد. هم زنان و هم مردان، انگیزه‌های متفاوتی از ازدواج دارند که دانستن این انگیزه‌ها به بهتر شدن رابطه بین زن و مرد کمک می‌کند. بهتر است برای انتخاب همسر مناسب، قبل از ازدواج به روانشناس مراجعه کرده و از انگیزه‌های طرف مقابل خود برای ازدواج آگاه شوید. برای کسب اطلاع بیشتر از مشاوره قبل ازدواج کلیک کنید. 

 

انگیزه و هدف مردان از ازدواج

انگیزه ازدواج یعنی پاسخ این پرسش که چرا باید ازدواج کرد؟ ازدواج یکی از تصمیمات مهم و اساسی در زندگی هر فرد است. اگر شروع این مقوله با آگاهی و شناخت انجام شود، رشد و تکامل در دو طرف را به دنبال می‌آورد. افراد در چارچوب ازدواج نیازهای جنسی و عاطفی خود را به نحو درست با شریک زندگی خود برطرف می‌کنند. ازدواج منجر به عشق و آرامش در وجود هر دو طرف می‌شود.

خوب است که انگیزه‌های خود از ازدواج را به طور منطقی بررسی کنید. باید ببینید که آیا این انگیزه‌ها برای تصمیم به این بزرگی و شروع زندگی مشترک کافی است یا خیر. گاهی انگیزه‌ای که شما را به ازدواج می‌کشاند عشق و محبت به دیگری نیست. واقعیت این است که بعضی افراد برای رسیدن به سود و نفع اجتماعی یا اقتصادی تن به ازدواج می‌دهند. اگر این افراد به خواسته خود برسند بلافاصله درخواست طلاق را صادر می‌کنند. البته باید دقت کنید که همه افراد این ویژگی را ندارند و با این اهداف تن به ازدواج نمی‌دهند.

 

نیازهای مهم و اساسی انسان‌ها

انسان در زندگی چند نیاز مهم دارد که تمام تصمیماتش در راستای رسیدن به آن نیاز تنظیم می‌شوند. نیاز به بقا، نیاز به احساس تعلق و دوست داشتن، نیاز به قدرت، نیاز به آزادی و تفریح از جمله نیازهای مهم انسان‌ها هستند. نیازهای مهمی که مردان در زندگی دارند، دلیل حرکت و تصمیم آن‌ها را فراهم می‌کند.

فروشگاه آرامیس

 

هدف مردان از ازدواج چیست؟

مردان هدف‌های گوناگونی برای ازدواج دارند. هدف‌های هر فرد برای ازدواج متفاوت است اما به طور کلی چند هدف اصلی برای مردانی که می‌خواهند ازدواج کنند وجود دارد. در ادامه به بررسی این اهداف می‌پردازیم:

1. رفع نیاز جنسی و جسمانی

نیازهای جنسی و جسمانی یکی از مهم‌ترین دلایل و اهداف مردان از ازدواج هستند. این نیاز بسیار مهم و قوی است که همواره در تمام انسان‌ها وجود داشته و در صورت ارضا نشدن مشکلاتی را در فرد و جامعه بوجود می‌آورد. به عنوان مثال برطرف نشدن این نیاز می‌تواند زمینه آسیب‌های روانی و اجتماعی را فراهم کند. بهترین راه برطرف کردن نیاز جنسی ازدواج است. البته ازدواجی که تنها هدف آن برطرف کردن نیاز جسمانی نباشد؛ لازم است طرفین به ابعاد گسترده‌تری توجه کرده باشند.

2. هدف مردان از ازدواج | داشتن همدم و همراه

در دوران پیری توانایی‌های افراد کاهش می‌یابد. مردان در درجه اول در آن سن نیاز به یک همدم دارند که همسرشان می‌تواند بهترین همدم برای آن‌ها باشد. همچنین ناتوانی‌هایی که در سنین پیری به سراغ آن‌ها می‌آید موجب نیاز آنان به تامین از سوی فرد دیگری می‌شود. بهترین کسی که می‌تواند در سنین پیری تکیه گاه باشد، فرزندان هستند. یکی از مهم‌ترین دلایل مردان برای ازدواج داشتن همسر و فرزند برای حمایت و مراقبت در دوران پیری است.

3. تعادل در زندگی

مردان منطقی و زن‌ها احساساتی هستند؛ این ساختار کلی وجودی آن‌هاست. در آمیخته شدن احساسات زنانه با منطق مردانه باعث ایجاد تعادل در زندگی می‌شود. این تعادل آرامش را بین زن و مرد به وجود می‌آورد.

4. هدف مردان از ازدواج | نوازش روحی

مردان به دلیل توانایی‌ها و روحیات و امرار معاشی که به دوش‌شان است، بیشتر در قسمت خشن جامعه قرار می‌گیرند. مردان نیاز به همسری دارند که فشارهای روانی آن‌ها را با وجود خود به آرامش تبدیل کند.

5. استقلال و قدرت داشتن در زندگی

از جمله ویژگی‌های بارز مردان علاقه به مدیریت کردن است. ازدواج به آن‌ها فرصت زندگی متناسب با افکار، نگرش و معیارهای خود را به آنان می‌دهد. آن‌ها می‌توانند پس از ازدواج مستقل باشند و تمام جوانب زندگی خودشان را مدیریت کنند. این مدیریت کردن تنها از طریق ازدواج ارضا می‌شود. قدرت طلبی مردان، علاقه بهتکیه‌گاه بودن و عشق به اینکه در زندگی همسرشان را تامین کنند یکی دیگر از دلایل مردان برای ازدواج است. آن‌ها دوست دارند حضور همسری را در کنار خود احساس کنند.

 

هدف مردان از ازدواج | علائم ازدواج در مردان

مردی که قصد ازدواج داشته باشد یک سری علائم و نشانه‌ها از خود بروز می‌دهد. به عنوان مثال کسی که قصد ازدواج دارد، پول خود را پس انداز می‌کند و برای ایجاد شرایط بهتر مالی تلاش می‌نماید. مردی که قصد ازدواج دارد با فرد مورد نظر خود در مورد برنامه‌های آینده‌اش صحبت می‌کند. مردی که قصد ازدواج داشته باشد از هر فرصتی برای ابراز علاقه استفاده می‌نماید. مردی که برای ازدواج آماده باشد تنها حرف نمی‌زند و تمام تلاشش را می‌کند که به حرف‌هایش جامه عمل بپوشاند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

تولید مثل و ماندگاری نسل چقدر برای مردان اهمیت دارد؟

تمامی انسان‌ها دوست دارند که نسل خود را ادامه دهند و این نیاز در مردان بیشتر است. تحقیقات نشان داده مردانی که توان فرزندآوری ندارند، بیشتر به مشکلات روحی مبتلا می‌شوند. در مقابل اگر مردی فرزندان زیادی داشته باشد کمتر به مشکلات روحی مبتلا خواهد شد.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره