برخورد با مدیر قدرنشناس و عصبی | 10 روش برخورد با مدیر قدرنشناس

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

برخورد با مدیر قدرنشناس و عصبی یکی از دغدغه های کارمندان است. عده زیادی از افراد به دلیل رابطه مستقیمی که با صاحب کار خود دارند، باید با مسئولین و کارفرمایان ارتباط بگیرند. اما گاه مدیران به قدری عصبانی هستند که هیچ کارمندی در آن سازمان توانایی برقراری ارتباط با مدیر را ندارد. همه افراد شاغل شاید حداقل یک بار با مدیران بد اخلاق سر و کار داشته اند.

مدیر قدرنشناس و عصبی همیشه باعث استرس کارمندان و کاهش بهره وری آنها می‌شود. این اخلاق مدیران معایب و عواقب بسیار دارد. به همین دلیل حتما باید مدیران بر اخلاق و رفتار خود بیشتر کار کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره شغلی تلفنی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه برخورد با مدیر قدرنشناس و عصبی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره شغلی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

برخورد با مدیر قدرنشناس و عصبی

برخورد با مدیر قدرنشناس و عصبی چگونه است؟

مدیران خوش برخود همیشه باعث افزایش کارایی و علاقه کارمندان به کار می‌شوند. که با این رفتار هم سازمانشان پیشرفت می‌کند. و هم عده زیادی از کارمندان تعویض نمی‌شوند. اما گاه مدیران به قدری بدرفتاری می‌کنند که باعث تخریب کارمندان خود می‌شوند.

در چنین شرایطی اگر کارمندان به شغل و وظیفه خود علاقه داشته باشند، به دنبال راه حل برخورد با مدیر قدرنشناس و عصبی هستند. اما اگر علاقه ای به شغلشان نداشته باشند، مدیران باید به فکر حل مساله باشند. دلیل برخورد عصبی مدیران و مسئولین معمولا به خودخواهی، زیاده خواهی، عدم شایستگی سمت مدیریت، بی جنبه بودن مدیر، عدم مطالعه و عدم آموزش مناسب برای رفتار درست در محیط کاری و سازمان باز می‌گردد.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

روش های مواجهه با برخورد با مدیر قدرنشناس و عصبی

روش های مواجهه با برخورد با مدیر قدرنشناس و عصبی

اگر شغل خود را دوست دارید اما در برخورد با مدیر قدرنشناس و عصبی دچار شک و شبه هستید. از راهکارهای ارائه شده در این بخش مقاله استفاده کنید.

? کارهای خود را ثبت کنید

محل کار همیشه محیط خطرناکی دارد. به همین دلیل هر کاری را انجام می‌دهید داخل برگه ثبت کنید. هر کاری که رئیس از شما می‌خواهد را ثبت کنید تا به ترتیب تمامی کارها را انجام دهید. که مبادا یکی از کارهای خود را عقب بی‌اندازید و این امر باعث عصبانیت مدیر شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رفتار صحیح در محیط کار کلیک کنید.

? در کار خود پیشرو باشید | برخورد با مدیر قدرنشناس و عصبی

یکی از روش های برخورد با مدیر قدرنشناس و عصبی، پیشرو بودن در کار است. منظور از پیشرو بودن یعنی اینکه کارهای آینده خود را حال انجام دهید. اگر کارهای خود را بدون دستور و پیگیری های مداوم کارفرمای خود انجام دهید، حتی قابل قدردانی نیز خواهید بود. قطعا در این شرایط مدیرتان نحوه تلاش شما را مشاهده خواهد کرد. در نهایت رفتار بدی با شما نخواهد داشت.

? رفتار مدیر خود را شناسایی کنید

برای برخورد با مدیر قدرنشناس و عصبی، باید رفتارهای او را شناسایی کنید. برای مثال: مدتی رئیس خود را تحت نظر قرار دهید که چه کاری باعث عصبانیت و خشم او می‌شود. زمانی که مشخص شد دلیل عصانیت و رفتار بد مدیر چیست، شما هرگز آن را انجام ندهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تبعیض در محیط کار کلیک کنید.

? ذهن باز و سودمندی را امتحان کنید | برخورد با مدیر قدرنشناس و عصبی

جهت برخورد با مدیر قدرنشناس و عصبی باید ذهن خود را باز بگذارید. از روش های پیشنهادی خود برای مدیر استفاده کنید. ایده ها و پیشنهاداتی که باعث خوشحالی رئیس می‌شود را روی میز او قرار دهید تا با او ارتباط محترمانه و دوستانه بگیرید. با این کار حتی سوء تفاهمات احتمالی کاهش می‌یابد.

? احساسات خود را فراموش کنید

فراموشی و حذف احساسات از دیگر روش های برخورد با مدیر قدرنشناس و عصبی است. برای کاهش استرس خود باید در مقابل روش های برخورد کارفرما و مسئولین احساسات خود را بروز ندهید. برای بهبودی بهتر از جمله “من می‌توانم احساسات خود را فراموش کنم” استفاده کنید.

? اطمینان دهید که همه کارها را انجام می‌دهید | برخورد با مدیر قدرنشناس و عصبی

یکی از راه های برخورد با مدیر قدرنشناس و عصبی، اطمینان به انجام تمامی کارها است. باید رفتار و اخلاق خودتان را شناسایی کنید و بررسی کنید که چه چیزی در محل کار بیشتر مهم است. به جای استرس ناشی از رفتار رئیس، بر روی کار خود متمرکز شوید و در صورت نیاز از همکاران کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشکلات محل کار کلیک کنید.

? با کارفرمای خود هماهنگ باشید

هماهنگی با کارفرما، از دیگر روش های برخورد با مدیر قدرنشناس و عصبی است. برای کاهش عصبانیت و خشم رئیس، حتما در جهت هماهنگی با او کار کنید. برای این کار از استراتژی های خود استفاده کنید. تا هم برای شرکت سودمند باشید و هم رئیس برخورد مناسبی با شما داشته باشد.

? مسئول خود را همانطور که هست بپذیرید

برای برخورد با مدیر قدرنشناس و عصبی باید قبول کنید که کارفرمای شما چه خصوصیات اخلاقی دارد. تلاش کنید تا به شناخت کاملی از رئیس خود برسید. این کار به شما کمک خواهد کرد تا مشکلات کمتری با کارفرما داشته باشید. زمانی که رابطه خوبی با رئیس خود برقرار کنید، حتما نسبت به رفتارهای او باید به شناخت برسید.

? حد و حدود خود را مشخص کنید | برخورد با مدیر قدرنشناس و عصبی

یکی از روش های برخورد با مدیر قدرنشناس و عصبی، تعیین حد و حدود است. رئیس مقام بالاتری از شما دارد. اگر به این موضوع فکر کنید حتما در رفتار و کردار خود دقت عمل بالاتری را خرج خواهید کرد. حتی اگر با کارمندان حرفی زده شد، حتما راز را پیش خو نگه دارید.

? رفتار محترمانه داشته باشید

رفتار محترمانه از دیگر روش های برخورد با مدیر قدرنشناس و عصبی است. اگر در هر شرایطی با رئیس خود رفتار محترمانه داشته باشید، حتما نتیجه رفتارهای او نیز به مرور زمان بهبود می‌یابد. بنابراین سعی کنید رفتار مناسب و محترمانه داشته باشید؛ تا با شما نیز محترمانه رفتار شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه زیرآب زنی در محیط کار کلیک کنید.

کلام آخر

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد، مدیران باید برای حفظ نیروهای خود رفتاری مناسب داشته باشند. تا سازمانشان با آسیب های کمتری روبرو شود. بنابراین مدیران، مسئولین و صاحبین کسب و کار باید آموزش های لازم جهت رفتار با کارمندان را ببیند. در این راه نیز می‌توانند از روانشناس کمک بگیرند. روانشناسان صنعتی سازمانی روش های مدیریت را به خوبی به مدیران آموزش می‌دهند.

مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه برخورد با مدیر قدرنشناس و عصبی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره شغلی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره