بی اراده بودن در کار | 6 دلیل و راهکار برای بی ارادگی

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

بی اراده بودن در کار از جمله معضلات بیشتر افراد است. تقریبا برای همه ما پیش آمده که گاهی اوقات هیچ انگیزه و اراده ای برای انجام کارها نداشته باشیم. حتی گاه به فعالیت‌هایی علاقه نشان می‌دهیم اما توان انجام و آغاز آن را نداریم. این حالت تنها برای انجام امور مورد علاقه نیست، فرد تقریبا همه فعالیت ها حتی امورات بهداشتی و شخصی را به تعویق می‌اندازد.

اما زمانی این مساله نگران کننده می‌شود که طول مدت زمان بی اراده بودن در کارها بیش از حد باشد که به عنوان نشانه ای از افسردگی تشخیص داده می‌شود. که این تشخیص تنها باید با کمک روانشناس صورت بگیرد. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

بی اراده بودن در کار چیست؟

بی اراده بودن در کار چیست؟

همانطور که گفته شد افراد زیادی بی اراده بودن در کار ها را تجربه کرده اند. با اینکه فرد به کارها و فعالیت های خود علاقه دارد. اما توان انجام شان را ندارد. اگر این روند همچنان ادامه داشته باشد، آینده و پیشرفت شما را مختل می‌کند.

فرض کنید بسیار گرسنه هستید اما توان آشپزی ندارید، یا امتحان دارید اما اراده در مطالعه ندارید. قطعا این رفتار عواقب زیادی به همراه دارد. که باید از آن جلوگیری کرد. بی اراده بودن در کار عواقبی چون بی پولی، بدهکاری، خستگی، کلافگی، احساس بی فایده بودن و … دارد. حتما برای جلوگیری از این رفتارها و عواقب از روانشناس کمک بگیرید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

دلایل و راهکارهای بی اراده بودن در کار

دلایل و راهکارهای بی اراده بودن در کار

بی اراده بودن در کار ها نیز مانند تمامی رفتارها دلایل مخصوص به خودش را دارد. که در این بخش سعی کرده ایم دلایل بی اراده بودن در کار را توضیح دهیم.

? بیش از حد درگیر هستید | بی اراده بودن در کار

درگیری بیش از حد یکی از دلایل بی اراده بودن در کار است. به این سوالات پاسخ دهید.

آیا تا به حال دچار فشار و استرس زیاد بودید؟

موقعی که دست از کار می‌کشید، ادامه و اصلا اهمیت نمی‌دهید؟

علت این سوال ها هرچیزی که باشد انگیزه و زمان زیادی را از شما می‌گیرد. برای کاهش این دلایل باید استرس خود را بکاهید.

❌ راه حل بی اراده بودن در کار

برای دستیابی اهداف باید کارهای خود را کاهش دهید. اگر قصد رفع بی اراده بودن در کار ها را دارید، باید به توانایی های خود پی ببرید. آنها را دسته بندی کنید و کارهای غیر ضروری خود را کاهش دهید. همین طور باید حتما استرس خود را کاهش دهید. از روانشناس برای کنترل استرس کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تقویت اراده با برنامه تمرین کلیک کنید.

? نمی‌دانید که چه چیزی می‌خواهید

یکی از دلایل بی اراده بودن در کار این است که نمی‌دانید چه چیزی می‌خواهید. این مورد بسیار بارز است که شما از چیزی که می‌خواهید آگاه نیستید یا خواسته شما واضح نیست. انگیزه و اراده برای انجام کاری که نمی‌دانید در آخر قراره به چه چیزی دست یابید دشوار است. اگر در هر زمینه ای از زندگی دچار بی ارادگی هستید، به این دلیل است که به صورت جزئی و دقیق به موضوع دقت نمی‌کنید.

❌ راه حل

راه حل این دلیل بی اراده بودن در کار، تعیین هدف است. در تمامی زمینه های زندگی مانند جسمی، عاطفی، مالی، معنوی و … باید هدف مشخصی تعیین کنید. البته که این هدف بهتر است هیجان انگیز باشد تا اراده شما را تحریک کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه قدرت تمرکز و ذهن کلیک کنید.

? به اندازه کافی هدفمند نیستید | بی اراده بودن در کار

از دیگر دلایل بی اراده بودن در کار، عدم هدفمند بودن است. زمانی که هدف مناسبی در زندگی و برای تمام برنامه های خود نداشته باشید، اراده کافی برای ادامه روند زندگی نخواهید داشت. با برنامه ریزی هدفمند حتی می‌توانید به شناخت مناسبی از خود برسید.

❌ راه حل بی اراده بودن در کار

زمانی که اهداف سخت و دشوار داشته باشید، برای رسیدن به آنها احساس بی تحرکی و بی حسی خواهید کرد. اما زمانی که اهداف جاه طلبانه ای داشته باشید، احساس توانمندی و قدرت خواهید کرد. تا برای کسب اهداف بیشتر تلاش کنید. البته به خاطر داشته باشید که هرچقدر سخت بگیرید، انگیزه شما بیشتر می‌شود.

? فیزیک بدنتان را کنترل نمی‌کنید

عدم کنترل فیزیک بدن از دیگر دلایل بی اراده بودن در کار است. در این مورد افراد اندام و فیزیک بدنشان را به صورت خمیده با شانه ای افتاده تصور می‌کنند. فرد استوار و محکمی در ذهن آنها نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه موانع موفقیت و پیشرفت کلیک کنید.

❌ راه حل

اگر قصد جلوگیری از این دلیل بی اراده بودن در کار دارید، باید حرکت کنید. حرکت همیشه شما را به سوی هدف سوق می‌دهد. باید وضعیت فیزیکی بدن خودتان را کنترل کنید. برای این کار باید زمان بروز انگیزه نوع حرکاتی که انجام می‌دهید در ذهنتان بررسی کنید. زمانی که تصور کنید اگر انگیزه بیشتر بگیرید چه حرکتی انجام می‌دهید؛ ذهنتان فریب می‌خورد تا هنگام بروز انگیزه حرکت بیشتری داشته باشد.

? کارها را به بعد انتقال می‌دهید | بی اراده بودن در کار

یکی از موارد دیگر بی اراده بودن در کار، انتقال کارها به زمان های بعدی است. در رابطه با کاری که دارید هیچ شفافیتی ندارید. و همین ابهامات باعث عدم تعادل در زندگی می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بی انگیزگی و پوچی کلیک کنید.

❌ راه حل بی اراده بودن در کار

اگر قصد انجام کاری دارید، اما بی اراده بودن در کارها باعث عدم انجام شود؛ باید حتما کارهای خود را به قسمت های خورد تر تقسیم کنید تا قابل انجام شود.

? به اندازه کافی به خود انگیزه نمی‌دهید

از دیگر دلایل بی اراده بودن در کار، عدم انگیزه به خود است. سخت است که به مدت طولانی روی یک چیزی تمرکز کنید. مگر اینکه تنها همین کار را داشته باشید که نیازمند تمرکز فراوان است. زمانی که به خودتان انگیزه کافی نمی‌دهید، قدرت و توان زندگی نیز از بین می‌رود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پشت گوش انداختن مشکلات کلیک کنید.

❌ راه حل

برای جلوگیری از بی اراده بودن در کار با این دلیل، باید مسیرهای مشخص به مغزتان بدهید. در واقع باید به ذهن خود جهت دهید. برای این کار باید از خودتان سوال کنید. که چطور متوجه شوید که فرد موفقی هستید؟ با پاسخ به این سوالات به خودتان انگیزه خواهید داد.

کلام آخر

به طور کلی برای جلوگیری از بی اراده بودن در کارها باید هدف خود را انتخاب کنید و عادات خود را انتخاب کنید. باید با توجه به هدف و انگیزه ای که دارید به دلایل بی ارادگی و بی انگیزگی خود بپردازید. با کمک از روانشناس از این راه نجات پیدا خواهید کرد. اگر کمکی از متخصصین نگیرید به مرور زمان با طول مدت طولانی با اختلال روبرو خواهید شد. برای کمک حتما از روانشناس کمک بگیرید.

مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بی اراده بودن در کار می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره شغلی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره