افزایش کارایی کارمندان | 10 راه جهت افزایش کارایی کارمندان

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

افزایش کارایی کارمندان برای هر کارآفرینی اهمیت دارد. همه افراد شاغل بیش از نیمی از زمان روز خود را در محل کار در کنار همکاران و مشتران سپری می‌کنند. به همین خاطر خواه ناخواه همکاران بر ما، حال و روزمان تاثیر می‌گذارند. مثلا کارمند با انگیزه و پر انرژی می‌تواند به راحتی تاثیر مستقیم و مثبتی بر احساسات دیگران بگذارد. در این شرایط همه کارمندان در مواجهه با این همکار پر انرژی می‌شوند. اما بر عکس این موضوع نیز وجود دارد. کسانی که انرژی منفی دارند و همیشه خسته به محل کار می‌آیند، دیگران را هم کسل می‌کنند.

به دلیل تاثیر مستقیم کارمندان بر یکدیگر است که به دنبال راه‌های افزایش کارایی کارمندان هستیم. مدیر حرفه ای همیشه در تلاش برای بهبود کیفیت و افزایش انگیزه در کارمندان است. و همیشه از متخصصین روانشناس در این زمینه کمک می‌گیرند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره شغلی کلیک کنید.

افزایش کارایی کارمندان

افزایش کارایی کارمندان چیست؟

منظور از ایجاد فضایی برای افزایش کارایی کارمندان، تبدیل محل کار به خانه نیست. اما این باور را نیز به خود بقبولانید که محل کار نیز پستی و بلندی های فراوانی دارد. و باید با تمام شرایط سازگار شوید. برای افزایش کارایی کارمندان حتما کارمندان خود را بشناسید. از آنها تست روانشناسی برای شناخت بیشتر بگیرید. هم چنین در تمام سختی ها و شرایط بد در کنار کارمندان باشید.

برای افزایش کارایی کارمندان باید انگیزه کارمندان خود را شناسایی کنید. و تمامی روش های مختلف برای افزایش انگیزه را پیاده کنید. به کارمندان خود اهمیت دهید و برای آنها ارزش قائل شوید. زمانی که درک درستی از کارکنان خود داشته باشید، در واقع به احساسات و عواطف او احترام گذاشته اید.

به همین دلیل است که روش های افزایش کارایی کارمندان برای مدیران از اهمیت بالایی برخوردار است. برای آموزش این روش ها حتما از روانشناس کمک بگیرید. روانشناسان روش های نوین برای افزایش کارایی کارمندان را به مدیران ارائه می‌دهند.

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک نمایید.

راه های بهبود و افزایش کارایی کارمندان

راه های بهبود و افزایش کارایی کارمندان

روش های زیادی جهت افزایش کار آیی کارمندان وجود دارد. که در این بخش مقاله راجع به نوین‌ترین روش‌ها توضیح داده ایم. کسب اطلاعات در رابطه با راه‌های بهبود و افزایش کارآیی کارمندان تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

? وظایف کارکنان را بر اساس مهارت های‌شان انتخاب کنید

یکی از روش های افزایش کارآیی کارمندان، انتخاب وظایف کارمندان براساس مهارت‌هایشان است. زمانی که وظایف هر کارمند را طبق مهارت های او در نظر بگیرید، کارایی بهتری را نیز دریافت خواهید کرد. به همین دلیل برای اینکه کارمندان بازدهی بالاتری داشته باشند؛ حتما مسئولیت کارهایی که علاقه دارند به آن‌ها بسپارید. هر زمان که متوجه شدید کارمند شما مطابق با شغل فعلی از مهارت خوبی برخوردار نیست، مسئولیت او را تغییر دهید.

? برای افزایش کارایی کارمندان، با آنها ارتباط برقرار کنید

از دیگر روش های افزایش کارآیی کارمندان، ارتباط مدیر با کارمند است. کارمندان اگر با مدیریت خود ارتباط خوبی داشته باشند، به راحتی می‌توانند خواسته های خود را اعلام کنند و مشکلات کاری را به راحتی با مدیریت در میان بگذارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه برخورد با همکار کلیک کنید.

? اهداف هر کارمند را مشخص کنید

مدیران هرگز نباید از کارمندی که هدف مشخص در کار ندارند، انتظار کارایی بالا داشته باشند. به همین دلیل برای افزایش کار آیی کارمندان حتما هدف هر کارمند را مشخص کنید. حتما شغل هر کارمند را شفاف کنید. همانقدر که شما از مسئولیت کارکنان خود مطلع هستید، کارمندان نیز باید از شغل خود کاملا مطلع باشند. عدم شفاف سازی باعث کارایی پایین کارمندان می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه چگونگی رفتار صحیح در محیط کار کلیک کنید.

? جهت افزایش کارایی کارمندان، برای آنها تشویق درنظر بگیرید

یکی از روش های افزایش کار آیی کارمندان، تشویق آنها می‌باشد. زمانی که کارمندان به خوبی از پس کارهای خود بر آمدند و به درستی آنها را انجام دادند، حتما باید مورد تشویق قرار بگیرند. حتما پاداش کارمندان را به شیوه ای انتخاب کنید که مورد نیاز و توجه آنها باشد. برای مثال: شاید یکی از کارمندان شما نیازمند چند روز مرخصی است اما فرد دیگر نیازمند دریافت وجه بیشر است. بنابراین تشویق هر کارمند را بر اساس خواسته و نیاز او در نظر بگیرید.

برای آشنایی با راه های مناسب تشویق کارکنان کلیک کنید.

? نظر کارمندان را به خوبی بشنوید

جهت افزایش کار آیی کارمندان، مدیران باید به خوبی نظرات کارمندان را بشنوند. زمانی که به نظرات کارمندان خود گوش می‌دهید، در واقع به آنها احساس ارزشمندی می‌دهید. این احساس روان و حال کارمندان را خوب می‌کند. در واقع به صورت ناخودآگاه و کاملا آگاهانه احترام به کارمند را در مغز کارکنان خود فرو کرده اید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشکلات محل کار کلیک کنید.

? به زندگی کارمند توجه کنید | افزایش کارایی کارمندان

معمولا عده ای مدیران حتی پس از اتمام ساعت کاری، به کارمند کارهایش را گوشزد می‌کند. مدیران باید برای افزایش کار آیی کارمندان این را در نظر بگیرند که کارمندان علاوه بر کار، زندگی نیز دارند. باید به زندگی آنها اهمیت دهید و پس از ساعت کاری، کارکنان خود را رها کنید.

? محصولات شرکت را بروزرسانی کنید

برای افزایش کار آیی کارمندان لازم است که محصولات شرکت را بروزرسانی کنید. هیچ فردی علاقه ندارد که در جای قدیمی و با وسایل بسیار کهنه کار کند. همه افراد دوست دارند در مکان های شیک با دکوراسیون جذاب کار کنند. با بروزرسانی و تجهیزات مناسب برای کارمند، به آنها احترام گذاشه اید.

? کارمندان را به سوال کردن تشویق کنید

همه کارمندان به دلیل ترس، خجالت و دلایل زیاد دیگر توانایی روبرو شدن با مدیران خود را ندارند. برای افزایش کار آیی کارمندان باید آنها را تشویق کنید تا اگر سوالی ذهنشان را درگیر کرده است، حتما مطرح شود. تا تصور منفی از ذهن کارمندان پاک شود و برای حل مشکلات از شما سوال بپرسند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روانشناسی سازمانی کلیک کنید.

? برای افزایش کارایی کارمندان، آموزش لازم داشته باشید

برای افزایش کار آیی کارمندان باید کارمندان را بروزرسانی کنید. آموزش مهم ترین مرحله برای کسب و کار است. کارمندی که آموزش دیده باشد بهتر کار می‌کند یا کارمندی که هیچ کاری بلد نیست؟ قطعا کارمندی که آموزش دیده و کار را بلد هست هم برای شما مناسب است و هم بازدهی بالاتری خواهد داشت.

? کارمندی را سوگلی نکنید

یکی از روش های مهم افزایش کار آیی کارمندان، سوگلی نکردن کارمندان است. عده ای از مدیران وجود دارند که همیشه یک نفر را سوگلی می‌کنند. این روش باعث تبعیض و دعوا بین کارمندان می‌شود. حتی در این شرایط، کارمندان به جای پیگیری کار خود، به زیرآب زنی و تهدید همکاران می‌پردازند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تبعیض در محیط کار کلیک کنید.

کلام آخر

اگر قصد افزایش کارایی کارمندان را دارید، باید به نظرات، پیشنهادات و سوالات آنها با بررسی بالا پاسخ دهید. همیشه مدیران حرفه ای برای آموزش بهتر و انگیزه بیشتر کارمندان از روانشناس کمک می‌گیرند. روانشناسان با ارائه روش های نوین به مدیران آموزش می‌دهد که بهترین کارها را برای افزایش کارایی کارمندان انجام دهد.

مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه افزایش کارایی کارمندان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره شغلی تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره