آشتی با دوست دختر | چیکار کنم دوست دخترم آشتی کنه

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

آشتی با دوست دختر گاهی تبدیل به یکی از دغدغه های پسران می‌شود. در همه روابط قهر و آشتی هایی وجود دارند که افراد باید با تدبیر از آنها گذر کنند. از طرفی نباید اجازه داد این اختلافات شدت پیدا کنند و از طرف دیگر تعدد این تعارضات رابطه را بی کیفیت خواهد کرد. برای بسیاری از معذرت خواهی کردن، کاری دشوار است و مدام از آن سر باز می‌زنند. این دسته از پسران معتقدند که روش های دیگر برای معذرت خواهی مثل کادو خریدن، موثرتر هستند. قطعا این روش خوبی برای ابراز پشیمانی است؛ اما به هر حال اشتباه از طرف هر فردی باشد او باید درصدد جبران برآید. برای دریافت مشاوره رابطه دختر وپسر کلیک کنید.

آشتی با دوست دختر

بسیاری از دختران معتقدند که فقط پسران در هنگام دعوا باید عذر خواهی کنند و آنها مقصر هستند. اما اینگونه نیست. در آشتی با دوست دختر باید به طور منطقی رفتار کرده و به اویادآوری کرد که هر دو نفر تقصیرکار هستند. اما به هر حال عذرخواهی کردن اصولی دارد که دونفر باید آن رارعایت کنند و به حرف های خود پایبند باشند. برای اصلاع از نحوه رفتار صحیح با دوست دختر کلیک کنید.

در چه مواقعی باید برای آشتی با دوست دختر اقدام کرد؟

زمان آشتی با دوست دختر

بسیاری پسران در این مورد سردرگم می‌شوند. چراکه معتقند مقصر نیستند یا حتی نمی‌دانند چگونه باید عذرخواهی کنند. دختران معمولا کمتر احساسات خود را به زبان می‌آورند به همین دلیل حتی شاید پسران متوجه ناراحتی آنان نشوند. آشتی با دوست دختر و تلاش برای ادامه رابطه در موارد زیر ضروری است. برای جلوگیری از قهر و دعوای دوست دختر و دوست پسر کلیک کنید.

?مواقعی که مطمئن هستید اشتباه از طرف شما بوده است.

?به او علاقه مند هستید ونمی‌خواهید اورا از دست بدهید.

?اشتباهی از طرف خانواده و دوستان شما سر زده است.

?متوجه ناراحتی او از خودتان شده اید.

چگونگی آشتی با دوست دختر

چگونگی آشتی با دوست دختر

برخی از افراد نه تنها با کارهای خود، دیگران آزار می‌دهند، بلکه نحوه عذرخواهی کردن آنان نیز به شکلی است که ناراحتی را تشدید می‌کند. به همین دلیل نحوه آشتی کردن با دوست دختر بسیار مهم است. مخصوصا اگر به او علاقه مند هستید و به ازدواج با او نیز فکر می‌کنید. فراموش نکنید که گاهی همین اختلافات کوچک تبدیل به مشکلات بزرگی خواهند شد که جبران آنها به آسانی نخواهد بود. در این قسمت روش های مختلف آشتی کردن با دوست دختر را مورد بررسی قرار خواهیم داد. برای جلوگیری از قطع رابطه با دوست دختر کلیک کنید.

?عجله نکنید

آشتی کردن با دوست دختر نیاز به وقت و انرژی دارد و نباید از اوانتظار داشته باشید به سرعت شما را ببخشد یا همه چیز را فراموش کند. وقتی در اینمورد عجله می‌کنید؛ بیشتر احتمال دارد که با جواب رد روبرو شوید. اجازه دهید او به خوبی فکر کند و بر مشکل تمرکز کند. این زمان برای شما هم لازم است. سعی نکنید در این دوران مدام به او زنگ زده یا پیام دهید.

?یادآوری خاطرات خوب | آشتی با دوست دختر

در زمان آشتی با دوست دختر، سعی کنید خاطرات خوب تان را به او یادآوری کنید. اینکار باعث فکر کردن او به خاطرات و لحظات خوش گذشته می‌شود. در واقع یکی از تکنیک هایی که روانشناسان در هنگام جدایی به زوجین پیشنهاد می‌کنند؛ همین مورد است. افراد با یادآوری گذشته، بیشتر علاقه و انگیزه به ادامه دادن پیدا می‌کنند. اینکه چرا افراد در ابتدا به یکدیگر علاقه مند شده اند؛ آنها را برای ادامه نیز مشتاق تر می‌کند.

?از رابطه جنسی خودداری کنید

اگر در هنگام آشتی کردن با دوست دختر، به او پیشنهاد رابطه جنسی بدهید یا او را مجبور به اینکار کنید؛ قطعا عواقب بدی در انتظار شما و رابطه خواهد بود. حتی اگر دوست دختر شما این مورد را بپذیرد؛ بازهم کار سالمی در زمان اختلافات نیست. بهتر است در ابتدا مسائل خود را با او حل کرده و سپس به انجام این کار بپردازید. در واقع این کار فقط سرپوشی برروی مشکلات است. شما با رابطه جنسی، اختلافات را نادیده گرفته و به جای حل کردن، آنها را به زمان دیگری موکول می‌کنید.

?معذرت خواهی را به زبان بیاورید | آشتی با دوست دختر

بسیاری از افراد از به زبان آوردن معذرت خواهی خود، اجتناب می‌کنند. یا تصور می‌کنند اینکار باعث کوچک شدن آنها می‌شود. قطعا اعتراف به اشتباه خود کار آسانی نیست. اما اگر اینکار برای آشتی کردن با دوست دختر باشد؛ اشکالی ندارد و باید انجام شود. برخی به گفتن “ببخشید” مخصوصا به دوست دختر خود اعتیاد پیدا کرده اند. این کلمه را به راحتی به زبان می‌آورند حتی بدون اینکه واقعا متاسف باشند. اما فراموش نکنید همراه با تلاش کردن برای جبران، حتما عذرخواهی خود را به زبان بیاورید.

?به دوستان او متوصل نشوید

در برخی از مواقع که دختر هیچ راه ارتباطی با پسر باقی نمی‌گذارد؛ پسر مجبور به استفاده از دوستان و حتی خانواده دختر برای معذرت خواهی است. اما اینکار به هیچ عنوان درست نیست. پادرمیانی دیگران در رابطه گاهی باعث بروز دخالت های آنان نیز می‌شود. در واقع اینکار نه تنها دختر را مجاب به آشتی کردن نمی‌کند؛ بلکه باعث حس ترحم اطرافیان به شما خواهد شد. برای اطلاع از جواب ندادن تلفن و پیام دوست دختر کلیک کنید.

?اجازه ندهید دوران قهر طولانی شود

طولانی شدن قهر و عدم آشتی کردن با دوست دختر باعث می‌شود دو طرف به دوری یکدیگر عادت کنند. آنها بعد از گذشت مدتی از دعوا، تصور می‌کنند شاید از ابتدا این رابطه اشتباه بوده است و بدون یکدیگر آرامش بیشتری دارند. اما درواقع این فقط یک احساسات موقت است و بعد از مدتی جای خود را به دلتنگی و پشیمانی می‌دهد.

?آشتی با دوست دختر | یک اشتباه را دوبار تکرار نکنید

برخی از پسران تمام تلاش خود را برای آشتی کردن با دوست دختر و برگرداندن او می‌کنند اما در عمل، دوباره کار اشتباه خود را تکرار می‌کنند. برای مثال فردی را در نظر بگیرید که هربار قول می‌دهد، خشم خودرا کنترل کند. اما با تکرار موقعیت، شروع به رفتارهای پرخاشگرانه می‌کند. این نشان دهنده تغییر نکردن اوست و اینکه احتمال بروز مجدد این رفتار هم وجود دارد.

?عذرخواهی خود را مشروط نکنید

گاهی افراد در هنگام عذرخواهی ار جملاتی مثل “من مقصرم اما” یا “معذرت میخوام ولی توهم”و از این قبیل، این بدین معناست که شما مسئولیت کار اشتباه تان را نپذیرفته اید. در واقع اشتباه خود را مشروط به کار دیگران می‌دانید. در یک رابطه دونفر سبب بروز اختلافات می‌شوند اما باید هر فردی مسئولیت خطای خود را گردن بگیرد.

⭕نکاتی در مورد آشتی کردن با دوست دختر

با رعایت کردن نکاتی، احتمال بازگشت دوست دختر خود را افزایش دهید و کیفیت رابطه را بالاببرید. به این نکات در کنار موارد بالا عمل کرده و به طور کلی در روابط خود فکر شده عمل کنید.

?خرید هدیه ای کوچک یا تفریحات مشترک برای آشتی کردن با دوست دختر نیز ایده ی خوبی  است.

?همیشه برای آشتی با دوست دختر ، پیش قدم نشوید و اجازه دهید طرف مقابل  نیز برای اشتباهات خود تلاش کند.

?در این مواقع شنونده خوبی باشید قبل از به زبان آوردن عذرخواهی، حرف های شریک خود را نیز بشنوید

?عذرخواهی حضوری موثر تر از فرستاندن پیامک یا زنگ زدن است.

?مشکل را به صورت ریشه ای حل کنید و به یک عذرخواهی ساده اکتفا نکنید. گاهی حل کردن مشکل، مهم تر از عذرخواهی کردن است.

سخن پایانی

روابطی که قبل از ازدواج شکل می‌گیرند؛ نیاز به رسیدگی و توجه دارند. نمی‌توان گفت به دلیل اینکه سرانجام این رابطه مشخص نیست؛ به آن اهمیتی نمی‌دهم. احساسات افراد با ارزش است و باید در قبال آنها مسئول بود. آشتی کردن با دوست دختر یکی از موقعیت هایی است که در اینگونه روابط پیش خواهند آمد و باید برای آن آماده بود. اگر به اندازه کافی برای اینکار آماده نیستید یا حتی اطلاعاتی در این زمینه ندارید؛ حتما از یک روانشناس زوج کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آشتی با دوست دختر می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

چه راه هایی برای آشتی با دوست دختر وجود دارد؟

برای آشتی با دوست دختر ابتدا از تقصیر خود مطمئن شده و با روش هایی مثل عجله نکردن، خودداری از رابطه جنسی، یادآوری خاطرات خوب، خرید هدیه، یه زبان آوردن معذرت خواهی و راهکارهایی که در متن ذکر شد با دوست دختر خود آشتی کنید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره