سلامت جنسی

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

سلامت جنسی یا عملکرد جنسی طبیعی در زنان و مردان به چه صورت است؟ رابطه جنسی یکی از عوامل تقویت کننده رابطه زناشویی و تحکیم بخش روابط صمیمانه بین زن و مرد است. این رابطه اگر به شکل طبیعی انجام شود سبب احساس لذت بیشتر شده و  زن و مرد را در حین برقراری رابطه جنسی به مرحله ارگاسم می‌رساند که اوج لذت جنسی در این مرحله اتفاق می‌افتد. اما اگر زن و مرد عملکرد جنسی طبیعی نداشته باشند، کیفیت رابطه جنسی کاهش می‌یابد و حتی ممکن است در دراز مدت باعث بی میلی جنسی شود. در ادامه مقاله به بررسی عملکرد ویژگی سلامت جنسی در زنان و مردان می‌پردازیم که می‌تواند آگاهی زوجین را افزایش داده و احساس لذت بیشتری برای آن‌ها به همراه بیاورد. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید. 

 

سلامت جنسی

منظور از سلامت جنسی ، دفعات برقراری رابطه، روش و چگونگی ایجاد رابطه، موقعیت و مکان رابطه می‌باشد. به عبارت دیگر رابطه جنسی طبیعی زمانی اتفاق می‌افتد که رابطه جنسی از لحاظ تعداد، زمان و مکان ایجاد رابطه بین زن و شوهر به حد طبیعی و نرمال باشد. اگر رابطه جنسی بسیار افراط گونه یا برعکس بسیار کم اتفاق بیفتد از حالت طبیعی خارج شده و مشکلاتی را به همراه خواهد داشت. برای آشنایی با نحوه برقراری رابطه جنسی سالم کلیک کنید.

 

سلامت جنسی | چرا زنان و مردان باید رابطه جنسی طبیعی برقرار نمایند؟

با توجه به اینکه رابطه جنسی، لذت بخش بوده و سبب آرامش روحی زوجین می‌گردد، بهتر است زن و مرد نسبت به تعداد دفعات انجام رابطه جنسی و چگونگی انجام آن اطلاع و آگاهی کسب نمایند. چنانچه زوجین آگاهی لازم در این زمینه را نداشته باشند، ممکن است یکی از آن‌ها به دلیل غریزه بالا احساس شهوت زیادی داشته و خواستار تعداد دفعات زیاد رابطه جنسی آن هم به روشی نادرست و خشن باشد. حال اگر همسر وی قادر به پاسخگویی دفعات زیاد نباشد، ممکن است به اشتباه خود را بی‌کفایت دانسته و به سرزنش خویش بپردازد. این در حالیست که با کسب آگاهی متوجه خواهند شد چنانچه رابطه با تعداد دفعات نرمال و به شکلی محبت آمیز انجام شود، طبیعی‌تر بوده و موجب ترغیب همسر به ایجاد رابطه خواهد شد. اگر درخواست‌های جنسی همسرتان عجیب هست، حتما مقاله فانتزی جنسی را بخوانید.

 

آیا رابطه از مردانی که سلامت جنسی دارند انرژی زیادی گرفته و آن‌ها را ناتوان می‌کند؟

باور عموم جامعه این است که رابطه جنسی حتی به شکل طبیعی، انرژی زیادی از مردان می‌گیرد و آن‌ها را خسته و بی رمق می‌کند یا به اصطلاح کالری زیادی می‌سوزانند. این در حالیست که آزمایشات مختلف ثابت کرده میزان کالری سوزانده شده در یک رابطه جنسی طبیعی 30 دقیقه‌ای حدود 50 تا 150 کیلو کالری است. حال به این نکته جالب توجه فرمایید که خوردن یک بستنی وانیلی 300 کیلو کالری به شما انرژی خواهد بخشید؛ یعنی انرژی لازم برای انجام دوبار رابطه جنسی طبیعی را در بردارد.

برای آشنایی با علت ضعف زنان بعد از رابطه جنسی کلیک کنید.

سلامت جنسی | میانگین رابطه جنسی طبیعی چقدر است؟

اگرچه تعداد دفعات رابطه جنسی زن و شوهر به عواملی چون شدت رابطه، چگونگی روش انجام رابطه، توانایی جسمی زوجین، قدرت بدنی و جثه مربوط می‌شود اما روانشناسان سکسولوژی معتقدند که میانگین نرمال ایجاد رابطه جنسی بین زن و شوهر 1 بار در هفته و با افزایش سن یکبار در ماه می‌باشد و ایجاد رابطه جنسی با این فاصله زمانی طبیعی و نرمال است.

مدت زمان رابطه جنسی طبیعی چقدر است؟

معاشقه‌های قبل از آمیزش جنسی نقش حیاتی در کسب لذت بیشتر به ویژه برای زنان دارند. برخی از خانم‌ها تحریک پذیری سریعی دارند و برخی دیگر با تاخیر تحریک می‌شوند. بنابراین مدت زمان رابطه جنسی طبیعی به آماده بودن زن و مرد به واسطه معاشقه و سپس آمیزش جنسی بستگی دارد.

دفعات در افرادی که سلامت جنسی دارند چقدر است؟

با در نظر گرفتن این نکته مهم که رابطه جنسی طبیعی فقط منوط به آمیزش جنسی نیست و می‌تواند معاشقه‌های زوجین را هم شامل شود، می‌توان گفت مهم این است که زن و مرد با تفاوت‌های فردی یکدیگر حین روابط جنسی آشنایی داشته باشند و همدیگر را  خوب درک نمایند. وقتی زوجین نسبت به هم رابطه عاطفی محبت آمیز نشان دهند، میل بیشتری به همدیگر خواهند داشت. این میل می‌تواند هفته‌ای یکبار به رابطه جنسی منتهی شود اما رفتارهای عشق آمیز آن‌ها را برانگیخته و سبب احساس لذت بین آنان شود. این در حالیست که برخی زوجین میل جنسی زیادی به همدیگر دارند و تنها به رفتار عشق آمیز بسنده نکرده و خواهان ایجاد رابطه جنسی به دفعات زیاد هستند.

بیشتر بخوانید : تعداد دفعات نزدیکی به طور طبیعی

عوامل تقویت کننده دفعات و مدت رابطه جنسی طبیعی

زن و مرد با انجام رفتارهای محبت آمیز و توجهی که به یکدیگر دارند، قادرند نظر همسر را جلب نموده و میل جنسی او را به خود برانگیزانند. پس برای سلامت جنسی باید نظر همسرتان را جلب کنید. ازجمله رفتارهایی که در طول شبانه روز سبب جلب محبت و میل جنسی می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

در آغوش کشیدن همسر: زن و مرد می‌توانند در ساعات مختلف شبانه روز به دلایل بسیار کوچک همسر خود را در آغوش بکشند و با ابراز محبت به وی، زمینه ایجاد رابطه جنسی را فراهم آورند.

صدا زدن همسر با کلمات عاشقانه همراه با صوتی دل انگیز: مورد خطاب قرار دادن همسر با کلماتی عاشقانه که صدایی دل انگیز را به گوش او  برساند در تقویت روابط عاشقانه بسیار مهم و حائز اهمیت است. کلمات عاشقانه نشانگر میل و علاقه شدید به همسر می‌باشد.

شما می‌توانید با کمک یک روانشناس متخصص در زمینه سکستراپی، این مهارت را یاد بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه سلامت جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

عملکرد جنسی طبیعی چگونه انجام می‌شود؟

در یک رابطه جنسی طبیعی زن و شوهر هر دو از نتیجه این رابطه لذت می‌برند و آرامش لازم را کسب می‌کنند، یک رابطه جنسی در صورتی که به تعداد دفعات نرمال و تحت رضایت هر دو طرف برقرار شود، می‌تواند طبیعی باشد.

چگونه می توان عملکرد جنسی طبیعی داشت؟

از آنجایی که زن و مرد روحیات متفاوتی دارند، شناخت روحیات و خلقیات هر یک توسط دیگری می‌تواند منجر به برقراری یک رابطه جنسی طبیعی شود. همچنین یادگیری روش‌های مناسب جهت برقراری یک رابطه طبیعی اهمیت بسزایی دارد.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره