برداشت اشتباه | 6 روش جلوگیری از برداشت اشتباه

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

برداشت اشتباه به منزله نادرست متوجه شدن صحبت های دیگران است. در این شرایط بسیاری از افراد در روابط خود دچار مشکل می‌شوند. اگر می‌توانستیم قبل از قضاوت و ناراحتی رفتار و صحبت دیگران را ارزیابی می‌کردیم؛ احتمال اینکه رخ‌دادن برداشت های اشتباه، بسیار کاهش پیدا می‌کرد.

اما با توجه به اینکه وقت و زمان کافی برای ارزیابی صحبت های دیگران نداریم؛ این نوع برداشت نیز زیاد پیش می‌آید. بنابراین با در نظر گرفتن نشانه های کوچک، برداشت های خود را بررسی می‌کنیم. برای جلوگیری از برداشت اشتباه حتما از روانشناس کمک بگیرید. می‌توانید همین حالا برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برداشت اشتباه

برداشت اشتباه چیست

اگر بر روی رفتارهای خود هیچ کنترلی نداشته باشیم؛ اتفاقات ناگواری رخ می‌دهد. بنابراین هرچه به بیشتر عدم کنترل بر رفتار و واکنش های خود داشته باشیم؛ برداشت های اشتباه نیز افزایش خواهد یافت. منظور از برداشت اشتباه یعنی منظور حرف های دیگران را به درستی متوجه نمی‌شویم. همین امر مخصوصا در ارتباط اول باعث می‌شود که تا آخر در ذهن خود راجع به آن فرد حس خوبی نداشته باشید.

اگر تجربیات گذشته ما حل نشده باقی بماند، احتمال اینکه برداشت های اشتباهی داشته باشیم نیز رو به افزایش است. در نهایت همراه با بحث و جدل بیشتری خواهد بود. برای اینکه برداشت اشتباه نداشته باشیم، باید تحزیه و تحلیل درست را به خوبی آموزش ببینیم. برای آموزش نیازمند کمک روانشناس هستیم. جهت اطلاع بیشتر از نحوه جلوگیری از این نوع برداشت تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک نمایید.

چگونه برداشت اشتباه می کنیم؟

گاهی به دلیل تجزیه وتحلیل اشتباه در مغز دچار برداشت اشتباه می‌شویم. هر فردی یک دوره ای از زندگی دچار برداشت اشتباه شده است. دوستان، زوجین، خانواده ها و روابط گاه به دلیل همین برداشت های اشتباه دچار اختلاف شده است.

برداشت اشتباه مخصوصا در جامعه امروزی بسیار افزایش یافته است. جهت استفاده مداوم افراد از فضاهای مجازی، برداشت غلط نیز افزایش یافته است. به دلیل اینکه حالت لحن و چهره افراد پشت تلفن مشخص نیست، برداشت های اشتباه نیز افزایش می‌یابد.

به دلیل همین رفتارهای نامفهوم، برداشت اشتباه نیز رخ می‌دهد. بنابراین برای اطلاع از هر رفتار و برخوردی باید ارتباط مستقیم داشته باشید.

به طور کلی هرچه ما در گذشته خود تجربیات و خاطرات ناامن بیشتری داشته باشیم، احتمال ذهن خوانی و برداشت اشتباه نیز افزایش می‌یابد. اما زمانی که ناامنی ها به حداقل برسد؛ برداشت غلط نیز کاهش می‌یابد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه احساس گناه چه عوارضی دارد کلیک کنید.

پیامدهای برداشت اشتباه

برداشت های اشتباه اتفاق خوبی نیست که پیامد به همراه نداشته باشد. بنابراین هر نوع برداشت اشتباهی همراه با پیامد است. که در این بخش مقاله راجع به پیامدهای این نوع برداشت را توضیح داده‌ایم.

? افزایش اختلافات در روابط پی در پی

? کاهش ارتباط با دیگران

?کاهش دوستان واقعی

? بد بینی به دیگران

? عدم برقراری ارتباط

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ناتوانی در کنترل هیجانات کلیک کنید.

روش های جلوگیری از برداشت اشتباه چگونه است؟

روش های جلوگیری از برداشت اشتباه چگونه است

همانطور که متوجه سوءظن های برداشت اشتباه در تمامی روابط شده‌ایم؛ نباید برای هر نوع رفتاری بدون بررسی، تجزیه و تحلیل واکنش نشان دهیم. در این بخش مقاله راجع به روش های جلوگیری از این نوع برداشت را توضیح داده‌ایم.

حتما درباره راه های ارتقای مهارت های ارتباطی بخوانید.

? با دقت به صحبت ها توجه کنید

اولین قدم برای جلوگیری از برداشت اشتباه، توجه با دقت بالا به صحبت های دیگران است. زمانی که با دقت به تمام جزئیات صحبت دیگران توجه می‌کنید، کمتر با این نوع برداشت مواجهه خواهید شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه برقراری ارتباط با دیگران کلیک کنید.

? حرف هایی که ناراحتتان کرده است بررسی کنید

جهت جلوگیری از برداشت اشتباه، باید حرف هایی که ناراحتتان کرده است را با دقت بررسی کنید. مثلا اگر رفتاری باعث آزرده خاطری شما شده است مورد بررسی قرار دهید. همه جوانب آن را بسنجید تا سوءتفاهم پیش آمده از بین برود.

? اگر دچار سوء تفاهم شده اید حتما سوال کنید

برای جلوگیری از برداشت اشتباه، اگر دچار سوءتفاهم شده اید؛ حتما از فرد مقابل سوال کنید که منظورش از حرفش چیست؟ در این صورت اگر مشکلی پیش آمده باشد هم بر طرف خواهد‌ شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه گذشت در زندگی مشترک کلیک کنید.

? حرف های شخص مقابل را با شخصیت او مقایسه کنید

همه افراد هنگام صحبت بر اساس ویژگی های شخصیتی خود صحبت می‌کنند. در این صورت اگر برداشت اشتباهی صورت گرفت، شخصیت او را با رفتارش مقایسه کنید. در این صورت حتما به نکات بیشتری خواهید رسید.

? با آرامش با فرد مقابل صحبت کنید

در تمامی روابط حداقل یک بار هر فردی برداشت اشتباه داشته است. معمولا در روابط زناشویی، دوستانه، کاری و … این اتفاق رخ می‌دهد. برای رفع این نوع برداشت و جلوگیری از هرگونه بحث حتما با آرامش کامل با شخص مقابل صحبت کنید و سوء تفاهمات را برطرف کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کنترل احساسات و هیجانات کلیک کنید.

? از روانشناس کمک بگیرید

عده ای از افراد وجود دارند که همیشه از صحبت های دیگران برداشت اشتباه دارند. این افراد معمولا با تمامی اطرافیان مشکل دارند. و توانایی برقراری رابطه سالم با دوام ندارند. برای جلوگیری از برداشت های اشتباه مداوم باید حتما از روانشناس کمک بگیرید. تا تفکرات منفی شما شستشو داده شود.

کلام آخر

برای جلوگیری از برداشت اشتباه در تمامی روابط خود باید از یک روانشناس و متخصص کمک بگیرید. برداشت های غلط همیشه زندگی اشخاص را با چالش های زیاد روبرو می‌کند. حتی فرد توانایی برقراری ارتباط با دیگران را نخواهد داشت. بنابراین حتما برای جلوگیری از این رفتار باید از روانشناس کمک بگیرید.

مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه برداشت اشتباه می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

چه افرادی برداشت اشتباه دارند؟

اغلب افرادی که توانایی کنترل هیجانات خود را ندارند با برداشت اشتباه مداوم در زندگی روبرو می‌شوند.

برای جلوگیری از برداشت اشتباه چه کارهایی باید انجام داد؟

با دقت به صحبت دیگران توجه کنید، حرف های زده شده را بررسی کنید، اگر به سوء تفاهم دچار شده اید حتما سوال کنید، حرف های هر فرد را با شخصیت او مقایسه کنید و نظر خود را با آرامش بیان کنید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره