روانشناسی پول | 7 آسیب پول دوستی و پول پرستی

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

روانشناسی پول ارتباط میان انسان و پول را بررسی می‌کند. همانطور که دلیل پول دوستی مرتبط با عدم کنترل هیجانات است. روانشناسی پول با آموزش مهارت های مهم به افراد آموزش می‌دهد تا روش های کنترل هیجانات در زمنیه امور مالی را به خوبی آموزش ببینند.

زیرا اگر روانشناسی پول نباشد، شخص پول دوست با آسیب های زیادی مواجهه می‌شود. که این آسیب ها شامل شرطی شدن شادی، احتکار، قضاوت و … می‌باشد. با کمک روانشناسی پول می‌توانید راهکارهای کاهش پول دوستی را آموزش دید. در این مقاله در رابطه با تمامی جوانب پول دوستی و روانشناسی پول توضیح داده ایم.

روانشناسی پول

روانشناسی پول چیست؟

روانشناسی پول در رابطه با ارتباط انسان و پول به وجود آمده است. با کمک روانشناسی پول می‌توان افرادی که به دلایل مختلف توانایی کنترل هیجانات را ندارند، آموزش ببینند تا نحوه دخل و خرج مناسب را یاد بگیرند.

معمولا شخص پول دوست زمانی که پول خوبی کسب کند، توانایی خرج آن را ندارد. در واقع در خرید چیزی اگر وسوسه شود، پس از خرج به پشیمانی دچار می‌شود. روانشناسی پول به افراد کمک می‌کند تا با کمک مهارت های کنترل هیجانات؛ امور مالی خود را به نحو احسنت با نگرانی کمتر در نظر بگیرند.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

دلایل پول دوستی

دلایل پول پرستی به عوامل مختلفی بستگی دارد. که پول پرستی بیش از حد با آسیب های زیادی همراه است. که در واقع پول پرستی افراطی می‌گویند. در این بخش مقاله راجع به دلایل پول دوستی از طریق روانشناسی پول صحبت کرده ایم.

? مشکلات مالی | روانشناسی پول

یکی از دلایل پول دوستی، مشکلات مالی است. تا زمانی که با مشکلات مالی در گذشته سر و کله زده باشید، برای جبران این مشکلات پول های خود را جمع آوری خواهیم کرد. در واقع پول پرست خواهیم شد. البته که با کمک روانشناسی پول می‌توان این میزان را اصلاح کرد.

? روانشناسی پول در ناتوانی در کنترل هیجانات

از دیگر دلایل پول پرستی، ناتوانی در کنترل هیجانات است. در این شرایط فرد توانایی کنترل هیجانات خود را ندارد. مثلا برخی از افراد هر ماه تصمیم دارند تا مقداری از هزینه های خود را پس انداز کنند. اما زمانی که پول زیادی در دسترس آنها قرار بگیرد؛ توانایی خرج و تصمیمات درست در رابطه با خرج پول را ندارند. که با کمک روانشناسی پول می‌توان مهارت کنترل هیجانات را آموزش دید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ازدواج به خاطر پول کلیک کنید.

آسیب های پول دوستی زیاد

در جامعه امروزی همه افراد در جست و جوی کسب درآمد هستند. زمانی که پول خوبی نداشته باشید، زندگی خوبی هم نخواهید داشت. اما زمانی که این پول دوستی افزایش یابد و به صورت افراطی رخ دهد، آسیب های زیادی را به دنبال خواهد داشت. در این بخش مقاله راجع به آسیب های پول دوستی توضیح داده ایم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آیا پول خوشبختی می‌آورد کلیک کنید.

? ایجاد شادی شرطی

یکی از آسیب های پول دوستی، ایجاد شادی شرطی است. به این منظور که شما فقط در شرایطی که پول خوب داشته باشید؛ حال خوبی خواهید داشت. تنها در شرایطی که خانه، پول و شغل رویایی خود را داشته باشید، احساس خوشبختی خواهید کرد. در غیر این صورت از زندگی هیچ لذتی نخواهید برد.

? کاهش پذیرش بی پولی | روانشناسی پول

زمانی که شخص پول پرستی باشید، هرگز توانایی پذیرش بی پولی را نخواهید داشت. در نهایت زمانی که با کاهش پول همراه شوید، به سختی می‌توانید با این موضوع کنار بیایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه استرس و ترس از بی پولی کلیک کنید.

?مشکلات در زندگی اجتماعی

وقتی که بیش از حد به پول فکر کنید از واقعیت های زندگی دور خواهید شد. در واقع پول پرستی بیش از انداز باعث می‌شود که اجتماع و جامعه روش زندگی را به شما آموزش بدهند. نه شما برای زنگی تصمیم بگیرید؛ بلکه جامعه برای شما تصمیم خواهد گرفت.

? احتکار کنید | روانشناسی پول

یکی از بارزترین آسیب های پول دوستی، احتکار است. اغلب کسانی که بسیار به پول علاقه دارند؛ فقط سود و منفعت خود را در نظر می‌گیرند. به همین دلیل برای رفع نیازهای خود به راحتی همه چیز را احتکار خواهد کرد.

? درک اشتباه از واقعیت

درک اشتباه از واقعیت از دیگر آسیب های پول دوستی است. در این شرایط وقتی که بیش از اندازه و به صورت افراطی به پول اهمیت دهید، افکار متفاوتی از دیگران نیز خواهید داشت. در نتیجه شرایط زندگی برای شما دشوار خواهد شد.

? قضاوت دیگران | روانشناسی پول

یکی از آسیب های پول پرستی، قضاوت دیگران است. افرادی که خیلی به پول فکر می‌کنند، از اعتماد به نفس کمی برخوردارند. و بسیار سریع دیگران را از روی وضعیت مالی قضاوت می‌کنند. به همین دلیل این رفتار باعث بدبینی می‌شود.

? عدم علاقه به چیزهای دیگر

شخصی که به پول دوستی مبتلا است، دیگر علاقه ای به چیزهای دیگر ندارد. در واقع برای هیچ کار و فعالیتی علاقه نشان نمی‌دهد. و تنها چیزی که باعث آرامش و حال خوب آنها می‌شود؛ پول و ثروت است.

برای جلوگیری از ولخرجی کلیک کنید.

راهکارهای جلوگیری از پول دوستی

راهکارهای جلوگیری از پول دوستی

پول دوستی روش رفتار خوب و مناسبی نیست. بنابراین برای جلوگیری از این رفتار باید از روانشناسی پول کمک بگیرید. با کمک روانشناسی پول راهکارهای جلوگیری از پول پرستی را آموزش خواهید دید. برای درمان پول پرستی و پول دوستی به توضیحات زیر توجه کنید.

برای اشنایی با نحوه برنامه ریزی برای دوران بازنشستگی کلیک کنید.

? تقسیم را آموزش ببینید | روانشناسی پول

تقسیم دارایی از پول دوستی افراطی جلوگیری می‌کند. زمانی که این کار را انجام می‌دهید؛ به احساس خوشایندی دست خواهید یافت. بنابراین برای تقسیم دارایی و درمان این رفتار حتما از روانشناسی پول کمک بگیرید.

? تا جای ممکن از بدهکاری دوری کنید

یکی از روش های درمان پول دوستی، دوری از بدهکاری است. زیرا فرد بدهکار همیشه برده طلبکار است. زمانی که خرج زیادی داشته باشید، به مرور زمان به افراد بسیار زیادی بدهکار خواهید شد. بنابراین برای جلوگیری از این اتفاق دخل و خرج خود را مشخص کنید. طوری خرج کنید که با درآمد خود همخوانی داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه هوش مالی چیست کلیک کنید.

? به خاطر داشته باشید که پول می‌آید و می‌رود | روانشناسی پول

برای اینکه دست از پول دوستی بردارید، باید به یاد داشته باشید که پول می‌رود و می‌آید. پس نباید سنگ پول را به سینه زد. زمانی که پول زیادی در دست ندارید یا بالعکس، ترسی نداشته باشید و با کنترل هیجان رفتار کنید.

? پول را وسیله برای طی کردن زندگی در نظر بگیرید

برای درمان پول دوستی باید همیشه در نظر داشته باشید که با پول زندگی به چرخش در می‌آید. بنابراین وقتی که در تلاش برای رفع نیازهای اولیه زندگی هستیم، باید پول پرداخت کنیم. بنابراین اگر پول را وسیله ای برای امرار معاش در نظر بگیرید، در امور مالی نیز منطقی تر برخورد خواهید داشت.

برای آشنایی با راه های صرفه جویی در زندگی کلیک کنید.

? از وضعیت مالی خود راضی باشید | روانشناسی پول

اغلب کسانی که رفتار پول پرستی دارند. از وضعیت مالی خود راضی نیستند. زمانی که پول نداشته باشند هرگز احساس خوشحالی ندارند. بنابراین برای رفع این ناخوشایندی، از وضعیت مالی خود راضی باشید. رضایت از زندگی تنها راه رهایی از محدودیت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه استرس مالی کلیک کنید.

کلام آخر

روانشناسی پول به افراد کمک می‌کند تا ارتباط بین پول و خود را بهتر درک کنند. این مدل روانشناسی به افراد کمک می‌کند تا در شرایط بهتری روش های کنترل مدیریت امور مالی را آموزش ببینند. برای آموزش کنترل هیجانات امور مالی نیز، نیازمند کمک از روانشناس هستیم.

مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رونشناسی پول می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره