فضولی در زندگی دیگران | 4 روش برای شناخت افراد فضول

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

فضولی در زندگی دیگران باعث می‌شود که از زندگی خود غافل شوید. اغلب کسانی که در پی فضولی هستند، زندگی خوبی ندارند. از مشکلات خود غافل می‌شوند. و به دنبال نقص در زندگی دیگران هستند. بنابراین با چالش های زیادی در زندگی روبرو هستند. این افراد دخالت در زندگی دیگران را به حل مسائل زندگی خود ترجیح می‌دهند.

پس اگر تمام انرژی خود را صرف تلاش و کوشش برای زندگی خود کنیم، و دست از فضولی در زندگی دیگران بر داریم؛ زندگی موفق تری خواهیم داشت. بنابراین به جای دخالت در مسائل دیگران، برای بهبود و رفع چالش های خود تلاش کنید.

فضولی در زندگی دیگران

فضولی در زندگی دیگران چگونه است؟

احتمالا در اطراف خود با کسانی مواجه شده اید که فضولی در زندگی دیگران به نوعی شغل اصلی آنهاست. تنها دغدغه این افراد، دخالت و فضولی در زندگی دیگران است. دوری از این افراد را در اولویت قرار دهید!

دلایل زیادی در انجام فضولی در زندگی دیگران وجود دارد. که شامل اعتماد به نفس پایین، تربیت اشتباه، حسادت و عدم هدفمندی می‌شود. در برخورد با اشخاص فضول حتما باید دقت کنید. زندگی خود را به طور کامل شرح ندهید و با تمام سعی، از این افراد دوری کنید. برای اطلاع از نحوه رفتار با افراد نزدیک اما فضول حتما از روانشناس کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

علت فضولی در زندگی دیگران

فضولی در زندگی دیگران به دلایل مختلفی پدید می‌آید. معمولا اغلب افراد با همسایه ها، فامیل، همکار و … رابطه صمیمانه ای دارند. که این روابط باعث فضولی بیشتر می‌شود. در این بخش مقاله راجع به برخی علل فضولی‌در زندگی دیگران توضیح داده ایم.

فروشگاه آرامیس

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه فضولی و کنجکاوی دیگران کلیک کنید.

? تربیت اشتباه

در برخی خانواده ها تمامی اعضا برای فضولی در زندگی دیگران نقش دارند. در واقع خانواده و والدین زمانی که دائم در حال فضولی باشند، کودک و فرزندان نیز به راحتی این رفتار را آموزش می‌بینند. حتی چون از جانب والدین این رفتار صورت گرفته، هرگز آن را اشتباه تلقی نمی‌کنند.

? حسادت | فضولی در زندگی دیگران

یکی از دلایل فضولی در زندگی دیگران، حسادت است. برخی افراد با مشاهده پیشرفت و ترقی دیگران حسادت می‌کنند. و به دلیل همین حسادت و عدم تلاش در زندگی خود، درباره افراد موفق شایعه پراکنی می‌کنند. در نهایت سعی در خراب کردن زندگی شما دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شناسایی و برخورد با افراد حسود کلیک کنید.

? نبود هدف

عدم هدفمندی یکی از دلایل فضولی در زندگی دیگران است. در صورتی که یک فرد هیچ هدفی در زندگی خود نداشته باشد، با فضولی در زندگی دیگران و بررسی اطرافیان سعی در جستجوی راه خوشبختی دارند.

? اعتماد به نفس پایین

از دیگر دلایل فضولی در زندگی دیگران، اعتماد به نفس پایین آنهاست. کسانی که اعتماد به نفس پایینی دارند با فضولی و دخالت در زندگی شما در حال جستجو برای دریافت حس بهتر هستند. در این شرایط افراد با اعتماد به نفس پایین حس بهتری دریافت می‌کنند. و زمانی که متوجه مشکل و اشتباه شما شوند، احساس بهتری مبنی بر این دارند که زندگی خودشان بد هم نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عزت نفس پایین کلیک کنید.

حتما برای عضویت در صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو کلیک نمایید.

نحوه برخورد با فضولی در زندگی دیگران

نحوه برخورد با فضولی در زندگی دیگران

در برخورد با فضولی در زندگی دیگران باید قاطع باشید. برخورد معقولانه با کسانی که در زندگی دیگران فضولی می‌کنند، جهت آرامش در زندگی خود؛ الزامیست. در این بخش مقاله نحوه رفتار با این اشخاص را توضیح داده ایم.

? حد و مرز با این افراد را مشخص کنید

اولین قدم برای برخورد با فضولی در زندگی دیگران، تعیین حد و مرز مشخص است. اگر قصد جلوگیری از فضولی در زندگی خود را دارید، شما نیز نباید این رفتار را انجام دهید. حد و مرز ها را با رفتار خود مشخص کنید. اما اگر سوال دیگران در رابطه با فضولی شما تمامی نداشت؛ جواب های کوتاه و محدود بدهید.

? دلیل سوال هایشان را بپرسید | فضولی در زندگی دیگران

اگر قصد عدم پاسخگویی به فضولی در زندگی دیگران را دارید، در پاسخ به سوالات این افراد شما نیز سوال بپرسید. مثلا بگویید “چطور مگه؟”، “چیزی شده مگه؟” و از این قبیل سوال ها بپرسید. در این شرایط اگر شخص مقابل جوابی نداد، شما نیز به سوال او پاسخ ندهید.

? رفتار محترمانه داشته باشید

یکی از روش های برخورد با فضولی در زندگی دیگران، رفتار محترمانه است. اگر در پاسخ به سوالات این افراد حساسیت و واکنش نشان دهید، کنجکاوی آنها افرایش می‌یابد. در کمال ادب به آنها بگویید که سوال شما خصوصی است و علاقه ای به پاسخ ندارید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه افزایش اعتماد به نفس کلیک کنید.

? ارتباطتان را کاهش دهید

اگر واقعا فضولی در زندگی دیگران باعث آزار و اذیت شما شده است؛ ارتباط خود را با این افراد کم کنید. با اشخاص فضول تماس نگیرید و ارتباط خود را بکاهید. حتی اگر بسیار از فاصله شما گله مند بود، اجازه ورود دوباره ندهید. زیرا بخشش دوباره باعث فضولی دوباره در زندگی شما می‌شود.

? پاسخ های سر بالا بدهید | فضولی در زندگی دیگران

یکی از راهکارهای برای برخور با فضولی در زندگی دیگران، پاسخ سر بالا است. اگر توانایی جلوگیری از سوال های این افراد را ندارید؛ در پاسخ به آنها مختصر و مفید عمل کنید. در واقع با جواب های بی معنی و کوتاه، شخص از ادامه صحبت باز می‌ماند.

? به سوالات این افراد پاسخ ندهید

از بهترین روش های رفتاری با فضولی در زندگی دیگران، عدم پاسخ به سوالات است. با بی جواب گذاشتن سوالات دیگران، از پرسش دوباره سوال آنها مانع می‌شوید. مهارت “نه گفتن” را افزایش دهید. تا مجبور به گزارش زندگی خصوصی خود نشوید.برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهارت نه گفتن کلیک کنید.

? از روانشناس کمک بگیرید

برخورد با کسانی که دائم در حال فضولی در زندگی دیگران هستند کار ساده ای نیست. بنابراین اگر در اطراف خود با اشخاص فضول در ارتباط هستید و چاره ای جز برقراری ارتباط با آنها ندارید، حتما از روانشناس کمک بگیرید.

کلام آخر

همانطور که در این مقاله راجع به فضولی در زندگی دیگران اطلاعات کسب کردید؛ در برخورد با کسانی که دائم در حال فضولی زندگی دیگران هستند باید قاطع عمل کنید. هیچ کسی علاقه ندارد که دیگران زیر و بم زندگی او را بدانند. بنابراین با کمک روانشناس می‌توانید نحوه برخورد با این افراد را مطلع شوید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه فضولی در زندگی دیگران می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره