پشت گوش انداختن مشکلات | 8 روش جلوگیری از پشت گوش انداختن مشکلات

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

پشت گوش انداختن مشکلات نه تنها انرژی شما را می‌گیرد، بلکه شما را تنبل می‌کند. سهل انگاری به مرور زمان برای شما ضرر به همراه خواهد داشت. و هیچ سودی را در زندگی به شما نخواهد داد. اگر از این رفتار خود خسته شده اید یعنی برای مدیریت زمان باید اقدام کنید. جلوگیری از پشت گوش انداختن مشکلات و مدیریت زمان به خودی خود مساله راحتی نیست. اما با کمی اراده و هدف پیشرفت باید راهکارهایی که در مقاله ذکر کرده ایم انجام دهید. حتی کمک از روانشناس نیز راه حل های خوبی را برای جلوگیری از پشت‌گوش انداختن مشکلات ارائه می‌دهد. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

پشت گوش انداختن مشکلات

پشت گوش انداختن مشکلات چیست؟

پشت گوش انداختن مشکلات هیچ سودی برای شما ندارد و تنها باعث آسیب و ضرر به شما می‌شود. این رفتار به تدریج باعث کلافگی و اعصاب خوردی می‌شود. زمانی که کارهایتان را پشت گوش نیاندازید یعنی مدیریت زمان دارید.

زمانی که پشت گوش انداختن مشکلات اتفاق می‌افتد، مشکلات روی هم انباشته می‌شوند. این انباشتگی باعث کاهش کیفیت زندگی، اضطراب و افسردگی می‌شود. بنابراین برای رفع این اتفاقات باید حتما روش های جلوگیری از پشت‌گوش انداختن مشکلات را به یاد داشته باشید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

دلیل پشت گوش انداختن مشکلات

پشت گوش انداختن مشکلات به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد. این دلایل گاه ریشه در شخصیت و گاه محیط دارد. که در این بخش مقاله راجع به دلایل پشت‌گوش انداختن مشکلات توضیح داده ایم.

فروشگاه آرامیس

? احساسات منفی دارید

احساسات منفی یکی از بزرگ ترین دلایل پشت گوش انداختن مشکلات است. برخی افراد به دلیل شیوه صحبت اطرافیان احساسات منفی را دریافت می‌کنند. در نهایت ذهن به صورت خودکار ارتباط با فردی که احساسات منفی دارد را قطع می‌کند.

? استرس دارید

گاهی به صورت ناخودآگاه حجم زیادی از استرس را تحمل می‎‌کنید. مثلا برای انجام کاری شروع خواهید کرد اما به دلیل حجم زیاد استرس، پشت گوش انداختن مشکلات را انتخاب می‌کنید. بنابراین اضطراب و استرس از بزرگ ترین عوامل پشت‌گوش انداختن مشکلات هستند.

? با دیگران قطع ارتباط کرده اید

گاهی به دلیل قطع ارتباط با دیگران، پشت گوش انداختن مشکلات بیشتر می‌شود. مثلا فکر می‌کنید که اگر با یکی از اطرافیان تماس برقرار کنید، از دست شما ناراحت می‌شود. و همین افکار منفی باعث ارتباط ناسالم و دوری از دیگران می‌شود. حتی در آغاز کار نیز همین مشمل پیش خواهد آمد، که شاید با فعالیت جدید و عدم پیشرفت، ارتباط با افراد را از دست خواهید داد.

? بسیار می‌ترسید

گاهی ترس از نتایج کار باعث پشت گوش انداختن مشکلات می‌شود. مثلا برخی افراد برای کار تازه هراس دارند و به دلیل ترس زیاد آن کار را به تعویق می‌اندازند. حتی شده کار یک خرید ساده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه احساس پوچی کلیک کنید.

? آمادگی کافی ذهنی ندارید

یکی از دلایل پشت گوش انداختن مشکلات، عدم آمادگی ذهنی داشتن است. گاهی هرچقدر هم که تلاش می‌کنیم، اما بی فایده است. در این شرایط ذهن با شما همکاری نمی‌کند و کارکردهای ذهنی شما به تعویق می‌افتد.

برای آشنایی با مهارت های حل مساله کلیک کنید.

روش های جلوگیری از پشت گوش انداختن مشکلات

روش های جلوگیری از پشت گوش انداختن مشکلات

هر نوع اقدامی جهت جلوگیری از پشت گوش انداختن مشکلات نشان از هوش و عملکرد صحیح در زندگی است. بنابراین برای به تعویق نینداختن کارها باید برنامه ریزی داشته باشید و بر اساس روش های زیر کار کنید.

? جدی آغاز کنید | پشت گوش انداختن مشکلات

یکی از روش های جلوگیری از پشت گوش انداختن مشکلات، شروع جدی است. منتظر چیزی نباشید و تنها تماشاگر نباشید. اقدام کنید و هرچه سریعتر برای رفع کارها بلند شوید. اگر به صورت جدی شروع کنید، اضطراب و استرس ناشی از کار بعدی کاهش می‌یابد. برای شروع از وظایف ساده آغاز کنید تا کسب موفقیت باعث ایجاد انگیزه شود.

? برای خود تشویق در نظر بگیرید

پاداش به خود یکی از بهترین روش های جلوگیری از پشت گوش انداختن مشکلات است. این راه حل باعث ایجاد انگیزه و کسب نتیجه بهتر است. مثلا زمانی که کار خود را به درستی انجام می‌دهید، برای خود هدیه تهیه کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اهمال کاری کلیک کنید.

? کارها را دسته بندی کنید | پشت گوش انداختن مشکلات

برای جلوگیری از پشت گوش انداختن مشکلات، باید کارهای خود را در زمان مناسب انجام دهید. تا با کار بیشتری مواجهه نشوید. یا اگر کار بزرگی پیش رو دارید، حتما به دسته های کوچک تر تبدیل کنید. و پس از تقسیم کارها، از کارهای کوچکتر آغاز کنید تا انگیزه کافی کسب کنید.

? آرزوهای خود را اولویت بندی کنید

رویا و آرزوها باعث هدف گذاری در زندگی می‌شود. بنابراین اگر قدم در مسیر آروزها بگذارید، با انگیزه بیشتری حرکت خواهید کرد. بنابراین برای جلوگیری از پشت گوش انداختن مشکلات، برنامه منظم در نظر بگیرید. برای کسب رویاها و آرزوها انعطاف پذیر باشید. که در صورت نیاز این اهداف را اصلاح کنید یا به طور کامل رها کنید.

? ذهنیت خوبی برای کارها داشته باشید

اگر ذهنیت خوبی برای انجام کارها نداشته باشید، پشت گوش انداختن مشکلات نیز افزایش می‌یابد. برای ساخت ذهنیت خوب بهترین کار فکر به حل مساله است. یک برنامه خاص برای خود تهیه کنید و بر اساس آن برنامه پیش بروید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تعویق انداختن کارها کلیک کنید.

? بهانه ها را به دور بریزید | پشت گوش انداختن مشکلات

یکی از دلایل پشت گوش انداختن مشکلات، بهانه گیری است. بهانه از عدم علاقه تا بیشتر وجود دارد. احتمالا چیزهایی مانند “وقت ندارم”، “توانایی انجام ندارم”، “حوصله ندارم” و … برای بهانه جویی استفاده می‌شود. ولی این بهانه ها به شما ضربه وارد می‌کند و تنها برای توجیح خودتان است. بنابراین بهانه ها را رها کنید و برای کسب اهداف اقدام کنید.

برای آشنایی با راه های افزایش مسئولیت پذیری کلیک کنید.

? به سلامتی خود اهمیت دهید

بدون سلامتی انگیزه ای برای انجام و رفع مشکلات نخواهید داشت. برای جلوگیری از پشت گوش انداختن مشکلات، باید سلامت جسمانی و روانی داشته باشید. زمانی که این سلامت نباشد حتما بدون انگیزه خواهید شد. اهمیت به سلامتی شامل مواردی است که در ادامه ذکر کرده ایم.

✅ تمرین ذهنی

✅ورزش

✅ تغذیه سالم

✅خواب کافی

✅ مصرف آب مناسب

? آگاهی از آنچه می‌خواهید | پشت گوش انداختن مشکلات

برای جلوگیری از پشت گوش انداختن مشکلات، باید نسبت به چیزی که می‌خواهید آگاهی داشته باشید. برنامه و آگاهی راجع زندگی به شما کمک می‌کند تا به آنچه می‌خوداهید دست یابید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مدیریت بحران کلیک کنید.

کلام آخر

پشت گوش انداختن مشکلات برای همه افراد اتفاق افتاده است. و این مساله باعث عدم رسیدگی به امور است. در واقع پشت گوش انداختن مشکلات یعنی مشکل در مدیریت زمان. بنابراین برای رهایی از این رفتار حتما از روانشناس کمک بگیرید. و موارد ذکر شده را انجام دهید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه پشت گوش انداختن مشکلات می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره