استفاده از دستمال کاغذی برای خانم ها | 2 روش جایگزین خشک کردن خود بعد دستشویی

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

استفاده از دستمال کاغذی برای خانم ها به یک روند طبیعی تبدیل شده است. از دوران کودکی خانم ها آموزش دیده اند که با دستمال کاغذی خود را خشک کنند. احتمالا خانم ها درد و تورم را بارها در ناحیه تناسلی احساس کرده اند. این درد و تورم به دلایل مختلفی پدید می‌آید که یکی از دلایل، استفاده از دستمال کاغذی است. این موضوع را به خاطر داشته باشید که دستمال کاغذی های معطر و رنگی از مواد شیمیایی بیشتری تشکیل شده اند. اگر مجبور به استفاده از دستمال کاغذی شدید، حتما از دستمال های معمولی مصرف کنید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

استفاده از دستمال کاغذی برای خانم ها

استفاده از دستمال کاغذی برای خانم ها صحیح است؟

از اصلی ترین روش های بهداشتی بانوان، خشک کردن ناحیه تناسلی است. مرطوبیت ناحیه تناسلی باعث بروز عفونت می‌شود. بنابراین بسیاری از خانم ها برای خشک کردن ناحیه تناسلی از دستمال کاغذی استفاده می‌کنند. دستمال های کاغذی به دلیل ترکیبات شیمیایی بسیار آسیب رسان هستند. یکی از ترکیبات شیمیایی و مضر دستمال کاغذی، کلر است. این را به خاطر داشته باشید که دستمال های کاغذی معطر ضرر بیشتری به نسبت دستمال های ساده دارند.

زیرا دستمال های معطر دارای آلرژن و مواد شیمیایی هستند. استفاده از دستمال کاغذی برای خانم ها عوارض زیادی به دنبال دارد و به شیوه کلی برای مصرف روزانه توصیه نمی‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نشانه های واژن سالم کلیک کنید.

استفاده از دستمال کاغذی برای خانم ها عفونت های مختلفی به دنبال دارد. بهترین کار جایگزین برای خشک کردن واژن، استفاده از گاز استریل و حوله است. به طور کلی متخصصان توصیه می‌کنند که بانوان باید ناحیه تناسلی خود را پس از شست و شو خشک کنند. اما برای خشک کردن حتما از حوله و گاز استریل استفاده کنید.

فروشگاه آرامیس

مواد تشکیل دهنده دستمال کاغذی

دستمال کاغذی یکی از پر مصرف ترین کالاها است. دستمال کاغذی در دسته محصولات سلولزی قرار دارد. دستمال‌کاغذی نیز از بازیافت شانه تخم مرغ، بطری پلاستیکی و جعبه های مقوایی شوینده ساخته می‌شود. حتی در ساخت دستمال کاغذی صدها نوع ماده شیمیایی استفاده می‌شود. که بسیار برای سلامتی افراد مضر است.

یکی از مواد شیمیایی مورد استفاده در ساخت دستمال کاغذی کلر است. برای سفید کردن دستمال کاغذی از این ماده استفاده می‌کنند. کلر از طریق پوست جذب می‌شود وارد جریان خون می‌شود. که به مرور باعث بروز مشکلات در سلامتی فرد می‌شود. به همین دلیل استفاده از دستمال کاغذی برای خانم ها ممنوع می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شستشوی واژن کلیک کنید.

معایب استفاده از دستمال کاغذی برای خانم ها

معایب استفاده از دستمال کاغذی برای خانم

به دلیل وجود مواد شیمایی زیاد در دستمال کاغذی، استفاده دائمی از آن باعث بروز مشکلات زیادی برای بانوان می‌شود. حتی برخی از دستمال کاغذی های موجود در بازار با کیفیت بسیار کمی تولید می‌شود که قطعا عوارض و مواد شیمیایی بی کیفیت تری دارد. در این بخش مقاله راجع به عوارض استفاده از دستمال کاغذی برای خانم ها توضیح داده ایم.

? عفونت ادراری

استفاده از دستمال کاغذی برای خانم ها، عفونت ادراری را افزایش می‌دهد. حتی زمانی که افراد از این دستمال کاغذی برای خشکی واژن استفاده می‌کنند، برای تمیز کردن مقعد نیز استفاده می‌کنند. که باعث انتقال میکروب و باکتری از مدفوع به ناحیه تناسلی می‌شود. و در نهایت عفونت ادراری پدید می‌آید.

از نشانه های این عفونت می‌توان به درد در ناحیه تناسلی و زیر شکم اشاره کرد. اگر در درمان این عفونت سهل انگاری کنید، با عواقب زیادی همراه خواهید شد. بنابراین برای پاک کردن ناحیه تناسلی و مقعد از دستمال های متفاوت استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترشحات واژن کلیک کنید.

? عفونت قارچی

یکی از عوارض استفاده از دستمال کاغذی برای خانم ها، عفونت قارچی است. این عفونت ها به دلیل سبک اشتباه زندگی است که دستمال کاغذی های معطر این عفونت را افزایش می‌دهند. این مواد شیمیایی داخل دستمال کاغذی باعث برهم ریختن PH طبیعی واژن می‌شود. که در نهایت باعث بروز عفونت قارچی خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عفونت واژن کلیک کنید.

? واکنش های آلرژیک

یکی از عوارض استفاده از دستمال کاغذی برای خانم ها، بروز واکنش های آلرژیک است. این واکنش ها به دلیل مواد شیمیایی داخل دستمال کاغذی به وجود می‌آید. که معمولا مواد شیمیایی برای بدن مضر هستند. از شایع ترین مشکلات استفاده از دستمال کاغذی برای خانم ها، حساسیت به آلرژن ها می‌باشد. از نشانه های این عوارض می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

▪ سوزش

▪خارش

▪ تورم

▪ قرمزی

? خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم

یکی از عوارض بسیار خطرناک استفاده از دستمال کاغذی برای خانم ها، افزایش ابتلا به سرطان دهانه رحم است. به دلیل ورود ذرات ریز دستمال کاغذی به واژن و داخل رحم؛ به مرور سرطان دهانه رحم افزایش می‌یابد. به همین دلیل است که متخصصان استفاده از دستمال کاغذی را برای خانم ها منع کرده اند.

? مشکلات مقعدی

استفاده از دستمال کاغذی برای خانم ها به صورت مکرر، باعث بروز مشکلات مقعدی می‌شود. مخصوصا اگر دستمال کاغذی همراه با اسانس و رنگ باشد. که باعث بروز مشکلاتی مانند التهاب، سوزش و خارش در ناحیه مقعدی می‌شود. در صورت مشاهده چنین عوارضی حتما استفاده از دستمال کاغذی را کنار بگذارید و به پزشک مراجعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترشحات زیاد واژن کلیک کنید.

⚪ تورم

مواد شیمیایی موجود در دستمال کاغذی، مخصوصا کلر باعث تورم ناحیه تناسلی می‌شود. که این تورم به دلیل تحریکات و آسیبات وارده به واژن است. استفاده از دستمال کاغذی های بی کیفیت و نا مرغوب باعث تورم می‌شود.

? زخم و خارش

استفاده از دستمال کاغذی برای خانم ها با کیفیت پایین باعث بروز خارش و زخم می‌شود. افرادی که بارها برای خشک کردن خود از دستمال کاغذی استفاده می‌کنند. با درصد بالاتری به زخم و خارش مبتلا می‌شوند. حتی زمانی که با خشونت ناحیه تناسلی را خشک می‌کنید، پوست بدن به مرور ظریف و حساس می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خارش واژن کلیک کنید.

? پاپیلوماتوز

پاپیلوماتوز ها دانه های بسیار ریز و هم رنگ پوست هستند. که در ناحیه تناسلی نمایان می‌شوند. این عارضه ضایعات ظاهری دارد. همراه با خارش و سوزش نیست اما ظاهر مطلوبی ندارد. این عارضه در رابطه جنسی باعث آزرده خاطری شخص مقابل می‌شود. و به صورت خطی و در کنارهم قرار می‌گیرند. اگر استفاده از دستمال کاغذی را منع کنید، این عارضه به خودی خود از بین می‌رود.

راهکارهای جایگزین استفاده از دستمال کاغذی برای خانم

حال که با عوارض استفاده از دستمال کاغذی برای خانم ها آشنا شده اید. باید روش های جایگزینی برای خشک کردن ناحیه تناسلی استفاده کنید. طبق نظریه متخصصان، استفاده از حوله های کوچک یا یکبار مصرف بهترین جایگزین دستمال کاغذی است.

برای مصرف این حوله ها باید با هر بار مصرف شسته شود و در معرض نور خورشید خشک شود. به یاد داشته باشید که هر چند وقت یکبار باید حوله ها را ضد عفونی کنید و با آب فراوان بشویید. در نهایت به مدت 1 روز کامل باید در معرض نور خورشید قرار بگیرد. حتی از گاز استریل نیز می‌توانید در خشک کردن استفاده کنید.

اگر مجبور به استفاده از دستمال کاغذی برای خانم ها هستید، حتما از دستمال های معمولی استفاده کنید. و از دستمال های رنگی و معطر اجتناب کنید.

کلام آخر

استفاده از دستمال کاغذی برای خانم ها به مرور زمان باعث بروز مشکلات زیادی می‌شود. که این مشکلات به تدریج سلامت جسمانی خانم ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بهترین روش خشک کردن خود استفاده از حوله نخی و گاز استریل است. برای سلامت بیشتر باید از دستمال توالت کمتری استفاده کنید. جایگزین های اشاره شده در مقاله بهترین انتخاب برای خشک کردن خود است.

برای دریافت مشاوره در زمینه استفاده از دستمال کاغذی برای خانم می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره