اسباب بازی های ضد استرس | 12 نوع اسباب بازی ضد استرس

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

اسباب بازی های ضد استرس وسیله ای برای سرگرمی به همراه تزریق آرامش هستند. استرس و اضطراب ریشه در زندگی های امروزی کرده است. و باعث کاهش کیفیت زندگی ها می‌شود. استرس سن و جنسیت هم نمی‌شناسد. به راحتی با هر دلیلی در افراد به وجود می‌آید. عده زیادی از افراد تجربه بیشتری نسبت به دیگران دارند. در واقع استرس بسیار بیشتری را تجربه می‌کنند. با کمک اسباب بازی های ضد استرس به میزان قابل توجهی می‌توانید افکار و استرس خود را کنترل کنید. استفاده از این اسباب بازی ها باعث تقویت این مهارت ها از کودکی می شود. اما در صورت بروز استرس شدید در کودکان حتما از روانشناس کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

اسباب بازی های ضد استرس

اسباب بازی های ضد استرس چه چیزهایی هستند؟

همانطور که می‌دانید امروزه همه افراد به استرس دچار می‌شوند. استرس ناشی از کار، تحصیل یا مشکلات خانوادگی را عمده مردم تجربه کرده اند. این استرس ها جنسیت ندارند و در هر دو جنس مرد و زن مشاهده می‌شود. با پیشرفت تکنولوژی برخی از اسباب بازی ها اختراع شدند تا به کاهش استرس کمک کنند. این وسایل به مرور پیشرف کردند و به تعداد زیادی با انواع مختلف تولید شدند.

کودکان نیز استرس های زیادی را تجربه می‌کنند. که بیشتر به دلیل رفتار اشتباه والدین بروز پیدا می‌کند. با مشاهده برخی از نشانه ها می‌توانید به راحتی به استرس کودکان پی ببرید. این نشانه ها شامل ناخن جویدن، شب ادراری، معده درد، سر درد، کابوس شبانه و … می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علائم استرس در کودکان کلیک کنید.

مزایای استفاده از اسباب بازی های ضد استرس

اسباب بازی های ضد استرس در کودکان، نوجوانان و بزرگسالان باعث کاهش استرس می‌شوند. این اسباب بازی ها به دلیل تکان اعضای بدن هنگام استرس پدید آمد. به کمک این اسباب بازی ها افراد بدون تکان اعضای بدن با یک وسیله این چنین، احساسات و هیجانات خود را تخلیه کنند.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

فروشگاه آرامیس

انواع اسباب بازی های ضد استرس

انواع اسباب بازی های ضد استرس

همانطور که گفته شد اسباب بازی های ضد استرس برای رفع و بروز موقت هیجانات ساخته شده اند. که برای عموم مردم قابل استفاده می‌باشد. کودک و بزرگسال محدودیتی برای استفاده از این اسباب بازی ها ندارند. در این بخش مقاله راجع به معرفی اسباب بازی های ضد استرس پرداخته ایم.

? اسلایم

از محبوب ترین اسباب بازی های ضد استرس، اسلایم ها هستند. این اسباب بازی در مدل های مختلفی تولید شده است. که با تولید حباب و صدا باعث تخلیه انرژی افراد می‌شود. این اسباب بازی بسیار مورد علاقه کودکان است اما به کاهش استرس بزرگسالان نیز کمک می‌کند. این اسباب بازی خاصیت کشسانی دارد که بیشتر مورد توجه افراد قرار گرفته است. حتی به دلیل انعطاف پذیری زیاد، برای خلاقیت کودکان بسیار مفید است. به طور کلی بازی با اسلایم به کاهش استرس کمک می‌کند.

? خمیر بازی | اسباب بازی های ضد استرس

همانطور که اسلایم به کاهش استرس کمک می‌کند. خمیر بازی نیز در دسته اسباب بازی های ضد استرس قرار دارد. به طور کل خمیر بازی به افزایش حس لامسه، هماهنگی دست و چشم، بهبود قدرت حرکت دست، تقویت قوه ابتکار و خلاقیت، افزایش تمرکز، افزایش اعتماد به نفس، کاهش استرس و تجربه حس امنیت کمک می‌کند. همه این عوامل باعث کاهش استرس و تخلیه هیجانات می‌شود.

? فیجت اسپینر

یکی از انواع اسباب بازی های ضد استرس، فیجت اسپینر است. این اسباب بازی ها معمولا چند پره دارند و یک قسمتی در وسط آن محل قرار گیری انگشتان دست است. استفاده از این اسباب بازی با کمک حرکت دستان امکان پذیر است. امروزه به قدری این اسپینر ها قابل توجهه عموم قرار گرفته است؛ که تقریبا همه انسان ها با آن آشنایی دارند. اما بر اساس بررسی ها، برخی از محققان اعتقاد دارند که این اسپینرها باعث تشدید علائم کودکان بیش فعال می‌شود.

? توپ ضد اضطراب

از دیگر اسباب بازی های ضد استرس، توپ های ضد استرس هستند. این توپ ها لایه انعطاف پذیر بیرونی دارند. و با گلوله های رنگی محتلف پر شده اند. با فشار بر این اسباب بازی ها، توپ ها بیرون می‌آیند. فشردن این توپ ها برای اغلب افراد جالب و هیجان انگیز است.

? لگوها | اسباب بازی های ضد استرس

از دیگر اسباب بازی های ضد استرس، لگو ها هستند. این اسباب بازی ها تنها به کودکان متعلق نیستند. در واقع بازی فکری هستند که به کاهش استرس افراد در سنین مختلف می‌پردازد. اغلب بزرگسالان علاقه به چیدمان لگوها دارند. این اسباب بازی به افزایش تمرکز، تقویت توجه، افزایش توان مغز در جهت برنامه ریزی مشکلات و کاهش اضطراب کمک می‌کند.

? مکعب جادویی بی‌نهایت

مکعب جادویی بی نهایت از دیگر اسباب بازی های ضد استرس هستند. این مکعب ها با 8 مکعب در کنار یکدیگر تشکیل شده اند. که هرکدام از 8 مکعب قابلیت تغییر جهت دارند. این ابزار به افزایش تمرکز، بهبود تفکر فضایی و کاهش اضطراب کمک می‌کند.

? قلاب ماهیگیری آهنربایی

از دیگر اسباب بازی های ضد استرس، قلاب ماهیگیری آهنربایی است. این اسباب بازی به شما این امکان را می‌دهد که فضای ماهیگیری ترتیب دهید. و همراه آهنربا با تمرکز بالا، ماهی های پلاستیکی را شکار کنید. این طراحی اسباب بازی به شما کمک می‌کند تا استرس کمتری را تجربه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان استرس کودکان کلیک کنید.

? مکعب های کیوب | اسباب بازی های ضد استرس

یکی از انواع اسباب بازی های ضد استرس، مکعب های کیوب هستند. این مکعب ها شامل چند دکمه برای فشردن، اهرم، چرخ دنده، صفحه چرخان و گوی هستند. این مکعب ها به صورت اختصاصی برای کاهش اضطراب ساخته شده اند. و به شما این امکان را می‌دهند همزمان با انگشتان خود، 6 بعد مکعب را نگه دارید.

? دومینو

دومینو یک بازی هیجانی و فکری است که به کاهش استرس کمک می‌کند. ساخت بلوک ها و برداشت آن به آرامی باعث کاهش استرس می‌شود. این بازی با ریزش های مداوم و ساخت دوباره به تدریج به کاهش استرس کمک می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تغذیه مناسب برای رفع اضطراب کلیک کنید.

? اتللو

اتللو در دسته اسباب بازی های ضد استرس قرار دارد. این بازی تخته ای نیازمند توجه و تفکر است. زمانی که توجه افراد به بازی جلب می‌شود، بسیاری از افکار استرس زا و اضطراب آور کاهش می‌یابد. هم چنین فواید دیگری مانند افزایش تمرکز، بهبود حافظه افراد بازیکن، شادی و کاهش استرس دارد.

? پازل ژلیکو | اسباب بازی های ضد استرس

پازل ژلیکو از دیگر اسباب بازی های ضد استرس است. این پازل ها به واسطه آهنربا و گوی به یکدیگر متصل می‌شوند. با طراحی های متفاوت و تفکر در رابطه با ساخت سازه جدید می‌توانید استرس خود را کاهش دهید.

? توپ مدیتیشن چینی

یکی از اسباب بازی های ضد استرس، توپ های مدیتیشن چینی است. این توپ ها را باید بین انگشتان قرار دهید و جا به جا کنید. این توپ به تدریج باعث آرامش شما می‌شود. هم چنین همراه با تکان ها از خود صدا تولید می‌کند. که باعث آرامش شما می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کنترل استرس در موقعیت های مختلف کلیک کنید.

کلام آخر

به خاطر داشته باشید که این استرس ها تنها به کاهش استرس کمک می‌کنند. اما راه حلی برای رفع و کنترل منبع استرس نیستند. برای کاهش و کنترل استرس حتما باید از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کاهش استرس می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره استرس از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره