مشکلات فرزند خواندگی | 5 مشکل فرزندخواندگی برای سرپرست

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

مشکلات فرزند خواندگی بر اساس شواهد نشان از بروز اختلالات و مسائل مربوط به سرپرستان است. کسانی که کودکی را به فرزند خواندگی می‌پذیرند در نهایت با مشکلات و مسائل گوناگون مواجهه هستند. این مشکلات شامل دلبستگی، مسائل هویت یابی، پذیرش توسط دیگران، بیان حقیقت و تبعیض در خوانواده ها می‌شود.

تمامی این مشکلات شما و کودک را با مسائل پیچیده ای روبرو می‌کند, به طوری که باعث عدم ارتباط صحیح با کودک و نگرانی های افراطی می‌شود. که این رفتار باعث بروز اختلالات بسیاری می‌شود. جهت جلوگیری از بروز مشکلات فرزند خواندگی حتما از روانشناسی فرزند خواندگی کمک بگیرید. روانشناسان به شما کمک می‌کنند تا هویت این کودکان را ریشه یابی کنید و روش برخورد با آنها را یاد بگیرید.

برای کسی اطلاعات بیشتر در زمینه روانشناسی فرزند خواندگی کلیک کنید.

مشکلات فرزند خواندگی

مشکلات فرزند خواندگی چیست

فرزند خواندگی امر خیر و خوبی است. که برخی از زوجین به دلیل عدم باروری اقدام به سرپرستی کودک دیگر از بهزیستی می‌کنند. مشکلات فرزند خواندگی از همان ابتدای کار آغاز می‌شود. طی پروسه فرزندخواندگی ابتدایی ترین دردسر است.

اما در زمینه های دیگر مشکلات فرزند خواندگی بسیار سخت تر است. این مشکلات شامل دلبستگی، مشکلات مربوط به هویت، پذیرش کودک و … می‌شود. حتی زوجین شرایط سختی را در زمینه خوگیری، رشد و تربیت کودک دارند. اما والدین باید تربیت فرزندخوانده ها را جدی بگیرند و حتما در این زمینه مطالعه داشته باشند. برای کسی اطلاعات بیشتر در زمینه روی تربیت کودک کلیک کنید.

فروشگاه آرامیس

فرزند خواندگی به چه صورت است؟

فرزندخواندگی به معنای سرپرستی کودکان بی سرپرست است. اما این افراد شناخته شده و تحت سرپرستی سازمان بهزیستی به خانواده هایی که نمی‌توانند بچه دار شوند یا اختلال ژنتیکی دارند، زوجین با سن بالا و نازا فرزند اعطا می‌شود. اما باید مشکلات فرزند خواندگی نیز در نظر داشته باشند. و با آمادگی کامل به سوی پذیرش این فرزندان بروند.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

سندرم فرزند خواندگی چیست؟

سندرم فرزند خواندگی عبارت بحث برانگیز و مبهمی است که برای توصیف چالش های رفتاری و احساسی تجربه شده به واسطه کودکان فرزند خوانده به کار برده می‌شود. سندرم‌فرزند خواندگی شامل موضوعات وابستگی، ارتباطی و رفتارهای مشکل زا مانند خشونت و دفاع است. این سندرم در کتاب راهنمای تشخیصی اختلالات روانی (DSM) وارد نشده است. به همین دلیل یک اختلال معتبر در نظر گرفته‌نمی‌شود.

مشکلاتی که فرزند خواندگی برای سرپرست به دنبال دارد؟

مشکلات فرزند خواندگی علاوه بر مشکلات حقوقی، همراه با مشکلات تربیتی و رشد است که در این بخش مقاله توضیح داده ایم.

? دلبستگی کودک

یکی از مهم ترین مشکلات فرزند خواندگی، دلبستگی کودک است. بسیاری از خانواده ها بعد از سرپرستی کودک، همچنان به بارداری خود امید دارند. و همین موضوع باعث عدم دلبستگی زن و مرد به کودک می‌شود. این موضوع به شدت نیازمند کمک از روانشناس است. که برای جلوگیری از این افکار منفی باید اقدام کنید.

? زمان بیان حقیقت | مشکلات فرزند خواندگی

از چالش برانگیزترین مشکلات فرزند خواندگی، زمان مشخص برای بیان حقیقت است. این موضوع بسیار جدی و حساس است که خانواده ها نمی‌دانند چه زمانی باید آن را بیان کنند. حتی زمان آمادگی کودک برای آگاهی از حقیقت نیز دشوار است. در این زمینه مشکلات دیگری مانند جو خانوادگی، نحوه گفتن، زمان بیان و … وجود دارد. حتما زمان بیان حقیقت را با روانشناس در میان بگذارید.

? مشکلات مربوط به هویت

از مشکلات فرزند خواندگی در خانواده ها، مشکلات مربوط به هویت است. در این شرایط به دلیل قدرت ژنتیک، بسیاری از والدین نگران مشکلات ژنتیکی و شخصیتی کودکان هستند. و همیشه دل نگران این موضوع خواهند بود که هویت کودک در چه جایگاهی قرار دارد و نحوه آگاه سازی از این موضوع چگونه است. برای اطلاع از بیشینه ژنتیکی کودک، از روانشناسی فرزند خواندگی کمک بگیرید. برای کسی اطلاعات بیشتر در زمینه هویت یابی کلیک کنید.

? پذیرش و عدم پذیرش توسط اطرافیان | مشکلات فرزند خواندگی

مشکلات فرزند خواندگی در زمینه پذیرش و عدم پذیرش والدین نیز وجود دارد. مثلا بسیاری از خانواده ها به دلیل سنت و فرهنگی که دارند، توانایی پذیرش این کودکان را ندارند. بنابراین مشکلی که این خانواده ها دارند در زمینه پذیرش کودکان است. که عده ای از خانواده ها به همین دلیل از خانواده طرد می‌شوند.

? تبعیض در خانواده هایی که خود فرزند دارند

عده ای از افراد پس از فرزند خواندگی، بچه دار می‌شوند. این اتفاق باعث بروز مشکلات فرزند خواندگی در زمینه تبعیض با فرزند خونی خودشان است. در نهایت اگر عدالت برقرار نشود و حمایت به اندازه وجود نداشته باشد، فرد با مشکلات زیادی روبرو می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رفتار صحیح با کودک کلیک کنید.

مشکلات فرزند خواندگی در زمینه روانشناختی نیز وجود دارد؟

یکی از مشکلات فرزند خواندگی، نگرانی خانواده ها در زمینه بروز مشکلات روانشناختی است. که آیا فرزند خوانده ها با مشکلات روانشناختی روبرو می‌شوند؟

بر اساس مطالعات و تحقیقات انجام شده، مشکلات فرزند خواندگی در زمینه روانشناختی در برخی حیطه ها بیش از دیگران است. کسانی که به فرزند خواندگی گرفته شدند؛ در زمینه اختلالات رفتاری، اختلالات هیجانی، رفتارهای پرخاشگرانه، دزدی، مشکلات یادگیری و … بیش از دیگر افراد مشکل دارند. و بروز این اختلالات به دلیل بد رفتاری و غفلت با این کودکان است.

حتی بر اساس تحقیقات سال 1994، مشکلات فرزند خواندگی در زمینه روانشناختی؛ به این نتیجه رسیدند که این کودکان از اختلالات هویتی بیشتری رنج می‌برند. حتی 20 تا 40 درصد این افراد اختلال کمبود توجه دارند. پس توصیه می‌شود حتما برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

کلام آخر

همانطور که در این مقاله با مشکلات فرزند خواندگی آشنا شده اید. اگر قصد پذیرش کودکی به عنوان فرزند دارید، حتما از قبل اطلاعات کافی از رفتار با فرزند خوانده کسب کنید. و در نهایت با روانشناسی فرزند خوانده روند تربیت را پیش ببرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشکلات فرزند خواندگی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره