قول دادن به کودک | پیامدهای بد قولی به بچه ها

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

قول دادن به کودک رابطه مستقیمی با اعتماد دارد. زمانی که والدین به قول خود عمل می‌کنند، اعتماد، خوش بینی و … را به کودک آموزش می‌دهند. قول دادن به کودک باید اصولی و طبق قواعدی باشد که در تربیت کودک خلل ایجاد نکند. بد قولی باعث اختلاف بین والد و فرزند می‌شود. هم چنین آسیب هایی را با خود به همراه دارد. زمانی که والدین به قول خود عمل نمی‌کنند، کودک نسبت به آنها بدبین، بی اعتماد، بی ارزش و … می‌شوند. تمام رفتارهای شما در تربیت کودک نقش بزرگی دارد. و در واقع باعث تغییرات نادرست در کودک می‌شود. برای اطلاع از شیوه قول دادن اصولی از مشاوره کودک بگیرید.

قول دادن به کودک

قول دادن به کودک باید به شیوه ای باشد که والدین توانایی عمل به آن را داشته باشند. به شیوه ای نباید به کودک قول داد که در نهایت به شما بگوید چرا قول الکی دادی! با بدقولی کردن کودک از والدین ناامید می‌شود. قول دادن به کودک تاثیر بسیار مهمی در تربیت او دارد. و رابطه والد فرزندی را تقویت می‌کند. بنابراین باید به حرف هایی که به کودکان می‌زنیم توجه کنیم. و به خواسته های کودک دقت کنید.

بسیاری از والدین وجود دارند که به دلیل اصرار بیش از حد کودکان، قول الکی به او می‌دهند. اما روز موعد عمل به قول، اگر به قول خود عمل نکنید. کودک احساس بی توجهی و بد قولی می‌کند. در واقع تامین امنیت و اعتماد کودک به والدین در این شرایط به وجود می‌آید. قول دادن به کودک شیوه ای تربیتی است که باید مورد اهمیت قرار بگیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تربیت کودک کلیک کنید.

تاثیر قول دادن به کودک و عمل نکردن به آن

زمانی که قول دادن به کودک شکل می‌گیرد، فرزندتان امیدوار می‌شود. و نسبت به شما اعتماد می‌کند. اما زمانی که بدقولی صورت بگیرد، اعتماد بین کودکان از بین می‌رود. در این شرایط والدین از نظر کودکان دروغگو و بد قول می‌شوند. بنابراین کودک احساس بی اهمیتی و بی ارزشی می‌کند.

اما کودکی که با بدقولی والیدن روبرو می‌شود، در آینده این رفتار را تکرار خواهد کرد. زمان بدقولی والدین، کودک نسبت به والدین بدبین می‌شود. این اخلاق تا بزرگسالی نیز او را همراه خواهد کرد. در این بخش مقاله راجع به تاثیر بدقولی والیدن توضیح داده ایم.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

فروشگاه آرامیس

? عدم اعتماد را به کودک آموزش می‌دهیم

قول دادن به کودک و عمل به آن باعث جلب اعتماد کودک می‌شود. اما زمانی که کودک با بدقولی والدین روبرو شود، عدم اعتماد به والدین شکل می‌گیرد. بنابراین یکی از تاثیرات مخرب بدقولی، عدم اعتماد کودک به والیدن می‌باشد.

? احساس عدم توجه به کودک می‌دهیم

یکی از اثرات بد قولی به کودک، عدم توجه و بی اهمیتی است. زمانی که قول دادن به کودک صورت می‌گیرد. اگر والدین توجهی نداشته باشند و به قول داده شده عمل نکنند. کودک احساس بی اهمیتی می‌کند. بنابراین به این فکر می‌کند که والیدن به او اهمیت و ارزشی قائل نیستند و نسبت به کودک بی اهمیت رفتار می‌کنند.

? کودکان را ناامید می‌کنیم

قول دادن به کودک او را امیدوار می‌کند. اما زمانی که بدقولی صورت می‌گیرد، کودک نسبت به والیدن ناامید می‌شود. در واقع خود را بی ارزش و بی اهمیت می‌شمارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نیازهای اولیه و اساسی کودک کلیک کنید.

? عهد شکنی را به کودک آموزش می‌دهیم

قول دادن به کودک باید در شرایطی باشد که توان عمل به آن را داشته باشید. در این صورت زمانی که بدقولی می‌کنید و نسبت به فرزندان خود بی اهمیت رفتار می‌کنید، عهد شکنی را به فرزندان آموزش می‌دهید. هربار که قول بدهید باورشان نمی‌شود. در آینده نیز با اطرافیان عهد شکنی می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تربیت فرزند کلیک کنید.

? به کودک آموزش می‌دهیم که به ما بی احترامی کند

یکی از اثرات مخرب بدقولی به کودک، بی احترامی به والدین است. زمانی که پدر و مادر قول دادن به کودک را شکل می‌دهند. با بدقولی و عدم توجه به قول خود، باعث پرخاشگری کودک می‌شوند. بدقولی والدین باعث آموزش به فرزند در زمینه های دروغگویی، عدم درستکاری و بی احترام می‌شود.

? نسبت به کودکان بی اهمیت رفتار می‌کنیم

قول دادن به کودک باعث بروز حس اهمیت و ارزش می‌شود. زمانی که والیدن به قول خود عمل نمی‌کنند، باعث ایجاد حس بی اهمیتی می‌شوند. بنابراین باعث کاهش اعتماد به نفس کودک و توجه به شما می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه لوس شدن کودک کلیک کنید.

قول دادن به کودک در چه زمینه ای اشتباه است؟

قول دادن به کودک باید در زمینه هایی صورت بگیرد که والدین توان عمل به آن را دارند. لطفا اگر توانایی عمل به قول خود را ندارید، بیخودی به فرزند قول ندهید. در این بخش از مقاله راجع به این موضوع صحبت کرده ایم.

✅ اگر نسبت به عملی کردن موضوعی اطمینان ندارید، قول دادن به کودک را فراموش کنید.

✅زمانی که از آینده باخبر نیستید، قول الکی به کودک ندهید!

✅ زمان قول دادن به کودک به آن کاملا توجه داشته باشید.

✅ اگر شرایط مناسبی ندارید، به کودک قول ندهید!

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رفتار صحیح با کودک کلیک کنید.

اساس قول دادن به کودک

اساس قول دادن به کودک

قول دادن به کودک باید بر اساس اصول و قواعدی باشد. که با بدقولی کمتری مواجهه شود. حتی قول دادن به کودک نباید به شیوه بها دادن یا باج در بیاید. در این بخش از مقاله راجع به اساس قول دادن به کودک توضیح داده ایم.

? در حالت بدخلقی به کودک قول ندهید

یکی از روش های اصولی قول دادن به کودک، در زمان آرامش است. اگر کودک در حال بدخلقی و بدقلقی باشد، نباید قول داد. مثلا اگر کودک در پاساژ گردی در حال جیغ و گریه بود، برای ساکت کردن او قول ندهید. در این شرایط باج دادن به کودک شکل می‌گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بهانه گیری کودک کلیک کنید.

? قول دادن به کودک را به خاطر بسپارید

مانند تمامی قرارهای دوستانه، مهمانی و کاری باید قول دادن به کودک را به خاطر داشته باشید. بهتر است تا هنگام یادآوری، قول خود را داخل دفترچه یا برنامه یادآوری تلفن همراه یادداشت کنید.

? قول های آسان بدهید

قول دادن به کودک نباید همراه با وعده های بزرگ باشد. این والدین و اطرافیان هستند که کودک را با وعده های بزرگ و عجیب آشنا می‌کنند. کودک به واسطه والدین آموزش می‌بیند که چه چیزهایی وجود دارد. در واقع پیشنهادات والدین است که باعث توقعات زیاد کودک می‌شود.

? نه گفتن به کودک را فراموش نکنید

برای اینکه به کودکتان علاقه دارید، نباید با او همیشه مهربان باشید. و به همه خواسته های آن گوش دهید. بنابراین گاهی قول دادن به کودک نباید صورت بگیرد. زمانی که والدین به تمام خواسته های کودک جواب بله می‌دهند، در واقع در تربیت کوک اشتباه می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نه گفتن به کودک کلیک کنید.

? برای جبران خطا، وعده های بزرگ ندهید

زمانی که قول دادن به کودک را در زمان موعد برطرف نمی‌کنید. حس عذاب وجدان و بدقولی به شما دست می‌دهد. به همین دلیل والدین برای جبران خطاها وعده های بزرگ تری می‌دهند. همانطور که گفته شد، باید قول دادن به کودک به شیوه ساده ای باشد. بنابراین با این رفتار مجدد وعده های بزرگ ندهید.

کلام آخر

قول دادن به کودک باید به شیوه ای اصولی و با کمک از روانشناس صورت بگیرد. این رفتار رابطه مستقیمی با تربیت کودک دارد. زمانی که والدین در این رفتار به درستی عمل نکنند، باعث بدبینی، بی اعتمادی، آسیب به کودک و … می‌شود. بنابراین برای جلوگیری از این خطاها و اشتباهات، از روانشناس کودک کمک بگیرید. مرکز مشاوره نی نی مایند به صورت حضوری و تلفنی به مراجعین عزیز خدمات ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه قول دادن به کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان  کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره