برخورد با شخصیت ضد اجتماعی

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

برخورد با شخصیت ضد اجتماعی باید به شیوه ای اصولی و دقیق باشد. شخصیت‌های ضداجتماعی به دیگران هیچ توجهی ندارند و بسیار قانون گریز و هنجارشکن هستند. این افراد می‌تواند به اطرافیان خود آسیب بسیار زیادی وارد کنند. به همین دلیل ضروری است که روش صحیح برخورد با آنان را یاد بگیرید تا هم خودتان را از آسیب مصون نگه دارید و هم به فرآیند درمان او کمک کنید.

شخصیت های ضد اجتماعی معمولا بینشی نسبت به مشکل و اختلال خود ندارند و یه همین دلیل برای درمان مراجعه نمی‌کنند. پس لازم است که اطرافیان با آگاهی در این زمینه، گامی در جهت هدایت آنان به سوی درمان بردارند. در این مقاله راجع به برخورد با شخصیت ضد اجتماعی به طور کل توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه برخورد با شخصیت ضد اجتماعی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

برخورد با شخصیت ضد اجتماعی

برخورد با شخصیت ضد اجتماعی

قبل از اینکه روش های برخورد با شخصیت ضد اجتماعی را بدانید؛ لازم است که با افراد مبتلا به شخصیت ضد اجتماعی آشنا شوید. اختلال شخصیت اجتماعی نوعی اختلال روانی است که فرد به خوب و بدی رفتار خود اهمیتی نمی‌دهد. احساسات دیگران برای او مهم نیست و افراد مبتلا به این نوع اختلال هرگز احساس گناه را تجربه نخواهند کرد. این اختلال بر نحوه تفکر و رفتار تاثیر بسیاری دارد و اجازه تصمیم گیری درست نمی‌دهد. به همین جهت از پس مسئولیت های خود بر نمی‌آید؛ بلکه بسیار مشکل آفرین رفتار می‌کند.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

فروشگاه آرامیس

اهمیت برخورد صحیح با شخصیت ضد اجتماعی

برخورد با شخصیت ضد اجتماعی باید به شیوه اصولی و مهمی باشد. این افراد به عواطف شما اهمیت نمی‌دهد و با دیگران بی تفاوت و سنگدلانه برخورد می‌کند، مسئولیت پذیر نیست و در قبال خطاهایش احساس پشیمانی ندارد. شخصیت‌های ضد اجتماعی تمایل دارند که همواره برخلاف هنجارهای جامعه رفتار کنند. پس لازم است دستور عمل‌هایی برای رفتار با این افراد داشته باشید تا هم خودتان در برابر شخصیت ضد اجتماعی آسیب کمتری ببینید و هم به او کمک کنید.

برخورد با شخصیت ضد اجتماعی | ویژگی های شخصیت ضد اجتماعی

این افراد رفتارهای هیجانی و آنی دارند. واکنش‌های آنان لحظه‌ای است و به آینده فکر نمی‌کنند. به راحتی از قوانین سرپیچی کرده، بسیار دروغ می‌گویند و از دیگران بهره کشی می‌کنند. درک آنان از عواطف و احساسات دیگران به شدت پایین است و احساس خود برتر بینی شدیدی دارد.

افراد با شخصیت ضد اجتماعی به این معروف هستند که ظاهری مهربان، فریبنده، علاقمند و با ملاحظه از خود نشان می‌دهند. این افراد به زیبایی و ظاهر بسیار خوبی دارند و از زیبایی‌شان به عنوان حربه‌ای برای فریب دیگران استفاده می‌کنند. به راحتی می‌توانند با هوش، بذله‌گویی و چرب‌زبانی تاثیر عمیقی بر دیگران بگذارد و خارق العاده بنظر برسد. بنابراین باید در برخورد با شخصیت ضد اجتماعی درست رفتار کنید. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه شخصیت ضد اجتماعی کلیک کنید.

راهکارهایی برای برخورد بهتر با شخصیت ضد اجتماعی

بهتری روش برخورد با شخصیت ضد اجتماعی

بسیاری از علائم شخصیت ضد اجتماعی هم برای خود فرد و هم برای اطرافیان او خطرناک است. این گونه رفتارها موجب آسیب به دیگران می‌شود. اگر از علائم و نشانه‌های این بیماری آگاهی داشته باشید بهتر می توانید شخصیت ضد اجتماعی را تشخیص داده و به او پیشنهاد درمان بدهید. از طرفی لازم است که اطرافیان نحوه برخورد با چنین فردی را بدانند تا هم خودشان کمتر آسیب ببینند و هم از حادتر شدن اختلال در شخصیت ضد اجتماعی جلوگیری کنند. در ادامه راهکارهایی ارائه می‌دهیم تا برخورد با شخصیت ضد اجتماعی داشته باشید:

? برخورد با شخصیت ضد اجتماعی | افزایش اطلاعات

اولین قدم برای برخورد با شخصیت ضد اجتماعی، شناخت او به صورت کامل است. باید شخصیت ضد اجتماعی را از دیگر افراد تمایز دهید. یکی از اصلی‌ترین ویژگی این افراد نادیده گرفتن حقوق دیگران است. اعتیاد به مواد مخدر، الکل و حداقل یکبار به زندان رفتن از مشخصات این گروه می‌باشد. با شناخت علائم و نشانه‌های شخصیت ضد اجتماعی می توانید در جهت درمان به فرد کمک کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلالات شخصیت دسته b (کلاستر B) چه ویژگی هایی دارند؟ کلیک کنید.

? تشویق به درمان

دومین را برای برخورد با شخصیت ضد اجتماعی، تشویق به درمان است. جالب است بدانید شخصیت‌های ضد اجتماعی هیچگاه به دنبال درمان خود نمی‌روند. این افراد معتقدند دیگران مقصر هستند و مشکل اصلی را جایی غیر از درون خود می‌بینند. از او بخواهید روند درمان را طی کند و او را در این راستا تشویق کنید. اگر چه تعداد کمی از این افراد جلسان مشاوره را ادامه می‌دهند اما آن دسته که درمان خود را پیگیری کرده‌اند نتایج مطلوبی بدست آورده‌اند.

? برقراری ارتباط عاطفی

برقراری ارتباط عاطفی از دیگر روش های برخورد با شخصیت ضد اجتماعی است. شخصیت ضد اجتماعی توانایی کمی در برقراری ارتباط عاطفی با دیگران دارد. اگر شما بتوانید ارتباط عاطفی عمیقی با او پیدا کنید به او کمک خواهید کرد. بعد از شکل گیری ارتباط عاطفی سعی کنید او را با احساسات مختلف و پیامد رفتارهایش آشنا کنید. در این مورد می‌توانید از مشاور خود کمک بگیرید.

? برخورد با شخصیت ضد اجتماعی | حمایتگر بودن

حمایتگری از روش های برخورد با شخصیت ضد اجتماعی می‌باشد. درمان افرادی که اختلال شخصیت ضد اجتماعی دارند بلند مدت است و نتیجه درمان آن‌ها به تدریج حاصل می‌شود. این افراد از مراجع قدرت بیزار هستند و روانشناس‌شان را نیز مرجع قدرت می‌بینند. به همین علت نمی‌توانند با او همکاری خوبی داشته باشند. در این میان اطرافیان شخصیت ضد اجتماعی نقش مهمی بر عهده دارند. این افراد با داشتن رویکرد مثبت به جلسات درمان و حمایت عاطفی شخصیت ضد اجتماعی، می‌توانند در این مسیر به فرد کمک کنند. با وجود این رفتارها احتمال اینکه فرد جلسات درمان را پیگیری کند بیشتر می‌شود. برای آشنایی با روش های درمان شخصیت ضد اجتماعی کلیک کنید.

? تعیین مرز در ارتباط با شخصیت ضد اجتماعی

تعیین مرز از روش های برخورد با شخصیت ضد اجتماعی می‌باشد. شخصیت ضد اجتماعی از احساسات دیگران هیچ درکی ندارد. به همین خاطر بسیار پیش می‌آید که موجب رنجش دیگران می‌شود ولی احساس پشیمانی نمی‌کند. اینکه احساسات خود را نادیده بگیرید و به رفتارهای بد این شخصیت بی اهمیت باشید، چنادن منطقی نیست. در برخورد با این شخصیت باید حد و مرزهایی برای رابطه مشخص کرده باشید تا زمینه سوءاستفاده شخصیت ضد اجتماعی از شما فراهم نشود. نکته دیگری که باید رعایت کنید این است که پیامدهای رفتار منفی این شخصیت را به او نشان دهید.

? برخورد با شخصیت ضد اجتماعی | شبکه های حمایتی

یکی از روش های برخورد با شخصیت ضد اجتماعی، شبکه های حمایتی است. برقراری رابطه عاطفی، حمایت، عشق و علاقه نسبت به شخصیت ضد اجتماعی همگی می‌توانند کمک زیادی به او بکنند. با این حال اگر از این راه‌ها بهبودی حاصل نشد خود را سرزنش نکنید. اگر احساس درماندگی کردید و از رفتارهای او خسته شدید، می‌توانید از شبکه‌های حمایتی کمک بگیرید. این شبکه‌ها با جمع کردن افرادی با تجربیات مشترک یا مشابه می‌توانند جهت کمک به شما موثر باشند.

? اهمیت به سلامت روان خود

اهمیت سلامت روان یکی از روش های برخورد با شخصیت ضد اجتماعی است. اگر با فرد مبتلا شخصیت ضد اجتماعی زیاد مواجه می‌شوید، باید به سلامت روان خود اهمیت دهید. این افراد انرژی روانی شما را تا حد زیادی کاهش می‌دهند. احساسات مختلف مانند خشم، عشق، ترس، نفرت و ناراحتی‌ که این فرد در شما بر انگیخته می‌کند باعث سردرگمی‌تان می‌شود. لازم است که زمانی را به خودتان اختصاص دهید. به فعالیت‌های لذت بخش خود بپردازید و در صورت لزوم از یک روانشناس کمک بگیرید. اگر می‌خواهید با چنین شخصیتی ازدواج کنید، نسبت به آینده‌ای که در انتظارتان است اطلاعات کافی به دست آورید.

? صبور باشید

یکی از روش های برخورد با شخصیت ضد اجتماعی، صبور بودن است. در رابطه با این افراد حتما خونسردی خود را حفظ کنید؛ با آنها صبورانه برخورد کنید و به شدت و با برخورد با آنها برخورد نکنید.

? آرام بمانید

آرام ماندن از روش های برخورد با شخصیت ضد اجتماعی است. برای اینکه با این افراد به خوبی برخورد کنید، باید آرامش داشته باشید. حتما تلاش خود را داشته باشید تا آرامش را حفظ کنید. اگر شما هم مانند آنها برخورد کنید؛ هرگز نمی‌توانید برخورد مناسبی داشته باشید.

? محرک های فرد را یاد بگیرید

برخورد با شخصیت ضد اجتماعی باید همراه با شناسایی محرک ها باشد. اگر در نزدیکی این افراد باشید باید محرک های آنها را شناسایی کنید تا بتوانید رفتارها و احساسات او را شناسایی کنید.

برای انجام رایگان تست شخصیت شناسی کلیک کنید.

کلام آخر

برخورد با شخصیت ضد اجتماعی به شیوه های مختلفی انجام می‌شود. برای با این افراد برخورد مناسبی داشته باشید، باید برخی از مسائل را به خوبی درک کنید. در این مقاله نیز به شما این روش ها را توضیح داده ایم. اگر در برخورد با این افراد مشکل دارید؛ حتما از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه برخورد با شخصیت ضد اجتماعی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره