تعداد دفعات نزدیکی با همسر | چند بار در هفته باید رابطه داشت؟

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

تعداد دفعات نزدیکی در هفته چند بار است؟ رابطه زناشویی بخش بسیار مهمی از روابط میان زن و شوهر را تشکیل می‌دهد و رضایت جنسی تاثیر مستقیمی بر رضایت زوجین از زندگی و احساس خوشبختی آنان دارد. بسیاری از زوجین فکر می‌کنند تعداد روابط جنسی آن‌ها به مرور زمان کم شده و این موضوع به رابطه عاشقانه با همسرشان لطمه خواهد زد. عده‌ای دیگر دچار سرد مزاجی هستند و عده‌ای دیگر رابطه جنسی بسیار زیادی برقرار می‌کنند. همه این افراد باید با تعداد دفعات مناسب برای نزدیکی آشنا شوند تا بتوانند به دور از نگرانی درباره زندگی جنسی خود فکر کنند و تصمیم بگیرند. در ادامه مقاله به بررسی کامل تعداد دفعات نزدیکی به طور طبیعی می‌پردازیم. 

برای دریافت مشاوره در زمینه تعداد دفعات نزدیکی به طور طبیعی در هفته می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های شهری با شماره 9099070354 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

تعداد دفعات نزدیکی

تعداد دفعات نزدیکی در طول هفته بر اساس پارامترهای مختلفی مشخص می‌شود. برای مثال سن، طبع، تغذیه، شرایط جسمانی، وضعیت روانی، باورهای فردی و غیره می‌توانند بر میزان تمایل و نیاز افراد به رابطه تاثیر بگذارند. از این رو هرگز کسی نمی‌تواند استانداردی برای تعداد دفعات نزدیکی در طول هفته مشخص کند. طبق تجربه هایی که از جلسات مشاوره زوج درمانی به دست آوردیم، این سوال زوج هایی است که هیچ اطلاعی درباره خود و همسرشان ندارند و تنها به ضم به کرسی نشاندن حرف شان به دنبال جواب هستند.

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک نمایید.

در حالی که آنچه موجب خوشنودی و رضایت دو طرف می‌شود؛ تعداد دفعات نزدیکی نیست. بلکه کیفیت و نحوه برقراری رابطه است که می‌تواند موجب آرامش و شادی زن و مرد شود. پس در واقع برای حل این مساله باید زاویه دیدتان به موضوع را تغییر دهید. اما با تمام گفته هایمان باز هم نمی توان ارضای نیاز جنسی را خیلی به تعویق انداخت. پس در ادامه راهکارهایی برای رسیدن به تفاهم در مورد تعداد دفعات نزدیکی به زوج ها ارائه شده است. برای آشنایی بیشتر با مفهوم سلامت جنسی کلیک کنید.

تعداد دفعات نزدیکی در روز

فراموش نکنید که حتی تا چند بار در روز نیز در مورد تعداد دفعات نزدیکی طبیعی محسوب می‌شود. در واقع افراد بسته به شرایط خود و همسر می‌توانند اینکار را چندین بار نیز انجام دهند. برخی تصور می‌کنند در روز تنها باید یکبار اینکار را انجام داد و یا حتی زمان مشخصی برای آن تعیین می‌کنند. اما اینکار درست نبوده و منجر به ایجاد فاصله میان شما و همسر می‌شود.

فروشگاه آرامیس

چند بار نزدیکی در طول یک هفته مناسب است؟

تعداد دفعات نزدیکی در هفته

طبق باور برخی تعداد دفعات نزدیکی نباید مقررات خاصی داشته باشد و زوجین هروقت که خواستند می‌توانند با هم نرابطه برقرار کنند. این حرف درست است اما رابطه منظم و با برنامه علاوه بر تاثیرات مثبت روی رابطه عاطفی زوجین بر سلامتی روانی و جسمی هر دو طرف نیز تاثیرات فوق العاده‌ای می‌گذارد.

پژوهشگران حوزه سلامت جنسی با آزمایش‌ها و بررسی‌های فراوان دریافته‌اند که با توجه به سن زوجین تعداد رابطه جنسی مناسب برای آن‌ها با هم فرق می‌کند بدین صورت که:

برای زوجین با سنین بین 18 تا 30 سال، 2 تا 3 بار رابطه در هفته

برای زوجین با سنین بین 30 تا 40 سال، 1 تا 2 بار رابطه در هفته

و برای زوجین با سن بالاتر از 40  سال، 1 بار در هفته و حدودا 5 بار در ماه نزدیکی مناسب است.

البته تا جایی که زوجین با هم توافق داشته باشند، می‌توانند این تعداد را بر حسب شرایطشان کم و زیاد کنند. مثلا در مصاحبه‌ها برخی زوج‌ها اعلام کرد‌ه‌اند که بیشترین لذت از رابطه را 5 بار در هفته تجربه کردند. فقط باید به این نکته توجه داشت که قطع کامل رابطه یا رابطه‌جنسی بیش از 6 بار در هفته نه تنها مفید نیست بلکه گاهی می‌تواند آسیب زننده نیز باشد.

برای آشنایی با مزایا و معایب هر شب رابطه جنسی داشتن کلیک کنید.

تعداد دفعات نزدیکی مناسب باردار شدن

تعداد دفعات نزدیکی برای بارداری بسیار مهم بوده و بهتر است یک روز در میان انجام شود چرا که اسپرم مرد معمولا تا دو روز در بدن زن زنده می‌ماند و نیاز به نزدیکی هرروزه نیست. اگر رابطه 5 روز قبل از تخمک گذاری انجام شود، احتمال برداری را تا 25 درصد افزایش می‌دهد. بسیاری از خانم‌ها تاریخ دقیق تخمک گذاری خود را نمی‌دانند. یک فرمول ساده برای به دست آوردن روز شروع تخمک گذاری شما وجود دارد که به این صورت است:

14، تعداد روزهای بین دو عادت ماهانه است. مثلا اگر شما هر 30 روز یک بار پریود می‌شوید، باید 30 را منهای 14 کنید، بعد از آن عدد 16 به دست می‌آید یعنی بدن شما 16 روز بعد از پایان عادت ماهانه خود تخمک گذاری می‌کند. البته برای محاسبه دقیق‌تر می‌توانید از برنامه‌ها و یا کیت‌های تشخیصی نیز کمک بگیرید. در این زمینه می‌توانید از مشاوره جنسی نیز کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید. 

در نظر گرفتن تفاوت های فردی در تعداد دفعات نزدیکی

همچنین باید در مورد تعداد دفعات نزدیکی، تفاوت های فردی را نیز در نظر داشته باشید. بدن همه افراد با یکدیگر متفاوت بوده و به همین دلیل بهتر است شریک جنسی خود را تحت فشار قرار ندهید. از طرفی هم زنان و هم مردان مدتی بعد از اولین ارگاسم دیگر نمی‌توانند ارگاسم را تجربه کنند. این وضعیت گاهی تا چند روز هم طول می‌کشد.

دلایل کمتر شدن دفعات نزدیکی بعد از ازدواج

کمتر شدن تعداد دفعات نزدیکی

دلایل مختلفی باعث می‌شوند که تعداد دفعات نزدیکی زن و شوهرها کم شود . این کمتر شدن تعداد دفعات همیشه نگران کننده نیست اما اگر در ماه به دوبار و کمتر از آن برسد و یکی از طرفین احساس کند نیازهایش در این رابطه ارضا نمی‌شوند، باید برایش چاره‌ای اندیشید. برخی از این دلایل عبارتند از:

 ✨افزیش سن

با افزایش سن کم کم قوای بدنی کم می‌شود و نیاز مفرط دوره جوانی برای رابطه جنسی از بین می‌رود. این موضوع طبیعتا بر تعداد دفعات نزدیکی نیز تاثیر می‎گذارد. این مساله کاملا طبیعی است و معمولا تاثیری بر کیفیت رابطه جنسی بین زن و شوهر نمی‌گذارد. 

 ✨تعداد دفعات نزدیکی | افزایش مشغله ها و مشکلات

شاید شما هم به یاد آورید که در دوران بی دغدغه نامزدی و اوایل ازدواج کشش زیادی به سمت رابطه جنسی داشتید اما کم کم به خاطر مشکلات مالی و فرزندان و مسائل دیگر رابطه جنسی برای شما و همسرتان کم رنگ شده است.

✨ناراحتی های جسمی و روحی

بارداری، کمردرد، آسیب به ناحیه تناسلی، اضطراب و افسردگی و مشکلات رحی از نظر روانی باعث کم شدن تعداد دفعات نزدیکی در ازدواج می‌شوند. اگر تعداد روابط جنسی شما تحت تاثیر هر کدام از این مشکلات به طور نگران کننده‌ای کم شده، می توانید با یک روانشناس مشورت کنید و با بالا بردن اطلاعات در زمینه جنسی و امتحان تجارب جدید، حرارت را به زندگی جنسی خود بازگردانید.

برای آشنایی با علائم و درمان بیش فعالی جنسی کلیک کنید

تعداد دفعات نزدیکی | فواید رابطه منظم

رابطه‌ جنسی منظم ، برنامه ریزی شده و لذت بخش تاثیرات مثبت بسیاری بر روی سلامت جسمی و روانی انسان دارد. برای مثال باعث شادکامی و جلوگیری از افسردگی، کاهش اضطراب و استرس، قوی‌ شدن سیستم ایمنی بدن، کاهش فشار خون، کاهش درد و… می‌شود. حتی به مبارزه با بیماری‌های قلبی نیز کمک می‌کند. از طرف دیگر رابطه جنسی سالم و منظم برای عادت ماهانه منظم و باروری بهتر بسیار مفید است.

پیامدهای تعداد دفعات نزدیکی زیاد

فراموش نکنید با اینکه برقراری رابطه جنسی به صورت مرتب مزایای زیادی دارد؛ باید به معایب آن نیز توجه داشت. در صورتی که تعداد دفعات نزدیکی بیشتر از حد شود؛ افراد نه تنها دیگر لذتی دریافت نمی‌کنند، بلکه دچار مشکلات مختلفی نیز از نظر جسمانی می‌گردند. به همین دلیل بهتر است در فواصل هرچند کوتاه به خود استراحت داده و تجدید قوا کنید.

سخن پایانی

به طور کلی نمی‌توان عدد مشخصی را برای تعداد دفعات نزدیکی در نظر گرفت. در واقع این موضوعی است که کاملا شخصی بوده و همچنین از زوجی به زوجی دیگر متفاوت است. البته می‌توان آن را تغییر داد و تعداد دفعات نزدیکی را کم و یا زیاد کرد. اما باید قبل از هرچیزی در این مورد با همسر خود صحبت کرده و همچنین از یک مشاور جنسی کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعداد دفعات نزدیکی به طور طبیعی در هفته می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های شهری با شماره 9099070354 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

آیا تعداد دفعات زیاد رابطه جنسی می‌تواند مشکل ساز باشد؟

تعداد دفعات خیلی زیاد رابطه زناشویی می‌تواند نشان دهنده بیش فعالی و اعتیاد جنسی باشد. این حالت زمانی پیش می‌آید که فرد برای آرام کردن خود مدام به سمت رابطه جنسی برود و سیستم پاداش دهی مغزی‌اش را دچار اختلال نماید. در این رابطه حتما با افراد متخصص مشورت نمایید.

با سردمزاجی جنسی چه باید کرد؟

راه‌های درمانی زیادی برای سرد مزاجی وجود دارد. قرص‌ها و مکمل‌های مختلف ، روش‌های طب سنتی و همچنین درمان‌های روانشناختی می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

آیا ارضا شدن زن در رابطه جنسی مهم است ؟

بله حتما دو طرف باید از رابطه جنسی نهایت لذت را ببرند. اگر شما در رابطه خود ارضا نمی‌شوید، باید به دنبال حل این مشکل باشید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره