مقابله با دعوای دانش آموزان در مدرسه | 9 روش کاربردی

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

مقابله با دعوای دانش آموزان در مدرسه باید از قبل و در دوران تربیتی آنها صورت می‌گرفت. اما اگر با نوجوان خشمگین روبرو هستید که دائم در حال دعوا است، هنوز برای اصلاح رفتار دیر نیست. معمولا بچه هایی که دعوا می‌کنند با مشکلات زیادی در زندگی روبرو هستند که باعث بروز این رفتار می‌شود. برای جلوگیری و مقابله با دعوای بچه ها در مدرسه حتما از روانشناس کمک بگیرید. زیرا روانشناسان ابتدا علت این رفتار را ریشه یابی می‌کنند و سپس به درمان می‌پردازند. برای دریافت مشاوره نوجوان کلیک کنید.

فهرست مطالب

مقابله با دعوای دانش آموزان در مدرسه

مقابله با دعوای بچه ها در مدرسه

مقابله با دعوای دانش آموزان در مدرسه کار ساده ای نیست. اما با کمک روش های مختلفی می‌توان این رفتار را اصلاح کرد. روش تربیتی والدین، خشونت خانگی، مشکلات فردی، مشکلات درسی و … عواملی هستند که در بروز این رفتار نقش دارند.

معمولا والدین نگران راهکارهای مقابله با دعوای دانش آموزان در مدرسه هستند. اما اگر از روانشناس کمک بگیرید حتما روش های مناسب با شخصیت فرزندتان را آموزش خواهید دید. البته که در اقدام اول حتما روند تربیتی خود را اصلاح کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تربیت فرزند کلیک کنید.

دلیل دعوای دانش آموزان در مدرسه

کودکان در مدرسه به دلایل مختلفی شروع به دعوا می‌کنند. که مقابله با دعوای دانش آموزان در مدرسه نیز باید بر اساس ریشه یابی دلایل اتفاق بی‌افتد. در این بخش مقاله دلایل دعوای دانش آموزان در مدرسه را شرح داده ایم. توصیه می کنیم درباره روانشناسی کودکان ابتدایی بخوانید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

? کمبود محبت و توجه | مقابله با دعوای دانش آموزان در مدرسه

کمبود محبت دلیل محکمی برای دعوای بچه ها است. اگر والدین عشق ورزی مناسبی در تربیت کودک نداشته باشند، فرزندی با کمبود توجه تربیت خواهند کرد. جهت مقابله با دعوای دانش آموزان در مدرسه حتما باید در جهت رفع نیازهای فرزند کوشا باشید.

? کمبود اعتماد به نفس

کمبود اعتماد به نفس از دلایل بزرگ دعوا در مدرسه می‌شود. احساسات منفی و تحمل بسیاری از رفتارها باعث بروز خشونت می‌شود.  که والدین برای مقابله با دعوای دانش آموزان در مدرسه باید جهت افزایش اعتماد به نفس کودک از روانشناس کمک بگیرند.

? مشکلات خانوادگی از دلایل دعوای دانش آموزان در مدرسه

از دیگر دلایل دعوا در مدرسه، مشکلات خانوادگی است. مشکلات خانوادگی نقش بسیار مهمی در روحیات فرزند دارد. جهت مقابله با دعوای دانش آموزان در مدرسه باید دعواهای خانوادگی را کم کنید. و جهت حل مشکلات به روانشناس مراجعه کنید.

? عدم کنترل هیجانات

یکی از دلایل بزرگ دعوا در مدرسه، عدم کنترل هیجانات است. برخی از کودکان توانایی کنترل و مدیریت هیجانات خود را ندارند. بنابراین نمی‌دانند که در چه موقعیتی باید چه رفتاری از خود نشان دهند. بنابراین برای مقابله با دعوای دانش آموزان در مدرسه باید به آنها کنترل هیجانات را آموزش دهید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تنبیه دانش آموزان کلیک کنید.

? خواب نامناسب | مقابله با دعوای دانش آموزان در مدرسه

خواب ناکافی باعث بروز دعوای دانش آموزان در مدرسه می‌شود. کودکی که خواب ناکافی دارد، اعصاب و آرامش فکری ندارد. هر حرف و تنشی باعث دعوا و واکنش شدید می‌شود. بنابراین برای مقابله با دعوای دانش آموزان در مدرسه، ساعت خواب فرزندتان را تنظیم کنید.

? اختلالات یادگیری

اختلالات یادگیری یکی دیگر از دلایل مشکل و دعوا در مدرسه است. افراد مبتلا به این اختلال که در دوران کودکی تشخیص اختلال یادگیری نگرفته اند، بیشتر در مدرسه دعوا می‌کنند. جهت مقابله با دعوای دانش آموزان در مدرسه باید از دوران کودکی و قبل از مدرسه فرزند خود را به روانشناس و مشاورین ارجاع دهید.

? مشکلات روحی

مشکلات روحی در زمینه اضطراب، وسواس، بیش فعالی و افسردگی گاهی باعث دعوا و تنش در مدرسه می‌شود. بنابراین مقابله با دعوای دانش آموزان در مدرسه باید مشکلات روحی آنها شناخته شود و با بررسی های فراوان در جهت بهبود شرایط قدم برداشت.

? تربیت اشتباه

همیشه تربیت والدین نقش مهم تری در شکل گیری شخصیت فرزندان داشته است. شیوه های فرزند پروری به شیوه ای است که احساسات فرزند سرکوب می‌شود و با برون ریزی نادرست خشم خود را نشان می‌دهد. مقابله با دعوای دانش آموزان در مدرسه باید از دوران کودکی و زمان تربیت شکل می‌گرفت. در واقع آینده نگری در رابطه با شخصیت فرزند شاید برای برخی والدین در جهت تربیت مناسب خوب باشد!

? اضطراب بالا | مقابله با دعوای دانش آموزان در مدرسه

اضطراب همیشه عامل اصلی تنش است. کودکان و نوجوانانی که در مدرسه مشکل دارند و دعوا می‌کنند؛ با اضطراب بالایی دست و پنجه نرم می‌کنند. این افراد برای تخلیه هیجانات منفی خود شروع به دعوا می‌کنند. بنابراین مقابله با دعوای دانش آموزان در مدرسه باید در زمینه کنترل اضطراب باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کاهش استرس کودکان در مدرسه کلیک کنید.

? عدم برقراری ارتباط مناسب

برخی از فرزندان نحوه ارتباط مناسب را نمی‌دانند. در واقع آگاهی خوبی راجع به چگونگی برخورد با دیگران ندارند. در زمینه مقابله با دعوای دانش آموزان در مدرسه باید ارتباط مناسب با دوستان را به فرزندان آموزش دهید. زمانی که کودکان نحوه برقراری صحیح ارتباط را ندانند، در بزرگسالی دچار مشکل می‌شوند.

? مشکلات دوران بلوغ

از رایج ترین دلایل دعوا در مدرسه، تحریک پذیری و تغییرات خلقی دوران بلوغ است. در این دوران به دلیل تغییرات ذهنی و روحی نوجوانان با هر حرکتی واکنش نشان می‌دهند. جهت مقابله با دعوای دانش آموزان در مدرسه باید دوران بلوغ نوجوانان درک شود. در این دوره فرزندتان نیاز بیشتری به حمایت دارند.

راهکار مقابله با دعوای دانش آموزان در مدرسه

راهکار مقابله با دعوای بچه ها در مدرسه

برای مقابله با دعوای دانش آموزان در مدرسه، راهکارهایی وجود دارد. که بر اساس ریشه یابی علت استفاده می‌شود. برای مقابله با دعوای دانش آموزان در مدرسه راهکارهایی را در ادامه ارائه داده ایم؛ که کاربردی است.

? با فرزندتان مکالمه داشته باشید

یکی از روش های مقابله با دعوای دانش آموزان در مدرسه، مکالمه با فرزندان است. جست و جو کنید که چه دلیلی برای این رفتار وجود دارد. در مرحله اول با کودکتان صحبت کنید شاید مشکلات بزرگی دارد که تنها با کمک والدین رفع می‌شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترس از مدرسه کلیک کنید.

? اصلاح ریتم خواب صورت بگیرد | مقابله با دعوای دانش آموزان در مدرسه

همانطور که در دلایل دعوا توضیح دادیم، کم خوابی باعث بروز خشم می‌شود. برای مقابله با دعوای دانش آموزان در مدرسه ساعت خواب بچه ها را تنظیم کنید. خواب فرزند شما باید 7 تا 9 ساعت باشد. کمبود خواب با تحلیل انرژی همراه است.

? روش های تخلیه انرژی ارائه دهید

خشم به دلیل انرژی بالای فرد بروز می‌کند. برای مقابله با دعوای دانش آموزان در مدرسه و تخلیه انرژی از روش های دیگر مانند ورزش و فعالیت های ورزشی کمک بگیرید. ورزش و فعالیت های بدنی باعث احساس ارزشمندی و کشف استعدادهای فرزند می‌شود.

? برای مقابله با دعوای دانش آموزان در مدرسه سبک تربیتی خود را تغییر دهید

برای مقابله با دعوای دانش آموزان در مدرسه باید سبک تربیتی خود را تغییر دهید. احتما روش تربیتی شما ایرادی دارد که باعث بروز این مشکل شده است. برای اصلاح سبک تربیتی خود حتما با یک روانشناس مشورت کنید. رفتارهای آسیب زا باعث افزایش استرس و اضطراب فرزندتان می‌شود. که تا بزرگسالی با او همراه خواهد بود.

? کنترل خشم را به بچه ها آموزش دهید | مقابله با دعوای دانش آموزان در مدرسه

از کاربردی ترین راهکار مقابله با دعوای دانش آموزان در مدرسه، کنترل و مدیریت خشم است. زمانی که روش های کنترل خشم به فرزندتان آموزش داده شود، به راحتی در هر شرایطی ابتدا موقعیت را می‌سنجد و سپس رفتار مناسب را انجام می‌دهد.

? مهارت های فردی فرزند را تقویت کنید

یکی از روش های مقابله با دعوای دانش آموزان در مدرسه، تقویت مهارت های فردی است. نبود برخی از مهارت ها باعث حسادت و بروز دعوا می‌شود. باید قدرت “نه گفتن” را به فرزندتان آموزش دهید. تا از حقوق خود دفاع کند و در جای مناسب از این کلمه استفاده کند.

? عواقب دعوا در مدرسه را توضیح دهید

یکی از روش های مقابله با دعوای دانش آموزان در مدرسه، توضیح عواقب مدرسه است. به فرزند خود توضیح دهید که رفتار اشتباه در مدرسه باعث اخراج او می‌شود. و دیگر قدرت درس خواندن نخواهد داشت. حتی ذکر کنید که مدارس دیگر به دلیل دعواهای مداوم تو را دیگر ثبت نام نخواهند کرد. از لحاظ روانشناختی نیز به او توضیح دهید که اثرات دعوا بسیار زیاد است و باعث آسیب های روحی می‌شود.

برای آشنایی با علل و راه های جلوگیری از فرار از مدرسه کلیک کنید.

? شرایط درسی فرزندتان را زیر نظر بگیرید

برخی مواقع به دلیل ضعف درسی و اضطراب زیاد فرزندتان در مدرسه دعوا می‌کند. برای مقابله با دعوای دانش آموزان در مدرسه به دلیل شرایط درسی نامساعد، حتما شرایط درسی فرزند خود را تحت نظر داشته باشید. رسیدگی به امور درسی و تحصیلی فرزندان باعث آرامش روان او نیز می‌شود.

? از روانشناس کمک بگیرید | مقابله با دعوای دانش آموزان در مدرسه

کمک از روانشناس در تمامی مراحل رشد و تربیت کودک حائز اهمیت است. برای مقابله با دعوای دانش آموزان در مدرسه، بهترین راه کمک از روانشناس است. روانشناس با بررسی ریشه و دلیل این رفتار به شما راهکارهایی ارائه خواهد داد که این رفتارها کاهش یابد.

کلام آخر

زمانی که تنش های خانوادگی، فردی و اجتماعی افزایش یابد، دعوا نیز بیشتر می‌شود. همه این عوامل دست در دست هم باعث بروز خشم می‌شوند. برای جلوگیری و مقابله با دعوای دانش آموزان در مدرسه حتما باید از روانشناس کمک بگیرید.

مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مقابله با دعوای دانش آموزان در مدرسه می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره