فحش دادن کودک | 8 راهکار بددهنی کودک

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

فحش دادن کودک اگر رفع نشود، در بزرگسالی عواقب بدی را به همراه خواهد داشت. همه ما حداقل یک بار با کودک بد دهن مواجهه شده ایم. چه فکری در ذهن شما نقش می‌بندد؟ آیا به این فکر نمی‌کنید که تربیت کودک اشتباه بوده؟ یا والدین کوتاهی کرده اند و زمان را صرف تربیت فرزندشان نکرده اند؟

برای همه این سوال پیش می‌آید چرا یک کودک باید بددهن باشد. دلایل زیادی در فحش دادن کودک دخیل هستند که مهم ترین آن‌ها جلب توجه و الگو از والدین است. در این شرایط توجه به کودک و تغییر رفتار خود را باید اولویت قرار دهید. زمانی که والدین در تربیت کودک کوتاهی کنند با چنین فاجعه ای روبرو می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بهترین روش های تربیت کودک کلیک کنید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

فحش دادن کودک

فحش دادن کودک چه دلایلی دارد؟

اغلب افراد با کودک بددهن مواجهه شدند. حقیقت هیچ فردی نیز از فحش دادن کودک خوشش نمی‌آید. شاید برای یک جلسه دیدار بامزه به نظر بیاید. اما برخورد مداوم با کودکی که بددهن است، باعث اعصاب خوردی می‌شود.

فحش دادن کودک نیز به دلایل مختلفی بستگی دارد. گاه کودک از همسالان خود یاد می‌گیرد که باید بددهن باشد تا مورد توجه قرار بگیرد. والدین بددهن و ناسزا گو نیز از دلایل اصلی فحش دادن کودک هستند. برای رفع این رفتار حتما از روانشناس کمک بگیرید. تا علت فحش دادن کودک ریشه یابی شود و برای آن راهکار ارائه دهد. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

فروشگاه آرامیس

دلایل فحش دادن کودک

فحش دادن کودک به دلایل خاصی اتفاق می‌افتد. این دلایل شامل مواردی است که در ادامه اشاره کرده ایم.

? جلب توجه دیگران

یکی از اصلی‌ترین دلایل فحش دادن کودک، جلب توجه دیگران است. یا نسبت به دیگران جلب توجه کنند، شروع به ناسزا گویی می‌کنند. کودک علاقه دارد تا مورد جلب توجه دیگران قرار بگیرد. حتی کودک با مشاهده همسالانی که با فحش توجه والدین را جلب می‌کنند، شروع به ناسزاگویی می‌کنند.

? عصبانیت و ناامیدی

عصبانیت و ناامیدی یکی از دلایل فحش دادن کودک است. کودک عصبانی اگر مورد توجه قرار نگیرد و نیازهایش بر طرف نشود؛ شروع به ناسزا گویی می‌کند. معمولا کودکان اگر با دعوای والدین روبرو شوند، آن٬ها را فحش می‌دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رفتار با کودک بی ادب کلیک کنید.

? تقلید از خانواده

یکی از دلایل فحش دادن کودک، تقلید از خانواده است. زمانی که یکی از والیدن از ناسزا استفاده کند، کودک نیز یاد می‌گیرد که مانند ناسزا بگوید. در واقع چیزی که شنیده می‌شود، تکرار می‌کند. معمولا از فحش در ناراحتی، جلب توجه و واکنش دیگران استفاده می‌کنند.

راهکار برخورد با فحش دادن کودک

فحش دادن کودک در برخی مواقع به دلیل آموزش های اشتباه والدین است. زمانی که والدین دائم در حال ناسزاگویی باشند، کودک یاد می‌گیرد که باید فحش دهد. اما برای رفع فحش دادن کودک، راهکارهایی را در این بخش مقاله ارائه داده ایم.

? دلیل فحش دادن کودک را بررسی کنید

اولین اقدام برای رفع فحش دادن کودک، بررسی دلیل است. زمانی که کودک شروع به فحش می‌کند. در مرحله اول از او بپرسید که چرا فحش می‌دهد. اگر پاسخی برای این سوال نداشت، حتما در موقعیت های مختلف او را زیر نظر بگیرید و بررسی کنید که دلیل فحش دادن چیست. و در چه شرایطی شروع به فحش دادن می‌کند.

? رفتار خود را تغییر دهید

اگر فحش دادن کودک به دلیل رفتار خانواده است. باید برای تغییر این رفتارها تلاش کنید. کودکان از شما یاد می‌گیرند و مانند شما رفتار می‌کنند. اگر در دسته افرادی هستید که هر حرفی را با ناسزا و فحش ترکیب می‌کنید. نباید انتظار داشته باشید که کودک با ادبی تربیت کنید. برای رفع بد دهنی کودک حتما در رفتارتان تجدید نظر کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آموزش حرف زدن به کودکان کلیک کنید.

? در رابطه با ارزش های خانواده صحبت کنید

اگر فحش دادن کودک ادامه دار بود، حتما با او در رابطه با ارزش های خانواده سخن بگویید. به او توضیح دهید که فحش در خانواده جایگاهی ندارد و نشان از بی ادبی توست. برای اعتراض و بیان مساله با آرامی و مودبانه صحبت کن. در صورت ناسزاگویی به کارهای تو رسیدگی نمی‌شود.

? نسب به بددهنی کودک بی توجه باشید

یکی از روش های رفع فحش دادن کودک، بی توجهی به آن است. اغلب افراد به فحش دادن کودک می‌خندند. اما زمانی این فحش و ناسزا برایتان خنده دار به نظر نمی‌رسد که مخاطب بددهنی خودتان باشید. برای ادای احترام باید به کودک آموزش دهید که بددهنی و فحش اصلا جالب نیست. بنابراین اگر قصد رفع این مشکل را دارید، بی توجهه برخورد کنید.

? برای بددهنی قوانین تعیین کنید

فحش دادن کودک اگر با برخورد مناسب رفع نشود، تا بزرگسالی همراه کودک خواهد بود. اگر که کودک بددهنی دارید، حتما برای طرز صحبت او قوانین مشخص کنید. بازی های جذاب می‌توانند قوانین مناسبی تعیین کنند. مثلا اگر به فرزندتان پول تو جیبی می‌دهید. یک جعبه تهیه کنید و با هر بار فحش باید کل پول خود را داخل جعبه قرار دهد. در این صورت برای از دست ندادن پول، کودک فحش را کم می‌کند.

? تنبیه مثبت داشته باشید

اگر روش های ابتدایی برای رفع فحش دادن کودک به کار برده نشد. حتما از روش تنبیه مثبت استفاده کنید. در این روش اگر کودک عصبانی شد و شروع به بددهنی کرد، او را از خواسته ها یا کارهای مورد علاقه محروم کنید. در این روش کودک برای عدم رهایی از خواسته هایش، بددهنی را ترک می‌کند.

? برای ترک بددهنی جوایز در نظر بگیرید

با کودک خود برنامه ریزی کنید که اگر طی مدت طولانی ناسزا نگوید، برای او جایزه تهیه می‌کنید. فحش دادن کودک عواقب بدی در بزرگسالی به همراه دارد. بنابراین باید در همان کودکی رفع شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترک بددهنی کلیک کنید.

? کمک از روانشناس

فحش دادن کودک اتفاق خوشایندی نیست که نگرانش نباشید. جهت رفع این مشکل حتما از روانشناس کمک بگیرید. روانشناسان در اقدام اول دلیل فحش دادن کودک را بررسی می‌کنند. و سپس با روش های کاربردی بهترین راهکارها را استفاده می‌کنند.

آیا توضیح معنی فحش ها به کودک درست است؟

آیا توضیح معنی فحش ها به کودک درست است؟

توضیج معنی فحش دادن کودک تا زیر 4 سال مناسب نیست. در این سنین کودکان اطلاعات دقیقی از معنی کلمات ندارند. بنابراین تنها به جمله “این کلمه اصلا خوب نیست” اکتفا کنید. اما در کودکان بالای 4 سال با توضیح ساده ای می‌توانید معنی فحش را توضیح دهید.

کلام آخر

برای رفع هرچه بهتر فحش دادن کودک، از روانشناس کودک کمک بگیرید. شاید مشکل اصلی طرز رفتار و تربیت والدین است که کودک را بددهن کرده است. در این مواقع ابتدا روش رفتار و تربیتی شما اصلاح می‌شود. و در اقدام دوم راهکارهایی برای ترک بددهنی کودک ارائه می‌شود. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه فحش دادن کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره