انکار خیانت | 8 علت انکار خیانت در زنان و مردان

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

انکار خیانت علاوه بر اینکه باعث ایجاد فاصله می‌شود، شخص خیانت دیده را با آسیب های روحی و روانی روبرو می‌کند. احتمالا این سوال برای شما نیز پیش خواهد آمد که دلیل انکار‌خیانت چیست؟ زمانی که فرد خیانت می‌کند چه دلیلی برای انکار دارد؟ با توجه به مشاهدات، ریشه انکار خیانت، ترس است. حال این ترس در دسته های مختلفی مانند ترس از بی آبرویی، ترس از جدایی، ترس از دست دادن و … قرار می‌گیرد.

حتی اگر با درصد کمی از انکار خیانت مواجهه شدید، برای سلامت روان خود از روانشناس کمک بگیرید. فکر مداوم در رابطه با چیزی که شما شاهد آن هستید اما با انکار روبرو می‌شوید، آسیب زاست. بنابراین در این زمان ها حتما برای دریافت مشاوره خیانت کلیک کنید.

انکار خیانت

انکار خیانت چیست؟

خیانت در جامعه امروزی به معظل بزرگی تبدیل شده است. در جامعه قبلی خیانت بیشتر در آقایان مشاهده می‌شد. اما امروزه رقابت تنگاتنگی بین آقایان و خانم ها گویی در این زمینه به وجود آمده. متاسفانه کم نیستند خانم های که با وجود فرزند دست به خیانت می‌زنند. اما به دلایل غیر منطقی خیانت را انکار می‌کنند. انکار خیانت زمانی شکل می‌گیرد که فرد به همسر و فرزند خود نیز علاقه دارد! بله شاید برای شما نیز سوال باشد که چرا به همسر خود علاقه دارد اما خیانت کرده است؟

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

خیانت همیشه به منزله عدم علاقه نیست. بسیاری از افراد به دلیل ویژگی های شخصیتی، اختلالات روانشناختی و … خیانت می‌کنند. انکار خیانت نیز تا یک بازه زمانی امکان پذیر است. زیرا نشانه های خیانت به قدری واضح است که نیاز به کنکاش زیاد ندارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان خیانت کلیک کنید.

فروشگاه آرامیس

انکار خیانت در زنان

انکار خیانت در زنان با شیوه های متفاوتی از مردان صورت می‌گیرد. اگر خانمی قبلا آرایش نمی‌کرده، اما حالا برای گردش ساده آرایش غلیظ می‌کند؛ این دست رفتارها صد در صد باعث شک و شبه بر دل همسر می‌شود. اما شما هرچه قدر به همسرتان بگویید که در حال خیانت هستی و با وجود آن که نشانه ها به طور واضحی خیانت را اثبات می کنند او انکار می‌کند. این چرخه معیوب شما را پریشان و آشفته تر خواهد کرد. دلیل این انکار از نظر روانشناسان اغلب هراس و جدایی است.

ترفندهایی که زنان در انکار خیانت استفاده می‌کنند

خانم ها برای انکار خیانت از ترفند هایی استفاده می‌کنند که در ادامه شرح داده ایم.

? استفاده از نام دوستان به جای اسم مردانه دوست خود

? ملاقات های پی در پی با دوستان

?تکرار مداوم من خیانت نکرده ام

? تو دیوونه ای داری به زندگیمون لطمه میزنی

? باتری گوشیم تموم شده بود

?نیاز به تنهایی دارم

? من تورو دوست دارم خیانت نمی‌کنم

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نشانه های خیانت زنان کلیک کنید.

انکار خیانت در مردان

انکار خیانت در مردان معمولا به زمینه های شغلی ربط پیدا می‌کند. آقا دائم در حال کار و سفر کاری است. در صورتی که در ساعات اضافه کاری تلفن همراه خود را پاسخ نمی‌دهد. یا دائم با دوستان خود به بیرون از خانه مانند استخر می‌رود اما زمانی که باز می‌گردد هیچ لباس خیس شده ای ندارد. نشانه های زیادی در انکار‌خیانت مردان وجود دارد که خانم ها به سرعت متوجه آن خواهند شد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نشانه های خیانت مردان کلیک کنید.

ترفندهایی که مردان در انکار خیانت استفاده می‌کنند

? مجبور بودم تا دیر وقت سرکار بمونم

? تلفنم آنتن نداشت

?سفری کاری ضروری دارم

? چیزی بینمون نیست فقط همکاره

? شب کنار دوستم می‌مانم

?همچین اتفاق مهمی نیست که

? من تورو دوست دارم خیانت نمی‌کنم

علت انکار خیانت

علت انکار خیانت

معمولا همه افراد خیانت را انکار می‌کنند. علت انکار خیانت با مشاهده خانواده هایی که همسر در حال خیانت است، به چند دسته تقسیم بنده شده است. که در این بخش مقاله راجع به علت انکار خیانت توضیح داده ایم.

? هراس زیادی دارند

یکی از دلایل انکار خیانت، هراس است. زمانی که خانم یا آقایی ترس از دست دادن داشته باشد، خیانت خود را انکار می‌کند. بسیاری از افراد به دلیل هراس از طرد شدن دائم در حال انکار خیانت هستند.

? به همسر وابستگی دارند

از دیگر دلایل انکار خیانت، وابستگی است. به طور طبیعی افراد پس از چند سال زندگی مشترک به یکدیگر وابسته می‌شوند. و زمانی که خیانت می‌کنند، به دلیل وابستگی که به همس دارند؛ انکار خواهند کرد.

? جدایی از فرزند ترسناک است

جدایی از فرزند از دیگر دلایل انکار خیانت است. بیش از نیمی از افراد زمانی که با خیانت روبرو می‌شوند، طلاق می‌گیرند. به همین دلیل اگر زوجین فرزند داشته باشند، خیانت را انکار می‌کنند. تا مبادا از فرزندشان جدا شوند.

? آبروی خانوادگی در اولویت است

یکی از مهم ترین دلایل انکار خیانت، آبروی خانوادگی است. به دلیل اینکه خیانت یک رفتار غیر انسانی و نادرست است، از نظر همه افراد بی آبرویی تلقی می‌شود. به همین دلیل افرادی که به سوی خیانت می‌روند، به دلیل آبروی خانواده انکار می‌کنند.

? به همسر خود علاقه دارند

عده ای افراد به دلیل علاقه ای که به همسر خود دارند، انکار خیانت را انجام می‌دهند. این افراد معمولا به دلیل برخی از ویژگی هایی که در همسرشان مشاهده نکرده اند، خیانت می‌کنند. اما با تمام رفتارهای ناپسند خود، بازهم به همسرشان علاقه دارند.

?موقعیت مناسب همسر را از دست نمی‌دهند

برخی از افراد هستند که انکار خیانت را به دلیل موقعیت اجتماعی فرزند ادامه می‌دهند. زمانی که همسری با سمت عالی رتبه داشته باشید، یا موقعیت اجتماعی مناسبی از همسر به شما رسیده باشد، با درصد بالایی خیانت را انکار می‌کنند.

?همسر ثروتمند دارند

ثروت و اموال زیاد همسر از دلایل انکار خیانت است. زمانی که فردی همسر پولدار داشته باشد، رغبت نمی‌کند بگوید خیانت کرده است. بنابراین به دلیل عدم جدایی از اموال همسر، خیانت را انکار می‌کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عوارض خیانت کلیک کنید.

⚪ تنوع طلب هستند

اختلالات شخصیت و تنوع طلبی از جمله دلایل انکار خیانت هستند. زمانی که فردی تنوع طلب باشد، تنها با همسر خود تکمیل نمی‌شود. دائم در حال جستجوی به دست آوردن افراد است. بنابراین برای اینکه همسرش ثابت بماند؛ اما دائم در حال تعویض شریک عاطفی باشد، خیانت را انکار می‌کند.

برای آشنایی با سایر پیامدهای روابط فرازناشویی کلیک کنید.

انکار خیانت چه تغییراتی در رابطه زن و شوهر ایجاد می‌کند؟

انکار خیانت باعث تنش و فروپاشی زندگی مشترک می‌شود. اگر خیانت شکل بگیرد، به مرور زمان شریک عاطفی متوجه خواهد شد. اما انکار مداوم باعث بی اعتمادی و شک به دل شریک می‌شود.

برای مثال فرض کنید آقایی در حال انکار خیانت است. اما خانم نشانه هایی از خیانت می‌بیند. خانم در مو خانم روی لباس مرد مشاهده می‌کند. همسرش به صورت یواشکی با تلفن مکالمه می‌کند. قطعا نشانه های خیانت زمانی که در کنار هم قرار بگیرد باعث بی اعتمادی و شک خانم می‌شود. اما آقا با استفاده از لفظ دیوونه شدی، شکاک شدی و … به خانم انگ می‌زند.

با انکار خیانت به مرور زندگی عاطفی و جنسی کمرنگ ک می‌شود. خانم کنترل گر می‌شود و دائم در حال تجربه استرس می‌شود. در نهایت آسیب های روحی به آن وارد می‌شود که باعث مختل شدن زندگی زناشویی می‌شود.

به همین دلیل است که شک و شبه در رابطه با چیزهایی مانند انکار خیانت، آسیب های روانی سختی به فرد وارد می‌کند. زمانی که با چنین شرایطی روبرو شدید، حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تکرار خیانت زن یا مرد کلیک کنید.

کلام آخر

انکار خیانت به خودی خود باعث آسیب به روان فرد می‌شود. زمانی که مدام با دروغ های شریک احساسی روبرو شوید، اعصاب و آرامش روان برای شما باقی نخواهد ماند. حتما در جریان باشید که برای سلامت روان باید از روانشناس راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه انکار خیانت می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره