صحبت با مادر شوهر | 15 موضوع صحبت با مادر شوهر

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

صحبت با مادر شوهر مخصوصا در تازه عروسان دشوار است. برای اینکه رابطه خوبی با مادر همسرتان داشته باشید، باید احترام به او را در اولویت قرار دهید. بارها شنیده ایم که عروس ها نمی‌دانند چه چیزی باید برای صحبت با مادر شوهر در نظر بگیرند. به همین دلیل ملاقات با مادر شوهر تنها در حد احوال پرسی است.

فهرست مطالب

برای صحبت با مادر شوهر باید ابتدا به شناخت کافی از او برسید. ارتباط با کسی که همسرتان را تربیت کرده حائز اهمیت است. آغاز صحبت با مادر شوهر را در زمینه های آشنایی با فرهنگ، آداب، رسوم و … پیش ببرید تا با سنت خانواده همسر آشنا شوید. به طور کلی نحوه برخورد با مادر شوهر و موضوعات مکالمه را توضیح داده ایم.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

صحبت با مادر شوهر

صحبت با مادر شوهر چگونه است؟

صحبت با مادر شوهر باید محترمانه باشد. در این صورت احترام متقابل نیز شکل می‌گیرد. قبل از اینکه سر جنگ با مادر شوهر خود داشته باشید، باید با خود به تفاهم برسید که همسر شما مادری دارد که نیازمند اوست. به او علاقه دارد و برای شادی مادر هر کاری می‌کند. همانطور که شما عاشق مادرتان هستید و تحمل دوری از او را ندارید. همسرتان نیز تحمل دوری از مادرش را ندارد.

هرگز به خود این اجازه را ندهید که فاصله میان همسر و مادرهمسرتان را برهم بزنید. هر رفتاری از شما تنها باعث از چشم افتادنتان می‌شود. زیرا مادر شوهر و همسرتان با هر بحث و جدلی جانشان برای هم می‌رود. بنابراین برای صحبت با مادر شوهر یهترین راهکار را آموزش ببینید. اگر توانایی برخورد مناسب ندارید حتما از روانشناس کمک بگیرید.

فروشگاه آرامیس

نشانه های مادر شوهر سمی

همه افراد در زندگی خود با کسانی برخورد داشته اند که از مادر شوهر سمی خود گله مند هستند. این افراد رفتاری دارند که باید با روش متفاوتی صحبت با مادر شوهر را ادامه دهیم. در این بخش مقاله راجع به نشانه های مادر شوهر سمی اشاره کرده ایم.

▪ شما را نادیده می‌گیرد.

▪ همیشه معتقد است که بهترین آدم خودش است.

▪بسیار کنترل گر است.

▪ به صورت واضح به شما می‌گوید که دوستان ندارد.

▪ انتظار دارد کاملا نسبت به رفتارهای او آگاه باشید.

▪بسیار در زندگی شما دخالت می‌کند.

▪ احترام به حریم خصوصی شما نمی‌گذارد.

▪ دخالت می‌کند.

▪با احساسات شما بازی می‌کند.

▪ پشت سرتان حرف می‌زند.

▪ دائم در حال ظاهر سازی است.

▪پشت سر شما بسیار حرف می‌زند.

▪ هرکاری که کنید راضی به رضایت نمی‌شود.

صحبت با مادر شوهر سمی

صحبت با مادر شوهر سمی با مادر شوهری که کاری به کار شما ندارد متفاوت است. بنابراین برای صحبت با مادر شوهر سمی در این بخش مقاله توضیحات داده ایم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رفتار با مادر شوهر بی ملاحظه کلیک کنید.

? بی احترامی نکنید

هرگز در صحبت با مادر شوهر سمی بی احترامی نکنید. ارزش و احترامی برای مادر همسر قائل باشید تا به مرور احترام متقابل شکل بگیرد.

? دلیل رفتار مادر شوهر با او را بدانید

برای صحبت با مادر شوهر سمی باید دلیل برخور با او را جویا شوید. رفتارهای خود را بررسی کنید که آیا اشتباهی از شما سر زده است؟ یا به دلیل مشکلات روانشناختی که دارد به این شیوه رفتار می‌کند. بنابراین در قدم اول جویای دلیل رفتار مادر شوهرتان شوید.

? عوامل محرک را شناسایی کنید | صحبت با مادر شوهر

زمان صحبت با مادر شوهر سمی، باید عواملی که باعث تحریک او می‌شوند را شناسایی کنید. و از این عوامل فورا دوری کنید. این روش برخورد باعث کاهش تنش می‌شود.

? مشکلات را تشدید نکنید

برای صحبت با مادر شوهر سمی، هرگز مشکلات را تشدید نکنید. اگر او رفتاری دارد که باعث ناراحتی شما شده است، جواب ندهید و رفتار بد او را تشدید نکنید.

? اقتدار داشته باشید

اقتدار در صحبت با مادر شوهر سمی از واجبات است. دلیل ندارد چون مادر همسرتان است هر حرفی را به شما بزند. برای اینکه این اتفاق پیش نیاید، باید رفتار محترمانه اما با اقتدار داشته باشید. دعوا نکنید اما بر سر حرف های خود بایستید.

? با همسرتان مکالمه داشته باشید | صحبت با مادر شوهر

اگر صحبت با مادر شوهر سمی باعث اذیت و آزار شما می‌شود، همسرتان را در جریان بگذارید. به او بگویید که رفتار بدی با شما دارند و این رفتار باعث اذیت شما می‌شود. در نهایت باعث عدم علاقه به رفت و آمد می‌شود.

? سعی در تغییر او نداشته باشید

صحبت با مادر شوهر داشته باشید، اما سعی در تغییر او نداشته باشید. قرار بر بی محلی نیست! اما نیازی هم به تلاش جهت تغییر نمی‌باشد.

⚪ از مادر شوهرتان فاصله بگیرید

صحبت با مادر شوهر به صورت روزانه الزامی نیست. اگر مورد آزار و اذیت مادر شوهر هستید، نباید روزانه با او صحبت کنید! با مادر همسرتان ارتباط محترمانه داشته باشید و در صورت نیاز نیز فاصله با او را رعایت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه قطع رابطه با خانواده همسر کلیک کنید.

نحوه صحبت با مادر شوهر

نحوه صحبت با مادر شوهر باید بر اساس توجه به نکاتی باشد که در این قسمت مقاله توضیح داده ایم.

✨ هیجانات خود را کنترل کنید

برای نحوه صحبت با مادر شوهر، باید یاد بگیرید که هیجانات خود را کنترل کنید. شاید موضوعات مختلفی باعث حال بد و ناراحتی شما شود. اما باید احساسات و هیجانات خود را کنترل کنید تا مشکلی پیش نیاید. حتی شاید به دلیل اختلافات فرهنگی، آداب و رسوم، تربیت، موقعیت اجتماعی و … مضطرب شوید و هراس داشته باشید. سعی کنید روش های کنترل و مدیریت استرس را آموزش ببینید که با چالش روبرو نشوید.

✨ خانواده همسرتان را بشناسید

نحوه صحبت با مادر شوهر باید بر اساس شناخت کامل باشد. اگر نسبت به خانواده همسرتان شناخت داشته باشید، ارتباط بهتری با خانواده همسر برقرار خواهید کرد. در ابتدای کار سعی کنید محتاطانه رفتار کنید و رفتار خانواده همسر را زیر نظر بگیرید. با دقت بالا نسبت به رفتار و علایق خانواده همسر، آشنا خواهید شد.

✨ از خانواده شوهر هراس نداشته باشید

از استرس دختران تازه متاهل، ترس از صحبت با مادر شوهر است. ابتدا نباید از خانواده همسر بترسید، باید مانند خانواده خود با آنها برخورد کنید. شاید خانواده شوهر به شما چیزی بگویند که باعث آزار و ناراحتی شما شود. اما اگر با دقت بیشتری نگاه کنید متوجه خواهید شد که صحبت های آنها برای صلاح شما می‌باشد.

✨ از خود دفاع کنید

اگر در صحبت با مادر شوهر دچار ناراحتی شده اید و با هر فکر و منطقی احساس می‌کنید که در حق شما بد رفتاری شده است؛ محترمانه از خود دفاع کنید. در این شرایط سعی کنید از خانواده همسرتان در شرایط بد دوری کنید تا دلخوری پیش نیاید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دعوا با خانواده همسر کلیک کنید.

✨ کمک از روانشناس را از خود دریغ نکنید

برای نحوه صحبت با مادر شوهر، کمک از روانشناس را از خود دریغ نکنید. روانشناس با بررسی رفتارهای مختلف شما راه های سازگاری با خانواده همسر را به شما آموزش می‌دهد. با کمک از روانشناس هم با تنش کمتری روبرو خواهید شد و هم نحوه برخورد را به خوبی آموزش خواهید دید.

میزان صحبت با مادر شوهر

صحبت با مادر شوهر باید با میزان مناسبی باشد. دخالت بیجا در زندگی خانواده شوهر، پرسش های طولانی، تکرار مداوم حرف ها و … نباید در صحبت با مادر شوهر رخ دهد. زمانی که با مادر شوهر در حال مکالمه هستید، باید زمان متوسطی را در نظر بگیرید. نه خیلی کم صحبت کنید که با مادر همسر آشنا نشوید. و نه خیلی زیاد صحبت کنید که باعث کلافگی شوید. اما نگران نباشید، زیرا با ملاقات پی در پی در، اخلاق و رفتار مادر شوهر به دستتان خواهد آمد.

چگونگی صحبت با مادر شوهر

برای صحبت با مادر شوهر معمولا تازه عروسان دچار سردرگمی می‌شوند. چکونگی صحبت با مادر شوهر نیز اصولی دارد که در این بخش مقاله راجع به آن توضیح داده ایم.

? راجع به شوهرتان بدگویی نکنید

هرگز هنگام صحبت با مادر شوهر در رابطه با همسرتان بدگویی نکنید. احترام همسرتان را نگه دارید. هر چقدر هم شما از همسرتان بدگویی و انتقاد کنید، با برخورد خوبی مواجهه نخواهید شد.

? در صحبت با مادر شوهر، قدردان باشید

صحبت با مادر شوهر باید به شیوه ای باشد که باعث احترام و قدردانی شود. زمانی که کاری برایتان انجام می‌دهد حتی اگر کوچک باشد باید از آن قدردانی کنید. قدردانی از مادر شوهر می‌توانید محبت را افزایش دهد.

? با ادب رفتار کنید

همیشه در هر شرایطی حتی اگر صحبت با مادر شوهر باعث ناراحتی شما شده بود، با ادب رفتار کنید.  احترام مادر شوهر خود را نگه دارید تا احترام شما نیز حفظ شود.

? از مادر شوهرتان مشورت بگیرید

در صحبت با مادر شوهر سعی کنید از نظرات او نیز استفاده کنید. حتی اگر بر سر دو راهی مانده اید از او مشورت بگیرید. مادرشوهر متوجه می‌شود که همیشه نباید دخالت داشته باشد و در صورتی که شرایطتان نیازمند کمک باشد خودتان از او راهنمایی می‌گیرید.

? تعریف از مادر شوهر داشته باشید

از مادر شوهرتان تعریف کنید. هنگام صحبت با مادر شوهر حتما از رفتارهای مادر شوهر تعریف داشته باشید. تعریف رفتار های خود مادر شوهر باعث تقویت این رفتار خواهد شد. در نهایت ارتباط بهتری با شما خواهد داشت.

? هدیه خریدن را تکرار کنید | صحبت با مادر شوهر

خرید هدیه برای مادر شوهر تاثیر خوبی در صحبت با مادر شوهر می‌گذارد. زمانی که قدردانی از مادر همسر را با خرید هدیه نشان دهید، او را متوجه خواهید کرد که قدردان زحماتش هستید. در این شرایط تنش ها کمتر می‌شود و خوشحالی مادر همسر باعث رفتار خوب با شما می‌شود.

? با اعتماد به نفس رفتار کنید

زمانی که با اعتماد به نفس رفتار کنید، مادر همسر را متوجه خواهید کرد که توانایی تسلط و کنترل کامل روی شما ندارد. حتی باید رفتار مناسب و شایسته با شما داشته باشد. صحبت با مادر شوهر در این شرایط با زورگویی همراه نخواهد بود.

? به مادر همسر کمک کنید

برای ساخت زندگی خوب، سعی کنید زمانی که به منزل آنها می‌روید کمک کنید. گاهی به شیوه ای به مادر شوهرتان نشان دهید که نگرانش هستید و او را مانند مادر خود می‌دانید. این شرایط، صحبت با مادر شوهر را تقویت می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه حدود رابطه با خانواده همسر کلیک کنید.

موضوعات صحبت با مادر شوهر

موضوعات صحبت با مادر شوهر

صحبت با مادر شوهر گاه نیازمند موضوعات مختلف است. بسیاری از عروس ها نمی‌دانند باید راجع به چه موضوعاتی با مادر شوهر خود صحبت کنند. در این بخش از مقاله راجع به موضوعات صحبت با مادر شوهر توضیح داده ایم.

? سلامت بچه ها

هر چیزی که در رابطه با سلامت بچه ها باشد، موضوع مهم صحبت با مادر شوهر است. در فرزند پروری حتما از مادر شوهر کمک بگیرید. و به توصیه های او گوش دهید.

? نمرات فرزند در دروس

از بهترین موضوعات صحبت با مادر شوهر، گفت و گو راجع به نمرات درسی فرزند است. نحوه عملکرد کودکان را با مادر بزرگ در میان بگذارید، شاید راه حل مناسبی ارائه داد که باعث افزایش کیفیت درسی نوه شان شود.

? رفتار با پدر شوهر

یکی از موضوعات صحبت با مادر شوهر، نحوه برخورد با پدر شوهر است. در این شرایط با علایق و رفتار پدر شوهر آشنا خواهید شد، و رفتار بهتری از خود در مقابل او نشان خواهید داد. دقت به نکات مادر شوهر، باعث تقویت رابطه شما با پدر شوهرتان خواهد شد.

? موقعیت شغلی همسر

از دیگر موضوعات صحبت با مادر شوهر، موقعیت شغلی همسر است. اگر از موقعیت شغلی همسرتان راضی هستید حتما با مادر شوهر صحبت کنید. این صحبت باعث ایجاد رابطه محبت آمیز و حمایتگر است. هر مادری هم خوشحال می‌شود وقتی خوشبختی فرزندش را مشاهده کند.

? صحبت با مادر شوهر راجع به آشپزی

اگر مادر شوهرتان آشپزی بسیار خوبی دارد، طرز تهیه را از او بپرسید. مخصوصا اگر همسرتان از غذاهای مادرش بسیار تعریف می‌کند، طرز تهیه غذاها را در صحبت با مادر شوهر بپرسید. حتی حین آموزش آشپزی ارتباط خوبی با مادر همسرتان خواهید گرفت.

? جویای احوال باشید

صحبت با مادر شوهر همیشه نباید موضوع خاصی داشته باشد. همین که جویای احوال مادر شوهرتان باشید، رابطه خوبی با او برقرار خواهید کرد. هر روز با مادر همسرتان صحبت کنید و احوال او را بپرسید. پرس و جو از احوال مادر همسر، باعث تقویت رابطه تان با او می‌شود.

? مهارت های فرزند پروری

صحبت با مادر شوهر راجع به مهارت های فرزند پروی یکی از موضوعات مورد علاقه مادر شوهر است. هرچه باشد مادر شوهرتان زمان بیشتری از شما در جهت تربیت فرزند گذاشته است. اگر از مادر شوهرتان در جهت تربیت فرزند راهنمایی بگیرید، دیگر اجازه دخالت نا به جا در سبک فرزند پروری شما نخواهد داشت.

? خبر رسانی به یکدیگر

اگر با مادر شوهرتان مانند دوست باشید، صحبت های زیادی با هم خواهید داشت. اطلاع رسانی ها در رابطه با مراسم، اتفاقات و خبررسانی های اقوام گفت و گو های مهم با مادر شوهر است. صحبت با مادر شوهر در زمینه خبر رسانی ها بسیار طولانی نیز خواهد شد. حتی ایجاد صمیمیت با مادر شوهر در این شرایط هم پیش خواهد آمد.

? آداب و رسوم خانواده

یکی از موضوعات صحبت با مادر شوهر که حتما باید انجام شود، اطلاع از آداب و رسوم است. جهت آگاهی از آداب و رسوم خانواده باید بخواهید مادر شوهرتان به شما توضیح دهد. در رابطه با سنت های خانواده همسر اطلاعات کسب کنید تا در آینده با مشکل روبرو نشوید.

برای آشنایی با راه حل رفع دعواهای خانوادگی کلیک کنید.

? چگونگی ازدواج والدین همسر

یکی از موضوعات صحبت با مادر شوهر، آگاهی از نحوه ازدواج والدین همسر است. شنیدن خاطرات شیرین بسیار جذاب است. حتی اینکه راجع به نحوه ازدواج والدین همسر اطلاعات کسب کنید، داستان جالبی برای تعریف به فرزندان در آینده خواه شد. معمولا هر فردی علاقه دارد تا در رابطه با خاطرات قدیمی نسلش آشنا شود.

? صحبت در رابطه با خاطرات کودکی

فاصله سنی نباید باعث جدایی و دوری شما از مادر همسرتان شود. در صحبت با مادر شوهر از او بخواهید تا در رابطه با دوران کودکی خود سخن بگوید. اطلاع از نحوه برخورد والدین، اسباب بازی ها، بازی های کودکی و خانواده مادر شوهر؛ باعث آموزش بسیاری از موارد می‌شود.

? صحبت در رابطه با کودکی همسر

از دیگر موضوعات صحبت با مادر شوهر، اطلاع از دوران کودکی همسر است. در این شرایط به موارد بسیاری دست خواهید یافت که ریشه در رفتار فعلی همسر دارد. حتی با علایق و نحوه برخورد او نیز بیشتر آشنا خواهید شد.

? رویداد ها و مسائل جاری

رویدادها و مسائل جاری از موضوعات صحبت با مادر شوهر است. اگر مادر همسرتان علاقه به صحبت های جدی دارد، حتما با او به مکالمه بپردازید. صحبت در رابطه با مسائل روز، آب و هوا، وضعیت اجتماعی و اقتصادی به شما درس بزرگی خواهد داد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دخالت مادر شوهر کلیک کنید.

? برنامه ریزی تعطیلات خانوادگی

از دیگر موضوعات صحبت با مادر شوهر، برنامه ریزی برای تعطیلات است. برای ادای احترام به مادر شوهر سعی کنید که به نظرات او در برنامه ریزی تعطیلات استفاده کنید. تا جای ممکن تعطیلات خانوادگی را با خانواده سپری کنید تا اطلاعات بیشتری در نحوه برخورد با آنها کسب کنید.

? رژیم غذایی همسر

اگر همسرتان از رژیم غذایی برخوردار است، رژیم غذایی او را از مادر شوهر جویا شوید. بنابراین یکی از موضوعات صحبت با مادر شوهر، مکالمه در رابطه با رژیم غذایی همسر است.

کلام آخر

بر اساس دیدگاه افراد قدیمی، برخی مادر شوهر را دشمن می‌دانند. اما همسری که با علاقه با آن ازدواج کرده اید، زیر دست مادرش تربیت شده است! گارد اشتباه نداشته باشید و از همان ابتدا صحبت با مادر شوهر را با احترام پیش ببرید. اگر توانایی مکالمه با خانواده شوهر ندارید حتما از روانشناس کمک بگیرید.

مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه صحبت با مادر شوهر می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره