انتقام از خیانت | 10 راهکار جایگزین انتقام از خیانت

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

انتقام از خیانت به دلیل هیجانات منفی است که دریافت کرده اید. این هیجانات منفی انرژی بسیار زیادی را از فرد می‌گیرد. و باعث کینه توزی خواهد شد. به طور کلی خیانت با هیچ دلیل و منطقی قابل توجیه نیست. با خیانت باعث آسیب به همسر خواهید شد. به جای خیانت برای رفع مشکلات، گفت و گو شکل دهید تا مسائل حل شوند.

انتقام از خیانت به دلایل متفاوتی شکل می‌گیرد. گاه به دلیل رهایی همسر، آزار جسمی و گاه آزار روانی و بی احترامی به وجود می‌آید. به جای فکر انتقام از خیانت راهکارهایی وجود دارد که می‌توانید به خودتان و تقویت رابطه کمک کنید. در این مقاله راجع به تمامی جوانب انتقام از خیانت صحبت کرده ایم.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

انتقام از خیانت

انتقام از خیانت چیست

به دلیل اینکه خیانت بار منفی زیادی دارد، انرژی روانی زیاد نیز به همراه دارد. با مشاهده خیانت، کینه و کدورت هایی در شخص مقابل شکل می‌گیرد که باعث ایجاد بار روانی زیاد می‌شود. اما هر چیزی که باشد، خیانت با تمامی سختی ها و آسیب هایی که وارد می‌کند نباید حالت انتقام بگیرد. انتقام از خیانت به معنای تخلیه روانی انجام می‌شود. اما بهتر است که رفتارهایی جایگزین این روش انتخاب کنید. حتما پس از خیانت از روانشناس کمک بگیرید تا بار روانی کمتری را متحمل شوید. و راهکارهای بهتری به شما انتقال پیدا کند. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

دلایل انتقام از خیانت

انتقام از خیانت بنا بر دلایل متفاوتی وجود دارد. مواجهه با خیانت بار روانی زیادی را به شما وارد می‌کند. و احتمالا واکنش عصبی و هیجانی را فرد از خود بروز می‌دهد. به طور کلی افرادی که با خیانت روبرو می‌شوند به دلایل زیادی که در ادامه ذکر شده است، به فکر انتقام از خیانت می‌افتند.

فروشگاه آرامیس

✅ عدم تمایل به ادامه رابطه

✅ دلزدگی

✅صدمات روحی و روانی شدید

✅ تخلیه خشم و عصبانیت

✅ دریافت توجه و محبت از دیگران

✅احساس قربانی بودن در رابطه

✅ همسرتان شما را رها کرده است

✅ مورد آزار روحی و جنسی قرار گرفته اید

✅به شما و خانواده بی احترامی شده است

✅ کسب اعتماد به نفس از دست رفته

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انتقام از عشق سابق کلیک کنید.

انواع انتقام از خیانت

افرادی که با خیانت مواجهه می‌شوند دچار کمبود اعتماد به نفس خواهند شد. و به مرور آسیب های زیادی که خیانت وارد می‌کند، نمایان می‌شود. در این بخش مقاله به انواع انتقام از خیانت اشاره کرده ایم.

✔ انتقام با خیانت به همسر جهت تلافی کردن

✔ تهدید همسر به واسطه دیگران

✔بروز رفتارهای آسیب زا به فرد سوم

✔ ذکر خیانت همسر در جمع آشنایان و اطرافیان

✔ ترک همسر خائن و رهایی زندگی مشترک

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه جواب خیانت با خیانت کلیک کنید.

راهکارهای جایگزین انتقام از خیانت

راهکارهای جایگزین انتقام از خیانت

انتقام از خیانت همیشه راهکار خوبی برای تخلیه بار روانی نیست. در این بخش مقاله راهکارهای جایگزین انتقام از خیانت را توضیح داده ایم.

? به خودتان فرصت کافی بدهید

یکی از روش های جایگزین انتقام از خیانت، فرصت به خود است. اگر با خیانت مواجهه شده اید، نباید فورا به فکر انتقام باشید. فرصت یک هفته ای تاثیر زیادی در تصمیم گیری شما دارد. اندکی برای خود آرامش فراهم کنید و به اتفاقی که افتاده فکر کنید. به این فکر کنید که شما چه نقشی در این ماجرا داشته اید؟ یا همسرتان کجای کار را اشتباه رفته است؟

? علت خیانت را پیدا کنید | انتقام از خیانت

پس از اینکه به خودتان فرصت دادید، حال نوبت ریشه یابی است. در فاصله زمانی که به خودتان داده اید، باید علت خیانت را بررسی کنید. در زندگی مشترک هرگز یک نفر مقصر نیست. صرفا نمی‌توانید همسرتان را مقصر کنید. کم و زیاد زوجین هر دو در این مشکل نقش دارند. بنابراین علت خیانت را جست و جو کنید.

? دلیل خیانت را از همسرتان بپرسید

به جای اینکه به فکر انتقام از خیانت باشید، مستقیم از همسرتان دلیل این رفتار را جویا شوید. مثلا عده ای به دلیل نارضایتی جنسی، عدم دریافت محبت، بی مهری و … دست به خیانت می‌زنند. بنابراین سعی کنید نیازها و درخواست های همسرتان را به نحو احسنت انجام دهید. اجازه ندهید که شخص سوم جبران نیازهای همسرتان را بر عهده بگیرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تکرار خیانت زن یا مرد کلیک کنید.

? با همسرتان گفت و گو کنید | انتقام از خیانت

به جای تفکر انتقام از خیانت با همسرتان گفت و گو کنید. همیشه مکالمه خوب بهترین راهکار برای حل اختلافات است. حتی هیچ مشکلی در دنیا وجود ندارد که با صحبت های منطقی ساده نشود. متاسفانه هنوز عده ای از دختران و پسران توانایی مکالمه درست را ندارند. زمانی که زوجین توانایی حل مسائل را نداشته باشند از رابطه خسته می‌شوند. برای شروع گفت و گو در مرحله اول باید آرامش خود را حفظ کنید. سپس با کمال میل و آرامش با یکدیگر صحبت کنید. ریشه یابی و حل مسائل تنها با گفت و گو امکان پذیر است.

? ارتباط با همسر را تقویت کنید

خیانت همسر از آسیب رسان ترین حوادثی است که در زندگی رخ می‌دهد. بنابراین شاید برای شما سوال شود که چرا بعد از خیانت باید رابطه را تقویت کنیم؟ اگر همسرتان از کار خود اظهار پشیمانی دارد و اعتماد شما را برای عدم تکرار دوباره به دست آورده، یک بار به او فرصت دهید. برای ساخت زندگی دوباره باید همه قوانین و مسائل زندگی را دوباره در کنار یکدیگر تعیین کنید.

? قاطعانه رفتار کنید | انتقام از خیانت

رفتار قاطع می‌تواند جایگزین انتقام از خیانت باشد. برای تقویت رابطه حتما رفتار قاطعانه داشته باشید. اگر گفت و گوی با آرامش تاثیری در رفتار همسرتان نداشت، حتما با او رفتاری قاطعانه داشته باشید. حتی برای جدیت رفتار به او اخطار دهید. رفتار قاطعانه و جدیت در برخی مواقع بهترین راهکار است.

? مدتی را تنهایی سپری کنید

اگر مراحل قبلی هیچ تغییری در رابطه شما ایجاد نکرد، بازهم نباید به فکر انتقام خیانت باشید. در این مرحله باید در تنهایی خود مدتی را سپری کنید. هرگز به اسم جدایی یا قهر این کار را انجام ندهید. به شریک احساسی خود بگویید که نیاز به تنهایی دارید تا از این تنش دور شوید. شاید اصلا آمادگی برای ادامه دادن در این شرایط ندارید. پس باید در تنهایی با بررسی های بیشتری به ادامه دادن رابطه فکر کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خیانت دوست پسر کلیک کنید.

? زمان های بیشتری را برای خودتان بگذارید

پس از گذراندن دوره های طولانی پس از خیانت، باید زمان بیشتری را برای خود سپری کنید. به جای انتقام از خیانت به فکر پیشرفت و ترقی در زندگی شوید. شغل، خانواده و دوستان را ترک کنید و برای خود زمان بگذارید. برنامه ریزی شغلی و روزانه داشته باشید. برنامه ها را بر اساس دسته بندی مناسب انجام دهید تا با مشکل روبرو نشوید.

این که خیانت دیده اید به این معنا نیست که شما ارزش ندارید. به جای آن که خود را متهم و رنج دهید برای حرکت رو به جلو برنامه ریزی و حرکت کنید. در این مسیر متخصصان کمک زیادی به شما خواهند کرد.

? برای آینده برنامه ریزی کنید | انتقام از خیانت

شما تمام تلاش خود را کرده اید و به جای فکر انتقام از خیانت، به روش های دیگری پناه برده اید. حالا زمان برنامه ریزی برای آینده و پیشروی به سوی زندگی روشن است. برای برنامه ریزی آینده، تمام مواردی که برای شما حائز اهمیت است را یادداشت کنید. تمام کارهایی که علاقه دارید اما فرصت مناسب نداشته اید را در برنامه یادداشت کنید. در برنامه خود تفریح، خانواده، فرزندان، مسافرت و دوستان را جای دهید.

? از روانشناس کمک بگیرید

زمانی که با خیانت مواجهه شده باشید، حتما حال بدی را تجربه کرده‌اید. انتقام از خیانت در شان و شخصیت شما نیست که برای آن نیز برنامه ریزی کنید. بنابراین برای دریافت کمک حتما از روانشناس کمک بگیرید. روانشناسان با ریشه یابی و بررسی تمامی موارد به شما در جهت بهبود کمک رسانی خواهد کرد. اگر به دنبال انتقام هستید یعنی احساسات و هیجانات منفی زیادی در درون شما آزارتان می‌دهد. متخصصین سلامت روان ریشه های این احساسات را پیدا کرده و برای جایگزینی یک رفتار مناسب به شما کمک خواهند کرد.

کلام آخر

همانطور که همه ما اطلاع داریم، خیانت عاملی است که باعث بروز مشکلات جسمی و روانی می‌شود. افراد نیز برای تخلیه این بار و هیجانات به فکر انتقام از خیانت می‌افتند. اما راهکارهای بهتری وجود دارد که شما را از بار منفی تخلیه می‌کند. برای دریافت این راهکارها حتما از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه انتقام از خیانت می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

انتقام از خیانت آیا راه مناسبی است؟

انتقام از خیانت بار روانی زیادی برای خود شما به وجود می آورد برای کاهش احساسات منفی ناشی از خیانت بهتر است از روش های سالم تر استفاده کنید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره