تمیز کردن شیشه شیر | 6 مدل نحوه شستن شیشه شیر نوزاد

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

تمیز کردن شیشه شیر استیل، پلاستیکی و سیلیکونی با روش های مختلفی امکان پذیر است. شستن شیشه شیر نوزاد در سلامتی او نقش بسزایی دارد. به دلیل اینکه از بروز بیماری در بدن کودک جلوگیری کنیم، باید تمیز کردن شیشه شیر نوزاد را به نحو احسنت یاد بگیرید. سیستم ایمنی نوزاد بسیار حساس و ضعیف است. و با وجود کوچکترین باکتری نوزاد مریض خواهد شد. بعد از تمیز کردن شیشه شیر حتما جهت خشک کردن شیشه شیر اقدام کنید. تا کوچکترین آلودگی نیز از بین برود. بنابراین یکی از الزامات کار والدین، تمیز کردن شیشه شیر نوزاد است. از آنجایی که این موضوع بسیار حائز اهمیت است. مقاله ای ترتیب داده ایم تا آموزش تمیز کردن شیشه شیر در اختیار والدین قرار بگیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تربیت کودک کلیک کنید.

تمیز کردن شیشه شیر

تمیز کردن شیشه شیر

والدین مسئول سلامتی و رشد کودکان هستند. تمیز کردن شیشه شیر نیز الزام برای سلامتی کودک است. برای سلامت فرزندان خود باید روزانه به استریل و تمییز کردن شیشه شیر نوزاد بپردازید. به دلیل اینکه سیستم ایمنی بدن نوزادان ضعیف و حساس است. والدین باید برای مقابله با انواع ویروس ها و میکروبات، تمام تلاش خود را کنند. تا کودک به بیماری دچار نشود.

شیر محیط بسیار مناسبی برای رشد باکتری ها و میکروب ها می‌باشد. ماندن اضافات شیر داخل شیشه شیر، باعث تجمع میکروب و باکتری می‌شود. بنابراین برای جلوگیری از این اتفاق، حتما باید آلودگی ها را از کودک دور کنید. جهت حفظ سلامت کودک، حتما سرشیشه، بطری، و لوازم مربوط به شیشه شیر نوزاد را تمیز کنید. تمیز کردن شیشه شیر نیز اصول خاص خود را دارد که در این مقاله توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سیستم ایمنی نوزاد کلیک کنید.

نحوه تمیز کردن شیشه شیر

تمیز کردن شیشه شیر نوزاد از چندین طریق ساده امکان پذیر است. در این بخش از مقاله راجع به روش های شستن شیشه شیر نوزاد توضیح داده ایم.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

فروشگاه آرامیس

? شستن شیشه شیر با برس مخصوص

برس مخصوص شیشه شور نوزاد از دیگر روش های تمیز کردن شیشه شیر است. در این روش با کمک برس های مخصوص به راحتی می‌توانید از رشد باکتری ها و میکروب جلوگیری کنید. برس های مخصوص شیشه شور در انواع و ابعاد مختلفی وجود دارند.

? استفاده از مایع مخصوص تمیز کردن شیشه شیر

یکی از روش های مناسب جهت تمیز کردن شیشه شیر، استفاده از مایع شستشوی مخصوص است. با کمک این ماده شوینده، به کودک آسیبی وارد نمی‌شود. البته توجه داشته باشید که این مایع های مخصوص باید عاری از مواد عطری، رنگ، ترکیبات شیمیایی و مواد نگه دارنده باشد.

? استفاده از ماشین ظرفشویی

از دیگر روش های تمیز کردن شیشه شیر، استفاده از ماشین ظرفشویی است. البته در این روش از شیشه شیر هایی باید استفاده کنید که قابلیت شستشو با ماشین ظرفشویی را دارند. قطعات شیشه شیر را جدا کنید و در طبقه بالای ماشین ظرفشویی قرار دهید.

? جوشاندن شیشه شیر

یکی از رایج ترین روش های تمیز کردن شیشه شیر، جوشاندن است. در این روش باید شیشه شیر را به مدت 10 دقیقه بگذارید تا در آب جوش بماند. در این شرایط شیشه و ملزومات آن ضدعفونی خواهد شد.

? استفاده از وایتکس و آب سرد

عده ای از مادران جهت تمیز کردن شیشه شیر، از وایتکس استفاده می‌کنند. به خاطر داشته باشید که در این روش باید سطل آب سرد تهیه کنید و یک قاشق چایخوری وایتکس را در آن حل کنید. این روش را به مدت 5 دقیقه انجام دهید. سپس شیشه شیر و ملزوماتش را خارج کنید. و با آب به خوبی شستشو دهید. در نهایت خشک کنید و در هوای آزاد بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه طرز تهیه شیر خشک نوزاد کلیک کنید.

? استریل در دستگاه استریل یا ماکروویو

کمک از ماکروویو یا دستگاه استریل از دیگر روش های تمیز کردن شیشه شیر است. در این روش اضافات و باقی مانده شیر در جداره های شیشه شیر جدا خواهد شد. در این روش نیز دقت داشته باشید تا شیشه شیر قابلیت استفاده در ماکروویو را داشته باشد.

آیا تمیز کردن شیشه شیر با مایع ظرفشویی امکان پذیر است؟

تمیز کردن شیشه شیر با مایع ظرفشویی توصیه نمی‌شود. اما اگر چاره ای جز این کار نداشتید، باید از مقدار مایع بسیار کم استفاده کنید. سپس شیشه شیر نوزاد را به خوبی آبکشی کنید. اگر بو و طعم مایع ظرفشویی روی بطری بماند، حتما روی شیر خوراکی نیز اثرات مخربی خواهد گذاشت. برای جلوگیری از بروز مشکلات، حتما بعد از شستشو با مایع ظرفشویی، شیشه شیر را در آب بجوشانید.

چه زمانی استریل شیشه شیر نوزاد الزامی است؟

چه زمانی استریل و تمیز کردن شیشه شیر نوزاد الزامی است؟

به دلیل اینکه شیشه شیر نوزاد در طول شبانه روز دائم در حال استفاده است. از وظایف والدین می‌توان به تمیز کردن شیشه شیر اشاره کرد. الزامی است که والیدن با هر بار مصرف شیشه شیر کودک، برای تمییز کردن و خشک کردن آن اقدام کنند. اما به طور کلی زمان استریل و شستن شیشه شیر نوزاد را در ادامه توضیح داده ایم.

? زمانی که کودک به ضعف سیستم ایمنی مبتلا است.

? وقتی که قصد استفاده از شیشه شیر کودک دیگری دارید.

?زمانی که کودک بیمار شده است.

? زمانی که به آب تمییز و آشامیدنی دسترسی ندارید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه وابستگی کودک به شیشه شیر کلیک کنید.

جهت از بین بردن بوی بد شیشه شیر چه کاری باید انجام داد؟

گاهی تمیز کردن شیشه شیر با هر طریقی که انجام شود، بازهم بوی بد داخل شیشه می‌ماند. برای اینکه بوی بد شیشه شیر نوزاد را از بین ببرید، به نکات زیر توجه کنید.

? استفاده از خمیر دندان

از دیگر روش های از بین بردن بوی بد شیشه شیر، استفاده از خمیر دندان است. از مسواک تازه یا برس مخصوص برای شستن بطری با خمیر دندان استفاده کنید. در نهایت تمیز کردن شیشه شیر را با آب ولرم انجام دهید.

? گذاشتن شیشه شیر در فریزر

ابتدا تمیز کردن شیشه شیر را به خوبی انجام دهید. و سپس آن را به مدت یک شب داخل فریزر بگذارید. این روش باعث منحمد شدن باکتری ها و از بین رفتن بوی بد می‌شود.

? تمیز کردن شیشه شیر با جوش شیرین

یکی از کارهایی که جهت از بین بردن بوی بد شیشه شیر می‌توانید انجام دهید، تمیز کردن شیشه شیر با جوش شیرین است. در این روش شیشه شیر را با مواد شوینده پاک کنید. سپس یک قاشق غذاخوری را همراه با آب گرم تا نیمه شیشه حل کنید. بطری را به مدت 2 دقیقه تکان دهید. سپس بطری را با روش های گفته شده بشویید.

تمیز کردن شیشه شیر نوزاد هر چند وقت یکبار الزامی است؟

تمیز کردن شیشه شیر نوزاد بستگی به سن او دارد. اگر کودک تازه متولد است و بیش از 3 ماه ندارد، با هر بار مصرف شیشه شیر باید شستشو شود. اما برای کودکان بالای 3 ماه بدون بیماری، تمیز کردن شیشه شیر یک بار در روز کافی است.

نکات مهم برای تمیز کردن شیشه شیر

جهت تمیز کردن شیشه شیر، رعایت برخی نکات الزامی است. بنابراین به نکات زیر با دقت توجه کنید.

? قبل از استریل شیشه شیر، حتما قطعات آن را از هم جدا کنید.

? پس از هربار تمیز کردن شیشه شیر، خشک کنید.

?قبل از آغاز به تمیز کردن شیشه شیر، دستان خود را به خوبی شستشو دهید.

? قطعات مربوط به شیشه شیر را تعویض کنید.

? پس از شستشوی شیشه شیر، تا قبل از مصرف دوباره، به دور از آلودگی قرار دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره کودک کلیک کنید.

کلام آخر

همانطور که در این مقاله با تمیز کردن شیشه شیر آشنا شدید، متوجه اهمیت شستشوی بطری شیر شده اید. به دلیل اینکه نوزادان سیستم ایمنی ضعیفی دارند، باید به سلامت روان آنها اهمیت داد. برای اینکه از روش های به روز تری برای سلامت جسم و روان آگاه شوید. باید از روانشناس کمک بگیرید.

مرکز مشاوره نی نی مایند به صورت تلفنی و حضوری به شما عزیزان خدمات ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تمیز کردن شیشه شیر می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره