شیشه شیر نوزاد | آشنایی با 4 مدل سرشیشه برای نوزدان

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

شیشه شیر نوزاد یکی از اقلام ضروری است که مادران برای نوزاد خود تهیه می‌کنند. اما نوع و روش انتخاب آن را نمی‌دانند. شیشه شیر نامناسب می‌تواند موجب آزار نوزاد و بی میلی او به خوردن شیر شود. نوزادان زیادی به دلیل نداشتن شیشه شیر مناسب دچار اختلالاتی در رشد فک و کام شان شده اند. پس پدر و مادر باید نسبت به نحوه انتخاب شیشه شیر نوزاد دقت لازم را به عمل آورند. در ادامه نکات و استانداردهای لازم در خصوص انتخاب شیشه شیر نوزاد را آورده ایم. برای کسب اطلاعات لازم در این خصوص روی مشاوره کودک کلیک کنید.

شیشه شیر نوزاد

انواع شیشه شیر نوزاد

شیشه شیر نوزاد از مهم‌ترین خریدهایی است که باید برای کودک انجام داد. شما هنگام خرید باید به نکاتی مثل اینکه دهان نوزاد اذیت نشود، اندازه شیشه شیر مناسب او باشد و مسائلی که مربوط به تغذیه و رشد کودک دقت کنید.

قبل از هر چیزی باید بدانید، شیشه شیر به 4 بخش تقسیم می‌شود. بخش اول درپوش، بخش دوم سری شیشه شیر، بخش سوم سرپیچ شیشه شیر و بخش آخر بطری شیشه شیر است.

4 بخش شیشه شیر نوزاد هرکدام از جنس و کیفیت مخصوصی برخوردار است. مثلا بطری شیشه شیر از 4 جنس شیشه ای، استیل، سلیکونی و پلاستیکی تشکیل شده است. حتی سر شیشه نیز دارای 4 مدل کلاسیک، ضد نفخ، ارتودنسی و ظاهر سینه مادر است. در این مقاله راجع به شیشه‌شیر نوزاد نکاتی را اشاره کرده ایم که برای انتخاب مناسب برای شما مناسب است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه وابستگی کودک به شیشه شیر کلیک کنید.

انواع بطری شیشه شیر نوزاد

همانطور که گفته شد، شیشه شیر نوزاد از 4 بخش تقسیم می‌شود. در ادامه نکاتی که باید در ارتباط با جنس و اندازه شیشه شیرها دقت کنید را آورده‌ایم.

فروشگاه آرامیس

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

? بطری شیشه شیر شیشه ای

شیشه شیر نوزاد که با جنس شیشه باشد، از یک سطح صاف تشکیل شده است. با این شرایط، پاک کردن شیر و چربی های حاصل بسیار راحت تر است. بطری شیشه ای نگرانی در ترکیباتش ندارد. برای استریل کردن نیز با خیال راحت از آب جوش استفاده کنید. خوبی این بطری ها این است که نیاز به تعویض ندارد. مگر اینکه بشکند.

? بطری شیشه شیر سلیکونی

بطری شیشه شیر نوزاد از جنس سیلیکون دارای الیاف سبک، نرم، نشکن و بدون BPA می‌باشد. این بطری ها گران تر از دیگر جنس ها است. به همین دلیل نیاز به تعویض چند وقت یکبار شیشه‌شیر نوزاد، از این جنس استفاده نمی‌کنند.

? بطری شیشه شیر پلاستیکی

بیشترین میزان مصرف بطری شیشه شیر نوزاد، پلاستیکی است. این جنس شیشه شیر ارزان‌تر، سبک و ظاهری زیبا دارد. در مقابل شکستگی مقاوم هستند. و رطوبت را به بدنه خود راه نمی‌دهند. اما به دلیل پلاستیکی بودن این شیشه شیرها، به علامت روی بطری دقت کنید. اگر علامت های (#1)، (#2) و (#4) بود، از جنس ایمن و پلی اتیلن هستند. همچنین علامت  از جنس پلی پروپیلن و پلاستیک های ایمن است. علامت #7 برای بطری از جنس پلی کربنات هستند که معمولا نباید برای بطری کودک استفاده شود. زیرا این علامت نشان از موجود بودن BPA در بطری است.

? بطری شیشه شیر استیل

یکی از انواع بطری شیشه شیر نوزاد، استیل است. این نوع شیشه شیر، بین 3 جنس دیگر از کمترین میزان استفاده برخودار است. شیشه شیر استیل ضد زنگ، خاصیت عایق دارد. که می‌تواند شیر داخل شیشه را به خوبی سرد یا گرم نگهدارد. از دیگر مزایای جنس استیل، مقاومت در برابر شکستگی و خراشیدگی است. حتی شستشوی آسانی نیز دارد. اما انتظار ظاهر زیبایی نداشته باشید.

انواع سر شیشه شیر نوزاد

سر شیشه‌های شیشه شیر نوزاد مانند بطری آن از 4 مدل مختلف تهیه می‌شود. در این بخش مقاله راجع به انواع سرشیشه توضیح داده ایم.

? سرشیشه ضد نفخ

یکی از انواع سرشیشه ها، ضد نفخ است. این مدل شیشه شیرنوزاد در لبه های خود دارای سوراخ است. این سوراخ ها میزان ورود هوا و جریان شیر را تحت کنترل می‌گیرد. در نهایت نمی‌گذارد که کودک هنگام خوردن شیر هوای زیادی را ببلعد و به نفخ دچار شود.

? سرشیشه کلاسیک

سر شیشه کلاسیک، بیش از سایر انواع رایج بوده است. این مدل سرشیشه به مکیدن نیاز ندارد و به راحتی شیر از آن خارج می‌شود. متاسفانه این مدل باعث ایجاد اختلال در رشد کام و فک نوزاد می‌شود. بنابراین متخصصین به والدین توصیه می کنند که به صورت دائم از این سری استفاده نکنند.

? سرشیشه به ظاهر سینه مادر

سرشیشه هایی که به شکل سینه مادر هستند، ظاهر طبیعی تری دارند. باعث رشد کام و فک کودک به صورت طبیعی می‌شود. بنابراین شیشه شیر نوزاد به شکل سینه مادر، برای کودک مناسب تر است.

? سرشیشه ارتودنسی

شیشه شیر نوزاد که مدل ارتودنسی است، با لثه و کام نوزاد بسیار سازگار است. این سرشیشه ها دارای حباب تخت در یک طرف است که باعث تماس زبان کودک می‌شود.

جنس سر شیشه

سرشیشه نوزاد 2 جنس دارد. که در شیشه شیر نوزاد مصرف می‌شود. در ادامه با 2 جنس سرشیشه نوزاد بیشتر آشنا خواهید شد.

? سری سلیکونی

سری سلیکونی یکی از دو مدل جنس های سر شیشه شیر نوزاد است. این جنس از ماده ای نرم و شفاف تهیه می‌شود. و واکنش های آلرژیک کمتری را به همراه خواهد داشت. طول عمر این جنس 3 تا 4 برابر سری لاتکسی است. و در مقابل گاز و دندان کودک مقاوم است.

? سری لاتکس

یکی از مدل جنس های سر شیشه شیر نوزاد، لاتکس است. لاتکس پلاستیک نرم و قابل انعطاف می‌باشد. این جنس شباهت زیادی نیز به سینه مادر دارد. این سری ها به رنگ قهوه ای طلایی موجود می‌باشد. از معایب این مدل این است که به مرور زمان سری لاتکس ترک می‌خورد و شیر را از ترک به بیرون هدایت می‌کند.

زمان تعویض سر شیشه شیر نوزاد

تعویض شیشه شیر نوزاد باید با وجود برخی نشانه ها انجام شود. این نشانه ها شامل مواردی است که در زیر اشاره کرده ایم.

? جریان تند و زیاد شیر

? نازک شدن

?کدر بودن

? تغییر رنگ

? چسبندگی

?باد کردن

? ترک

?پارگی

? افزایش سن کودک

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه طرز تهیه شیر خشک کلیک کنید.

زمان تعویض شیشه شیر نوزاد

همانطور که سر شیشه نوزاد با وجود برخی نشانه ها باید تعویض شود، شیشه شیر نوزاد نیز با مشاهده نشانه هایی که در ادامه ذکر کرده ایم، باید تعویض شوند. در صورت مشاهده هر کدام از نشانه های زیر، برای تعویض شیشه شیر نوزاد اقدام کنید.

? خش خوردگی شیشه پلاستیکی

? ترک شیشه شیر

?شکستگی شیشه شیر

? لب پریدگی شیشه شیر نوزاد

? فرسودگی شیشه شیر پلاستیکی

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شیر خشک کلیک کنید.

نکات مهم برای خرید شیشه شیر نوزاد

زمانی که بچه دار می‌شوید، باید به فکر سلامتی او نیز باشید. در این بخش مقاله جهت سلامتی نوزاد باید به نکات گفته شده دقت داشته باشید.

✨ برای شیشه شیر نوزاد حتما درپوش بگذارید.

✨ برای تهیه شیشه شیر نوزاد، از شیشه شیرهای درجه بندی شده استفاده کنید.

✨ابعاد شیشه شیر نوزاد باید به اندازه دستش باش. تا هنگام مصرف شیر راحت باشد.

✨ یکی از الزامات در خرید شیشه شیر نوزاد، شیشه شیر ضد نفخ است.

✨ از شیشه شیر مرغوب و فاقد BPA استفاده کنید.

✨برای رشد مناسب دهان کودک از سر شیشه های شکل سینه مادر استفاده کنید.

✨ عمر شیشه شیر خوب باشد.

✨ زمان کدر شدن شیشه شیر او را فورا تعویض کنید.

✨از ظاهر و رنگ زیبا جهت جذابیت برای کودک استفاده کنید.

✨ حتما شیشه شیر نوزاد را استریل کنید.

کلام آخر

شیشه شیر نوزاد نیاز به انتخاب درست دارد. زمانی که قصد خرید شیشه شیر نوزاد را دارید. باید به ابعاد، درجه بندی، جنس و نوع سرشیشه دقت کنید. شیردهی به کودک نیز در دسته تربیت او قرار می‌گیرد. بنابراین برای در انتخاب آن کوشا باشید. برای راهنمایی بهتر جهت تربیت کودک، حتما از روانشناس کمک بگیرید.

مرکز مشاوره نی نی مایند به صورت حضوری و تلفنی به مراجعین عزیز خدمات ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه شیشه شیر نوزاد می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره