دوقلو باردار شدن | چگونه دوقلو باردار شویم؟

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

دوقلو باردار شدن یکی از فانتزی های زوج های جوان است که می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. بعضی ها به خاطر داشتن هم سن و سال برای بچه هایشان، بعضی ها به خاطر با هم بزرگ شدن فرزندان و بعضی ها هم فانتزی ست پوشیدن دو قلو ها را در نظر می گیرند. به هر حال داشتن فرزندان دوقلو جذاب و دلنشین است. شاید درگذشته تنها عاملی که مورد توجه قرار می گرفت وراثت بود؛ اما در حال حاضر از راه های گوناگونی می توان احتمال دوقلو باردار شدن را افزایش داد. اگر دوست دارید این فرصت را به خودتان بدهید، می توانید در ادامه مطلب همراه ما باشید. برای دریافت خدمات مشاوره بارداری کلیک کنید.

هر فرد چه قدر شانس دوقلو باردارشدن دارد؟

به صورت کلی بهتر است بدانید که هر فرد به طور متوسط 3 درصد شانس دوقلو زایی دارد و این شانس زیادی نیست. البته لازم است بگوییم شانس شما متوسط یا کم هم نیست چون با رعایت نکات و راهکارهایی، می توانید این شانس را در خودتان بالاتر ببرید و یا به کل این شانس را از خودتان بگیرید. برای آشنایی با نشانه های بارداری دوقلو کلیک کنید.

برای دوقلو باردار شدن چه عواملی نقش دارند؟

عوامل زیادی وجود دارند که می توانند احتمال دوقلو زایی و باردار شدن دوقلو را در شما افزایش دهند. برخی از این عوامل، اجباری بوده و انتخاب یا عدم انتخابش به عهده ما نیست اما عوامل و راه های زیادی هم وجود دارند که می توانیم با انتخاب و رعایت آن ها، این احتمال را در خودمان بالا ببریم.

وراثت

این عامل، عامل مهمی در دوقلو زایی شمرده می شود. اگر مادربزرگ مادری شما، دوقلو باردار شده، این احتمال در شما هم وجود دارد. لازم است بدانید که اگر همسر شما دوقلو بوده و یا مادرش دوقلو زایی داشته است، در روند دوقلو باردار شدن شما تاثیری نخواهد داشت. چون این تخمک شماست که تعیین کننده است.

قومیت و نژاد

نژاد شما تاثیر زیادی روی دوقلو باردار شدن تان می گذارد. برای مثال آفریقایی ها و اروپایی ها احتمال زیادی برای دوقلو باردار شدن دارند در صورتی که اسپانیایی ها و آسیایی ها، از شانس کمتری برخوردار هستند. به عبارتی می توان گفت گه آفریقایی ها دو برابر آسیایی ها شانس دوقلو باردار شدن دارند.

قد و وزن

یکی از عواملی که می تواند احتمال دوقلو زایی را بالا یا پایین ببرد نوع بدن افراد، از لحاظ قد و وزن است. خانم هایی با قد بلند و یا وزن بیشتر شانس بیشتری نسبت به زنان لاغرتر برای دوقلو باردار شدن دارند. هم چنین زنانی که از رژیم غذایی مناسبی استفاده می کنند این احتمال را در خودشان بالاتر می برند که دوقلو باردار شدن شوند.

فروشگاه آرامیس

سن مادر

زنان بالای 35 سال به دلیل ترشح بیشتر FSH  شانس بیشتری برای دوقلو باردار شدن دارند. می توان گفت اگر شما خانمی با سن نسبتا بالا هستید، درست است که احتمال بارداری تان کم است، اما در صورت بارداری احتمال دوقلو باردار شدن در شما بیشتر از بقیه هم جنس هایتان است. هر چقدر سن بالاتر باشد، این شانس در شما بالاتر می‌رود. به ویژه در افراد نزدیک 40 سال این شانس بیشتر است.

حاملگی های قبلی

اگر پیش از این تجربه دوقلو باردن شدن داشته اید و فرزند دوقلو دارید باید بگوییم که شانس شما نسبت به بقیه زنان، 4 برابر بیشتر است. حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

چه مواردی را رعایت کنیم تا احتمال دوقلو باردار شدن را بالا ببریم؟

ویتامین مصرفی کنید

باید بدانید که افرادی که کمبود ویتامین دارند شانس کمتری برای دوقلو باردار شدن دارند. همه ویتامین ها خوب هستند اما مکمل فولیک اسید ها احتمال دوقلوزایی و دوقلو باردار شدن را در شما بیشتر می کنند. معمولا پزشک های متخصص فولیک اسید را برای همه خانم های باردار تجویز می کنند. این ویتامین از نقص در جنین جلوگیری می کند و مصرف روزانه بیشتر از هزار میلی گرم منع شده است.

غذاهای خاص مصرف کنید

اگر می خواهید دوقلو باردار شدن را تجربه کنید؛ حتما تغذیه خوب، مناسب و سالمی داشته باشید. کسانی که اضافه وزن دارند احتمال دوقلو باردار شدن شان بالا می رود. اما به طور کلی داشتن رژیم غذایی مناسب بدن، به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید این شانس را به خودتان بدهید. در ضمن اگر قصد افزایش وزن دارید، حتما با پزشک خود در این باره صحبت کنید.

لبنیات و سیب زمینی شیرین استفاده کنید

مصرف بعضی از مواد غذایی، احتمال دوقلو شدن را در زنان بالا می برد. زنانی که در حین اقدام برای بارداری، از لبنیات زیادی استفاده می کنند، 5 برابر شانس بیشتری برای دوقلو باردار شدن دارند. هم چنین آفریقایی هایی که سیب زمینی شیرین استفاده می کنند، شانس بیشتری برای دوقلو باردار شدن دارند. شما هم می توانید با افزایش این مواد مغذی، این فرصت را به خودتان بدهید.

داروهای ضد بارداری را قطع کنید

قرص ها را دقیقا قبل از اقدام برای بارداری قطع کنید. زمانی که قرص را قطع می کنید، هورمون های بدن تان به سختی کار می کنند. در یک یا دو ماه اول بعد از قطع قرص، تخمدان دو تخمک آزاد میکند و این می تواند شانس شما را بالا ببرد. البته این نکته از نظر علمی هنوز تایید نشده است.

راهکارهای پزشکی برای دوقلو باردار شدن

آی وی اف

آی وی اف یا لقاح مصنوعی نوعی فناوری است که به باروری کمک می کند و از مداخله پزشکی برای باردار شدن کمک می گیرد. امکان دارد برای زنانی که قصد آی وی اف دارند داروهایی برای افزایش احتمال باروی پیش از آی وی اف تجویز شود تا احتمال باروری با این عمل در آن ها بالا برود. برای این که دوقلو باردار شدن را تجربه کنید می توانید از این روش استفاده نمایید. این روش، روش ارزانی نیست ولی یکی از رایج ترین روش های دوقلو باردار شدن در دنیاست که مورد استفاده بسیار از مردم قرار می گیرد.

دارو

داروهای زیادی وجود دارند که برای دوقلو باردار شدن می توان از آن ها استفاده کرد. نوع علکرد این دارو ها این طور است که با افزایش تخمک آزاد شده از تخمدان، احتمال دوقلو باردار شدن در زنان را بالا می برد. البته این اتفاق باعث می شود شما دوقلو ناهمسان باردار شوید. برای مثال دارو های کلومفین و گونادوتروپین از این دست دارو ها هستند که احتمال دوقلو زایی در زنان نابارور را بیشتر می کنند. این دارو های عملکرد موثری دارند ولی باالطبع عوارضی هم دارند که برای مصرف، باید توسط پزشک تجویز شوند.

برای دریافت مشاوره در زمینه دوقلو باردار شدن می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان  کلینیک مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره