برهنه دیدن والدین | دیدن بدن لخت پدر و مادر

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

برهنه دیدن والدین برای کودک زیر 2 سال مشکلاتی به همراه ندارد. زیرا کودک در این سن توجهی به اندام تناسلی والدین ندارد. و صرفا برای آشنایی و شناختن اندام ها از والدین سوال می‌پرسد. پوشش والدین در خانه بستگی به اعتقادات، فرهنگ و شرایط خانوادگی والدین دارد. اما جهت آموزش حریم خصوصی باید برای تعویض لباس به اتاق در بسته مراجعه کنید. این شرایط برای کودکان بالای 2 سال حتما باید رعایت شود. کودکان رفتار والدین را عینا تکرار می‌کنند. بنابراین برای آموزش و تربیت مناسب، باید رفتار خود را اصلاح کنید.

برهنه دیدن والدین همراه با پیامدهایی است که آینده کودک را به خطر می‌اندازد. این پیامدها شامل بلوغ زودرس، اختلالات جنسی، اختلالات یادگیری، افسردگی و اضطراب می‌شود. برای پیشگیری از این اتفاقات خطرساز، بهتر است که برای هر رفتار خود از روانشناس کمک بگیرید. برای دریافت خدمات مشاوره کودک کلیک کنید.

برهنه دیدن والدین

برهنه دیدن پدر و مادر

طبق نظر روانشناسان، پوشش زیادی جلوی فرزندان یا پوشش خیلی آزاد در مقابل فرزندان نادرست است. چرا که پوشش خیلی زیاد باعث کنجکاوی کودکان می‌شود. اما پوشش خیلی آزاد نیز باعث تحریکات جنسی می‌شود. و فشار جنسی زیادی بر کودک وارد می‌شود. والدین با شیوه لباس پوشیدن به فرزندان خود می‌آموزند که چه پوششی در چه موقعیتی درست و مناسب است. عدم پوشش مناسب در خانه موجب ندانستن حد و مرزها می‌شود.

اما برهنه دیدن والدین به صورت اتفاقی یا عمدی موضوع جداگانه ای است. شاید کودک پسر با پدر به حمام برود یا کودک دختر همراه مادر به حمام برود. مشاهده برهنگی والد همجنس پیامدهای آنچنانی ندارد. اما زمانی که والدین ناهمجنس به صورت عمدی در حضور فرزندان برهنه می‌شوند، شاید همراه با پیامدهایی باشد.

برهنه دیدن والدین تا سن 2 سالگی به دلیل عدم توجه کودکان همراه با مشکل و ایراد نیست. اما اگر کودک با مشاهده برهنگی والدین دچار خجالت، شرم و نشانه های شرمساری شود، بهتر است که خود را بپوشانید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اصول حمام بردن کودک کلیک کنید.

فروشگاه آرامیس

آیا برهنه دیدن والدین ایراد دارد؟

برهنه دیدن والدین توسط کودک با ایراد همراه نیست. اما تا زمانی که خود والدین حس بدی پیدا نکنند. کودک 24 ماهه با مشاهده برهنگی پدر و مادر خود از چیزی خجالت نمی‌کشد. این کودک از سر کنجکاوی شاید به اندام تناسلی پدر و مادر اشاره کند و سوال بپرسد. اما پرسش سوال صرفا برای کسب اطلاعات است.

همانطور که در ابتدای این بخش از مقاله توضیح داده ایم. آیا خود والدین با برهنه بودن راحت هستند؟ برخی از والدین به راحتی برهنه بودن را می‌پذیرند. و با برهنگی راه آموزش اندام را برای کودک باز می‌کنند. اما دسته دومی هم وجود دارند که اعتقاد دارند کودک فقط باید بدن والد همجنس خود را مشاهده کند. دسته سوم نیز معتقدند که برهنه دیدن والدین همراه با پیامدهای مشکل ساز است. و احساس می‌کنند که مشاهده والدین لخت باعث آموزش مسائل جنسی نامناسب است.

بنابراین برای این سوال که برهنه دیدن والدین خوب است یا خیر، باید مسائل فرهنگی، عادت ها، باورها و اعتقادات را در اولویت قرار داد. اما به طور کل برهنه دیدن والدین تا سنین 2 سالگی ایرادی ندارد. اگر فرزند شما در این سنین نیز احساس شرم، خجالت، پوشاندن چشم ها و … از خود نشان داد بهتر است که بدنتان را بپوشانید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

پیامدهای برهنه دیدن والدین

پیامدهای برهنه دیدن والدین

پوشش نامناسب پدر و مادر یا برهنه دیدن والدین از نظر روانشناسان چندان جالب نیست. اگر والدین پوشش نامناسب و خیلی آزادی در مقابل فرزندان خود داشته باشند، تربیت نادرستی را انتخاب کرده اند و با این کار باعث آسیب به روان فرزند می‌شوند. به طور کلی برهنه دیدن والدین همراه با پیامدهایی است که در ادامه توضیح داده ایم.

?بلوغ زودرس

یکی از پیامدهای برهنه دیدن والدین در سنین بیشتر از 2 سال، بلوغ زودرس است. در این شرایط بدن کودک خیلی زودتر از سن طبیعی شبیه به بدن بزرگسالان می‌شود. بلوغ زودرس معمولا قبل از 8 سالگی در دختران و قبل از 9 سالگی در پسران نمایان می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بلوغ زودرس کلیک کنید. 

?اختلالات جنسی

دومین پیامد شایع برهنه دیدن والدین در سنین 4 سال به بالا، بروز اختلالات جنسی است. کودک در این سنین تحریکات جنسی بالایی خواهد داشت. که این تحریکات در نهایت منجر به خود ارضایی می‌شود. همچنین ریشه بسیاری از انحرافات بزرگسالی نیز به این دوران برمی‌گردد.

?اختلالات یادگیری

اختلالات یادگیری یکی از پیامدهای برهنه دیدن والدین است. که زیر مجموعه بلوغ زودرس قرار دارد. زمانی که کودکی به بلوغ زودرس دچار می‌شود، با اختلالات یادگیری دست و پنجه نرم خواهد کرد. در نتیجه با افت تحصیلی، فشار مدرسه و … روبرو خواهد شد.

?افسردگی

افسردگی بارزترین پیامد برهنه دیدن والدین است. کودک اطلاعات کافی در رابطه با اندام‌های خود ندارد. زمانی که به صورت اتفاقی با برهنگی والدین روبرو می‌شود، شوک بزرگی به او وارد می‌گردد. شاید این شوک همراه با احساس تنفر از والدین نیز باشد. این عوامل دست در دست هم سبب بروز افسردگی در کودکان می‌شود.

?اضطراب

اضطراب پیامد دیگری از برهنه دیدن والدین است. زمانی که والدین در هر جایی جلوی کودک برهنه می‌شوند. کودک آمادگی لازم را ندارد. در نهایت در هر موقعیتی اضطراب دارد که والد در این شرایط نیز برهنه خواهد شد. شاید برای والدین این موضوع از اهمیتی برخوردار نباشد، اما اضطراب زیادی کودک را درگیر می‌کند.

والدین تا چه حدی می‌توانند جلوی کودک برهنه باشند؟

همانطور که در قسمت های قبلی گفته شد. برهنه دیدن والدین بستگی به اعتقادات، عادات، فرهنگ و تربیت والدین دارد. اما پوشش مناسب والدین در کنار فرزندان باید به شیوه ای اصولی باشد تا فرزندان نه به اندازه زیاد کنجکاو شوند. و نه به شیوه ای باشد که از اندام های والدین اطلاعی نداشته باشند. به همین دلیل والدین برای تربیت فرزندان باید به این مساله نیز توجه داشته باشند.

پوشش خیلی زیاد موجب محدودیت و کنجکاوی بیش از حد فرزندان می‌شود. پوشش خیلی آزاد نیز باعث تحریکات جنسی و حتی بلوغ زودرس در فرزندان خواهد شد. برای تربیت مناسب فرزندان باید هر کاری را با اطلاعات بالا انجام داد. والد نا آگاه، فرزند سالم نخواهد داشت. بنابراین برای هر رفتار و تربیتی از روانشناس مخصوص کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پوشش والدین در حضور فرزندان کلیک کنید.

کلام آخر

معمولا برهنه دیدن والدین بر اساس فرهنگ، اعتقادات و شیوه رفتار خانوادگی است. اما باید بر اساس شخصیت کودک بسیاری از رفتارها تغییر کند. روانشناس کودک با بررسی ویژگی های شخصیتی فرزند، روش های تربیتی و شیوه رفتار با کودک را به پدر و مادر آموزش می‌دهد. برای تربیت صحیح از روانشناس کودک کمک بگیرید. برای آشنایی با اصول تربیت جنسی کودکان کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه برهنه دیدن والدین می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان کلینیک مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره