کهنه بچه | پارچه های نخی ضد حساسیت برای کودک

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

کهنه بچه برای کودکان با حساسیت پوستی بسیار مناسب است. این وسیله از زمان های قدیم مورد استفاده مادران قرار داشت. و امروزه نیز به صورت بسته بندی می‌توانید از داروخانه ها تهیه کنید. از کهنه کودک می‌توانید هنگام تولد تا 4 سالگی استفاده کنید. این کهنه‌ها قابلیت شستشوی دارد و از جنس نخی و پارچه ای تهیه شده اند. بسیار اقتصادی هستند. حساسیتی برای کودک ایجاد نمی‌کند. برای جلوگیری از درز ادرار و مدفوع کودک از محافظ های ضد آب استفاده کنید. محافظ ها علاوه بر تمیز نگهداشتن کهنه، به سفت ماندن آن نیز کمک می‌کنند. در ادامه در رابطه با تمامی خصوصیات کهنه ها توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کهنه بچه می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کهنه بچه

اندازه-های-کهنه-بچه

کهنه بچه تکه پارچه مستطیلی از جنس الیاف پنبه ای است. این پارچه قابلیت شستشویی دارد و از داروخانه ها می‌توانید تهیه کنید. برای کودکانی که به پوشک های یک بار مصرف حساسیت دارند بهترین گزینه استفاده از کهنه است. وسیله ای اقتصادی برای خانواده ها است و قابلیت شستشویی دارد.

استفاده از کهنه کودک با کیفیت به راحتی و بهداشت کودک کمک می‌کند. سن استفاده از کهنه از بدو تولد تا سنین بالاتر می‌باشد. از کهنه برای جلوگیری از درز ادرار و مدفوع استفاده می‌کنند و عملکردی شبیه به پوشک دارد. برای اینکه ادرار و مدفوع نوزاد پس ندهد، از محافظ های ضد آب همراه با استفاده می‌کنند. کهنه کودک در صورتی که نخی باشد رطوبت را به خود جذب می‌کند و از بروز مدفوع به بیرون جلوگیری می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تعویض پوشک نوزاد کلیک کنید.

برای تهیه کهنه بچه سعی کنید از داروخانه ها با جنس مرغوب استفاده کنید. از آن جایی که پوست کودک بسیار حساس است باید از بهترین متریال ها استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تربیت کودک کلیک کنید.

جنس کهنه بچه

کهنه بچه جنس کتان، پارچه ای و پنبه ای دارد. پارچه کهنه باید لطافت و ظرافت بالایی داشته باشد. تا کم ترین میزان آسیب رسانی را به پوست او داشته باشد. در ادامه در رابطه با دو جنس موجود کهنه کودک توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بهترین پارچه برای لباس نوزاد و کودک کلیک کنید.

جنس پارچه

کهنه با جنس پارچه از بروز حساسیت در کودک جلوگیری می‌کند. از رطوبت جلوگیری می‌کند و قابلیت شستشو دارد. پارچه نخی بهترین متریال را برای پوست نوزاد دارد و ضد حساسیت است. و از آسیب های پوستی به راحتی جلوگیری می‌کند.

جنس نخ

کهنه بچه با جنس نخ پنبه از نمونه های قدیمی است. برای صرفه جویی اقتصادی از این جنس کهنه استفاده می‌شود. این جنس کهنه ضد حساسیت است و همراه با مشما و محافظ مورد استفاده قرار می‌گیرد.قابلیت شستشو نیز دارد.

کهنه بچه از نظر سایز

معمولا کهنه بچه را از بدو تولد و در سنین بسیار کوچکی تا سنین 3 تا 4 سالگی استفاده می‌کنند. به همین جهت کهنه کودک سایز های مختلفی دارد و باید بر اساس سن و وزن نوزاد تهیه شود. کهنه بچه سایزهای استانداری دارد که در ادامه اشاره کرده ایم.

  1. کهنه سایز کوچک
  2. کهنه سایز متوسط
  3. کهنه سایز بزرگ
  4. کهنه سایز خیلی بزرگ
  5. کهنه پسر بچه

برای تهیه کهنه کودک فارق از سایز به جنس آن دقت کنید. جنس پارچه ای بهترین متریال را برای پوست نوزاد دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علت لکه نارنجی در پوشک نوزاد کلیک کنید.

قیمت کهنه بچه

قیمت کهنه بچه هر مقداری که باشد برای استفاده چند باره است. شرکت های مختلف، جنس ها و محصولات مختلفی را برای تهیه کهنه کودک مد نظر قرار داده اند که قیمت های متفاوتی دارد. قیمت کهنه ها با توجه به برند تولید، جنس کهنه و اندازه آن متفاوت است.

برای آشنایی با نحوه از پوشک گرفتن کودک کلیک کنید.

محافظ کهنه بچه

محافظ-کهنه-بچه

محافظ کهنه بچه انواع متفاوتی دارد و در دسته های مختلفی قرار می‌گیرد. در ادامه دسته بندی محافظ کهنه بچه را شرح داده ایم.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

محافظ کهنه بچه یک بار مصرف

به غیر از کهنه بچه، دستمال ظریف و ارزان قیمتی وجود دارد که خاصیتی ضد آب دارد. از جنس پلی پروپیلن و به شفافی تور است. ابعاد این کهنه حدودا 28 در 30 سانتی متر است. از این محافظ زیر پا و وسط کهنه استفاده می‌کنند. به این دلیل که مدفوع داخل آن قرار بگیرد و خود کهنه کثیف نشود. حتی استفاده 3 تا از این دستمال با هم موردی ندارد. نگران حساسیت زایی و زخامت این دستمال نباشید، زیرا بسیار نرم و ضد حساسیت است. هنگام تعویض کودک این دستمال را جمع و دور بی اندازید.

محافظ ضد آب پلاستیکی روی کهنه بچه

یکی دیگر از انواع محافظ های کهنه کودک، محافظ ضد آب پلاستیکی است. این محافظ ها در زمان قدیم به عنوان لاستیکی شناخته می‌شد. امروزه نیز به عنوان شورت های گره دار کودک شناخته می‌شود. جنس این محافظ ها از PVC می‌باشد و در سایز کوچک، متوسر و بزرگ وجود دارد. قیمت ارزان دارد و ضد حساسیت می‌باشد.

از این محافظ ها معمولا برای سفت ماندن کهنه کودک و سنجاق استفاده می‌کنند. طریقه استفاده از این محافظ به این صورت است که زیر کهنه بچه قرار می‌دهند و دو طرف آن را به محکمی گره می‌زنند. این مخافظ ها قابلیت شستشو دارد و با آب و صابون قابلیت پاکیزگی دارد. محافظ های ضد آب لاستیکی را داخل ماشین لباسشویی قرار ندهید.

محافظ پارچه ای روی کهنه بچه

جدا از محافظ کهنه بچه پلاستیکی، کاور و پارچه ای نیز روی کهنه بچه قرار می‌گیرد. جنس این پارچه از کرک، پشم و پلی یورتان می‌باشد. قابل شستشو است و برای بستن از دکمه یا چسب استفاده می‌کنند. برخی از این پارچه ها حالت شورت دارد و دور پاها و کمر آن کش قرار دارد.

سنجاق کهنه بچه

سنجاق ها و گیره هایی برای نگهداری کهنه بچه وجود دارد. برخی از والیدن علاقه ای به استفاده از محافظ ها ندارند و برای محکم نگه داشتن کهنه بچه از سنجاق مخصوص کهنه استفاده می‌کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کتاب روانشناسی کودک کلیک کنید.

کلام آخر

کهنه بچه موردی مناسب برای کودکان با حساسیت پوستی است. در دو جنس نخی و پارچه ای وجود دارد. توجه به بهداشت و سلامت کودک باید برای مادران حائز اهمیت باشد. در جهت سلامت و بهداشت کودک لازم است تا از روانشناس و مشاورین کمک بگیرید و با نحوه درست رفتار با کودک آگاه شوید. مرکز مشاوره نی نی مایند به صورت تلفنی و حضوری به شما عزیزان خدمات ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کهنه بچه می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره