کارگاه مادر و کودک قم

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

کارگاه مادر و کودک قم با اهداف مختلفی برای مادر و کودک برگزار می‌گردد. شما می‌توانید متناسب با علاقه مندی کودک خود، در این کارگاه‌ها شرکت کنید تا ضمن داشتن یک روز هیجانی و شاد، مهارت‌های کودک خود را نیز افزایش دهید. کارگاه های مادر و کودک معمولا در جلسات کم و یا حتی یک روز با حضور مادر و کودک انجام می‌شود. این کارگاه‌ها با موضوعات مختلفی شامل آموزش زبان انگلیسی با تصویرسازی ذهنی، ریاضی، شطرنج، اوریگامی، سرودخوانی، شعرخوانی، هوش هیجانی، رقص ایرانی، رقص باله و استخر مادر و کودک و … برگزار می‌شود.

نوع دیگری از کارگاه مادر و کودک قم نیز هستند که تنها مخصوص والدین بوده و مباحثی آموزش داده می‌شود که والدین باید در ارتباط با فرزندان خود بدانند و از آن‌ها پیروی کنند. در ادامه هر دو نوع کارگاه ها و مباحث مربوطه را شرح داده‌ایم. برای انتخاب بهترین کارگاه مادر و کودک قم متناسب خود و فرزندتان مشاوره کودک دریافت کنید. برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کارگاه مادر و کودک قم می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی کودک با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کارگاه مادر و کودک قم مخصوص والدین

همانطور که اشاره کردیم کارگاه مادر و کودک قم با هدف افزایش آگاهی مادران و آموزش مهارت‌هایی به آن‌ها جهت مراقبت و تربیت فرزندان‌شان برگزار می‌شود. به همین جهت دوره‌ها به صورت گروهی با حضور مادر و برخی از کلاس‌ها حضور پدر و مادر با توجه به سن کودک طبقه بندی می‌شود. در هر دوره سنی سرتیترهایی که در این دوره ها پرداخته می‌شود به شرح زیر می‌باشد. برای آشنایی با مطالب مربوط به آموزش پدر و مادر کلیک کنید.

کارگاه مادر کودک قبل از تولد

این دوره ها مخصوص پدر و مادرهایی است که قصد فرزند آوری داشته و یا در دوران بارداری هستند. این دورها به دو زیر گروه قصد بارداری و دوره بارداری تقسیم می‌شود. به طور کلی مباحثی که در این دوره مطرح می‌شوند عبارتند از؛ نحوه شکل گیری جنین، مراقبت های لازم در دوره بارداری، آزمایشات و احتیاط های لازم، تاثیر بیماری های مادر و پدر بر نوزاد، شرایط محیطی مناسب برای مادر و جنین، اقدامات لازم در خصوص بارداری های خاص و….. . برای آشنایی بیشتر با نشانه های سلامت نوزاد و حفظ آن کلیک کنید.

کارگاه مادر و کودک قم تولد تا یک سالگی

مادران می‌توانند هم قبل و هم بعد از تولد فرزندشان در این دوره شرکت کنند. مباحث کلی در این دوره ها عبارتند از؛ روانشناسی نوزاد، تغذیه نوزاد، مراقبت ها و احتیاط های لازم، نحوه برخورد و صحبت با نوزاد، بیماری های مادر و پدر، اقدامات لازم در زمان های بحرانی و…. . برای آشنایی با مباحث مربوط به نوزاد تازه متولد شده و نیازهای اولیه کودکان کلیک کنید.

فروشگاه آرامیس

کارگاه مادر و کودک قم یک سال تا سه سال

کارگاه مادر و کودک یک تا سه سال نیز به منظور افزایش آگاهی مادران درباره رفتارها و دانش کودک ارائه می‌شود. والدین باید از میزان درک کودک و رفتار مناسب در برابر خواسته های او اطلاع کافی داشته باشند و او را برای سنینی که آموزش متمرکزتر می‌شود آماده بکنند. نحوه از پوشک گرفتن، نحوه آموزش حرف زدن، نحوه از شیر گرفتن و میزان توجه به کودک از جمله مباحث بسیار مهم در شکل گیری شخصیت کودک هستند که نیاز به این کارگاه را برای تمامی والدین ضروری می‌کند. برای آموزش بچه داری کلیک کنید.

کارگاه مادر و کودک قم 3 تا 7 سال

آموزش ها و مباحث مربوط به این سنین نیز علاوه بر آشنایی تمرکز بر نحوه ارتقای هوش و آموزش کودک و استعدادیابی، تاکید زیادی بر تربیت جنسی کودک دارد. چرا که از نظر روانشناسی بسیاری از اختلالات جنسی ریشه در سنین 3 تا 7 سالگی دارد، والدین با تربیت صحیح می‌توانند مانع از بروز بسیاری از اختلالات بزرگسالی شوند. برای آشنایی بیشتر با روند استعدادیابی کودکان و تربیت جنسی کودک کلیک کنید.

کارگاه مادر و کودک بالای 7 سال

آموزه های مربوط به این دوره‌ها تمرکز زیادی بر انطباق روش آموزشی با میزان هوش کودک و کودکان استثنایی دارد. کلاس‌های آموزشی و کمک آموزشی باید با توجه به خصوصیات و توانایی کودک برنامه ریزی شده تا بتواند علاوه بر پیشرفت تحصیلی، تضمینی بر سلامت روان کودک را نیز داشته باشد.

حتما درباره بهترین روش های تربیت کودک کلیک کنید.

کارگاه های عملی مادر و کودک در قم

کارگاه مادر و کودک قم با عنوان بازی، شادی، خلاقیت در کلاس‌های خصوصی، نیه خصوصی و یا آنلاین در حال برگزاری است. اهداف این کارگاه به شرح موارد زیر می‌باشد.

  • لحظه‌هایی شاد هم برای کودک و هم برای مادر در یک فضای امن ساخته می‌شود.
  •  مهارت اجتماعی کودک تقویت می‌شود.
  • مادران می‌توانند در یک فضای کنترل شده و زیرنظر کارشناس، تجربه خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.
  • عادت‌های غذایی درست و ماندگار در تغذیه کودک ایجاد می‌شود.
  • حواس پنجگانه کودکان به واسطه بازی‌های متناسب تقویت می‌گردد.
  • متناسب با سن کودک در این کارگاه‌ها برای او تجربه‌های فردی و گروهی ایجاد می‌شود.
  • تخیل کودکان پرورش داده شده و مهارت‌های حرکتی، کلامی، شنیداری آن‌ها تقویت می‌گردد.

کارگاه نمایشی رنگ و سفال

از دیگر کارگاه‌های مادر و کودک، کارگاه نمایشی رنگ و سفال می‌باشد. در کارگاه مادر و کودک قم، معمولا داستانی که تمامی بچه‌ها بلد هستند، تعریف می‌شود و کودکان بایستی پس از آموزش استفاده و لمس و شناخت رنگ و آموزش ساخت مجسمه‌های سفالی، سعی کنند یکی از شخصیت‌های این داستان را بسازند.

این کارگاه اصطلاحا با کثیف کاری با رنگ‌ها هم همراه است، که برای کودک می‌تواند بسیاز لذت بخش باشد. پس از درست کردن شخصیت‌ها کودکان می‌توانند با با رنگ انگشتی آن‌ها رنگ کنند. اجرای این مراحل با موسیقی است که هیجان بچه‌ها را دو چندان می‌کند.

کارگاه خمیر بازی و رنگ آمیزی سفال

کارگاه خمیربازی و رنگ آمیزی سفال برای کودکان سه تا شش سال و حداکثر با ظرفیت هر کارگاه پنج مادر و کودک زیر نظر کارشناس علوم تربیتی، با مدرک مربیگری خلاقیت و بازی‌های هدفمند برگزار می‌گردد.

کارگاه مادر و کودک خمیر بازی و رنگ آمیزی سفال با اهداف مختلفی انجام می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • این کارگاه‌ها برای کودک بسیار هیجان انگیز است و باعث از بین بردن وسواس در آن‌ها می‌شود.
  • هماهنگی بین چشم و دست آن‌ها تقویت می‌گردد.
  • در این کارگاه‌ها کودک می‌تواند مفاهیم نرم بودن، سفت بودن، سبکی و سنگینی را درک کند.
  • کار با خمیربازی باعث تقویت عضلات کودک و همینطور تحریک حس لامسه و تحریک سیستم عصبی مغز او نیز خواهد شد.

کارگاه مادر و کودک قم بازی و موسیقی به صورت آنلاین

این کارگاه‌ها معمولا برای گروه سنی کم و چهار تا دوازده ماه توسط کارشناس موسیقی و متخصص آموزش موسیقی کودک، در پلتفرم زوم برگزار می‌شود.

در کارگاه مادر و کودک قم یک فضای موسیقیایی برای کودک فراهم شده و انواع بازی‌های متنوع ریتمیک در آن انجام می‌شود. اهداف برگزاری این نوع کارگاه مادر و کودک قم را به طور خلاصه می‌توان در موارد زیر ارائه کرد.

  • حواس کودکان و تمرکز دیداری و شنیداری آن ها تقویت می‌شود.
  • کودکان می‌توانند ریتم و حس موسیق‌یایی را درک کنند.
  • در این کارگاه‌ها ارتباط چشمی کودک با مادر تقویت می‌گردد.
  • در کارگاه‌های مادر و کودک، بازی و موسیقی، به مادران نیز ایده‌های جدیدی برای بازی با کودکان داده می‌شود.

کارگاه کثیف کاری (مسی پلی)

کارگاه‌های کثیف کاری معمولا برای گروه سنی یک سال تا نه سال برگزار می‌گردد. در کارگاه مادر و کودک قم بچه‌ها می‌توانند با رنگ‌های مختلف نقاشی کنند و به عبارتی با رنگ بازی، هیجانات خود را تخلیه کنند.

انجام بازی‌های پاراشوت با آهنگ گروهی مادر و کودک، بازی‌های آوازی حرکتی
همراه با موسیقی و شادی و بازی‌های دسته جمعی از دیگر آیتم‌های برگزاری در این کارگاه‌ها می‌باشد.

کارگاه کف بازی و آب بازی

کارگاه مادر و کودک کف بازی و آب بازی در فضای باز همراه با موسیقی و تفریح و بازی انجام می‌شود. این کارگاه‌ها مختص کودکان یک سال و نیم تا هفت سال می ‌باشد.

کلاس های بازی و تحرک ویژه مادر و کودک

کارگاه کلاس‌های بازی و تحرک ویژه مادر و کودک برای گروه سنی یک تا سه سال برگزار می‌شود و کودک و مادر در این کلاس‎‌ها انواع بازی‌های جدید را انجام می‌دهند و یاد می‌گیرند.

کارگاه مادر و کودک قم | کارگاه خلاقیت

کارگاه مادر و کودک خلاقیت با حضور کارشناس علوم تربیتی و مربی تخصصی دوره‌های خلاقیت برای سنین ۲/۵ تا هفت سال انجام می‌شود.

کارگاه خلاقیت برای ساخت کاردستی با مواد دور ریختنی برگزار می‌گردد و اهداف آن به شرح موارد زیر است :

  • حواس جمع
  • تقویت حافظه دیداری
  • کمپ آب بازی
  • انجام بازی های تمرکزی
  • تقویت حافظه دیداری بازی

کارگاه خورده های رنگی

کارگاه خرده‌های رنگی برای بازی با خمیر، کاغذهای رنگی و ساخت بادکنک، فرفره و ماکارونی‌های نرم رنگی برای سنین شش تا نه سال برگزار می‌گردد.

در حین بازی کودکان، مسابقات مختلفی برای آن‌ها برگزار می‌گردد و همینطور به مادران نیز نحوه صحیح فرزندپروری آموزش داده می‌شود.

کارگاه مادر وکودک ماکارونی و رنگ بازی

کارگاه مادر و کودک ماکارانی و رنگ بازی، برای کودکان سه تا شش سال برگزار می‌گردد و هدف از برگزاری آن‌ها به شرح موارد زیر است :

  • بازی های حسی و کثیف کاری
  • تقویت حواس حسی
  • تقویت خلاقیت
  • تفکر خلاق
  • تقویت قدرت تخیل
  • تقویت درک اشکال فضایی
  • تخلیه هیجان
  • تقویت روابط مادر و کودک
  • آموزش فعالیت گروهی
  • آموزش و آشنایی با رنگ ها

کارگاه آرد بازی و کیک پزی

کارگاه مادر و کودک آرد بازی و کیک پزی برای سنین ۲/۵ تا هشت سال برگزار می‌گردد و کودکان می‌توانند با همکاری مادرانشان آرد بازی کنند و کیک بپزند.

برای دریافت مشاوره در زمینه کارگاه مادر و کودک قم می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی کودک با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره