سوالات بارداری رایجی که حتما باید جوابش را بدانید

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

سوالات بارداری مربوط قبل و بعد از آن و در مورد ماه‌های مختلف برای هر خانمی ممکن است پیش بیاید. پاسخ به این سوالات خیلی اوقات باعث رفع ابهامات و در مواردی منجر به پیشگیری و اقدامی به موقع می‌شود. بنابراین کسب اطلاعات لازم و پرسش برای فرزند آوری ضروری است. از آنجا که بسیاری از این سوالات یکسان است، در ادامه به رایج‌ ترین و مهم ترین سوالات مربوط به بارداری پرداخته‌ ایم. در صورتی که پاسخ سوالاتتان را پیدا نکردید، حتما برای دریافت مشاوره بارداری کلیک کنید.

فهرست مطالب

برای دریافت پاسخ سوالات بارداری می‌توانید در هر ساعت از روز از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با بر ترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

رایج ترین سوالات بارداری

سوالات بارداری رایج

با توجه به سوالاتی که زنان باردار و زوجین پیرامون بارداری از مشاوران کلینیک ذهن نو می‌پرسند، در ادامه با توجه به نظر متخصصان پاسخ تعدادی از رایج‌ ترین و پر تکرار ترین سوالات بارداری را برایتان آورده‌ ایم. برای آشنایی با دوران بارداری کلیک کنید.

1. اقدامات لازم قبل از بارداری شامل چه مواردی است؟

یکی از سوالات بارداری این است که چه اقداماتی قبل از بارداری باید انجام دهیم؟ توصیه متخصصان این است که تمامی زنان قبل از اقدام به بارداری، ابتدا از جسمی و ذهنی خود اطمینان حاصل کنند تا بتوانند پس از بارداری فرزند سالمی به دنیا آورند. در ادامه به مهم‌ ترین اقدامات قبل از بارداری اشاره کرده‌ ایم.

? مراجعه به پزشک و انجام چکاپ‌های عمومی

فروشگاه آرامیس

? دریافت مشاوره ژنتیک

?انجام آزمون‌های غربالگری و دریافت واکسن‌های مورد نیاز

? محدود کردن و یا ترک کامل مصرف سیگار و الکل

? مراقبت‌ های روانی برای جلوگیری از اختلالات روحی همچون افسردگی با مراجعه به روانشناس

?مصرف ویتامین‌ های پیش از بارداری

? عدم استفاده از دارو های ضد بارداری

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

2. آیا بارداری بدون داشتن دخول نیز انجام می‌شود؟ | سوالات بارداری

یکی از نگرانی‌ هایی که برای زوجین وجود دارد، بارداری ناخواسته می‌باشد که به همین دلیل روی به روش‌ هایی به جز دخول می‌آورند تا به ارضای جنسی برسند. پاسخ به این دسته از سوالات بارداری وابسته به این است که انزال مرد در کجا صورت می‌گیرد. اگر انزال در نزدیکی ورودی واژن انجام شود به طوری که مایع منی وارد واژن شود، بارداری رخ می‌دهد. اما در حالت کلی باید بگوییم که احتمال بارداری بدون دخول کم است.

پیشنهاد می‌شود که حتما درباره علت و نحوه واکنش جنین به صدای پدر بخوانید.

3.چرا زنان باردار در طول مدت حاملی ویار دارند؟

یکی از سوالات بارداری رایج این است که خانم های باردار چرا ویار دارند. ویار داشتن و یا تمایل به خوردن خوراکی‌ های مختلف در طول دوران حاملگی تا حد زیادی وابسته به کمبودهای موجود در بدن مادر است. برخی از مادران باردار طی این دوران تمایل دارند، خاک و یا گچ بخورند که می‌تواند نشان دهنده کمبود برخی ویتامین‌ ها در بدن آن‌ها باشد. بهتر است به پزشک مراجعه کنید تا از سطح ویتامین‌ ها و مواد معدنی موجود در بدن‌تان مطلع گردید.

4. سوالات بارداری درباره دیابت

سوالات بارداری در زمینه دیابت نیز وجود دارد. برخی از زنان طی دوران بارداری دچار دیابت می‌شوند که در صورت کنترل شدن، مادر می‌تواند نوزاد خود را به سلامت به دنیا بیاورد. اگر مادران باردار دیابت دوران بارداری را جدی نگیرند و درمان‌های لازم را دریافت نکنند، ممکن است دچار عوارض جبران ناپذیر آن شوند. از جمله عوارض دیابت بارداری برای جنین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

? سقــط جنین

?زایمــان زودرس

? دچار شدن جنین به عفونت

5. عوامل موثر در افسردگی دوران بارداری و پس از آن چه می‌باشد؟

از دیگر سوالات بارداری، افسردگی در طول بارداری است. از مهم‌ ترین عواملی که در ایجاد افسردگی دوران بارداری و پس از زایمان تاثیرگذار است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

? سن کم مادر

? افسردگی قبل از زایمان

?استعمال دخانیات

? مصرف مواد مخدر

? زایمان قبل از موعد

?مشکلات خانوادگی

6.حرکات جنین طی دوران بارداری از چه زمانی آغاز می‌گردد؟

زمان آغاز حرکات جنین نیز از دیگر سوالات بارداری است. جنین پس از هفته هشتم بارداری در رحم مادر حرکت می‌کند اما مادر نمی‌تواند آن را احساس کند. با ورود به هفته شانزدهم بارداری، حرکات جنین برای مادر قابل لمس می‌شود. دلیل این موضوع این است که با گذشت زمان و ورود به هفته شانزدهم استخوان‌ های جنین محکم می‌شوند و می‌تواند ضربات محکم‌ تری را به شکم مادر وارد کند.

7. سوالات بارداری | پاره شدن کیسه آب به چه دلیلی رخ می‌دهد؟

معمولا سوالات بارداری در دسته پارگی کیسه آب نیز وجود دارد. پاره شدن کیسه آب در اواخر دوران بارداری طبیعی است و نشان دهنده نزدیک بودن زمان زایمان می‌باشد. در صورتی که این اتفاق زود تر از موعد تعیین شده اتفاق بی‌افتد، برای مادر و کودک خیلی خطرناک است و می‌تواند زمینه ساز بروز عفونت شود.

حتما برای اطلاع از نکات پوشیدن شلوار در بارداری کلیک کنید.

8.دلیل بروز مشکلاتی همچون سوزش معده و تنگی نفس در اواخر دوران بارداری چه می باشد؟

معمولا سوالات بارداری در زمینه سوزش معده و تنگی نفس نیز وجود دارد. از تغییرات بدن مادر طی دوران بارداری، سوزش معده و تنگی نفس می‌باشد. دلیل این موضوع این است که با گذشت زمان جنین بزرگ‌ تر می‌شود و وزن می‌گیرد و در نتیجه به معده و قفسه سینه مادر فشار بیشتری را وارد می‌کند. همین موضوع سبب می‌شود که مادران باردار از اواخر دوره بارداری احساس سوزش معده و یا تنگی نفس داشته باشند.

9. سوالات در مورد موانع ورزش کردن در دوران بارداری

سوالات بارداری برای ورزش امروزه بسیار زیاد شده است. ورزش کردن در دوران بارداری نه تنها مانعی ندارد، بلکه دارای فواید بسیاری نیز می‌باشد. انجام ورزش‌ های مناسب دوران بارداری مادر را از خطر ابتلا به زایمان زودرس و دیگر بیماری‌ های دوران بارداری دور نگه می‌دارد و همین‌ طور از بروز مشکلات دوران بارداری همچون دیابت و فشار خون جلوگیری می‌کند. لازم است اشاره کنیم که زنان باردار باید ورزش‌ های متناسب با بارداری را انجام دهند و از انجام ورزش‌ هایی همچون کاراته، جودو، اسب سواری، کوهنوردی و … اجتناب نمایند.

10. سوالات بارداری درباره مضرات سیگار

مضرات سیگار از دیگر سوالات بارداری است. یکی از مراقبت‌ های دوران بارداری اجتناب از استعمال سیگار و سایر دخانیات است؛ به همین دلیل بانوان باردار و سیگاری باید سعی کنند مصرف سیگار را ترک کنند. سیگار کشیدن طی دوران بارداری دارای عوارض زیادی برای مادر و جنین است و می‌تواند منجر به زایمان زودرس، سقط جنین، مرده زایی، کم وزنی نوزاد و … شود.

11.آیا در طول دوران بارداری، مادر باید اسید فولیک مصرف کند؟

اسید فولیک و یا ویتامین B9  از جمله ویتامین‌ های لازم و ضروری برای بدن مادر باردار می‌باشد. چرا که جنین برای رشد و نمو به آن نیاز دارد. مادران باردار می‌توانند علاوه بر مصرف مکمل‌های اسید فولیک از منابع حاوی این ویتامین نیز استفاده کنند. به خاطر داشته باشید که سوالات بارداری در زمینه اسید فولیک باید بر اساس تجویز و دستور پزشک باشد.

12.آیا استفاده از موبایل در دوران بارداری، خطراتی را به دنبال دارد؟

از سوالات بارداری رایج، استفاده از موبایل است. موبایل و یا هر کدام از وسیله‌ های الکترونیکی تشعشاتی را از خود ساطع می‌کنند که می‌تواند در طول دوران بارداری، تاثیرات منفی بر روی جنین داشته باشد. براساس تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است، استفاده مداوم از تلفن همراه در طول دوران حاملگی میزان ابتلا به بیش فعالی و یا اختلال نقص توجه در کودکان را افزایش می‌دهد.

برای کسب اطلاعات لازم درباره بارداری دوم کلیک کنید.

13. آیا سقط جنین در بارداری بعدی مشکل ایجاد می‌کند؟

یکی از سوالات بارداری رایج این است که آیا سقط جنین مانع بارداری دوباره می‌شود؟ معمولا سقط جنین باعث بروز مشکلات در بارداری دوباره نمی‌شود. با این حال برخی از تحقیقات پیوند احتمالی میان سقط، افزایش خطر زایمان زودرس و پایین بودن وزن نوزاد در بدو تولد خبر داده است.

14. سوالات بارداری | آیا روشی برای تاثیر گذاری روی جنسیت نوزاد وجود دارد؟

از دیگر سوالات بارداری رایج، این است که آیا روشی برای تاثیر گذاری بر جنسیت جنین وجود دارد؟ در پاسخ باید گفت نه! زوجین نمی‌توانند کار زیادی برای تعیین جنسیت نوزاد انجام دهند.

15. اگر قصد بچه دار شدن داشته باشیم، چقدر زمان می‌برد تا پس از قطع مصرف دوباره حامله شویم؟

یکی از سوالات بارداری در رابطه با این موضوع است. اکثر خانم ها تقریبا دو هفته بعد از قطع مصرف قرص دوباره شروه به تحمک گذاری می‌کنند. پس از تخمک گذاری مجدد، می‌توانید باردار شوید. اگر این اتفاق پس از قطع قرص باشد، شاید اصلا عادت ماهانه نشوید. اگر هم رابطه جنسی محافظت نشده داشته باشید و پریود نشوید؛ تست بارداری بدهید.

16. اگر هنگام بارداری از قرص ضد بارداری استفاده کنیم؛ چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

یکی از سوالات بارداری در زمینه مصرف قرص ضد بارداری هنگام حاملگی است. در این شرایط اگر از بارداری خود بی خبر بوده باشید؛ به مصرف قرص ادامه دهید. و هرگز نگران نشوید. به محض اطلاع از حاملگی باید مصرف قرص را قطع کنید.

17. اگر فاصله بین دو زایمان کوتاه باشد، حاملگی چه خطری دارد؟ | سوالات بارداری

معمولا این سوال از سوالات بارداری برای خانم ها پیش می‌آید که فاصله کم بین بارداری ها چه خطراتی به دنبال دارد؟ بر اساس تحقیقات، حاملگی مجدد ظرف شش ماه خطرات زیر را به دنبال دارد.

? کم خونی مادر

? اسکیزوفرنی

?اختلالات مادرزادی

? وزن پایین نوزاد

? زایمان زودرس

?تمام جفت یا بخشی از آن قبل از زایمان از دیواره ی داخلی رحم جدا می‌شود.

18. اگر فاصله بین دو بارداری زیاد باشد چه خطراتی پدید می‌آید؟

سوالات بارداری درباره فاصله بارداری ها

در پاسخ به سوالات بارداری فاصله زیاد بین دو بارداری، باید بگوییم که فاصله زیاد مادر و جنین را در معرض خطر ابتلا به خطر پره اکلامپسی در زنانی قرار می‌دهد که حتی سابقه این بیماری را ندارند.

19. آیا پرواز در دوران بارداری بی خطر است؟

سوالات بارداری در زمینه سفر نیز وجود دارد. اگر حاملگی سالمی دارید، قبل از 36 هفتگی می‌توانید پرواز داشته باشید. اما همیشه قبل از پرواز با متخصص مشورت کنید.

20. درمان افسردگی در دوران بارداری مهم است؟

از سوالات بارداری رایج در رابطه با افسردگی است. اگر دچار افسردگی باشید، احتمال اینکه به سراغ مراقبت های بارداری نروید و غذاهای سالم مصرف نکنید؛ بسیار زیاد است. خانم های باردار نیز نیازمند مراقبت های سالم هستند. به همین دلیل لازم است که حتما تحت درمان افسردگی باشید.

21. سوالات بارداری | آیا استرس زیاد موجب سقط جنین می‌شود؟

یکی از سوالات بارداری رایج بین خانم ها این است که استرس زیاد باعث سقط جنین می‌شود؟ اینکه استرس برای سلامتی مضر است مدارک تحقیقاتی دارد. اما هیچ مدرکی برای سقط جنین به دلیل استرس وجود ندارد.

22. بارداری چه تاثیری روی قلب می‌گذارد؟

به طور کلی حاملگی روی سیستم گردش خون و قلب فشار وارد می‌کند. در این دوران حجم خون ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش می‌یابد تا جنین به خوبی رشد کند.

23. چطور از سلامت جنین مطمئن شویم؟

برای پاسخ به سوالات بارداری در رابطه با سلامت جنین؛ مادران درگیر هستند. در پاسخ به اینکه چه کارهایی برای سلامت جنین مهم است و چگونه از این سلامت مطمئن شویم، روش هایی مانند سونوگرافی پیشرفته وجود دارد.

24. چگونه از بروز مشکل در بارداری جلوگیری کنیم؟ | سوالات بارداری

? در جلسات ویزیت حاضر شویدو

? طبق تجویز پزشک دارو مصرف کنید.

?استراحت کافی داشته باشید.

? حواستان به افزایش وزن باشد.

? اضطراب را کنترل کنید.

?عوامل غیر مجاز را بشناسید.

25. چه علائمی را باید به متخصص اطلاع دهیم؟

◼ خون بالا آوردن یا سرفه هنگام شب

◼ درد در قفسه سینه

◼تپش قلب، ضربان قلب سریع و نامنظم

◼ مشکل در تنفس

◼ تنگی نفس هنگام فعالیت و یا استراحت

26. برای درمان بواسیر در دوران بارداری باید چیکار کنیم؟

در پاسخ به سوالات بارداری در این زمینه به روش ها و راهکارهای مناسب در ادامه اشاره کرده ایم.

✅ نشستن در آب گرم

✅به مدت طولانی یک جا ننشینید

✅ از دارو استفاده کنید

27. سوالات بارداری | زایمان به چه صورت خواهد بود؟

برای پاسخ به سوالات بارداری در رابطه با زایمان، باید متخصص پاسخ دهد. زمان القای درد زایمان به میزان تحت کنترل بودن فشار خون، بروز آسیب جدی به اندام و  بروز مشکل در نوزاد مانند محدودیت رشد جنین داخل رحم به دلیل فشار خون بستگی دارد.

28. کم خونی ناشی از کمبود آهن در دوران بارداری چه تاثیری روی جنین می‌گذارد؟

کم خونی شدید در دوران بارداری خطر زایمان زودرس را افزایش می‌دهد. در پاسخ به سوالات بارداری در این زمینه باید گفت که وزن نوزاد و افسردگی پس از زایمان نیز بالا می‌رود. حتی بر اساس برخی از تحقیقات، خطر مرگ نوزاد قبل یا بعد زایمان افزایش می‌یابد.

29. چاقی مفرط چه تاثیری روی جنین دارد؟

در پاسخ به سوالات بارداری در زمینه چاقی، باید گفت که مشکلات زیادی در این زمینه پدید می‌آید که در ادامه توضیح داده ایم.

? چاقی کودکان

? آسم کودکان

?اختلال در رشد

? وزن بیش از اندازه نوزاد

? نارسایی مادرزادی

30. از چه زمانی مادر باردار باید ویتامین مصرف کند؟ | سوالات بارداری

در پاسخ به سوالات بارداری در زمینه زمان مصرف ویتامین، باید بگوییم که سه ماه قبل از بارداری آغاز کنید. زیرا روند رشد کودک را تحت تاثیر قرار می‌دهد. و کودک برای تشکیل لوله عصبی و تبدیل به مغز و نخاع، نیازمند ویتامین است.

31. در دوران بارداری باید چه انتظاراتی داشته باشم؟

یکی از سوالات بارداری رایج این است که هنگام بارداری باید چه انتظاراتی داشته باشم؟ خانم های باردار باید انتظار تغییر رنگدانه، واریس، آکنه و رد کشیدگی در پوست داشته باشند. اگر نگران تغییرات پوستی خود هستید، با متخصص پوست صحبت کنید.

سخن پایانی

قبل از بارداری باید پاسخ تمامی سوالات بارداری رایج را بدانید. زوجینی که تصمیم به بارداری و بچه‌دار شدن دارند، باید در نظر داشته باشند که از شرایط اصلی باردار شدن و به دنیا آوردن یک فرزند سالم برخورداری از سلامت جسمی و روانی می‌باشد.

با این حال بسیاری از زنان سلامت جسمانی را در الویت قرار می‌دهند و از رسیدگی به سلامت روانی خود غافل هستند. زندگی‌های امروزی سبب شده که افراد استرس و اضطراب بیشتری را متحمل شوند که این موضوع می‌تواند در باروری تاثیر بگذارد و کیفیت دوران بارداری و رشد جنین را کاهش دهد. پیشنهاد می‌شود مقاله نقش و ارتباط پدر با جنین را نیز بخوانید.

توصیه ما به شما این است که اگر در دوران بارداری متحمل استرس و اضطراب‌های بسیاری هستید، از برخی تکنیک‌های آرام سازی استفاده کنید و از میزان استرس خود کم کنید تا بتوانید به آرامش برسید. در این مسیر می‌توانید از مشاوران مجرب کلینیک تخصصی نی نی مایند نیز استفاده کنید.

برای دریافت پاسخ سوالات بارداری می‌توانید در هر ساعت از روز از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با بر ترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره