پریودی در زمان بارداری

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

پریودی در زمان بارداری با استرس و تنش‌های روانی برای بانوان باردار همراه می‌باشد چراکه در دوران حاملگی قاعدگی اتفاق نمی‌افتد. از نشانه‌های اصلی باردار بودن، قطع شدن پریود است و زنانی که باردار هستند طی این دوران، قاعدگی را تجربه نمی‌کنند و دلیل این موضوع نیز تغییرات هورمون‌ها و عدم تخمگ گذاری است. در صورتی که شما از بارداری خود اطمینان دارید، خونریزی‌تان نشانه‌ای از پریود شدن شما نمی‌باشد و حتما دلایل دیگری دارد.

پریودی در زمان بارداری به اندازه‌ای که پد نوار بهداشتی پر شود یا به این معنی است که شما باردار نیستید و یا اینکه به دلایل مختلفی همچون شوکه شدن و یا استرس دچار خونریزی شده‌اید. توصیه می‌شود زنان بارداری که خونریزی شدید دارند، حتما به پزشک مراجعه نمایند. برای اطلاع از دلایل خونریزی و پریود در زمان بارداری تا انتهای این مقاله همراه ما باشید و یا مشاوره بارداری دریافت نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه پریودی در زمان بارداری می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

پریودی در زمان بارداری ممکن است؟

پریودی در زمان بارداری جه عوارضی دارد

پس از اینکه زنان باردار می‌شوند، تخمک گذاری در داخل رحم انجام نمی‌شود؛ بنابراین بدیهی است که طی دوران بارداری قاعدگی اتفاق نمی‌افتد. برخی از زنان پریودی در زمان بارداری را در ماه های اول، خونریزی‌های کم و لکه‌بینی را تجربه می‌کنند که دلیل این موضوع پریود شدن نیست.

لکه بینی و خونریزی خفیف به رنگ قرمز تا قهوه ای از اتفاقات رایج در هفته‌های اول بارداری میان زنان حامله می‌باشد. در صورتی که شما در دوران بارداری خونریزی‌های شدید را تجربه می‌کنید، به طوری که سطح نوار بهداشتی به طور کامل خیس می‌شود؛ حتما باردار نیستید. در صورتی که ضمن مثبت بودن نتیجه بارداری خونریزی را نیز تجربه می‌کنید بهتر است برای دریافت خدمات پزشکی سریعا به پزشک مراجعه کنید.

فروشگاه آرامیس

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

دلیل پریودی و خونریزی ها در دوران بارداری چیست؟

خون ریزی و پریودی در زمان بارداری به خصوص در سه ماه اول بسیار شایع است. برخی از لکه‌بینی‌ها و خونریزی‌های خفیف طی این دوران نشانه‌ای از کاشت جفت در رحم می‌باشد. گاهی نیز در سلول‌های رحم زن تغییراتی ایجاد می‌گردد که باعث ایجاد خونریزی‌های کم به خصوص پس از رابطه جنسی می‌شود. در ادامه به دلایل خونریزی در دوران بارداری پرداخته‌ایم.

? پریودی در زمان بارداری | سقط جنین

یکی از عوامل پریودی در زمان بارداری، سقط جنین است. پریود شدن و یا تجربه خونریزی در ابتدای بارداری تقریبا رایج می‌باشد؛ اما گاهی زنان باردار خونریزی‌های شدیدی را تجربه می‌کنند که ممکن است دلایل مختلفی همچون سقط جنین داشته باشد. در صورتی که خونریزی در زمان بارداری به دلیل سقط جنین باشد مادران باردار همراه با خونریزی، دیگر علائم شامل گرفتگی عضلات شکم که به مرور زیاد می‌شود را نیز خواهند داشت.

بهتر است در صورت مشاهده خونریزی در زمان بارداری، ابتدا آرامش خودتان را حفظ کنید و سریعا به پزشک مراجعه کنید و در واقع تشخیص این موضوع را به او بسپارید.

? خونریزی سابکرونیک یا هماتوم سابکرونیک

خونریزی سابکرونیک از دیگر عوامل پریودی در زمان بارداری است. خونریزی سابکرونیک یا هماتوم سابکرونیک سبب خونریزی بین دیواره رحم و جفت باردار ترفوبلاستیک می‌گردد. این نوع از خونریزی بسیار نادر است که در واقع به جای تشکیل جنین یک تومور با بافت جنین غیرعادی ایجاد می‌شود و به نوعی بارداری شبیه‌سازی می‌گردد.

? پریودی در زمان بارداری | رابطه جنسی

رابطه جنسی یکی از دلایل پریودی در زمان بارداری است. در برخی از زنان طی دوران بارداری بافت‌های واژن و گردن رحمی بسیار حساس می‌شوند و برقراری رابطه جنسی می‌تواند سبب آسیب به این بافت‌ها و ایجاد خونریزی گردد.

? معاینه کردن رحم توسط پزشک

معاینات پزشکی به منظور بررسی و معاینه رحم می‌تواند سبب بروز خونریزی‌های خفیف و لکه بینی در دوران بارداری شود. به همین دلیل معاینه رحم توسط پزشک از دیگر دلایل پریودی در زمان بارداری می‌باشد.

? پریودی در زمان باراری | پارگی رحم

پارگی رحم از دیگر شرایطی است که می‌تواند سبب پریودی در زمان بارداری شود. لازم است اشاره کنیم که این مشکل بسیار نادر می‌باشد و افرادی که از قبل، زایمان و یا جراحی‌های رحمی داشته‌اند در معرض آن قرار دارند.

? زایمان زودرس

از دیگر دلایل پریودی در زمان بارداری، زایمان زودرس است. در صورتی که زنان باردار قبل از هفته سی و هفتم بارداری زایمان کنند، دچار زایمان زودرس می‌شوند. از نشانه‌های زایمان زودرس خونریزی و ترشحات رقیق واژن است. اگر بانوان باردار خونریزی را به همراه دیگر علائم شامل گرفتگی عضلات، کمر درد، فشار در ناحیه واژن و … تجربه می‌کنند باید جهت جلوگیری از زایمان زودرس سریعا به پزشک مراجعه نمایند.

? پریودی در زمان بارداری | قطع جفت

اگر پیش از تولد نوزاد جفت از دیواره رحم مادر جدا شود، وضعیتی ایجاد می‌گردد که به آن قطع جفت گفته می‌شود. در چنین شرایطی نیز احتمال خونریزی در دوران بارداری وجود دارد. قطع جفت یکی از دلایل پریودی در زمان بارداری است.

? جفت سر راهی

جفت سر راهی از دیگر عوامل پریودی در زمان بارداری است. جفت سرراهی به شرایطی گفته می‌شود که جفت در قسمت پایین دهانه‌ی رحم و یا نزدیک به دهانه قرار می‌گیرد. در این شرایط نیز مادر باردار دچار خونریزی در زمان بارداری می‌گردد.

? پریودی در زمان بارداری | لانه گزینی جنین

از دیگر دلایل پریودی در زمان بارداری، لانه گزینی است. یکی از دلایل خونریزی در زمان بارداری در سه ماهه اول حاملگی، لانه گزینی جنین است. در واقع زمانی که تخمک بارور شده در دیواره رحم لانه گزینی می‌کند احتمال خونریزی وجود دارد. خونریزی ناشی از لانه گزینی معمولا کم است و زنان باردار آن را به صورت لکه بینی تجربه می‌کنند.

? عفونت واژینال

به طور کل عفونت واژینال را می‌توان از دلایل پریودی در زمان بارداری دانست. از دیگر علت‌های خونریزی در زمان بارداری، عفونت واژینال می‌باشد. خونریزی ناشی از عفونت واژینال طی دوران بارداری با ترشحات غیرطبیعی واژن همراه است.

? پریودی در زمان بارداری | بارداری خارج رحم

بارداری خارج از رحم نیز می‌تواند منجر به پریودی در زمان بارداری شود. خونریزی ملایم واژینال همراه با درد در ناحیه شکم نشانه‌ای از بارداری خارج از رحم است. طی این مشکل تخمک در قسمتی خارج از رحم لانه گزینی کرده است و برای رشد جنین خون رسانی به اندازه کافی صورت نمی‌گیرد. معمولا بارداری‌های خارج از رحمی در یکی از لوله‌های رحمی اتفاق می‌افتد که لانه گزینی تخمک در این ناحیه سبب پارگی لوله فالوپ و خونریزی شدید می‌گردد.

? عفونت واژینال

یکی از دلایل پریودی در زمان بارداری، عفونت واژینال است. این عفونت باعث خونریزی خود به خودی در دوران بارداری می‌شود، و همراه ما ترشحات غیر طبیعی از واژن خارج می‌شود.

? تغییرات دهانه رحم

بعد از بارداری اندکی دهانه رحم تغییر می‌کند که همین امر معمولا باعث احساس پریودی در زمان بارداری می‌شود.

آیا پریودی و خونریزی اوایل بارداری خطرناک است؟

پیامدهای پریودی در زمان بارداری

اشاره کوتاهی کردیم که داشتن خونریزی‌های خفیف و لکه بینی در اوایل بارداری طبیعی است. توصیه می‌شود خونریزی‌های شدید و پریودی در زمان بارداری را جدی بگیرید و سریعا به پزشک مراجعه کنید چراکه می‌تواند نشانه‎‌‌ای از عفونت، بارداری پوچ، بارداری خارج از رحم و … باشد. برای آشنایی بیشتر با خطرات بارداری کلیک کنید.

تجربه خونریزی و پریودی در زمان بارداری همراه با نشانه‌های زیر خطرناک است و نیازمند دریافت اقدامات پزشکی می‌باشد.

? درد و انقباض‌های شدید شکمی

? کمردرد

? از دست دادن هوشیاری یا غش

? خستگی مزمن

? حالت تهوع و استفراغ غیر قابل کنترل

? خونریزی شدید همانند خونریزی های زمان پریود

? درد شانه

? تب

? تغییر در ترشحات واژن

سخن آخر

از نظر علمی به دلیل آزاد نشدن تخمک در طی دوران حاملگی، امکان پریودی در زمان بارداری وجود ندارد. در صورتی که شما خونریزی شدیدی را با وجود باردار بودن تجربه می‌کنید؛ بهتر است برای تشخیص مشکل و شناسایی علت خونریزی با متخصص زنان مشورت کنید. مشاوران ما در مرکز تخصصی نی نی مایند آماده ارائه مشاوره به شما بانوان عزیز پیرامون پریودی و یا خونریزی در زمان بارداری می‌باشند. برای دریافت پاسخ سوالات خود می‌توانید به صورت تلفنی با ما در ارتباط باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه پریودی در زمان بارداری می‌توانید در هر ساعت از روز از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

آیا امکان پریودی در زمان بارداری وجود دارد؟

از نظر علمی در طی دوران بارداری، قاعدگی اتفاق نمی‌افتد و اگر شما باردار هستید و خونریزی‌های شدید را تجربه می‌کنید بهتر است برای دریافت اقدامات پزشکی به متخصص زنان و زایمان مراجعه نمایید. 

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره