باردار شدن با چند روش سریع و ساده

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

باردار شدن یکی از آرزوهای زوجین است. والدینی که نیاز به وجود فرزند را در خانواده احساس می‌کنند همواره به دنبال راهکارهایی برای باردار شدن هستند و این مسئله با افزایش سن و به مرور اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. به غیر از وجود بیماری‌های خاص نکاتی مانند وضعیت تغذیه و زمان برقراری رابطه جنسی نیز می‌توانند در احتمال بارداری نقش داشته باشند و ممکن است شما از این نکات اطلاعی نداشته باشید.

بهتر است علاوه بر افزایش اطلاعات خود در زمینه راه‌های مناسب برای باردار شدن تا جایی که می‌توانید اطلاعات خود را راجع به نیازهای روحی کودک و اصولی که می‌بایست به عنوان والدین رعایت کنید نیز افزایش دهید. توجه کنید که شما به عنوان والدین در برابر سلامت جسمی و روحی فرزند خود مسئولیت دارید.

برای دریافت مشاوره در زمینه باردار شدن می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

باردار شدن

راه های باردار شدن

یکی از آرزو های زوجین، فرزند پروری است. و برای باردار شدن خانم به دنبال هر کاری هستند. به طور کل زوجین باید مدت زمانی را برای باردار شدن خانم در انتظار بمانند. خانم های کمتر از 35 سال باید ب مدت یک سال منظم نزدیکی داشته باشند و خانم هایی که بیشتر از 35 سال سن دارند، 6 ماه باید منظم رابطه جنسی داشته باشند. و زمانی که نتیجه در طول این مدت زمان مثبت نبود، باید به پزشک مراجعه کرد.

اما به طور کل برای باردار شدن رعایت برخی از شرایط ضروری است. زمان تخمک گذاری، کیفیت اسپرم، رابطه جنسی منظم و … برای باردار شدن حائز اهمیت است. در این مقاله روش ها و نکات مهمی در این زمینه توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

افزایش احتمال لقاح برای باردار شدن

یکی از اصلی‌ترین نکاتی که برای افزایش احتمال باردار شدن می‌بایست به آن توجه داشته باشید این است که احتمال تلاقی اسپرم و تخمک یا به عبارتی تشکیل سلول تخم را افزایش دهید. برای این کار راه‌های متنوعی وجود دارد که ما در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد. در صورت وجود هر نوع مشکل با شماره های درج شده برای دریافت مشاوره کودک تماس بگیرید.

? پوزیشن‌های جنسی مناسب

استفاده از پوزیشن‌های جنسی مناسب را می‌توان اولین قدم برای افزایش احتمال باردار شدن دانست. متخصصین معتقدند که بهترین پوزیشن‌های جنسی آن‌هایی هستند که باعث می‌شوند آلت تناسلی به میزان بیشتری وارد واژن شود. این پوزیشن‌ها می‌تواند با توجه به اندام فیزیکی و شرایط شما و همسرتان حالت‌های مختلفی را شامل شود، شما می‌توانید با کمک از متخصصین روانشناسی در حوزه روابط جنسی از این پوزیشن‌ها اطلاع پیدا کنید.

در عین حال حالت سنتی به‌طور معمول یکی از مناسب‌ترین پوزیشن‌های رابطه جنسی برای افزایش احتمال باردار شدن فرد است. در این شرایط علاوه بر ورود کامل آلت تناسلی، به دلیل وضعیت جاذبه اسپرم شرایط راحت‌تری برای ورود به رحم خواهد داشت.

? پایان رابطه جنسی

یکی از روش های مورد توجه برای باردار شدن، پایان رابطه جنسی است. معمولاً توصیه می‌شود که آقایان پس از انزال اجازه دهند آلت تناسلی برای مدتی داخل واژن باقی بماند تا از تخلیه کامل اسپرم‌ ها در واژن اطمینان حاصل شود. علاوه بر این خانم‌ ها نیز پس از پایان رابطه جنسی بهتر است برای حداقل 20 دقیقه دراز بکشند. سعی کنید در این مدت در شرایطی قرار داشته باشید که احتمال بیرون ریختن مایع منی از واژن کمتر باشد.

? افزایش دفعات ارتباط برای باردار شدن

افزایش تعداد دفعات رابطه جنسی یکی دیگر از پاسخ‌هایی است که به سؤال چگونه باردار شویم داده می‌شود. این پاسخ بر این فرض منطقی استوار شده که افزایش تعداد دفعات رابطه جنسی باعث افزایش احتمال ورود اسپرم به رحم و به عبارتی افزایش احتمال باردار شدن خواهد شد. برای آشنایی با مدت زمان لازم برای بارداری کلیک کنید.

? آگاهی از زمان تخمک‌ گذاری

علاوه بر اینکه شما می‌بایست نکاتی را در ارتباط با نحوه رابطه جنسی مورد توجه قرار دهید باید از زمان برقراری رابطه جنسی نیز آگاه باشید. به‌ طور کلی سلول تخمک برای زمانی در حدود 12 تا 24 ساعت در محیط رحم زنده خواهد ماند. در نتیجه رابطه‌ ای شما را به بارداری خواهد رساند که در این بازه زمانی اتفاق بیفتد و به همین خاطر آگاهی خانم‌ها از زمان تخمک‌ گذاری نکته بسیار مهمی در افزایش احتمال باردار شدن است. نشانه‌ هایی نظیر افزایش دمای بدن و یا بیشتر شدن ترشحات واژن ازجمله نکاتی هستند که زمان تخمک‌گذاری را به شما نشان می‌دهند.

روش دیگری نیز به‌ عنوان روش تقویمی برای باردار شدن وجود دارد که به‌ صورت حدودی 12 تا 16 روز پیش از شروع قاعدگی را زمان تخمک‌ گذاری می‌دانند. شما می‌توانید با تهیه کیت‌ های مخصوص تخمک‌ گذاری از داروخانه‌ ها نیز از زمان این فرایند در بدن خود آگاهی پیدا کنید. برای آشنایی با نحوه تشخیص زمان تخمک گذاری کلیک کنید.

? توقف استفاده از داروهای جلوگیری

برخی از داروهای جلوگیری حتی پس از قطع مصرف نیز تا مدتی مانع بارداری شما خواهند شد. به همین خاطر بهتر است راجع به نوع مراقبت خود و میزان آمادگی بدنتان برای باردار شدن از یک متخصص کمک بگیرید. متخصصین زمان لازم برای قطع مصرف داروهای جلوگیری و پس‌ از آن زمان مناسب اقدام برای بارداری را به شما اطلاع خواهند داد.

? معاینات قبل از بارداری

یکی از راه هایی که به باردار شدن کمک می‌کند؛ معاینات قبل از بارداری است. با مراجعه به پزشک و ماما می‌توانید بارداری سالمی را داشته باشید و نتیجه تلاش های مثبتی را پیش رو داشته باشید. وضعیت جسمانی مادر باید سلامت باشد تا بارداری به بهترین شکل صورت بگیرد.

? بهبود وضعیت سلامت مادر

توجه به نکات زیر شانس بارداری سالم را افزایش می‌دهد.

? ورزش منظم

? دوری از سیگار

? دوری از الکل

? دوری از مواد مخدر

? ترک قلیان

? کاهش میزان کافئین

افزایش تعداد اسپرم‌ها برای باردار شدن

علاوه بر بالا بردن احتمال لقاح، افزایش تعداد اسپرم‌ها در مایع منی نیز یکی دیگر از راهکارهایی است که برای افزایش احتمال باردار شدن مورد توجه قرار می‌گیرد. به میزانی که تعداد اسپرم‌ها یا توانایی حرکت آن‌ها در مایع منی بیشتر باشد احتمال رسیدن آن‌ها به رحم و ترکیب با تخمک نیز افزایش پیدا خواهد کرد. برای این منظور بهتر است به نکات زیر توجه داشته باشید.

? رعایت وزن مناسب و جلوگیری از اضافه‌وزن

? عدم تماس مکرر با تلفن همراه یا هر وسیله دیجیتال دیگر

? عدم حضور در محیط‌های بسیار گرم مثل سونا و عدم استفاده از آب داغ حمام

? عدم استفاده از داروهای هورمونی و مکمل‌های بدنسازی

? کاهش یا قطع مصرف کافئین

? عدم استفاده از الکل، نیکوتین یا سایر مواد مخدر

توجه به سبک زندگی برای باردار شدن

عوامل موثر بر باردار شدن

کنترل وضعیت تغذیه، خواب و تمامی رفتار های روزانه شما یکی دیگر از پاسخ‌ ها برای این سؤال است که چگونه باردار شویم. سبک زندگی سالم در زمانی که شما برای باردار شدن اقدام می‌کنید و همین‌طور در طول مدت بارداری تأثیر بسیاری بر سلامت جنین شما و گذراندن آسان‌تر دوره بارداری خواهد داشت. در این زمینه به مسائل زیر توجه داشته باشید.

✨ وضعیت تغذیه

اهمیت تغذیه در باردار شدن موضوعی است که از زمان‌های قدیم به آن توجه می‌شده است. متخصصین معتقدند درصورتی‌که شما به میزان بیشتری از مواد غذایی سالم و تازه و به‌ویژه پروتئین، آهن و کلسیم استفاده کنید احتمال بارداری افزایش پیدا می‌کند. علاوه بر این بهتر است مصرف مکمل فولیک اسید را نیز شروع کنید. این مکمل باعث شکل‌گیری صحیح لوله عصبی در جنین شده و همچنین آمار سقط‌های سه‌ماهه اول بارداری را نیز کاهش می‌دهد.

تا جای ممکن سعی کنید در دورانی که برای باردار شدن تلاش می‌کنید از مصرف کافئین و فست فودها دوری کنید. به خاطر داشته باشید اضافه‌وزن یکی دیگر از نکاتی است که می‌تواند احتمال لقاح را کاهش دهد و مشکلات ناباروری را برایتان به همراه داشته باشد. درنتیجه تلاش کنید تا وزن خود را در شرایط مطلوبی نگه‌دارید.

✨ الگوی خواب

الگوی خواب یکی از موارد مهم در باردار شدن است. بدن شما به استراحت نیاز دارد. سعی کنید در این دوران بیش از همیشه به خواب کافی و همین‌طور داشتن یک برنامه مشخص برای ساعت خواب‌ و بیداری توجه داشته باشید. به‌ طور میانگین بدن به 7 تا 9 ساعت خواب در طول شبانه‌ روز نیاز دارد و این میزان بسته به وضعیت شما متفاوت خواهد بود. در صورتی‌ که احساس می‌کنید با مشکلات خواب مواجه هستید می‌توانید در این زمینه از یک مشاور کمک بگیرید.

✨ ورزش منظم

داشتن برنامه برای ورزش منظم باعث بهبود شرایط تخمک‌ گذاری و آمادگی بیشتر بدن شما برای باردار شدن و زایمان می‌شود. در نتیجه توجه به فعالیت بدنی را در برنامه روزانه خود قرار دهید. البته برخی از پزشکان معتقدند ورزش‌های سنگین یا طولانی‌ مدت می‌تواند آسیب‌ هایی را برای توانایی باروری فرد به همراه داشته باشد. در نتیجه بهتر است راجع به نوع ورزش خود با یک متخصص مشورت نمایید. در نهایت توصیه می‌شود که حتما مقاله برنامه ریزی برای بچه دار شدن را مطالعه نمایید.

نقش شرایط روحی در باردار شدن

تحقیقات اخیر نشان می‌دهند که شرایط روحی زوجین در هنگام برقراری رابطه جنسی تأثیر بسیاری در احتمال لقاح موفق خواهد داشت. اهمیت شرایط روحی به میزانی است که بسیاری از متخصصین روانشناسی شخصیت معتقدند شرایط روحی والدین در زمان برقراری رابطه جنسی و تشکیل نطفه بر شخصیت فرد در آینده اثر خواهد گذاشت. در نتیجه بهتر است برای باردار شدن از شرایط روحی خود و همسرتان به‌ خوبی مراقبت کنید. بیماری‌های روحی نظیر اضطراب و افسردگی و یا ناراضی بودن از رابطه جنسی ازجمله مسائلی هستند که مشکلاتی را در زمینهٔ باروری خانم‌ها و آقایان ایجاد خواهند کرد. برای آشنایی با بایدها و نبایدهای مراقبت های قبل از بارداری کلیک کنید.

کلام آخر

اگر احساس می‌کنید در زمینهٔ مسائل روحی با مشکل مواجه هستید بهتر است برای درمان این اختلالات از یک مشاور کمک بگیرید. به این موضوع توجه داشته باشید که بیماری‌های روحی شما درصورتی‌ که مورد بی‌توجهی قرار بگیرند باردار شدن دشوار خواهد شد و در آینده نیز باعث می‌شوند شما نتوانید وظایف پدر یا مادری خود را به‌درستی انجام دهید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه باردار شدن می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

آگاهی از زمان تخمک‌گذاری چه تأثیری در بارداری دارد؟

سلول تخمک بین 12 تا 24 ساعت در رحم باقی خواهد ماند و این بازه زمانی تنها فرصتی است که شما در طول یک سیکل برای بارداری خواهید داشت. به همین خاطر بهتر است از زمان تخمک‌گذاری آگاهی داشته باشید و در این زمان به رابطه جنسی توجه بیشتری داشته باشید.

آیا اضطراب می‌تواند مانع بارداری شود؟

بیماری‌های روحی می‌توانند مشکلاتی را درزمینهٔ لقاح موفق ایجاد کنند بااین‌حال نمی‌توانند به‌طورکلی مانع بارداری فرد شوند؛ مگر اینکه بیمار تحت درمان با داروهای خاصی باشد که مشکلاتی را درزمینهٔ بارداری ایجاد می‌کنند.

مواد غذایی چه تأثیری بر احتمال بارداری خواهند داشت؟

استفاده از مواد غذایی سالم و مصرف پروتئین، کلسیم و آهن می‌توانند شانس شما را برای بارداری افزایش دهند. بهتر است در این دوران از فست فودها و نوشیدنی‌های کافئین دار اجتناب کنید و همچنین عادات تغذیه‌ای خود را منظم‌تر کنید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره