بعد از دعوا با همسر چه کنیم | 3 کار برای بدست آوردن دل همسر

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

بعد از دعوا با همسر چه کنیم که رابطه سرد نشود؟ دغدغه زوجین امروزی این موضوع است. معمولا دو طرف مقصر دعوا هستند و هرگز نمی‌توان یک شخص را مقصر اصلی دانست. بنابراین مبنای دعوا با همسر بر پایه هر دو است. اما جدا از موضوع دعوا، حل مشکلات پس از دعوا مهم تر از هر چیزی است. البته که پیشنهاد این است، با کوچکترین اختلاف از روانشناس کمک بگیرید تا در نهایت به مشکلات بزرگتری تبدیل نشود. به طور کلی بعد از دعوا با همسر باید 3 مرحله را طی کرد. مرحله اول شامل رفتار بعد از دعوا، مرحله دوم کارهایی که نباید بعد از دعوا انجام داد و مرحله سوم روش اشتی بعد از دعوا می‌شود که در این مقاله شرح داده ایم. حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

بعد از دعوا با همسر چه کنیم؟

بعد از دعوا با همسر چه کنیم؟

هیچ دعوایی هرگز یک طرفه نیست. معمولا یا طرف مقابل چیزی گفته یا حرکتی انجام داده. یا اینکه هر دو باهم شروع به دعوا کرده اند. بنابراین در هیچ دعوایی نمی‌توان یک نفر را مقصر دانست. دعوا با همسر هم به همین شیوه است. خانم ها و آقایان مخصوصا در اوایل زندگی به دلیل اختلافات زیادی که دارند دعوا های زیادی نیز بین این دو رخ می‌دهد. به همین دلیل رابطه به تدریج سرد می‌شود.

زوجین نیز برای استحکام رابطه به دنبال راهکار هستند. معمولا این سوال پرسیده می‌شود که بعد از دعوا با همسر چه کنیم؟ در این مقاله راجع به دعوا با همسر نمونه هایی را ارائه داده ایم که هم به سوال شما پاسخ داده می‌شود و هم باعث استحکام رابطه می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دعوای زن و شوهر کلیک کنید.

راهکارهای بعد از دعوا با همسر چه کنیم؟

همیشه برای زوجین سوال می‌شود که بعد از دعوا با همسر چه کنیم؟ چه رفتارهایی شایسته است و باعث بهبود وضعیت رابطه می‌شود. در این بخش از مقاله به سوال شما زوجین پاسخ داده ایم.

? بعد از دعوا با همسر یکدیگر را تنها بگذارید

بعد از دعوا با همسر چه کنیم؟ یکی از کارهایی که باید برای بعد از دعوا در نظر بگیرید، تنها گذاشتن است. به این منظور که به یکدیگر فضا دهید، سکوت کنید و در رابطه با رفتاهایتان فکر کنید.

فروشگاه آرامیس

? با آرامش کامل با همسرتان ارتباط بگیرید

در پاسخ به سوال اینکه بعد از دعوا با همسر چه کنیم؟ باید بگوییم که پس از تفکر اشتباهات، به او نزدیک شوید و با آرامش کامل به سوی حل مشکلات بروید. اگر راجع به حل مشکلات صحبت نکنید، رابطه خوبی در انتظار شما نخواهد بود. کلید اصلی رابطه عاطفی، توانایی مکالمه و حل مسائل است. در این خصوص باید به موارد زیر دقت کنید.

? حرف های همسرتان را با دقت گوش دهید.

? وسط صحبت های همسرتان نپرید و اجازه دهید صحبت های او تمام شود.

?او را قضاوت نکنید.

? مسائل را از زاویه دید او نیز بررسی کنید.

? موضوعات را تک به تک بررسی کنید

برای پاسخ به این سوال که بعد از دعوا با همسر چه کنیم؟ باید بگویم که لطفا موضوعات را با یکدیگر قاطی نکنید. تک به تک به بررسی مسائل بپردازید. اگر 3 موضوع بحث داشتید، باید از بزرگ ترین دسته شروع کنید. مساله اول هر موقع که حل شد به سراغ مساله دوم بروید.

? مسئولیت کار خود را پذیرا باشید

زندگی مشترک بالا و پایینی های زیادی دارد. که همه زوجین باید با آرامش این مسائل را سپری کنند. اگر مسئولیت اشتباه خود را بپذیرید، دیگر تکرار نخواهید کرد. بنابراین برای پاسخ به سوال بعد از دعوا با همسر چه کنیم، باید بگوییم که مسئولیت کارهای خود را بپذیرید و اشتباهاتتان را قبول کنید.

? بعد از دعوا با همسر مهربان باشید

بعد از دعوا با همسر، پس از اینکه مسائل را بررسی کردید، اشتباه خود را پذیرفتید، حال نوبت برخورد مهربانانه است. بعد از اینکه چالش ها را پشت سر گذاشتید، دیگر ادامه ندهید. دعوا پی در پی آسیب بزرگی به رابطه شما وارد خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه جلوگیری از دعوا با همسر کلیک کنید.

? از روانشناس کمک بگیرید

زوج درمانگرها وظیفه دارند تا زوجین را از مسائل خارج کنند. با کمک روانشناس ویژگی های شخصیتی و تفاوت های شما بررسی خواهد شد. پس از بررسی خدماتی ارائه داده می‌شود مبنی بر اینکه مشکلات شما کمرنگ تر شود. با راهکارهای روانشناس زندگی بهتری خواهید داشت.

بعد از دعوا با همسر چه راهکارهایی را نباید انجام دهیم؟

همانطور که در بخش قبلی مطالعه کرده اید، راهکارهایی جهت پاسخ به سوال بعد از دعوا با همسر چه کنیم ارائه داده ایم. اما در این بخش موضوع اصلی تری را توضیح داده ایم. در این زمینه که چه کارهایی نباید انجام دهیم!

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آشتی با همسر کلیک کنید.

? بحث را کش ندهید

معمولا زوجین بعد از دعوا با همسر کارهایی انجام می‌دهند که باعث تشدید دعوا می‌شود. همه انسان ها در تنهایی و سکوت به چیزهایی فکر می‌کنند که حسرت به همراه دارد. برای همه ما پیش آمده که پس از دعوا در تنهایی بگوییم ای بابا کاش این حرفو می‌زدم! اما در زندگی زناشویی بهتر است که دعوا را ادامه ندهید. حتی اگر در تنهایی حرف های جدیدی به ذهن شما خطور کرد، آن را بازکو نکنید.

⚪ بعد از دعوا با همسر قهر را فراموش کنید

برخی خانم ها بعد از دعوا با همسر قهر می‌کنند. قهر یکی از بدترین ویژگی های افراد پس از دعوا می‌باشد. اگر قهر باشید با همسرتان حرف نخواهید زد و مشکلات حل نشده باقی خواهد ماند. بنابراین برای رابطه ای با دوام قهر نکنید.

? رفتاری نداشته باشید که باعث پشیمانی شود

زمان هایی که بعد از دعوا با همسر عصبانی هستیم، چیزی که می‌گوییم و رفتاری که از خود نشان می‌دهیم خارج از کنترل بوده. حتی ممکن است در آینده به رفتار خود فکر کنیم و شرمگین شویم. بنابراین هرگز به شیوه ای رفتار نکنید که پشیمانی به همراه داشته باشد. کنترل عصبانیت را تمرین کنید تا در آینده پشیمان نشوید.

? بعد از دعوا با همسر رابطه جنسی را قطع نکنید

بسیاری از خانم ها یا آقایان بعد از دعوا با همسر رابطه جنسی برقرار نمی‌کنند. این موضوع بدترین اشتباه زوجین است. برقراری رابطه جنسی خودش باعث آشتی و گرم شدن رابطه می‌شود. بنابراین بعد از دعوا هرگز رابطه جنسی را قطع نکنید.

? با حال بد دعوا نکنید

اگر در محل کار دعوا کرده اید یا با مشکلاتی بیرون از خانه روبرو شده اید. هرگز آن را به داخل منزل نیاورید. همیشه قبل از ورود به منزل مشکلات کاری را بیرون از خانه چال کنید. در غیر اینصورت بعد از دعوا با همسر بازهم دعوا خواهید کرد و سردی رابطه بیشتر خواهد شد.

بعد از دعوا با همسر و قهر چه کنیم؟

بعد از دعوا با همسر و قهر چه کنیم؟

معمولا بعد از دعوا با همسر قهر نیز اتفاق می‌افتد. بنابراین برای آشتی با همسر و زندگی زناشویی باید کارهایی را انجام دهید. که در ادامه راجع به آن توضیح داده ایم.

?از همسرتان دلجویی کنید

برای دلجویی او را در آغوش بگیرید، نوازش کنید و برای او غذای مورد علاقه اش را بگیرید. با چای و خوراکی نیز کنار یکدیگر بنشینید تا به آرامش برسید. پس از آنکه آرامش برقرار شد، در رابطه با مشکلات صحبت کنید.

? مشکلات را ریشه یابی کنید

بعد از دعوا با همسر و آشتی، قدم بعدی ریشه یابی مشکلات است. زمانی که مشکلات سر بسته بماند تا آخر زندگی شما را دنبال خواهد کرد. اگر موضوع شخصیتی است حتما از روانشناس کمک بگیرید. برای ریشه یابی حتما باید روان درمانی صورت بگیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پیش قدم شدن برای آشتی با همسر کلیک کنید.

? برای او یادداشت بگذارید

بعد از دعوا با همسر برای اقدام به آشتی برای او یادداشت قرار دهید. مثلا برای اینکه بتوانید به راحتی حرف های خود را بزنید، یا برای او نامه بنویسید، یا با برنامه برای او پیام بگذارید.

کلام آخر

دعوا با همسر به طور کل در تمامی زندگی ها وجود دارد. هیچ زوجی مخصوصا اوایل زندگی بدون مشکل نیست. تا زوجین به شناخت یکدیگر برسند، حداقل 5 سال زمان لازم دارد. اما بعد از دعوا با همسر چه کنیم، مخصوص زوج های جوان و تازه است. که باید در این زمینه از روانشناس و مشاورین کمک بگیرند.

مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بعد از دعوا با همسر چه کنیم می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره