ازدواج پسر دایی با دختر عمه | دختر عمه و پسر دائی

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

ازدواج پسر دایی با دختر عمه از معایب و فواید بسیاری برخوردار است. اصلی ترین معایب این ازدواج مشکلات ژنتیکی است. در واقع وجود ژن های بیمار در ژنتیک مادر و پدر باعث بروز مشکلات ژنتیکی در افراد می‌شود. این اختلالات ژنتیکی شامل: هموفیلی،کم خونی داسی شکل، معلولیت، سندرم داون و … می‌شود. اما اگر این بیماری ها به فرزندان منتقل نشود، به نسل های بعدی انتقال می‌یابد. اما از فواید ازدواج پسر‌دایی با دختر عمه می‌توان به ازدواج‌راحت، فرهنگ یکسان، شناخت و آشنایی خانواده ها اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ازدواج فامیلی کلیک کنید.

ازدواج پسر دایی با دختر عمه

عاقبت ازدواج پسر دایی با دختر عمه

ازدواج پسر دایی با دختر عمه از ازدواج‌ های فامیلی پر طرفدار است. بسیاری از افراد به دلیل شناخت کاملی که از خانواده‌ها دارند، راضی به وصلت فرزندان خود با فامیل می‌شوند. ازدواج پسر‌دایی با دختر عمه معایب و فواید زیادی دارد. که البته مشکلات ژنتیکی از بزرگ ترین معضل این ازدواج است.

بروز بیماری ژنتیکی در ازدواج پسر‌دایی با دختر عمه بسیار بالا است. ازدواج های فامیلی به دلیل آشنایی با خانواده ها، آسانی، شناخت طرف مقابل و … طرفداران زیادی دارد. البته که خانواده ها نقش بسیار پر رنگی در زندگی فرزندان دارند. برای اطلاع از اهمیت خانواده همسر در ازدواج کلیک کنید.

فواید ازدواج پسر دایی با دختر عمه

فواید ازدواج پسر‌دایی با دختر عمه از منظر های متفاوتی بررسی شده است که عبارتند از.

1. فرهنگ یکسان

از فواید ازدواج پسر دایی با دختر عمه می‌توان به یکسان بودن فرهنگ ها اشاره کرد. خواهر و برادری که بزرگان این وصلت هستند در یک خانواده با یک شیوه تربیتی و فرهنگ رشد یافته اند، به همین دلیل یکسان بودن فرهنگ ها مشکلات ازدواج کمتر می‌شود. و احتمال اینکه زوجین در آینده با مشکل روبرو شوند، کاهش می‌یابد.

2. آشنایی با خانواده

دومین فایده ازدواج پسر دایی با دختر عمه، آشنایی کامل با خانواده ها است. خانواده ها سال ها با یکدیگر زندگی کرده اند و از روحیات و رفتار یکدیگر اطلاع دارند. بنابراین این ازدواج نسبت به افراد دیگر کمتر دچار تنش و دغدغه خواهد شد. اینکه خانواده ها به شناخت کاملی از عروس یا داماد خود رسیده اند و از کودکی با او در ارتباط بوده‌اند. دلیل محکمی برای ازدواج فامیلی است.

3. ازدواج راحت

معمولا ازدواج پسر دایی با دختر عمه با مخالفت خانواده ها همراه نمی‌شود. ازدواج های فامیلی به دلیل شناخت و رضایت بیشتر خانواده به راحتی صورت می‌گیرد. خانواده ها در ازدواج پسر‌دایی با دختر عمه توقعات خود را کم می‌کنند و فشارهای کمتری به یکدیگر وارد می‌کنند. بنابراین ازدواج راحت تری در این وصلت ها اتفاق می‌افتد. برای اطلاع از سختی های ازدواج کلیک کنید.

4. شناخت پسر دایی با دختر عمه از همدیگر

مهم ترین فایده ازدواج پسر دایی با دختر عمه شناخت از دوران کودکی است. پسردایی و دختر عمه از دوران کودکی هم بازی بوده اند و از خصوصیات اخلاقی یکدیگر آگاه هستند. این ازدواج ها معمولا علاقه مندی از دوران کودکی را همراه دارد. و به دلیل شناخت کامل زوجین از یکدیگر با مشکلات کمتری روبرو است.

با این حال حتما باید برای مشاوره و زوج درمانی قبل و بعد ازدواج به متخصص مراجعه کنید.

معایب ازدواج پسر دایی با دختر عمه

معایب ازدواج پسر‌دایی با دختر عمه در موارد زیر خلاصه می‌شود.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

?دخالت والدین

در ازدواج پسر دایی با دختر عمه، خانواده ها به دلیل صمیمیت با زوجین و احساس راحتی بیش از حد اجازه هر نوع دخالتی را به خود می‌دهند. به همین دلیل از معایب بزرگ این نوع ازدواج ها به راحتی می‌توان به دخالت والدین اشاره کرد. امروزه عامل بسیاری از طلاق های زوجین در ازدواج های فامیلی، دخالت والدین است. این دخالت ها زوجین را با چالش های زیادی روبرو خواهد کرد. برای اطلاع از مشکلات دخالت والدین در ازدواج کلیک کنید.

?بیماری های ژنتیکی

هموفیلی ناشی از ازدواج دختر عمه پسر دایی

ازدواج پسر دایی با دختر عمه از نظر ژنتیکی با مشکلات جدی ای روبرو خواهد شد. بر اساس تحقیقات 70درصد از بیماری های ژنتیکی اختلالات خونی است و بقیه اشاره به افسردگی، سندرم داون، معلولیت و اختلالات ژنتیکی دارد. ژن های معیوبی که والدین به همراه دارند اگر به فرزندان منتقل نشود، حتما در نسل ها بعدی بروز خواهد کرد. قبل از اقدام به ازدواج، تمام آزمایشات ژنتیک را انجام دهید. و از مشاورین ژنتیک کمک بگیرید. برای اطلاع از بیماری های ناشی از ازدواج فامیلی کلیک کنید. عکس زیر نشان از بیماری هموفیلی است.

?طلاق پر دردسر

یکی از معایب مهم ازدواج پسر دایی با دختر عمه طلاق های پر حاشیه و پر دردسر است. اگر زوجین در زندگی با مشکل مواجه شوند به سختی قادر به بیان هستند و با دشواری تصمیم به طلاق می‌گیرند. حتی زمانی که طلاق انجام شود روابط خانواده ها قطع می‌شود و با تنش همراه می‌شود.

?بی توجهی به تحقیقات جامع

یکی از معایب ازدواج پسر دایی با دختر عمه، عدم تحقیقات جامع است. خانواده ها به دلیل شناختی که از فرزند خواهر و برادر خود دارند به دنبال تحقیقات جامع و کامل نمی‌روند. که یکی از بدترین اتفاقات قبل از آغاز زندگی مشترک، راجب فرد مقابل تحقیق نکردن است. قبل از ازدواج های فامیلی و غیر فامیلی از مشاورین ازدواج کمک بگیرید.

?چشم پوشی از نقص های مهم در ابتدای ازدواج

یکی از بزرگ ترین معایب ازدواج پسر دایی با دختر عمه، چشم پوشی از ایرادات و نقص های دختر و پسر است. اینکه والدین توجهی به نقص و ایرادات فرزندان نداشته باشند به مرور در زندگی بروز پیدا می‌کند و زمینه ساز مشکلات است.

کلام آخر

ازدواج مهم ترین تصمیمی است که هر فردی در زندگی خود می‌گیرد. هیچ ازدواجی بدون شناخت و نسنجیدن موفق نخواهد بود. قبل از ازدواج از مشاورین و روانشناسان ازدواج کمک بگیرید و با چشم باز و شناخت کامل ازدواج کنید. شاید پسر دایی و دختر عمه خود را بشناسید اما بدون کمک روانشناس از اعماق وجود او پی نخواهید برد. شناخت زوجین فقط توسط متخصصین و مشاورین ماهر امکان پذیر است. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید. برای دریافت وقت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج پسر دایی با دختر عمه می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره