اشتباهات دختران مجرد | 6 اشتباه دخترهای مجردی

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

اشتباهات دختران مجرد را در دو دسته توضیح دادیم. به طور کلی دختران مجرد در زمینه های مختلف زندگی اشتباهاتی را انجام می‌دهند که مانع از پیشرفت و ترقی آنها می‌شود. چه دخترانی که قصد ازدواج دارند و چه آنهایی که علاقه ای به ازدواج ندارند، هر دو اشتباهاتی را در دوران مجری گاه به صورت ناخودآگاه انجام می‌دهند. اشتباهات دختران مجرد شامل: باور به دست نیافتنی بودن، انتظارات غیر واقع بینانه، روابط سمی، لذت نبردن از زندگی، توضیح اضافه، عدم بررسی فرصت های جدید، بد بینی به جنس مخالف و … می‌شود. بنابراین برای جلوگیری از این اتفاقات در این مقاله اشتباهات دختران مجرد را در دو دسته معرفی کرده ایم.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

اشتباهات دختران مجرد

اشتباهات دختران مجرد چیست؟

مجرد یا متاهل ماندن یک تصمیم شخصی است که باید مورد احترام همه افراد قرار بگیرد. اما متاسفانه جوانان در موقعیت های مختلف مثل حضور در جمع خانوادگی، محل کار، دوستان و… در این باره سوال پیچ می‌شوند. این نوع فشارها می تواند منجر به تشدید اشتباهات دختران مجرد بکند.

اشتباهات دختران مجرد باعث هدر رفتن زندگی و عدم لذت از دوران زیبای مجردی می‌شود. فارغ از اشتباهات دختران مجردی که قصد ازدواج دارند یا خیر، این بخش را توضیح داده ایم. در بخش های بعدی اشتباهات دختران مجرد را به دو دسته افرادی که قصد ازدواج دارند یا ندارند تقسیم کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ارتباط با دختران و نحوه دوستی با آنها کلیک کنید.

اشتباهات دختران مجرد که قصد ازدواج دارند چیست؟

اشتباهات دختران مجرد که قصد ازدواج دارند اندکی با کسانی که قصد مجرد ماندن دارند، متفاوت است. برخی از دختران به صورت ناخواسته یا به لطف تکنیک های روانشناسی زرد، اشتباهات زیادی را مرتکب می‌شوند که در این بخش مقاله راجع به آن توضیح داده ایم.

فروشگاه آرامیس

? اهداف خود را یادداشت کنید | اشتباهات دختران مجرد

دختران امروزی علاقه ای به یادداشت اهداف و برنامه ریزی ندارند. همین زمینه یکی از بزرگ ترین اشتباهات دختران مجرد است که قصد ازدواج دارند. تنها باید به فرصت هایی اجازه ورود به زندگی بدهید که با معیارهای شما متناسب است. احتمالا از این حرف ها زیاد شنیده اید که چون تعهدی ندارید، می‌توانید با هرکسی ارتباط بگیرید.

هرگز این اشتباه بزرگ را انجام ندهید. برای انتخاب یک رابطه باید معیارهای اصلی شما دخیل باشند. با رابطه های گوناگون علاوه بر اینکه انتخاب های سختی خواهید داشت، روابط ناپایدار مانند زخم بر تن شما باقی خواهند ماند. منطقی و عاقلانه تصمیم بگیرید! برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ازدواج سنتی کلیک کنید.

? انتظارات بیهوده را فراموش کنید

از اشتباهات دختران مجرد که قصد ازدواج دارند، انتظارات بیهوده است. دختران زیادی وجود دارند که در جامعه امروزی منتظر شاهزاده رویایی با اسب سفید هستند. شاهزاده رویایی بسیار جذاب، زیبا، پولدار و با تحصیلات عالیه است. این تفکرات رویایی فقط در افسانه ها و داستان ها وجود داشته است.

با چنین انتظاراتی هرگز ویژگی های مثبت افراد را نخواهید دید. روز به روز معیارهای سخت تری خواهید داشت که باعث کند پیش رفتن ازدواج می‌شوند. برای جلوگیری از اشتباهات دختران مجرد در زمنیه انتظارات نابجا، باید جنس مذکری که پیشنهاد داده با دقت بررسی کنید، تا انتخاب اصولی برای ازدواج داشته باشید.

? استقلال همه جانبه درست نیست | اشتباهات دختران مجرد

استقلال همه جانبه یکی از اشتباهات دختران مجرد است. اگر قصد ازواج دارید، پس به جنس مخالف علاقه مند هستید. بسیاری از دختران به دلیل اینکه اعتقاد دارند که باید در تمامی موقعیت های زندگی به تنهایی تلاش کنند. اما این موضوع را به یاد داشته باشید که استقلال همه جانبه درست نیست. شما به عنوان جنس مونث نیازمند به جنس مذکر هستید. همین طور آقایان نیز به خانم ها نیاز دارند. بنابراین این مساله را بزرگ نکنید که باید استقلال همه جانبه داشته باشید.

? چشم انتظار نباشید و از زندگی لذت ببرید

اینکه قصد ازدواج دارید بسیار طبیعی است. هر فرد سالمی علاقه به ازدواج دارد و نسبت به زندگی متاهلی ذوق از خود نشان می‌دهد. اما بزرگترین اشتباهات دختران مجرد که قصد ازدواج دارند، عدم لذت از زندگی است. نباید تمامی زندگی خود را صرف ازدواج کنید. از لحظه های مجردی لذت ببرید و برای پیشرفت خود تلاش کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره ازدواج کلیک کنید.

? از روابط سمی دوری کنید | اشتباهات دختران مجرد

رابطه های سمی که ماندگار هم هستند، یکی از بارزترین اشتباهات دختران مجرد است. رابطه هایی که باعث آسیب به شما می‌شوند و دائما تنش را در شما برقرار می‌کنند، هرگز به ازدواج ختم نمی‌شوند. اگر قصد ازدواج دارید اما شریک احساسی تان هیچ علاقه ای به این موضوع نشان نمی‌دهد، باید به نظر او احترام بگذارید و رابطه یک طرفه را رها کنید. این روابط به شما آسیب وارد می‌کنند. و در نهایت با موقعیت های مناسب ازدواج برخورد نخواهید داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دوستی دختر و پسر کلیک کنید.

? دست نیافتنی بودن را فراموش کنید

یکی از اشتباهات دختران مجرد، دست نیافتنی بودن است. امروزه به لطف تکنیک های روانشناسی زرد، عده ای اعتقاد دارند که اگر دست نیافتی باشند، با ارزش تر هستند. منظور روانشناسان علمی در باب این قضیه، وارد رابطه منطقی و اصولی است. رابطه عاطفی مناسب ربطی به دست نیافتی بودن ندارد. اما منظور نیز جواب مثبت به همه دادن نیست! اگر پیشنهاد مناسب و هدف داری داشتید، بهتر است که خوب فکر کنید و برای شناخت وارد رابطه شوید.

یکی از بزرگترین اشتباهات دختران مجرد که قصد ازدواج دارند، دست نیافتی بودن است. اینکه روی خوش به هیچ فردی نشان ندهید و با جنس مخالف دعوا داشته باشید، شما را از هدف ازدواج دور می‌کند. با این رفتار در دام افرادی می‌افتید که بازی را دوست دارند، و شما را از هدف اصلی دور می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ازدواج در نوجوانی کلیک کنید.

اشتباهات دختران مجرد که قصد ازدواج ندارند چیست؟

اشتباهات دختران مجرد که قصد ازدواج ندارند چیست؟

همانطور که در قسمت قبلی مقاله مطالعه کردید، اشتباهات دختران مجرد که قصد ازدواج دارند در 6 بند خلاصه شد. اما در این بخش مقاله راجع به اشتباهات دختران مجرد که قصد ازدواج ندارند مورد بررسی قرار گرفته است. برای کسب اطلاعات بیشتر، ما را دنبال کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترس دختر از ازدواج کلیک کنید.

? به دیگران توضیح اضافه ندهید

بارها این موضوع را تکرار کرده ایم که تصمیم شما برای ازدواج نکردن بسیار شخصی و البته قابل احترام است. اما از اینکه این تفکر ریشه در سلامت روانی ندارد اطمینان حاصل کنید. اما این موضوع را به خاطر داشته باشید که یکی از اشتباهات دختران مجرد، توضیح اضافه راجع به تصمیم گیری شخصی است. لزومی ندارد که تفکرات خود را به دیگران بازگو کنید. در مورد تصمیم خود به هیچ فردی توضیح اضافی ندهید.

? در روابط خود صادقانه رفتار کنید | اشتباهات دختران مجرد

یکی از اشتباهات دختران مجرد که قصد ازدواج ندارند، عدم صداقت است. اگر وارد رابطه عاشقانه شده اید، خیلی صریح راجع به عدم علاقه به ازدواج صحبت کنید. شاید شریک احساسی شما علاقه به ازدواج دارند، اما اطلاعی از عدم علاقه شما ندارد. در این شرایط باید تفکرات خود را بازگو کنید تا تصمیم مناسبی برای رابطه بگیرید.

? نسبت به آقایان بدبین نباشید

تصمیم برای مجرد ماندن شخصی است. هیچ فردی هم اجازه دخالت و اظهار نظر ندارد. اما اینکه دلیل عدم علاقه به ازدواج چیست، باید مورد بررسی قرار بگیرد. مثلا عده ای از دختران از مردان در روابط ضربه خورده اند و همین امر باعث بدبیین شده است.

عده ای به دلیل مشاهده بد رفتاری های مردان اطراف از جنس مذکر شاکی هستند. اما تعدادی از دختران نیز علاقه ای به ازدواج در شرایط فعلی ندارند. ریشه این بدبینی را با کمک روانشناس بررسی کنید. ریشه یابی برای سلامت روان خود شما خوب است. با کمک روانشناس کینه و نفرت از انسان های دیگر را به دور بریزید.

? به فرصت های پیشنهادی دقت کنید

تصمیم به ازدواج نکردن یک تصمیم شخصی قابل احترام است. اما از اشتباهات دختران مجرد که قصد ازدواج ندارند، این را باید گفت که نسبت به فرصت های پیشنهادی خود علاقه ای نشان نمی‌دهند. لزومی هم ندارند که هر که به شما نزدیک شد مورد بررسی قرار بگیرد، اما اگر فرصت های پیشنهادی خوبی به شما شد، آنها را بررسی کنید. و به صورت منطقی راجع به آن فرد و معیارهای خود تحقیق انجام دهید. شاید فرد مقابل به قدری خوب بود که نظر شما را عوض کند.

? این تصمیم را همیشگی تلقی نکنید | اشتباهات دختران مجرد

اگر بخواهم از اشتباهات دختران مجرد که قصد ازدواج ندارند بگویم، این است که تصمیم به ازدواج نکردن را همیشگی می‌دانند. این که حال تصمیم گرفته اید مجرد باشید، قابل احترام است. اما با درصد پایین این موضوع را در نظر بگیرید که شاید ایده آل ترین فرد زندگی مشترک برای شما پیدا شد. بنابراین تمامی پل های پشت سر خود را خراب نکنید و عاقلانه تصمیم بگیرید.

کلام آخر

همانطور که در این مقاله راجع به اشتباهات دختران مجرد مطالعه کرده اید. تصمیم شخصی هر فردی قابل احترام است. چه کسانی که قصد ازدواج دارند و چه افرادی که علاقه ای به ازدواج ندارند. بنابراین باید به تصمیم هر فردی احترام گذاشت. اما این موضوع را در نظر بگیرید که اشتباهات دختران مجرد در هر دو زمینه وجود خواهد داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر جهت آگاهی از اشتباهات دختران مجرد، از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اشتباهات دختران مجرد می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره