بستری شدن بیماران روانی | 3 شرط بستری در تیمارستان

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

بستری شدن بیماران روانی قوانین و دلایل مخصوص به خود را دارد. معمولا افرادی که باید در بیمارستان روانی بستری شوند، از پروسه روان درمان و دارو درمانی موفق بیرون نیامده اند. وقتی فردی مبتلا به اختلال می‌شود، باید توسط روانشناس درمان شود. زمانی که شرایط فرد تغییر نکرد، فرد به روانپزشک ارجاع داده می‌شود. روان پزشک دارو درمانی را آغاز می‌کند. اما زمانی که روان درمانی و دارو درمانی به هیچ شیوه ای بر فرد اثر گذار نبود، گزینه آخر که بستری است، توسط روان پزشک صورت می‌گیرد. بنابراین بستری شدن بیماران روانی به راحتی نیست. اما نگران نباشید. بستری شدن در تیمارستان و درمان نیز مانند تمامی بیماری های جسمانی است. برای کسب اطلاعات بیشتر از روانشناسان کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

بستری شدن بیماران روانی

بستری شدن بیماران روانی چگونه است؟

بستری شدن بیماران روانی بستگی به نوع بیماری و نشانه هایی دارد که فرد از خود بروز می‌دهد. اما در جامعه، همیشه بستری شدن در تیمارستان یا بیمارستان روانی ترس و واهمه به همراه دارد. به همین دلیل بیمارانی که در بیمارستان روانی بستری می‌شوند، نادیده گرفته می‌شوند. با توجه به این عملکرد، افرادی که در بیمارستان بستری می‌شوند، شرایط بدتری خواهند داشت.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

با توجه به عقیده عموم مردم، بستری شدن بیماران روانی برای همه افرادی است که بیماری روان پریشی دارند. اما همه کسانی که اختلال روان پریشی دارند، نیازمند بستری در بیمارستان نیستند. اگر در ابتدای بیماری متوجه شوید و به پزشک مراجعه کنید، درمان کوتاه مدت با انرژی کمتری خواهید داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه داروهای اعصب و روان کلیک کنید.

شرایط افرادی که در تیمارستان بستری می‌شوند

بستری شدن بیماران روانی برای اطرافیان و خود فرد دشوار است. بنابراین باید شرایط این افراد را درک کرد و نسبت به وضعیت آنها آگاهی پیدا کرد. در ادامه شرایط افرادی که در تیمارستان بستری شده اند را توضیح داده ایم.

فروشگاه آرامیس

? از بیماری خود خجالت می‌کشند

کسانی که بیماری روان پریشی دارند و در تیمارستان بستری هستند، از بیماری خود خجالت می‌کشند. بیشتر افرادی هم که درگیر با این مسائل هستند، از رفت و آمدهای خود خجالت زده می‌شوند. برای کاهش خجالت و شرمندگی این افراد، آنها را حمایت کنید.

? گاهی تنها علائم بهبود می‌یابد

بستری شدن بیماران روانی در برخی شرایط فقط باعث کاهش علائم می‌شود. اما در بسیاری دیگر، نشانه ها به کلی بر طرف می‌شود، اما عملکرد فرد تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد. بنابراین باید این شرایط را در نظر بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلال دو قطبی کلیک کنید.

? بی توجهی اطرافیان

یکی از شرایط سخت بستری شدن بیماران روانی، بی توجهی اطرافیان است. زمانی که فرد بیمار در تیمارستان بستری می‌شود، از سمت خانواده، همکاران، افراد جامعه و … مورد بی توجهی قرار می‌گیرد. به همین دلیل توانایی فعالیت دوباره در مراکز مختلف ندارند.

چه کسانی در بیمارستان روانی بستری می‌شوند؟

بستری شدن بیماران روانی در دسته های مختلفی قرار می‌گیرد. به طور کل تمامی اختلالات روانی مانند افسردگی، مشکلات روانشناختی و … اگر در ابتدای بیماری تحت درمان قرار بگیرند، نیازمند بستری در تیمارستان نیستند. بنابراین مرحله ابتدایی درمان، روان درمانی و مراجعه به روانشناس است. اگر شدت و وخامت بیماری به شیوه ای بود که بهبودی با رواندرمانی صورت نگیرد، فرد را باید به روانپزشک ارجاع داد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان افسردگی کلیک کنید.

در این شرایط مراجعه به روانپزشک الزامی است. تا با کمک داروهای مخصوص، بیماران را به بهبودی نزدیک تر کند.  بستری شدن بیماران روانی در صورتی توسط روانپزشک توصیه می‌شود که مرحله روان درمانی و دارو درمانی پاسخ ندهد. بنابراین دستور پزشک، بستری شدن در تیمارستان است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روان پریشی کوتاه مدت کلیک کنید.

دلایل بستری شدن بیماران روانی

بستری شدن بیماران روانی بر اساس هر اختلال و بیماری، دلایل خاص خود را دارد. در این بخش از مقاله راجع به دلایل بستری شدن بیماران روانی توضیح داده ایم. این دلایل باعث کاهش ترس و واهمه شما خواهد شد.

✅ افرادی که درگیر افسردگی هستند، نیاز جدی به شوک درمانی دارند. شوک درمانی نیز تنها در بیمارستان روانی انجام می‌شود.

✅ گاهی افراد به دلیل استفاده بیش از حد الکل، ماری جوانا، مواد مخدر و … دچار مشکلات ذهنی می‌شوند. که این عارضه ها تنها با بستری شدن بیماران روانی بهبود پیدا می‌کند. بنابراین در تیمارستان به این افراد کمک می‌کنند که جهت عدم استفاده از مواد اعتیاد آور کوشش کند.

✅ بیمارانی که دچار اختلال روانی هستند، در بیمارستان روانی با کمک افراد حرفه ای رفتار و کردار خود را اصلاح می‌کنند. اگر عملکرد و تلاش خود بیمار نیز خوب باشد، با سرعت بالاتر و در شرایط بهتری به آغوش خانواده باز می‌گردد.

✅ یکی از دلایل مهم جهت بستری شدن بیماران روانی، افکار خودکشی است. فردی که به فکر خودکشی است باید تحت مراقبت باشد تا به خود و اطرافیان آسیبی وارد نکند. اشیاء خطرناک از دست این افراد باید به دور بماند. و محیط بیمارستان باید به شدت محافظت شده باشد.

✅ برخی از کسانی که بیماری روان پریشی آنها بسیار شدید است. خشم شدید تری نسبت به اطرافیان دارند. این خشم گاهی باعث آسیب به دیگران نیز می‌شود. در این شرایط باید فرد از خانواده دور بماند. بستری شدن بیماران روانی در این شرایط بسیار حائز اهمیت است. در محیط تیمارستان، خشم این افراد کاهش می‌یابند.

✅ بیماران روانی به دلیل اختلالاتی که دارند، باید رژیم غذایی مناسبی دریافت کنند. بنابراین با بستری شدن بیماران روانی، رژیم غذایی مناسب تری برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

قوانین بستری شدن بیماران روانی

قوانین بستری شدن بیماران روانی

بستری شدن بیماران روانی مانند تمامی ارگان ها قوانین خاص خود را دارد. به طور کلی قوانینی وجود دارد که در این بخش از مقاله شرح داده ایم.

? هر مرکز و بیمارستان روانی، قوانین مربوط به خود را دارد. این قوانین در دسته شرایط بیمار، شرایط مالی، نوع درمان و … قرار دارد.

? بیماران روانی که دارای بیماری هایی مانند سل، ایدز، هپاتیت ب و عفونت های مسری هستند، در بیمارستان روانی و تیمارستان ها بستری نمی‌شوند.

? قبل از ورود به بیمارستان روانی، باید آزمایش خون و ادرار انجام دهید. در صورتی پذیرش می‌شوید که با شرایط تیمارستان یکسان باشد.

? اگر بیماران دارای اعتیاد به مواد مخدر باشند، معمولا پذیرش نمی‌شوند.

?کسانی که بیماری روانی دارند اما بالای 60 سال سن دارند، در مراکز روان درمانی و تیمارستان ها پذیرش نمی‌شوند.

? به طور کلی پذیرش افراد زیر 20 سال و بالای 60 سال صورت نمی‌گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اسکیزوافکتیو  و بیمار اسکیزوفرنی کلیک کنید.

کلام آخر

به طور کلی بستری شدن بیماران روانی نیازمند شرایط و دلایل است. هر فردی به صورت خود سر نمی‌تواند در تیمارستان بستری شود. افرادی که در بیمارستان های روانی بستری می‌شوند، قبل از بستری شدن روان درمانی و دارو درمانی صورت گرفته است. بنابراین هر بیمار روان پریش نمی‌تواند در تیمارستان بستری شود. برای اطلاعات دیگر حتما از روانشناس و مشاورین متخصص کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بستری شدن بیماران روانی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

‫3 دیدگاه ها

  1. با سلام وقت به خیر
    بهتره برای بستری کردن بابت افسردگی عجولانه عمل نکنید. در این باره با متخصصان دیگر هم مشورت بفرمایید. در صورتی که وضعیت حاد باشه فقط نیاز به بستری هست. در غیر این صورت بدون نیاز به بستری با دارو و رواندرمانی افسردگی بهبود پیدا می کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره