دوست پسرم اعتقادی به ازدواج نداره | با پسری که ازدواج نمیخواهد بمانم یا نه | 6 راهکار برای تصمیم گیری

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

دوست پسرم اعتقادی به ازدواج نداره اما دلیل آن را نمی‌دانم. یکی از سوالات پر تکرار دخترها در روابط دوستی این سوال است که چرا با وجود چند سال دوستی اما دوست پسرم اقدامی برای ازدواج نمی‌کند. اگر به طور کل بررسی کنیم، دختر ها علاقه بیشتری به ازدواج دارند. اما درصد بالایی از پسرها به دلیل ترس از تعهد به سوی ازدواج نمی‌روند. بنابراین دلایل متفاوتی در عدم علاقه آقایان به ازدواج وجود دارد. که در این مقاله تمام دلایل و پاسخ به این رفتار را توضیح داده ایم. برای ریشه یابی و بررسی عمیق تر باید از روانشناس کمک بگیرید. جهت دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

دوست پسرم اعتقادی به ازدواج نداره

چرا دوست پسرم اعتقادی به ازدواج نداره

در جامعه امروزی جوانان علاقه ای به ازدواج ندارند. معمولا پسرها روابط دوستانه را به ازدواج ترجیح می‌دهند. اما از دختر ها انتظار دارند که روابط دوستی را مانند ازدواج با آنها پیش ببرند. امروزه درصد افرادی که گرایش به ازدواج سفید دارند بسیار زیاد شده است. به دلیل عدم تعهد، ترس، مخارج یا تنوع طلبی علاقه خود را به ازدواج سفید نشان می‌دهند. با مشاهده چنین سبک ازدواج هایی علاقه ای به ثبت رسمی ندارند.

معمولا در صحبت بیش از نیمی از دختر خانم ها شنیده می‌شود که دوست پسرم اعتقادی به ازدواج نداره. درسته با این فرد بمونم یا نه؟ در رابطه با این موضوع حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. تا با بررسی شخصیت و ویژگی های هردو، برای ماندن یا ترک رابطه به شما کمک کنند. جهت دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

نشانه های دوست پسری که قصد ازدواج ندارد

این جمله که دوست پسرم اعتقادی به ازدواج نداره را شاید زیاد شنیده باشید. روابط زیادی وجود دارند که بدون هدف در حال پیشرفت هستند. اما این آقایان نشانه هایی را در رفتار دارند که هر خانمی باید به آن ها توجه کند. در این بخش از مقاله راجع به نشانه های دوست پسری که قصد ازدواج ندارد.

✅ قول ازدواج می‌دهند اما زمانی برای آن مشخص نمی‌کنند.

فروشگاه آرامیس

✅ در انتخاب شما به عنوان همسر دودل هستند.

✅برای حل مشکلات و مسائل رابطه تلاشی نمی‌کنند.

✅ دیدگاه مثبتی نسبت به ازدواج ندارند.

✅ برای رابطه جنسی قبل از ازدواج بسیار تلاش می‌کنند.

✅عنوان رابطه را مشخص نمی‌کنند.

✅ اگر در رابطه با آینده صحبت کنید پریشان می‌شوند.

✅ اگر در رابطه با ازدواج صحبت کنید، تلاش می‌کنند تا موضوع را عوض کنند.

✅اشاره به موضوع ازدواج آنها را پریشان می‌کند.

✅ دیگران را در جریان رابطه شما قرار نمی‌دهند.

✅ شما را به خانواده معرفی نمی‌کنند.

✅برای جلب رضایت خانواده تلاش نمی‌کنند.

✅ علاقه به ازدواج ندارند.

✅بهانه های مختلفی برای ازدواج می‌آورند.

✅ شما را در جریان کارهای خود قرار نمی‌دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دوستی های قبل از ازدواج کلیک کنید.

چرا دوست پسرم اعتقادی به ازدواج نداره ؟

دلیل این سوال که چرا دوست پسرم اعتقادی به ازدواج نداره در هر فردی متفاوت است. اما بارز ترین دلایل را در این بخش از مقاله توضیح داده ایم.

? عدم مسئولیت پذیری

یکی از بارز ترین دلایل این موضوع که چرا دوست پسرم اعتقادی به ازدواج نداره، عدم مسئولیت پذیری است. ازدواج نیازمند تعهد، مسئولیت پذیری و جدیت است. اگر دوست پسر شما علاقه ای به ازدواج ندارد، پس فرد مسئولیت پذیر و وفادار نیست. البته که اگر دلیل عدم مسئولیت پذیری است، ادامه دادن رابطه کار درستی نیست. قطعا با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد.

? صداقت | دوست پسرم اعتقادی به ازدواج نداره

اینکه فردی با صدای رسا و بلند بگوید علاقه ای به ازدواج ندارد، نشان از صداقت اوست. شاید برای یافتن پاسخ سوال چرا دوست پسرم اعتقادی به ازدواج نداره، هیچ بهانه ای وجود نداشته باشد و فرد با صداقت کامل حرف های دلش را بزند. بنابراین به صداقت افراد احترام بگذارید. اگر شما به شدت به ازدواج علاقه دارید، می‌توانید با این افراد به راحتی خداحافظی کنید.

? عدم علاقه

لازمه  هر ازدواجی علاقه و دوست داشتن است. اگر این علاقه وجود نداشته باشد فرد مقابل نسبت به ازدواج مردد می‌شود. بنابراین یکی از دلایل قابل بررسی اینکه چرا دوست پسرم اعتقادی به ازدواج نداره، عدم علاقه به شماست.

? خاطرات بد گذشته | دوست پسرم اعتقادی به ازدواج نداره

رابطه عاطفی را همه تجربه کرده اند. حال اگر این رابطه باعث آسیب به فرد مقابل شود، خاطره بد به جا می‌گذارد. و فرد تا مدت ها درگیر مسائل عاطفی است. بنابراین مشکلاتی که در روابط قبلی تجربه کرده اید باعث عدم علاقه به ازدواج می‌شود. در واقع می‌توانید از دلایلی که دوست پسرم اعتقادی به ازدواج نداره، خاطرات گذشته را در نظر بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ازدواج با دوست پسر کلیک کنید.

? ترس

عده ای از افراد وجود دارند که دیدگاه مناسبی به ازدواج ندارند. در واقع ترس از مسائل مختلفی مانند پدر شدن، تعهد، مسئولیت پذیری و … باعث بسیاری از مسائل می‌شود. بنابراین یکی از دلایل موضوع دوست پسرم اعتقادی به ازدواج نداره، ترس از مسائل مختلف است.

? تجربیات دیگران | دوست پسرم اعتقادی به ازدواج نداره

یکی از دلایل موضوع دوست پسرم اعتقادی به ازدواج نداره، تجربیات دیگران است. جامعه امروزی درصد ازدواج ناموفق بیشتری نسبت به ازدواج موفق دارد. و در هر خانواده طلاق وجود دارد. بنابراین ترس از تجربیات تلخ دیگران و در جریان زندگی ناموفق اطرافیان بودن باعث عدم علاقه به ازدواج می‌شود.

? تصمیم شخصی

یکی از پاسخ ها به سوال چرا دوست پسرم اعتقادی به ازدواج نداره، تصمیم شخصی فرد است. همیشه بهانه پسرها برای ازدواج را نباید به تفکرات منفی نسبت داد. هر فردی برای زندگی خود تصمیمات و برنامه ریزی هایی می‌گیرد. و نباید علایق و نظرات خود را به این افراد تحمیل کرد. برخی از افراد توانایی پذیرش و مسئولیت پذیری ندارند. ازدواج فواید زیادی دارد، اما اینکه فردی توانایی تعهد، پذیرش و مسئولیت پذیری نداشته باشد، نباید تن به ازدواج دهد. در این شرایط زندگی خوبی نخواهد داشت.

⚫ کمالگرایی | دوست پسرم اعتقادی به ازدواج نداره

یکی از دلایل این موضوع که دوست پسرم اعتقادی به ازدواج نداره، کمالگرایی است. معمولا افرادی که علاقه ای به ازدواج ندارند، ریشه کمالگرایی دارند. این افراد در انتخاب همسر بسیار وسواس به خرج می‌دهند و با کوچکترین حرکت از سمت مقابل پشیمان می‌شوند.

⚪ وسواس فکری

دلیل اینکه دوست پسرم اعتقادی به ازدواج نداره چیه؟ شاید وسواس فکری یکی از دلایل عدم علاقه پسر به ازدواج است. در این شرایط افراد ساعت های زیادی انرژی را برای قانع شدن شما صرف می‌کنند.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

 با پسری که ازدواج نمیخواهد بمانم یا نه؟

دوست پسرم اعتقادی به ازدواج نداره، چه رفتاری انجام دهم؟

سوالی که برای خانم ها پیش می‌آید این است که دوست پسرم اعتقادی به ازدواج نداره، تو رابطه بمانم یا نه؟ برای اینکه به جواب صحیحی از این پاسخ برسید، این بخش مقاله را با دقت مطالعه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کات کردن رابطه کلیک کنید.

? تعیین کننده شما هستید

در پاسخ به این سوال که دوست پسرم اعتقادی به ازدواج نداره، در رابطه بمانم یا خیر؟ تنها شما هستید که باید تصمیم بگیرید. هیچ فردی نمی‌تواند بگوید که رابطه را تمام کنید یا خیر. بنابراین تعیین کننده اصلی شما هستید. در پاسخ به این سوالات باید به خودشناسی و ایده آل های خود رسیده باشید.

? از فرصت های خود مراقبت کنید

تنها کسی که در رابطه با سوال دوست پسرم اعتقادی به ازدواج نداره، آیا ادامه دهم؟ خود شما هستید. اگر دوست پسرتان علاقه ای به ازدواج نداشت. اما فرصت های زیادی در زندگی داشتید که از هر لحاظ برای شما مناسب بود، تجربه کنید. ازدواج نیازمند تعهد، وفاداری، ماندگاری و … است. بنابراین هیچ فردی را برای ازدواج اجبار نکنید.

? تحمل نکنید

ازدواج فرایندی 2 طرفه است و زمانی که یکی از طرفین علاقه ای به ازدواج نداشته باشد، نباید به ظاهر رضایت نشان دهید. اما در عمل تلاش کنید تا او را راضی به ازدواج کنید. حتی اگر دوست پسر خود را مجبور به ازدواج کنید، با پاسخ خوبی روبرو نخواهید شد. بنابراین نمی‌توانید این خواسته را به او تحمیل کنید. بنابراین اگر در ماندن و رفتن تردید دارید نباید خواسته های خود را به او تحمیل کنید. بدون تحمیل خواسته هایتان تصمیم بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تبدیل دوستی به ازدواج کلیک کنید.

? مراقب سوء استفاده باشید

عده زیادی وجود دارند که قصد ازدواج ندارند، اما علاقه به روابط جنسی متعدد دارند. در این شرایط شما وسیله ای برای رفع نیازهای دوست پسرتان هستید. پی اگر دنبال پاسخ این سوال هستید که چرا دوست پسرم اعتقادی به ازدواج نداره؟ یا در این شرایط باید با دوست پسرم باشم یا خیر؟ باید سوءاستفاده های او را در نظر بگیرید.

? روشن فکری افراطی را در نظر داشته باشید

روشن فکرهای افراطی یا روشن فکر نماهایی وجود دارند. که هر چیزی را به نفع خود باشد قبول دارند. اگر به نفعشان باشد آزادی معنا پیدا می‌کند و اگر نفعی در کار نباشد، افکار روشن فکرانه نخواهند داشت. این افراد زمانی که حرف از دلبستگی و ازدواج می‌شود، ازدواج سفید را پیشنهاد می‌دهند. اگر با چنین شرایطی موافق نیستید، هرگز رابطه را ادامه ندهید. بنابراین در پاسخ به این سوال که دوست پسرم اعتقادی به ازدواج نداره، آیا باهاش بمونم یا نه؟ باید رفتار او را زیر نظر داشته باشید تا بی گدار به آب نزنید.

? از خودگذشتگی نکنید

در جامعه امروزی بسیار مشاهده می‌شود که خانم ها با وجود اینکه دوست پسرشان به ازدواج علاقه ندارد، رابطه جنسی برقرار می‌کنند و با هر فراز و نشیبی در رابطه می‌مانند. باید این موضوع را در نظر بگیرید که پس از اتمام رابطه، حس ترحم و دلسوزی خواهید داشت. بنابراین دلسوزی در رابطه های بی هدف را کنار بگذارید.

کلام آخر

به نظر شما تمامی دختر خانم ها و آقایان به ازدواج علاقه دارند؟ در جامعه امروزی، تقریبا بیشتر جوانان به ازدواج علاقه ای نشان نمی‌دهند. اما عده ای وجود دارند که با امید واهی به دختران قول ازدواج می‌دهند، اما به هیچ قدمی بر نمی‌دارند. این سوال هم معمولا برای دختران پیش می‌آید که چرا دوست پسرم اعتقادی به ازدواج نداره؟ برای بررسی دلایل دقیق تر باید ویژگی های شخصیتی فرد مقابل را با کمک روانشناس بررسی کنید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه پاسخ به سوال چرا دوست پسرم اعتقادی به ازدواج نداره می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره