با دست پس زدن با پا پیش کشیدن

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

با دست پس زدن با پا پیش کشیدن تا ابتدای رابطه به نظر شیرین و جذاب است. اما زمانی که به دلیل این رفتار رابطه دگرگون شود، باعث ایجاد خشم می‌شود. همیشه همه افراد زمانی که با این رفتار مواجه شوند، دچار دوگانگی می‌شوند. رابطه نیازمند همراهی دو شخص است. رابطه ای که یک نفر همه چیز را به دوش بکشد انتهایی ندارد. برای دوام رابطه باید این رفتار را کنار بگذارید. اما در وهله اول دلایل رفتار با دست پس زدن و با پا پیش کشیدن را بررسی کنید، سپس برای برخورد با این فرد اقدام کنید. این موضوع را به خاطر بسپارید که راه چند ساله شما با کمک روانشناس در کوتاه‌ترین زمان طی می‌شود. برای دریافت خدمات در این زمینه حتما برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

با دست پس زدن با پا پیش کشیدن

با دست پس زدن با پا پیش کشیدن مردان

با دست پس زدن با پا پیش کشیدن یکی از رفتارهای اشتباه است که در روابط امروزی فارغ از جنسیت وجود دارد. کسانی که این رفتار را دارند بنا بر دلایل خود در حال ناز کردن هستند. یا ترس از دست دادن فرد مقابل را دارند. پس خیلی رفتار پسندیده ای نیست. در اصطلاح عامیانه این رفتار “تو نمک خواباندن” است.

هر فردی اگر با چنین رفتاری مواجه شود هیجانات منفی را تجربه می‌کند. اما باید چگونگی رفتار با این افراد را آموزش ببینید تا در بند این رفتار گرفتار نشوید. برای دریافت راهکار حتما از روانشناس و متخصص کمک بگیرید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

دلایل با دست پس زدن با پا پیش کشیدن چیست؟

احتمالا همه افراد یک بار در زندگی ار فردی خوششان آمده اما شخص مقابل علاقه ای به این فرد نشان نمی‌دهد و رابطه را نیز تمام نمی‌کند. تمامی رفتارها دلایلی دارد که اطرافیان از آن آگاه نیستند. در این مقاله راجع به دلایل با دست پس زدن با پا پیش کشیدن توضیح داده ایم.

فروشگاه آرامیس

? فرد مقابل ناز می‌کند

یکی از اولین دلایلی که شخصی رفتار با دست پس زدن با پا پیش کشیدن دارد، ناز کردن است. اگر شخص مقابل خانم باشد این رفتار بیشتر صدق می‌کند. اما تنها نباید به این دلیل اکتفا کنید و نیازمند بررسی دلایل دیگر هستید. تا زمانی که ناز کردن رفتاری معقول و سرشار از آزار نباشد، در فرهنگ ما قابل قبول و لازم است. انجام این کار هم باید با ظرافت کامل انجام شود. معمولا روابطی که تازه شکل گرفته اند، نیاز به مراقبت بیشتری دارند. پس اگر زیادی طرف مقابل را پس بزنید به راحتی او را از دست خواهید داد.

می‌توانید مقاله نامزدم بلد نیست نازم را بکشه را بخوانید.

? عدم آگاهی از مهارت های ارتباطی

دومین دلیل رفتار با دست پس زدن با پا پیش کشیدن، عدم آگاهی از مهارت های ارتباطی است. برخی از افراد هنوز بلد نیستند که جواب صریح و درستی را به دیگران بدهند. به همین دلیل شخص مقابل فکر می‌کند که با دست پس می‌زند و با پا پیش می‌کشد. بنابراین تصور نکنید که همه این رفتارها نشان از ناز کردن است. بسیاری از افراد حتی در سنین بالا نیز قدرت و توان بیان ندارند.

برای تمرین مهارت های ارتباطی کلیک کنید.

? این رفتار را نوعی بازی می‌بیند

احتمالا شما نیز در اطراف خود افرادی را مشاهده کرده‌اید که رفتار با دست پس زدن با پا پیش کشیدن را نوعی بازی تلقی می‌کند. نوعی اشتباه بزرگ است که شخص مقابل را اسیر خود می‌کند اما جواب قطعی نیز به او نمی‌دهد. این افراد از رابطه جدی فراری هستند و به دنبال گذراندن وقت هستند.

? دو به شک است | با دست پس زدن با پا پیش کشیدن

یکی از دلایل رفتار با دست پس زدن با پا پیش کشیدن، دو به شک بودن یا تردید داشتن است. در این شرایط فرد زمانی این رفتار را بروز می‌دهد که در یک زمانی راضی می‌شود، اما در زمان دیگر علاقه ای به برقراری ارتباط ندارد. اما شک به رابطه حق طبیعی هر فردی است. بنابرین خیلی سخت نگیرید.

? علاقه ای به شما ندارد

همیشه هم با دست پس زدن با پا پیش کشیدن جنبه های مثبت ندارد. شاید فرد مقابل علاقه ای به شما ندارد و با این روش رفتاری نه می‌خواهد با شما باشد و نه توانایی شکستن دل‌تان را دارد. بنابراین خوشبین بودن در همه موارد نیز خوب نیست.

پس توصیه میکنیم حتما مقاله مرور رابطه با چند سوال را بخوانید.

? ترس از دست دادن دارد

عده ای از افراد اعتقاد دارند که اگر علاقه خود را بروز دهند شما را از دست خواهند داد. بنابراین یکی از دلایل با دست پس زدن با پا پیش کشیدن، ترس از دست دادن است. این رفتار جدا از جنبه های منفی، ریشه هایی از طرز فکر عاشقانه نیز دارد. مثلا فرد ادعا دارد که به شما علاقه مند است. اما با بیان این علاقه به ذوق شما زده و رها خواهند شد. اگر دلیل شریک احساسی شما ترس از دست دادن بود، پش حتما تا جای ممکن به او اطمینان دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان ترس از جدایی از عشق کلیک کنید.

راهکار برای رفتار با دست پس زدن با پا پیش کشیدن

راهکار برای رفتار با دست پس زدن با پا پیش کشیدن

با دست پس زدن با پا پیش کشیدن رفتاری اشتباه است که احساسات شخص مقابل را به بازی می‌گیرد. اما شخص مقابل همیشه از این رفتار خسته می‌شود و به دنبال راه چاره است. در این بخش از مقاله راجع به راهکار برخورد با رفتار با دست پس زدن با پا پیش کشیدن توضیح داده ایم.

? ریشه یابی کنید

با توجه به دلایلی که در بخش قبلی راجع به دلایل رفتار با دست پس زدن با پا پیش کشیدن توضیح دادیم. در اقدام اول باید علت این رفتار را ریشه یابی کنید. این موضوع برای شما باید حائز اهمیت باشد که چرا شریک احساسی تان چنین رفتاری دارد. برای این کار حتما از روانشناس و مشاورین متخصص کمک بگیرید.

برای آشنایی با اصول دوستی دختر و پسر کلیک کنید.

? چهارچوب بندی کنید | با دست پس زدن با پا پیش کشیدن

در هر نوع روابطی سعی کنید خط قرمز و چهارچوب بندی داشته باشید. رفتار با دست پس زدن با پا پیش کشیدن در اوایل رابطه شاید جذاب و شیرین باشد. اما توهین و استفاده از القاب ناجور را خط قرمز روابط قرار دهید تا به شما بی احترامی نشود.

? با دقت و منطقی باشید

در روابطی که فرد مقابل رفتار با دست پس زدن با پا پیش کشیدن دارد، باید واقع بینانه و منطقی نگاه کرد. در این شرایط نباید همه رفتارهای او را به ناز کردن تشبیه کنید. باید طرز رفتار و صحبت های شخص مقابل را زیر ذره بین بگذارید و تصمیمات منطقی بگیرید. شاید دلیل این رفتار عدم علاقه مندی به شماست. در این شرایط باید رابطه را رها کنید.

برای آشنایی با نشانه های رابطه بی سرانجام کلیک کنید.

? فرصت مناسب بدهید | با دست پس زدن با پا پیش کشیدن

یکی از راهکارهای خوب جهت برخورد با رفتار با دست پس زدن با پا پیش کشیدن، فرصت دادن است. در این شرایط برای شخص مقابل یک زمان مناسب و محدودی را در نظر بگیرید تا فکرهایش را بکند. اما در طول این فاصله به شخص نزدیک نشوید. شاید دلیل این رفتار، ترس از دست دادن شما باشد اما توانایی بیان نداشته باشد. بنابراین در اختیار گذاشتن فرصت مناسب، راهکار بسیار مفیدی است.

? خواستار جواب قاطعانه باشید

شما بازیچه دست دیگران نیستید. بنابراین برای رفتار با دست پس زدن با پا پیش کشیدن، جواب قاطعانه بخواهید. زمان مناسب را در اختیار فرد قرار داده اید. حال نوبت تصمیم گیری است. اگر به شما علاقه ای نداشته باشد باید صریح حرفش را بزند. اما اگر این رفتار به دلیل ترس از دست دادن شما باشد باید برای اعتماد او تلاش کنید. برای رابطه تصمیم جدی بگیرید.

? از روانشناس کمک بگیرید

قطعا روانشناس بهترین انتخاب جهت راهنمایی در برخورد با رفتار با دست پس زدن با پا پیش کشیدن است. زمانی که جزئیات رابطه و رفتار را به درمانگر خود بگویید، به راحتی ریشه یابی این رفتار صورت می‌گیرد. در نتیجه با خیال آسوده تری می‌توانید برای رابطه تصمیم بگیرید.

برای آشنایی با نشانه های رابطه سمی کلیک کنید.

کلام آخر

اگر از بلاتکلیفی و رفتار با دست پس زدن با پا پیش کشیدن خسته شده اید، حتما از روانشناس متخصص کمک بگیرید. این رفتار نوعی بازی روانی است که باعث آسیب به روان شما می‌شود. بنابراین برای رهایی از بند آسیب های رابطه از روانشناس کمک بگیرید. روانشناسان با گوش دادن به شما و نوع رابطه تان به شما کمک می‌کنند تا بخش های پنهان آن را بیابید. چرا که در یک رابطه فقط شما دو نفر با هم در ارتباط نیستید، بلکه تمام جنبه های وجودی شما که شامل ناخودآگاه تان نیز می شود به رابطه جهت می‌دهد.

مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. شما نیز همین حالا میتوانید برای دریافت خدمات روانشناختی با شماره های درج شده تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه با دست پس زدن با پا پیش کشیدن می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره رابطه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره