احترام به خود در رابطه | اهمیت احترام به خود

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

احترام به خود در رابطه نیاز همه انسان ها است. اینکه هر فردی بخواهد در رابطه به او احترام گذاشته شود، حق طبیعی نیست؟ همه علاقه دارند تا رابطه عاطفی سرشار از حال خوب داشته باشند. اما عده ای در دام روابط سمی می‌افتند که دیگر توانایی خروج از آن را ندارند. این افراد در اوایل رابطه بسیاری از رفتارها را بی احترامی تلقی نمی‌کنند. اما به مرور زمان با آسیب های روانی که وارد شده، بی احترامی را در خود متوجه می‌شوند.

اما با کمک روانشناس می‌توانید نکات مهم و پر اهمیت احترام به خود در رابطه را متوجه شوید. و با ذکر جزئیات رفتارهای شریک عاطفی از بی احترامی های او آگاه شوید تا در جهت بهبود شرایط اقدام کنید. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

احترام به خود در رابطه

احترام به خود در رابطه چگونه است

رابطه از هر نوعی نیازمند احترام متقابل است. زمانی که در رابطه ای احترام وجود نداشته باشد باعث جدایی می‌شود. اما این موضوع را در نظر داشته باشید که تنها زمانی به شما احترام گذاشته می‌شود که خودتان برای خود ارزش و احترام قائل باشید.

بنابراین خط قرمز هایتان را ابتدای رابطه مشخص کنید و به عقاید یکدیگر احترام گذارید. احترام به خود در رابطه باید در تمامی زمینه ها صورت بگیرد. در غیر این صورت تمامی معیارهای رابطه خراب می‌شود. در این مقاله نشانه های بی احترامی و راهکار های آن را ارائه داده ایم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه احترام به همسر کلیک کنید.

فروشگاه آرامیس

نشانه های بی احترامی به افراد در رابطه

زمانی که شریک احساسی به شما در تمامی زمینه ها احترام نگذارد، رابطه  به جدایی ختم خواهد شد. اما به طور کل احترام به خود در رابطه را باید ابتدا از خویش شروع کنید. در این بخش از مقاله راجع به نشانه های بی احترامی در رابطه توضیح داده ایم.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

? نفر دوم رابطه هستید | احترام به خود در رابطه

یکی از نشانه های واضح بی احترامی، عدم توجه به شماست. احترام به خود در رابطه یعنی زمانی که هرگز مورد توجه نبوده اید و با بارها تکرار بازهم شریک احساسی اهمیتی قائل نشد، رابطه را رها کنید. در این شرایط باید همیشه منتظر باشید تا تمامی کارها و فعالیت های شخص مقابل پایان یابد تا شاید یا شما بی‌افتد.

? شریک احساسی متعهد نیست

زمانی که در یک رابطه قرار دارید که تکلیف روشنی وجود ندارد، به خود بی احترامی کرده اید. احترام به خود در رابطه تنها به معنای عدم ناسزا نیست. تعهد و جدیت رابطه نیز احترام به شماست. هیچ فردی برای خوشگذرانی دوست ندارد وارد رابطه شود. برای خود ارزش قائل شوید و وارد رابطه های بی نتیجه نشوید.

? خواسته شما را غر زدن تلقی می‌کند

زمانی که احترام به خود در رابطه را نادیده بگیرید، با هر خواسته معقولانه برچسب غر غرو به شما زده می‌شود. خواسته های شما به عنوان غر تلقی می‌شود. و حتی حق طبیعی اعتراض از شما گرفته می‌شود.

? نادیده گرفته می‌شوید | احترام به خود در رابطه

یکی از دلایل و نشانه های عدم احترام به خود در رابطه، ماندن در رابطه ای است که شما دیده نمی‌شوید. روزانه باید به شریک احساسی تان بگویید که به شما توجه کند. و هر کاری به جز شما رسیدگی می‌شود. برای کسب اطلاات بیشتر در زمینه ایجاد روابط پایدار کلیک کنید.

? خطاهای خود را گردن شما می‌اندازد

تعداد افراد که همیشه و در هر جایی خطاهای خود را گردن دیگران می‌اندازند، کم نیست. یکی از نشانه های عدم احترام به خود در رابطه، پذیرش خطاهای شریک احساسی است. حتی اگر شما بی تقصیر باشید، بازهم مقصر خوانده می‌شوید. این شرایط باعث آسیب به شما و حتی باور به اشتباه از سوی خودتان است.

? تحقیر می‌شوید

رابطه ای که تحقیر شدن دارد، در انتها به جدایی ختم خواهد شد. احترام به خود در رابطه باید اولویت شما باشد. اگر در رابطه ای باشید که دائم مورد تحقیر قرار گرفتید، امید به درست شدن نداشته باشید.

? اولویت نیستید

اگر در اولویت شریک احساسی خود نباشید، در واقع احترام به خود در رابطه نادیده گرفته می‌شود. اولویت نبودن در رابطه به قدری شما را آزار خواهد داد. که در نهایت باعث آسیب های روحی می‌شود.

? امنیت را حس نمی‌کنید | احترام به خود در رابطه

یکی از مشکلات و عدم احساس احترام به خود در رابطه، دریافت نکردن امنیت است. زمانی که امنیت را در رابطه احساس نکنید، با اضطراب و استرس پی در پی مواجه خواهید شد. پذیرش این شرایط ظلم به خود است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دوست داشتن خود کلیک کنید.

? هیجان شما نادیده گرفته می‌شود

انسان ها سرشار از احساسات و هیجانات هستند. زمانی که فردی این احساسات زیبای شما را نادیده بگیرد، به نوعی بی احترامی کرده است. انسان سالم با روانی سلامت، هیجانات و احساسات خود را به موقع بروز می‌دهد. بنابراین فردی که شادی، گریه، غم و ناراحتی شما را نادیده می‌گیرد، باعث ایجا حس عدم احترام به خود در رابطه می‌شود.

? موقعیت های مهم شما برای او فاقد اهمیت است

هر فردی در زندگی موقعیت های مهم و با ارزشی داشته است. اگر این موقعیت ها فاقد اهمیت باشد باعث عدم احترام به خود در رابطه خواهد شد. روز تولد، تاریخ آشنایی و روزهای مناسبتی برای اکثریت مردم حائز اهمیت است. اگر شما این موقعیت ها را نادیده بگیرید، باعث دلخوری شریک احساسی خود خواهید شد.

برای احترام به خود در رابطه چه کاری باید کرد؟

برای احترام به خود در رابطه چه کاری باید کرد

زمانی که عدم احترام به خود در رابطه وجود داشته باشد، شخص مقابل با آسیب های فراوانی روبرو خواهد شد. بنابراین نیاز به درمان و توجه به راهکارهایی است که در ادامه توضیح داده ایم.

? برای افزایش اعتماد به نفس تلاش کنید

احترام به خود در رابطه اگر وجود نداشته باشد، باعث کاهش اعتماد به نفس خواهد شد. زمانی که با فرد سمی وارد رابطه شوید، قطعا زندگی سرشار از آرامش نخواهید داشت.

بنابراین این بی احترامی ها باعث کاهش اعتماد به نفس و عدم توجه به خود می‌شود. در وهله اول لطفا به خود توجه کنید. برای افزایش اعتماد به نفستان از یک روانشناس، مشاور و متخصص کمک بگیرید. با ارتقاء و افزایش اعتماد به نفس، راه های جدیدی را برای خود در نظر خواهید گرفت تا در معرض بی احترامی سکوت نکنید.

? آسیب های روحی را ترمیم کنید

اگر در رابطه ای قرار داشتید که دائم به شما بی احترامی شده است، باید برای ترمیم آسیب های روانی فورا اقدام کنید. روابط سمی چنان آسیبی به شما وارد می‌کنند که تا سالیان سال ترکش ها و جای درد آن را احساس خواهید کرد. بنابراین در جهت ترمیم آسیب های روانی فورا اقدام کنید. برای درمان از روانشناس متبحر کمک بگیرید تا با سرعت بالاتری بهبود یابید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رابطه سمی کلیک کنید.

? خط قرمزهای خود را جدی بگیرید

احترام به خود در رابطه باید همراه با تعیین خط قرمز هایی باشد. زمانی که خط قرمز های خود را در رابطه با دیگران مشخص نمی‌کنید، باید انتظار هر نوع بی احترامی داشته باشید. بنابراین پس از بهبودی برای روابط خود چهارچوب بندی کنید.

? مشکلات رابطه را حل کنید

اینکه دائما به شما بی احترامی بشود را دوست دارید؟ هیچ فردی بی احترامی به شخصیت، خانواده، عقاید و تفکرات را دوست ندارد. بنابراین برای اینکه از این بی احترامی ها خلاص شوید، باید راه چاره ای پیدا کنید. احترام به خود در رابطه زمانی رخ می‌دهد که مشکلات رابطه خود را حل کنید.

? بهترین خود باشید

پس از رهایی از رابطه سمی، حال باید بهترین خود باشید. نیازهای خود را برطرف کنید و در جهت بهبودی خود اقدام کنید. احترام به خود در رابطه زمانی شکل می‌گیرد که بهترین و مناسب ترین فرد رابطه را انتخاب کرده باشید. همه انسان ها لایق خوشبختی هستند. برای خوشبختی و موفقیت تلاش کنید، و تن به روابط سرشار از بی احترامی ندهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رابطه سالم کلیک کنید.

کلام آخر

احترام به خود در رابطه را در این مقاله توضیح داده ایم. اگر تصمیم به نگه داشتن رابطه کرده اید باید هر دو شخص با روانشناس مکالمه داشته باشند. رابطه ای که سرشار از مشکلات باشد، تا آخر عمر با مشکلات باقی خواهد ماند. اما اگر قصد ادامه طولانی و جدی دارید، باید حتما در جهت حل مشکلات از روانشناس کمک بگیرید.  مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. شما نیز همین حالا میتوانید برای دریافت خدمات روانشناختی با شماره های درج شده تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه احترام به خود در رابطه می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

‫2 دیدگاه ها

  1. همین طوری که گفتید آدم اگه برای خودش ارزش قائل نباشه به خودش تو رابطه احترام هزاره که خردش می کنن. البته این روزا خیلیا متوجه ش نیستن

    1. احترام به خود برای ادامه رابطه هم ضروریه. شاید رابطه هایی را دیده باشید که با خود تخریبی شروع شده و جلو رفته اند. اما بعد از مدتی فرد نتوانسته این رویه رو تغییر بده به همین خاطر در نهایت دچار یاس و ناامیدی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره