شخصیت قوی | چگونه شخصیت قوی داشته باشیم

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

شخصیت قوی و محکم خواسته همه ماست. همه ما دلمان می‌خواهد که دیگران در اولین معاشرت با ما، متوجه اعتماد به نفس و شخصیت منحصر به فردمان بشوند. چه بهتر اگر هرگز از ذهن شان خارج نشویم. برای رسیدن به چنین شخصیتی باید در طول زمان روی شخصیت قوی و محکم خودتان کار کنید.

سپس باید به این سوال پاسخ دهید که چگونه می توانم شخصیت قوی داشته باشم ؟ تا بتوانم روی دیگران تاثیر بگذارم. کسانی که شخصیت قوی و مکانیسم های مقابله ای خود را توسعه می‌دهند، کمتر مستعد استرس بالا هستند و معمولا رضایت شغلی و تحصیلی بیشتری را تجربه می‌کنند. در ادامه به شما کمک می کنیم تا بتوانید خود را به شخصی قوی تبدیل کنید. برای این منظور حتما از خدمات مشاوره فردی نیز استفاده کنید.

شخصیت قوی و محکم

یک شخصیت قدرتمند، ترکیبی از خلق و خو و اصالت در شخصیت را توصیف می‌کند که اکثر افراد با شخصیت قدرتمند، هم از نظر شخصی و هم از نظر حرفه ای آن را دارند. درحالی که بر روی نوع خاصی از خلق و خو تمرکز نمی‌کند، اما منعکس کننده یک حس قوی از خودآگاهی و قدرت در شخصیت است.

لازم به ذکر است که داشتن شخصیت قوی با تصرف قدرت متفاوت است. کسی که موقعیت قدرتمندی را اشغال یا تصرف می‌کند، شاید شخصیت قوی داشته باشد اما اغلب این قدرت به موقعیتی که می خواهد ختم می‌شود. در حالی که فردی با شخصیت قوی، تمایلی به تصرف یک موقعیت قدرتمند ندارد و می‌داند که خودش می تواند به آن دست پیدا کند.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

چگونه شخصیت قوی داشته باشیم

افراد با شخصیت قدرتمند، اغلب حتی بدون صحبت با دیگران تأثیر به یاد ماندنی بر روی آن‌ها می‌گذارند. ایجاد یک شخصیت قدرتمند، راهی نیست که با یک جادوی سریع اتفاق بیافتد. برای اینکه به شخصیتی قوی تبدیل بشوید، نیاز به زمان و تلاش آگاهانه دارید. خبر خوب این است که با رعایت یک سری اصول و تکنیک ها، با تلاش مداوم می‌توانید به نتیجه دلخواه برسید. در ادامه، تمام کارهایی که برای تبدیل شدن به شخصیتی قوی و قدرتمند باید انجام دهید را بررسی کرده ایم.

فروشگاه آرامیس

برای درک تفاوت های شخصیت قوی با شخصیت خودشیفته کلیک کنید.

1_ خودآگاهی داشته باشید

خودآگاهی به معنای پرداختن به شناخت خود، در سطحی عمیق تر است. با خودآگاهی می توانید درک کنید که رفتار و واکنش های شما چگونه شکل می‌گیرد. درک بهتر اینکه چه کسی هستید، به شما در ساخت شخصیت قوی مد نظرتان کمک زیادی می‌کند.

برای این کار، می توانید هر روز زمانی را برای ارزیابی بازتاب خود اختصاص دهید و سوالاتی راجع به خودتان بپرسید. برای مثال: از خود بپرسید، “چرا وقتی همکار من آن حرف را زد چنین واکنشی نشان داده ام” و “چگونه می توانم دفعه بعد واکنش خود را بهبود ببخشم”.

مدیتیشن نیز راهی عالی برای به دست آوردن خودآگاهی است. شما می توانید با شرکت در کلاس های مدیتیشن و مراقبه یا مطالعه کتاب‌های مرتبط با آن به بهترین نحو این کار را انجام دهید. برای رسیدن به خودشناسی کلیک کنید.

2_ صداقت را تمرین کنید

زندگی با صداقت به این معنا است که شما با شخصی که در درون خود دارید صادق باشید. اگر اعمال شما با اعتقادات شما مطابقت نداشته باشد، در آن صورت همیشه در درون خود احساس ناآرامی خواهید داشت. ارزش ها و اخلاق های شخصی خود را در زندگی بشناسید و به آن ها احترام بگذارید.

تصمیمات خود را بر اساس این ارزش هایی که دارید طبقه بندی کنید تا تحت فشار همسالان خود قرار نگیرید. بدین ترتیب می توانید شخصیتی قوی و مستقل که به خود احترام می گذارد و با خود و دیگران صادق است داشته باشید.

برای آشنایی بیشتر با اهمیت صداقت در زندگی کلیک کنید.

3_ مسئولیت اشتباهات خود را بپذیرید

همه گاهی اشتباه می‌کنند، اما نحوه برخورد شما با آن ها نشان دهنده شخصیت‌تان می‌باشد. وقتی به هم ریخته اید و کاری اشتباه انجام داده اید، اول از همه با خود و سایر افراد صادق باشید و بپذیرید. سپس هرکاری که می توانید برای جبران اشتباه‌تان انجام دهید.

بسته به شرایط، حتی شاید نیاز به عذرخواهی داشته باشید. نکته مهم این است که برخی فکر می کنند عذرخواهی نشانه ضعف است. اما این را به یاد داشته باشید، کسی که قدرت بیان اشتباه و عذرخواهی را دارد، برخلاف دیگران فردی قوی و دارای شخصیتی عالی است.

4_ صبوری را تمرین کنید

طبیعی است که گاهی اوقات تحت شرایطی احساس بی حوصلگی یا خشم و عصبانیت داشته باشید. شاید زمانی یکی از همکاران‌تان کار اشتباهی انجام داده و شما نتوانستید تحمل کنید. اما باید یاد بگیرید که صبر خود را بیشتر کنید. می توانید با تلاش برای مشاهده موقعیت از دیدگاه طرف مقابل شروع کنید. اگر در زندگی صبور باشید، با دیگران نیز برخورد بهتری خواهید داشت. پس می‌توانید برای رسیدن به خواسته هایتان بهتر عمل کنید و خود را به شخصی قوی تبدیل نمایید.

5_ در هر شرایطی بهترین کار را انجام دهید

همه با عبارتی مانند “بهترین خودت باش” یا “بیشترین تلاش خودت را بکن” آشنا هستیم. به همان اندازه که کلیشه ای هستند، حقیقت ارزشمند زیادی در این کلمات ساده وجود دارد. اگر شما تمام تلاش خود را نکنید، گاهی ممکن است این عدم تلاش کافی به تمام زمینه های زندگی شما لطمه بزند.

در نتیجه ممکن است انرژی کمتری برای امور زندگی صرف کنید. شما تنها باید بهترین کار خود را انجام دهید، سپس حتی اگر به نتیجه دلخواه نرسیده‌اید می توانید صادقانه بگویید که تمام تلاشتان را کرده و از آن تجربه بدست آورده اید. بدین ترتیب با احساس قدرت بیشتری ادامه خواهید داد.

6_ درمورد اعتقادات خود صحبت کنید

خیلی خوب است که بدانید به چه چیزهایی اعتقاد و باور دارید. اما اگر از باور و ارزش های خود در برابر دیگران دفاع نکنید، ارزش زیادی نخواهد داشت. بخشی از داشتن یک شخصیت قوی این است که بدون توجه به تحقیر و انتقاد دیگران، از ارزش هایی که به آن باور عمیق دارید دفاع کنید.

7_ مهارت های ارتباطی عالی را توسعه دهید

داشتن یک ارتباط خوب می‌تواند به شما کمک کند تا مهارت های ارتباطی عالی را توسعه دهید. وقتی علاقه واقعی به گفتگو با مردم نشان می‌دهید، آن ها تمایل بیشتری نسبت به شما خواهند داشت. ارتباط کلامی و غیرکلامی شما، به یک اندازه مهم هستند.

مواردی مانند حالت چهره، حجم صدا و نحوه ژست شما در طول مکالمه می تواند شخصیت شما را قدرتمندتر نشان دهد. شاید برای برخی از افراد خجالتی این کار چالش برانگیز باشد. اما غیر ممکن نیست و با تمرین و تکرار می توانید مهارت های ارتباطی خود را به یک مهارت قدرتمند تبدیل کنید.

برای آشنایی با راه های تقویت مهارت های ارتباطی کلیک کنید.

8_ دانش و مهارت خود را توسعه دهید

داشتن یک ذهنیت قابل رشد می تواند شانس شما را برای ایجاد یک شخصیت قوی افزایش دهد. وقتی ذهنیت قابل رشد دارید، مهارت ها و دانش تخصصی بیشتری را دنبال می‌کنید که اساسا به درک شخصیت شما کمک می کند. داشتن مهارت ها و دانش غیرمعمول باعث می‌شود که افراد خواهان معاشرت با شما باشند. همچنین اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد که در شکل گیری شخصیت قوی امری کلیدی است.

9_ با دیگران گرم و مهربان باشید

ویژگی منحصر به فرد افراد با شخصیت قوی، این است که اغلب با دیگران به گرمی و  محبت رفتار می‌کنند. آن ها هرگز به خاطر چیزهایی که می دانند، موقعیتی که دارند یا تأثیری که بر دیگران می‌گذارند مغرور نیستند. بنابراین اگر تصور شما از شخصیت قدرتمند این است که دیگران را پایین تر از خود ببینید، باید بگوییم که تصور کاملا اشتباهی دارید.

برای آشنایی با ویژگی شخصیت افراد مغرور کلیک کنید.

10_ منحصر به فرد باشید

در پی تلاش برای دیده شدن و مورد تأیید دیگران قرار گرفتن، باعث فراموشی خود منحصر به فردتان می‌شود. این رویه باعث می‌شود که در نهایت شبیه دیگران بشوید. درحالی که می توانید از دیگران خیلی چیزها بیاموزید، اما این بدان معنا نیست که خود را شبیه به آن ها بکنید.

شما باید به شخصیت خود اطمینان داشته باشید و اجازه دهید دنیا شما را همانگونه که هستید ببیند. این به شما کمک می‌کند تا حس اعتماد به نفس و امنیت را در خود تقویت کنید. با این کار خیلی زود، حتی قبل از اینکه خودتان متوجه بشوید شخصیتی قوی می‌سازید.

حتما مقاله چگونه ظاهری جذاب داشته باشیم را بخوانید.

11_ شرایط را مدیریت کنید

یک چیز در افراد با شخصیت قوی مشترک است. آن ها می دانند چگونه موقعیت های دشوار را بدون واکنشی خارج از کنترل مدیریت کنند. درحالی که هر موقعیتی همیشه خوشایند نیست، اما هوش هیجانی به شما کمک می کند تا درک کنید که چگونه در هر موقعیتی قوی باشید و شرایط را به درستی مدیریت کنید. بدین ترتیب، اقداماتی را در اولویت قرار می‌دهید که رشد آینده‌تان را تضمین می‌کند و همچنین راه را برای روابط عالی باز می‌نماید.

سخن آخر

چه در محل کار، چه در خانه یا بیرون از خانه، یک شخصیت قوی می تواند به شما در ایجاد روابط عالی کمک کند. در حالت ایده آل، افراد بیشتری می‌خواهند با شما ارتباط برقرار کنند و شما را در بین خود داشته باشند. اگر یک شخصیت قوی داشته باشید، می‌توانید جامعه ای متشکل از متحدان، وفاداران، خانواده و دوستانی بسازید که مایلند از شما بیاموزند و با شما کار کنند.

نکته مهم این است که تبدیل شدن به شخصی قوی، برای هیچکس غیرممکن نیست و هرکسی می تواند در لحظه ای که تصمیم می گیرد به شخصی قوی تبدیل شود، با تلاش و رعایت برخی نکات، یا حتی تغییر سبک زندگی اش به آن دست یابد.

برای دریافت مشاوره در زمینه شخصیت قوی و محکم می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره