ایجاد روابط پایدار | شرایط یک رابطه پایدار چیست

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

ایجاد روابط پایدار عوامل و نکات کلیدی دارد که زوجین باید رعایت کنند. اغلب زوجینی که زندگی پایدار ندارند، نسبت به رفتار خود آگاه نیستند. به همین دلیل باید برای افزایش ماندگاری و دوام رابطه به تعدادی نکات توجه داشته باشید. همه زندگی ها نیازمند ابراز علاقه و عشق است. اما این موضوع تنها کافی نیست. برای داشتن رابطه پایدار باید احترام، مهربانی، صبر، گذشت، ادب و … را در زندگی بکار بگیرید. در واقع باید رفتارهای نگهدارنده داشته باشید. عاشق شدن یک طرف قضیه است و نگهداری از عشق طرف دیگر. برخی از افراد به دلیل شخصیت متفاوتی که دارند باید از شیوه های دیگری برای ماندگاری رابطه با آن‌ها استفاده کرد. به همین دلیل باید از روانشناس کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید. 

ایجاد روابط پایدار

نحوه ایجاد روابط پایدار

ایجاد روابط پایدار معمولا با عواملی ایجاد می‌شود. اگر گذشت، اعتماد، آرامش و … نباشد، هرگز رابطه پایداری نخواهید داشت. پیدا کردن شریک عاطفی موضوع مهمی است. اما نگهداری از این عشق از همه چیز مهم‌تر است. زمانی که یک رابطه را آغاز می‌کنید، باید با بالا و پایینی آن کنار بیایید. این موضوع را در نظر داشته باشید که شما با فردی متفاوت از خود شروع به آغاز رابطه کرده‌اید.

اگر شریک احساسی تان شبیه به شما باشد شاید همه چیز عالی باشد. اما همه افراد با هم تفاوت‌هایی دارند. این تفاوت ها سرشار از حس خوب و بد است. اگر توانایی پذیرش همه سختی ها را در کنار خوشی دارید به شما تبریک می‌گویم. دست از تلاش برندارید و برای بهبود هرچه بهتر روابط تلاش کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راز عشق چیست کلیک کنید.

عواملی که باعث ایجاد روباط پایدار می‌شود

عوامل ایجاد روابط پایدار

نگهداری از شریک عاطفی سخت تر از یافتن شریک مناسب است. بیشتر افراد فکر می‌کنند که با پیدا کردن معشوق همه چیز تمام شده است و دیگر نیازی به تلاش نیست. اما برای ایجاد روابط پایدار باید به نکته های اصولی و اساسی دقت داشته باشید. در این بخش از مقاله در رابطه با عواملی که باعث ایجاد روابط پایدار می‌شود توضیح داده ایم.

فروشگاه آرامیس

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه وظایف مرد در زندگی و رابطه زناشویی کلیک کنید.

? برای ایجاد روابط پایدار صبور باشید

صبر یکی از مهم ترین عوامل ایجاد روابط پایدار است. زمانی که صبر نداشته باشید با رابطه پر چالشی روبرو خواهید شد. اگر در مقابل این چالش ها صبور نباشید، زندگی سختی را سپری خواهید کرد. پس عجولانه رفتار و قضاوت نکنید. زندگی پیچیده تر از چیزی است که شما بخواهید آن را به کنترل در بیارید و یا آن را پیش بینی کنید. پس در برابر رخدادهای زندگی شکیبایی را تمرین کنید.

? گذشت داشته باشید

همه انسان ها در زندگی خود با اشتباهاتی روبرو می‌شود. و این امری طبیعی است. اگر نسبت به شریک احساسی خود ارزش قائل هستید، باید او را به خاطر اشتباهاتی که دارد ببخشید. گذشت لازمه زندگی مشترک است. و باعث ایجاد روابط پایدار خواهد شد. مطمئن باشید شما نیز روزی به گذشت طرف مقابل تان نیاز پیدا خواهید کرد. پس با عشق ورزی و درک یکدیگر زندگی را به کام هم تلخ نکنید.

? در کنار هم قدم بردارید

برای ایجاد روابط پایدار و محکم باید کار تیمی داشته باشید. و در کنار یکدیگر قدم بردارید. برای تداوم رابطه نباید انتظار داشته باشید که همیشه شریک عاطفی مقابل شما ابراز علاقه کند. برای ادامه و رابطه پایدار باید دو طرف به صورت یکسان در کنار هم قدم بردارند.

? برای ایجاد روابط پایدار رعایت ادب فراموش نشوید

یکی از عوامل ایجاد روابط پایدار، رعایت ادب است. برای اینکه رابطه ای ماندگار و با دوام داشته باشید باید به شریک احساسی خود احترام بگذارید. رعایت ادب به شریک احساسی و خانواده او را در اولویت قرار دهید.

? برای هم وقت بگذارید

برای شناخت از یکدیگر باید برای هم وقت زیادی بگذارید. در این راه متوجه خواهید شد که طرف مقابل مناسب شما است یا خیر. طی این رفت و آمد ها سعی کنید تا یکدیگر را عمیقا بشناسید. با وقت گذارنی و سپری کردن زمان های زیاد برای یکدیگر ارزش قائل شوید.

? علایق‌تان را دنبال کنید

درسته که شما وارد رابطه عاشقانه شده اید. اما دلیل ندارد که از علایق خود دور شوید. اگر این علایق یکسان بود با کمک یکدیگر و همراهی علایقتان را دنبال کنید. اما لزومی نیز ندارد که در تمامی موارد علایق یکسانی داشته باشید. به همین دلیل برای ایجاد روابط پایدار به علایق هم احترام بگذارید.

? جهت ایجاد روابط پایدار رقابت نکنید

زندگی زناشویی و عاشقانه میدان مسابقه نیست. برای ایجاد روابط پایدار زندگیتان را رقابتی نکنید. اگر در حق یکدیگر کاری انجام می‌دهید، به همه اعلام نکنید. هیچ الزامی ندارد که زندگی را مانند مسابقه ببینید. زندگی پایدار سرشار از اتحاد و یکدستی است.

? برای بهتر شدن تلاش کنید

نقاط ضعف خود را به نقاط مثبت تبدیل کنید. برای اینکه شخصیت بهتری را در رابطه از خود ارائه دهید تلاش کنید که شخصیت بهتری از خود ایفا کنید. رابطه سالم نیازمند تعهد، وفاداری، مهربانی و اعتماد است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آموزش های بعد از ازدواج کلیک کنید.

?جهت ایجاد روابط پایدار یکدیگر را تشویق کنید

یکی از کارآمد ترین عوامل جهت ایجاد روابط پایدار، تشویق یکدیگر است. زندگی زناشویی باید به شیوه ای باشد که زوجین به اهداف خود دست پیدا کنند. و به جای اینکه مانع یکدیگر شوند، از هم حمایت کنند.

? برای رفع مشکل راه حل ارائه دهید

به جای اینکه از یکدیگر دائم انتقاد کنید، برای حل مشکلات به یکدیگر کمک کنید. و راه حل های مناسب در صورت بروز مشکل ارائه کنید. برای ایجاد روابط پایدار با هر خطایی به جای انتقاد و خطاب قرار دادن شریک احساسی، برای کمک به او کوشا باشید. انتقاد، غر، گریه، فرار، سکوت و… هیچ کمکی به همسرتان نمی کند. شما با همفکری و تلاش برای یافتن راه حلی برای مساله می‌توانید به او و خودتان کمک کنید.

? از خوبی های یکدیگر تعریف کنید

یکی از ساده‌ترین راه های کمک به ایجاد روابط پایدار، تعریف از یکدیگر است. با تعریف از هم به همسر خود احترام و ارزش می‌دهید. ابراز علاقه و بیان احساسات یکی از شیوه های مهم در رابطه پایدار است. به او افتخار کنید و در حضور دیگران تعریف و تمجید از همسر را فراموش نکنید.

? به حریم شخصی احترام گذارید

برای ایجاد روابط پایدار و دوام یک رابطه باید به حریم شخصی هم احترام بگذارید. لازم است که زوجین برخی از مواقع یکدیگر را تنها بگذارند و فضایی را برای همسر خود در اختیار قرار دهند. احترام به حریم شخصی یکی از مهم ترین شیوه ها برای ماندگاری رابطه است.

برای آشنایی با حدود حریم خصوصی همسر کلیک کنید.

? برای ایجاد روابط پایدار از یکدیگر تشکر کنید

یکی از مهم ترین قوانین در ایجاد روابط پایدار، تشکر از یکدیگر است. زمانی که برای یکدیگر کاری انجام دادید، با گفتن جمله “عزیزم دستت درد نکنه” باعث ایجاد حس خوب و پایدار در همسرتان خواهید شد. تشکر نوعی احترام است که از ضروری ترین رفتارها در رابطه به شمار می‌آید.

? اشتباهات خود را بپذیرید

انسان جایز الخطاست. اما نه هر خطا و رفتاری. زمانی که اشتباهی را مرتکب می‌شوید آن را بپذیرید. و احساس پشیمانی را نشان دهید. اینکه اشتباه خود را می‌پذیرید باعث ایجاد روابط پایدار می‌شود. کوتاه آمدن و پذیرش اشتباه پیش همسرتان شکست محسوب نمی‌شود. او جزئی از خودتان هست. اگر نگران واکنش های آتی همسرتان هستید، بهتر است در این باره با او صحبت کنید و یا در صورت بدتر شدن شرایط با متخصصین خانواده مشورت نمایید.

? حرف دلتان را بزنید

هرگز رابطه را طوری پیش نبرید که باعث شود تمامی حرف ها در دلتان بماند و تلنبار شود. برای ایجاد روابط پایدار باید حرف دل خود را به زبان بیاورید. در این شرایط همسرتان متوجه خواهد شد که چه چیزی باعث ناراحتی شما می‌شود.

? جهت ایجاد روابط پایدار احساسی باشید

قرارهای عاشقانه و رمانتیک را فراموش نکنید. احساسی رفتار کنید و قرارهای دو نفره را فراموش نکنید. یکی از عوامل ایجاد روابط پایدار، ابراز علاقه و احساسی عمل کردن است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ابراز عشق کلیک کنید.

? احترام نگهدارید

مهم ترین عامل ایجاد روابط پایدار، احترام گذاشتن است. رابطه ای که بی احترامی داشته باشد دوام نمی‌آورد. بنابراین حتما به همه علاقه مندی های شریک احساسی احترام بگذارید.

? مهربانی را فراموش نکنید

مهربانی را در موقعیت های گوناگون نشان دهید. نوازش همسر را فراموش نکنید و به هر شیوه ای که بلد هستید در موقعیت های متفاوت از خود مهربانی نشان دهید. برای ایجاد روابط پایدار مهربانی باید موج بزند.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

کلام آخر

همه افراد زمانی که از کسی محبت، عشق، علاقه، مهربانی، احترام و ادب را دریافت کنند، به سمت شخص سوق پیدا می‌کنند. به همین دلیل برای ایجاد رابطه پایدار و حفظ شریک احساسی نیازمند یادگیری عوامل اساسی هستید. برای یادگیری و آموزش نیز، نیازمند کمک روانشناس هستید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ایجاد روابط پایدار می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره