دلتنگی برای همسر سابق | علت دلتنگی بعد طلاق

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

دلتنگی برای همسر سابق یکی از طبیعی ترین اتفاقات بعد از جدایی است. زمانی که پس از مدت ها زندگی با عشق و علاقه از یکدیگر جدا می‌شوید، فشارهای زندگی باعث دلتنگی و مرور خاطرات می‌شود. برای رهایی از این وضعیت در وهله اول باید از روانشناس کمک بگیرید. اگر در تمام پروسه جدایی شما روانشناس در جریان باشد، راحت تر شرایط جدایی را درک خواهید کرد. در وهله دوم و با کمک روانشناس خصوصیات و ویژگی های منفی همسر سابق را یادداشت کنید تا دلیل طلاق را به خاطر داشته باشید. و البته عجله نکنید که به رابطه باز گردید. در این مقاله تمامی روش های مقابله با دلتنگی برای همسر سابق را توضیح داده ایم. برای دریافت خدمات روی مشاوره طلاق کلیک کنید.

دلتنگی برای همسر سابق

راهکار دلتنگی برای همسر سابق

جدایی و ترک شدن معقوله ساده ای نیست. طلاق نیز یک جدایی سخت است که افراد به دلیل عدم تفاهمات از یکدیگر جدا می‌شوند. اما موضوع اصلی این است که هر نوع جدایی رنج و درد را با خود به همراه دارد. مرور خاطرات چند ساله، نقاط اشتراک، خاطرات باهم، روزهای سپری شده و استرسی که بر سر مسائل زندگی کشیده اید مانند فیلمی از جلوی چشمان شما رد خواهد شد.

دلتنگی بعد از جدایی یکی از مسائلی است که باعث درد و سنگینی قلب شما می‌شود. به طور معمول هر جدایی همراه با دلتنگی و عذاب است. اما هدایت و راهنمایی این احساسات باید به شیوه ای باشد که تصمیم عجولانه صورت نگیرد. جهت دلتنگی برای همسر سابق راهکارهایی وجود دارد. که باید توسط روانشناس ارائه شود.

برای آشنایی با نشانه های پشیمانی از طلاق کلیک کنید.

چگونه با دلتنگی برای همسر سابق کنار بیاییم؟

چگونه با دلتنگی بعد از جدایی کنار بیاییم

فروشگاه آرامیس

دلتنگی برای همسر سابق و کنار آمدن با این مساله امری دشوار است. اما باید تمام قدرت خود را جمع کنید و به زندگی ادامه دهید. شما لایق بهترین ها هستید و نباید با دلتنگی زندگی را برای خود سخت کنید. همه ما می‌دانیم که جدایی چقدر سخت است. به همین دلیل در این بخش از مقاله راهکارهایی را جهت رفع دلتنگی برای همسر سابق ارائه داده ایم.

برای آشنایی با روش های مدیریت زندگی بعد از طلاق کلیک کنید.

? از روانشناس کمک بگیرید

اولین اقدام ضروری پس از طلاق، دریافت کمک از روانشناس است. زمانی که زوجین تصمیم به طلاق می‌گیرند، باید در همان ابتدا از روانشناس و مشاورین کمک بگیرند. دلتنگی، مرور خاطرات و … همه جزو مراحل طبیعی جدایی است که نیاز به کمک یک راهنمای پر بار دارد. روانشناس بهترین همراه برای گذراندن پروسه التیام زخم های طلاق است. بنابراین جهت رفع دلتنگی برای همسر سابق از روانشناس کمک بگیرید.

? عجولانه تصمیم نگیرید

برای اینکه تصمیم عجولانه نگیرید. از خود سوال بپرسید که دلیل جدایی چه چیزی بود؟ آیا در کنار هم آرامش داشته ایم؟ و سوالاتی از این قبیل که هم دلتنگی برای همسر سابق را کاهش دهد و هم تصمیم عجولانه ای صورت نگیرد. بسیاری از زوجین به دلیل دلتنگی های زیاد و مرور دائم خاطرات، عجولانه تصمیم می‌گیرند و به زندگی قبلی باز می‌گردند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مراحل شکست عشقی کلیک کنید.

? دلایل طلاق را یادداشت کنید

یکی از روش های رفع دلتنگی برای همسر سابق، تهیه فهرست ویژگی های همسر است. تهیه فهرستی از طلاق از کارهای ضروری پس از هر جدایی است. اینکه چه چیزی باعث جدایی شما شده است؟ چه رفتارهایی باعث شد که از همسرتان جدا شوید؟ ویژگی های منفی همسرتان را یادداشت کنید و با ویژگی های مثبت او مقایسه کنید. هرگز قلب خود را از کینه و نفرت پر نکنید، زیرا این کار باعث عدم بخشش و عدم آرامش شما می‌شود.

? همسر سابق را سرزنش نکنید

اگر قصد دارید که دلتنگی برای همسر سابق را رها کنید. باید دست از سرزنش کردن بردارید. اگر قصد موفق شدن در زندگی را دارید سعی کنید که همسر سابق خود را سرزنش نکنید و از او بت نسازید. در تمام جدایی ها هر دو نفر مقصر هستند. و یک رابطه به دلیل اشتباهات تنها یک نفر از بین نخواهد رفت. بنابراین باید تصمیم بگیرید که با کمک راهکارهای روانشناس، خشم خود را فروکش کنید.

? از دیگران کمک بگیرید

گاهی اوقات با کمک از اطرافیان و دیگران می‌توانید دلتنگی برای همسر سابق را فراموش کنید. همیشه در اطراف افراد عده ای آدم وجود دارد که دلسوز و راهنمای خوبی هستند. همه نیز از این موضوع اطلاع دارند که طلاق پروسه طولانی و سختی دارد. به همین دلیل برای رهایی نیاز به کمک دارید. اطرافیان نیز از وضعیت روحی شما با خبرند و از هیچ کمکی دریغ نخواهند کرد.

? مراقب خودتان باشید

یکی از روش های رفع دلتنگی برای همسر سابق، خود مراقبتی است. همانطور که در این مقاله بارها تکرار شد، طلاق معضل سخت و بزرگی است. به همین دلیل باید نسبت به احساسات، سلامت روانی و جسمانی خود مراقب باشید. جهت مراقبت از خود خوب بخوابید، تغذیه مناسب داشته باشید و برای خود سرگرمی در نظر بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راه های غلبه بر آسیب های طلاق کلیک کنید.

? سفر بروید

یکی از بهترین پیشنهادات جهت رهایی از دلتنگی برای همسر سابق، مسافرت است. تغییر محیط و موقعیت همیشگی باعث شادابی روحیه می‌شود. به همین دلیل است که مسافرت گزینه خوبی برای بهبود زخم های آسیب زا می‌باشد.

? به خود زمان دهید

حتما شنیده اید که می‌گویند زمان حلال مشکلات است. به مرور زمان قلب و فکر شما آزاد می‌شود. به خودتان فشار وارد نکنید. صبور باشید و آرام برخورد کنید. عجله نکنید! همه جدایی را تجربه کرده اند، چه ازدواج و چه روابط دیگر. با گذشت زمان فراموشی صورت نمی‌گیرد، اما روان آرام تری خواهید داشت.

? مشغول به کار شوید

مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا به مرتبه خالی شدن ذهن تان از همسر سابق تان برسید. اما زمان زیادی را نیز درگیر دلتنگی برای همسر سابق نخواهید کرد. این احساسات در اوج و اوایل جدایی رخ می‌دهد و به مرور زمان کمرنگ می‌شود. برای اینکه از بند احساسات منفی رها شوید بهتر است خودتان را به کار مشغول کنید. از استعدادهایتان کمک بگیرید. و به سراغ کلاس های مورد علاقه بروید. هرکاری که شما را ساعت ها از بند افکار مزاحم خارج می‌کند انجام دهید.

? همسرتان را ببخشید

کینه و نفرت تا به حال به درد کسی نخورده است. پس شما نیز نفرت و کینه را از خود دور کنید. وجود خود را عاری از احساسات منفی کنید و همه چیز را ببخشید. بخشش همراه خود آرامش دارد. بنابراین برای آرامش روان خود هم که شده همسر سابقتان را ببخشید. و جهت رفع دلتنگی برای همسر سابق این روش را امتحان کنید. اما بعد از بخشش اگر به فکر برقراری ارتباط افتاده اید حتما در این باره خوب فکر کنید. قدم گذاشتن در مسیری که یکبار در آن شکست را تجربه کرده اید آسیب های بیشتری برای شما به همراه خواهد داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ازدواج با همسر سابق کلیک کنید.

? قلبتان را از عشق خالی نکنید

زمانی که جدا می‌شوید، قلبتان را خالی از عشق نکنید. اصطلاحا قفل بزرگی به قلب خود نزنید. با این کار تنها عشق و محبت را از خود دور کرده و دلتنگی برای همسر سابق ماندگار می‌شود. طلاق انتهای دنیا نیست. شما حق عاشقی و ازدواج دوباره دارید. عشق را از خود دور نکنید تا به آرامش برسید.

? با خود صادق باشید

در رابطه با دلتنگی برای همسر سابق و احساساتتان صادقانه رفتار کنید. احساسات خود را بر روی کاغذ پیاده کنید. و جهت مدیریت و کنترل احساسات از روانشناس و مشاورین کمک بگیرید. یادداشت کوچکترین احساسات باعث تخلیه احساسات منفی می‌شود. برای این کار روی یک کاغذ احساسات خود را بنویسید. قرار نیست این نامه را کسی بخواند یا به نتیجه ای برسید. فقط حرف هایی که در ته دلتان هست را روی کاغذ بیارید. این کار بعد از مدتی موجب ایجاد آرامش برای شما می‌شود. البته اگر نگران خوانده شدن نوشته های تان هستید، کافی است آن ها را معدوم کنید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

کلام آخر

همانطور که مطالعه کردید، در این مقاله راجع به روش های رفع دلتنگی برای همسر سابق صحبت کرده ایم. اما در تمامی مراحل نیز از شما درخواست کرده ایم که حتما یک روانشناس را در جریان پروسه طلاق قرار دهید. زیرا با جدایی پس از چند سال زندگی مشترک با احساسات منفی زیادی روبرو خواهید شد که زندگی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به همین دلیل کمک از روانشناس به معنای علاقه به روان خود است. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد.

این مجموعه با گرد هم آوری جمعی از متخصصان حوزه سلامت به صورت کاملا حرفه ای به شما خدمات روانشناختی ارائه می‌دهند. برای برقراری ارتباط با این مجموعه کافی است با شماره های درج شده تماس گرفته و یا در قسمت کامنت ها ایمیل یا تلفن خود را بگذارید و درخواست مشاوره بدهید تا با شما تماس گرفته بشود.

برای دریافت مشاوره در زمینه واقعیت درمانی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره